kojak Posted January 12, 2010 Report Posted January 12, 2010 Witam. Po wypolerowaniu maski chciałbym ją czymś jeszcze"wykończyć",więc tak jak w temacie: Co i czym nałożyć po Farecli G3 i jaki później na to wosk ? Czy ten colli 476 będzie odpowiedni ? CHciałbym uzyskać jak najdłuższą ochronę i trwałość na lakierze.
Globy Posted January 12, 2010 Report Posted January 12, 2010 Po polerowaniu proponuję kupić wosk i cleaner odpowiedni do niego. Jednymi z najtrwalszych past będą na pewno Coolnite, o którym piszesz i Meg's #16 (Professional Paste Wax). Przedtem wspomniany cleaner i lakier masz zabezpieczony na kilka tygodni
Przemek Posted January 12, 2010 Report Posted January 12, 2010 Ale i tak po farecli G3 bym użył jakiegoś swirlx'a, lub coś drobnego, finishowego. G3 ma dość mocne właściwości ścierne.
julian Posted January 12, 2010 Report Posted January 12, 2010 kojak, tak jak pisałem Ci w PrywatnejWiadomości, po polerowaniu farecla 3G musisz użyć jeszcze jednej pasty plerskiej na innej gąbce! pasty wykończeniowej. dopiero po usunięciu resztek tej pasty, czas przejść do cleanera, następnie dopiero wosku.
kojak Posted January 13, 2010 Author Report Posted January 13, 2010 julian, No tak,okej,zrozumiałem,ale właśnie dlatego zadałęm pytanie jakiej tej pasty wykończeniowej i na jakiej innej gąbce ?
ridley Posted January 13, 2010 Report Posted January 13, 2010 Jak zostajesz przy polerowaniu na mokro i firmie farecla to pasta lekkoscierna g10 i miekka gabka wykonczeniowa, jezeli stosujesz gmopy farecli to kolor czarny ale reguly nie ma
julian Posted January 13, 2010 Report Posted January 13, 2010 albo kupujesz menzerne power finish i używasz jej na dowolnym padzie, albo niebieski/ciemno-niebieski korek 3M i używasz pada niebieskiego bądź czarnego.
kojak Posted January 14, 2010 Author Report Posted January 14, 2010 Niebieski korek o tym numerze 50383 ? Ultrafina se ? Czy 09376 ?
Łukasz Posted January 14, 2010 Report Posted January 14, 2010 Niebieski korek o tym numerze 50383 ? Ultrafina se ?Czy 09376 ? Można użyć jedno albo drugie
kojak Posted January 14, 2010 Author Report Posted January 14, 2010 A które lepiej ? Które da lepsze efekty ? Czy po obu i dobrej pracy będą takie same,podobne ?! [ Dodano: 15 Styczeń 2010, 00:05 ] julian, bardzo się różnią te pady - czarny od niebieskiego ? Duża jest różnica pracy na tym,a na tym np na tej z granatowym korkiem 3M 50383 ? Który lepiej zastosowac ?
Łukasz Posted January 15, 2010 Report Posted January 15, 2010 A które lepiej ? Które da lepsze efekty ? Czy po obu i dobrej pracy będą takie same,podobne ?! Ja nie pomogę, bo pracowałem tylko tym ciemniejszym. bardzo się różnią te pady - czarny od niebieskiego ? Czarny to polishing, a niebieski finishing i przeważnie stosuje się czarny do żółtego korka, a niebieski do niebieskich korków.
julian Posted January 15, 2010 Report Posted January 15, 2010 te pady to wszystko jeden szmelc. tzn. ja je bardzo lubie, uważam, że pady 3M są bardzo dobre, ale nie zauważam szczególnej róznicy między żółtym, niebieskim a czarnym. Łukasz, jeśli chodzi o ścisłość, to ponoć żółty pad jest dedykowany do pasty z żółtym korkiem. Z moich obserwacji wynika zaś, że nie ma różnicy, jakiej gąbki z 3M użyjesz. Bardzo żałuję, że na forum nie ma przedstawiciela firmy, który by się wypowiedział na ten temat, bez marketigowej breji, że każda z nich jest inna. dla mnie są identyczne.
kojak Posted January 15, 2010 Author Report Posted January 15, 2010 Więc chyba zdecyduję się na granatowy korek 3m i niebieską gąbke. A to tą pastą z granatowym korkim to na mokro się pracuje ? A teraz powiedzcie co nałożyc po tym zabiegu ?
Łukasz Posted January 15, 2010 Report Posted January 15, 2010 te pady to wszystko jeden szmelc. tzn. ja je bardzo lubie, uważam, że pady 3M są bardzo dobre Z tym szmelcem to chyba przesadziłeś trochę - gdyby to był szmelc to z definicji pady nie nadawały by się do niczego, a tak Ty ich używasz, inni i jak sam mówisz lubisz je ale nie zauważam szczególnej róznicy między żółtym, niebieskim a czarnym. Między czarnym a żółtym rzeczywiście nie ma różnicy, ale niebieski jest jednak inny. Widać, że te pory gąbki są zdecydowanie mniejsze, jest on miękki, ale też bardziej "zbity". Poza tym podobno pokryty jest jakimś poli-coś tam (nie pamiętam nazwy) i dlatego ma służyć do finishu. Łukasz, jeśli chodzi o ścisłość, to ponoć żółty pad jest dedykowany do pasty z żółtym korkiem. Człowiek z 3M (i nie tylko) zapewniał mnie, że żółty i czarny pad to to samo. Tyle wiem z 2 źródeł i na moje oko oraz czucie w palcach też te pady wydają mi się dokładnie te same. Z moich obserwacji wynika zaś, że nie ma różnicy, jakiej gąbki z 3M użyjesz. Oczywiście z tych dwóch wymienionych
julian Posted January 15, 2010 Report Posted January 15, 2010 Z tym szmelcem to chyba przesadziłeś trochę - gdyby to był szmelc to z definicji pady nie nadawały by się do niczego, a tak Ty ich używasz, inni i jak sam mówisz lubisz je oczywiście, że przesadziłem! to była raczej przenośnia;) kojak, ułóż sobie te wszystkie informacje na spokojnie, bo chyba trochę się gubisz w tych różnych pastach. z farecla pracujesz na mokro, z pozostałymi nie, to tak ad hoc.
Łukasz Posted January 15, 2010 Report Posted January 15, 2010 oczywiście, że przesadziłem! to była raczej przenośnia;) Ufff, bo już myślałem, że to na poważnie
kojak Posted January 16, 2010 Author Report Posted January 16, 2010 julian, Nie wiem czy gubie czy co,ale Tobie jest łatwo powiedziec,bo masz już o tym pojęcie,a forum jest po to też,by się czegoś nauczyc i dowiedziec się co nie co od ludzi,któryz maja o tym duże,większe pojęcie. !! Ale Tobie trochę widzę,ze jest chyba "ciężko" odpisywac mi !? Bo myślisz chyba,że jestem ponizej Twojego poziomu . . .
Marco Posted January 16, 2010 Report Posted January 16, 2010 Ale Tobie trochę widzę,ze jest chyba "ciężko" odpisywac mi !? Bo myślisz chyba,że jestem ponizej Twojego poziomu . . .Nie. Chodzi po prostu o to ze jesteś leniwy i chciałbyś mieć podane wszystko na tacy. Przysiądź do kompa ,poczytaj forum ,spokojnie i ze zrozumieniem ,a sam stwierdzisz ze wielu pytań nie musisz zadawać. Forum to wielka skarbnica informacji.
Łukasz Posted January 16, 2010 Report Posted January 16, 2010 julian, Nie wiem czy gubie czy co,ale Tobie jest łatwo powiedziec,bo masz już o tym pojęcie,a forum jest po to też,by się czegoś nauczyc i dowiedziec się co nie co od ludzi,któryz maja o tym duże,większe pojęcie. !! Ale Tobie trochę widzę,ze jest chyba "ciężko" odpisywac mi !? Bo myślisz chyba,że jestem ponizej Twojego poziomu . . . Kojak (o ile to Twoje imię, bo tak masz w profilu), jest to dość trudna tematyka, ale uwierz mi, że lektura tego forum pozwala naprawdę podnieść swoją wiedzę na bardzo dobry poziom. Niestety nie zgłębisz tego w kilka h oraz bez pewnej praktyki stąd też myślę Twoje zdenerwowanie - chciałbyś pewnie szybko to poznać - nie da się. Myślisz, że każdy z nas urodził się już z tym, co teraz wiemy ? Nie, my również zaczynaliśmy od tego poziomu, na którym teraz jesteś Ty i też było ciężko to przyswoić, ale poświęcony czas jak widzisz odwdzięcza nam się sporo wiedzą, a praktyka doświadczeniem. Sugeruję trochę dystansu, spokoju oraz poczytania pewnych tematów, potrenowania, a sam zobaczysz, że odpowiedzi na Twoje pytania i niejasności staną się bardziej oczywiste, a pozostałe pytania będą mniej kłopotliwe i łatwiejsze do pojęcia.
julian Posted January 16, 2010 Report Posted January 16, 2010 kojak, jeśli tak bardzo irytuje Cię kilkanaście odpowiedzi, które dostałeś ode mnie na wiadomości prywatne, to czemu piszesz kolejne(na które też Ci odpowiadam)? Nie będę wracał do pierwszego pytanie, które mi zadałeś, nie o to chodzi. Ale mam wrażenie, że odpowiadam Ci konkretnie, mówię o konkretej paście, a Ty potem mieszasz farecle z 3M. Dlatego sugeruję, żebyś poświęcił na to więcej czasu i czytał cały wątek na spokojnie. Nie jestem złośliwym człowiekiem, gdybym był, to po odpowiedzi na Twoją pierwszą wiadomość raczej byś do mnie więcej nie napisał. pozdrawiam, a na każde konkretne i przemyślane pytanie z przyjemnością odpowiem, to jest to forum.
kojak Posted January 16, 2010 Author Report Posted January 16, 2010 Ale ja si nie denerwuja ani nic yz tych rzecy. Tzlko naprawde nie mam ya bardyo cyasu kiedz tak konkretnie pryzsiasc do kompa i pocyztac cos konkretnego. Dlatego yadaje takie pztanie i wlasnie dlatego moye Wam sie wzdawac,ye chce miec na tacz wsyzstko... A w to,ye jest duyo i o wsyzstkim na forum to nie watpie. Tzlko tak jak mowie,ye nie mam ya bardyo takiego dluysyego cyasu,yebz sobie siasc i pocyztac co ni co . [ Dodano: 16 Styczeń 2010, 17:20 ] A tak jak wcyesniej napisalem tez to wsyzstko sie wiaye ye sporzmi wzdatkami,a skoro moge,mam taka moyliwosc yapztania sie na forum,yebz uniknac poniekad niektorzch nie potryebnzch kosytow to dlatego pztalem.
R0N1N Posted January 16, 2010 Report Posted January 16, 2010 kojak, coś Ci się chyba dzieje z klawiaturą. Użyj czasem opcji "podgląd" przed wysłaniem posta żeby uniknąć takich atrakcji. A ja obydwiema rękami podpisuję się pod tym co napisali Łukasz i julian. Poświęć trochę więcej czasu na poczytanie tego forum. I nie oczekuj odpowiedzi w stylu "użyj produktu X, padu Y, obroty 1250/min, czas 52 sekundy, nacisk 10.5kg ..." - detailing to nie nauka ścisła. Poza tym kombinacja produktów, która sprawdza się np. u mnie, niekoniecznie musi sprawdzić się u Ciebie.
kojak Posted January 16, 2010 Author Report Posted January 16, 2010 Bez przesady,przecież aż takich detalicznych informacji nie oczekuje. Tylko niestety jest jak jest,ze nie mam za bardzo zbytnio czasu,zeby tak siąśc konkretnie i poczytac . A nie chcę kupowac zbędnych srodków,gdyż za np podobne pieniądze mogłbym miec inne,a bardziej spełniające swoja role i moje oczekiwania. Ale jeżeli te pytania stworzyły tak wielki problem to sory Chłopaki.
Łukasz Posted January 16, 2010 Report Posted January 16, 2010 Ale jeżeli te pytania stworzyły tak wielki problem to sory Chłopaki. Pytania nie są problemem, ale jeżeli nie masz czasu na poczytanie informacji o auto detailingu to jak chcesz zrobić auto ? Kupując tylko produkty nie do końca zrobisz to poprawnie więc mimo wszystko zachęcam do lektury forum
kojak Posted January 16, 2010 Author Report Posted January 16, 2010 Auto i tak będę robił dopiero na wiosne,bo niestety nie mam możliwosci wjechania do garażu i podziałania sobie z autkiem . Wiem,ze napewno nie będzie to tak zrobione jak Wy robicie,ale chociaż chcę się dowiedziec czym robic,co jak i kiedy. A i moze na głębsze poczytanie znajdzie się za troche czas.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now