Skocz do zawartości

CAR AUDIO


Roko

Rekomendowane odpowiedzi

No i okazało się, ze w Meganie są jednak 135mm. Idzie zainstalować 165 bo są bez problemu dostępne dystanse dedykowane MDF ale wiąże się do  przerobieniem tapicerki aby głośnik nie grał pod nią. Tak wiec jest plan zostać przy seryjnym rozmiarze. Teraz pytania

Mam podobne rozterki jak wyżej z tym, ze zastanawiam się nad:

Morel Maximo 5.2 vs Randow EL-C5.2

lub dopłatą o ile różnica będzie wyraźnie odczuwalna do

Morel Maximo Ultra 502 vs Tempo 5 vs Ranbow DL-C5.2

 

Miałem do czynienie z Tempo 6 i byłem bardzo zadowolony ale nigdy nie słuchałem, żadnych w miarę przyzwoitych głośników w rozmiarze 130-135mm

 

Napędzane będą z jednostki Sony MEX-XB100BT i wspomagane małym subem 8-10" cali w obudowie zamkniętej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma różnicy co to za głośniki. Z radia samochodowego zawsze ( albo prawie zawsze ) wychodzi jedna para przewodów obsługująca woofer i tweeter w drzwiach. 

Jak masz dwie zwrotnice na stronę to z trzeba tą parę przewodów rozgałęzić i podłączyć do obu zwrotnic.   Każda instrukcja z zestawu audio Ci tak powie.  

 

Zestaw to DLS RS6N, każdy głośnik ma swoją zwrotnicę. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to podłączasz, jak na foto.

W fabrycznych instalacjach w większości wychodzi jedna para obsługująca woofer i tweeter za pośrednictwem kondka, a nie zaawansowanych zwrotnic pasywnych.

Cytat

Nie ma różnicy co to za głośniki.

Jest, bo bez informacji jakiego zestawu dotyczy rysunek, można pomyśleć, że chcesz łączyć zwrotnice "lewą" z "prawą".

obraz.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ten schemat z instrukcji narysowałem po prawej stronie. Po lewej stronie troszkę inaczej jest połączone ale elektrycznie to jest bez różnicy prawda? 

Wstawiłem rysunek aby się upewnić czy jest jakaś różnica pomiędzy tym co narysowałem a tym co mówi instrukcja. Elektrycznie to nie ma żadnej różnicy prawda?

 

Jeszcze raz rysunek 

c88ac4c1d5fd06d4med.jpg

25 minut temu, Dreamer42 napisał:

W fabrycznych instalacjach w większości wychodzi jedna para obsługująca woofer i tweeter za pośrednictwem kondka, a nie zaawansowanych zwrotnic pasywnych.

I właśnie o to mi chodzi, że nie ma wyjścia i trzeba tą parę rozdzielić na dwie, przy dwóch zwrotnicach w nowym zestawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do zmiany wzmacniacza, czy jest ktoś w stanie odnieść się do mojej listy w kolejności od najlepszego czy dobrze sądzę? Napędzać to będzie zestaw przedni w pasywce, woofery mają po 140W rms, tweetery 70W (hs25 evo)

1. Brax GX2400

2. AS HX175.4

3. Steg K4.02

4. AS X170.4

Pozostałe dwa kanały idą na suba. Czy są między nimi drastyczne różnice, czy któryś na tle pozostałych gra specyficznie? Dodam że lubię jak trzęsie nogawką :)

Jest jeszcze opcja żeby wyrwać Braxa x2000.2, a na suba zapodać jakieś mono w D klasie albo ABka w mostku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie...znajomemu zostało sporo pianki GMS-02. Jako, że muszę wymienić jeden pierdzący głośnik w drzwiach (16cm, oryginalnie ASK, zapodam przy okazji ori. JBL z peugeota) pomyślałem o wyklejeniu całej wewnętrznej blachy za głośnikiem. Mat butylowych nie chcę kupować, a tu przy okazji zdejmowania boczków mógłbym wykonać taki zabieg. Mogę liczyć na jakąś minimalną poprawę niskich tonów:?: chyba ze po takim wyklejeniu będzie gorzej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako ze wypadlem na kilka lat z obiegu car audio mam pytanie. czy cos zmienilo sie i jest mozliwosc podlaczenia wzmaka pod ori centralke auta bez wyjsc rca. czy te konwertery na rca sa juz na takim poziomie ze warto sie w to bawic czy nie? od razu mowie ze zmiana radia nie wchodzi w gre ( caly system zintwgrowany ) oraz ze montaz dodatkowego radia tez nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, jako , iż przyszedł czas na wykorzystanie budżetowej wersji mojego car audio, czyli radio 1 din pionner mvh coś tam coś tam, zwykły radioodtwarzacz bez cudów, do tego hertzy dsk 165 odseparowane, drzwi wygłuszone, głośniki zamontowane na dystansach z mdf, gra jako tako, natomiast już przed zakupem, czytałem opinie, że do tych głośników koniecznie potrzeba wzmacniacz, także dokupiłem dzisiaj po roku czasu wzmacniacz dls ca-41, pytanie do bardziej zaawansowanych, jest sens to instalować bez subwoofera w bagażniku, chciałbym żeby ten wzmacniasz, napędzał tylko głośniki, z przodu, nic poza tym. Dziękuję z góry za pomoc i uprzedzam, że jestem laikiem, jeżeli chodzi o kwestie car audio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.