Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
8mm - małe cięcie, bardzo dobre wykończenie, bardzo łatwa kontrola maszyny.

15mm - niezłe cięcie, zadowalające wykończenie, łatwa kontrola maszyny.

21mm - dobre/bardzo dobre cięcie, średnie wykończenie, dość narowista ale i tak łatwiejsza w prowadzeniu od rotacji

Zapomniałeś dodać że druga połowa sukcesu to pasty i pady+lakier na jakim pracujemy.Na 8mm można spoooro wyciąć ,więc nie nazwalbym tego małym cięciem.Na miękkich lakierach np Reno ;) czy fiat to korektę 90% zrobisz a z bmw już tak łatwo nie będzie.Na twardym nacie i fg400 tnie to dość mocno ale czasem holosa zostawi.Trzeba kombinować i kombinować ;)

Złoty środek - to choćby tania rotacja i DA :good: .

Opublikowano

Popieram, mam tanią rotację i DA, tanie bo tanie ale robi robotę, dla amatora wystarczy. Jeśli mam głęboką rysę, większe zmatowienie, roto+futro+400 i poszło, później 2500, przelot 2500 na DA i finish.. Gdybym miał luźne 2-3 tys to miałbym Rupesy itp, jako amator który w weekend wyczochra jakiegoś szczura tanie maszyny mi wystarczą.

Opublikowano
663045 Zapomniałeś dodać że druga połowa sukcesu to pasty i pady+lakier na jakim pracujemy.Na 8mm można spoooro wyciąć ,więc nie nazwalbym tego małym cięciem.Na miękkich lakierach np Reno ;) czy fiat to korektę 90% zrobisz a z bmw już tak łatwo nie będzie.Na twardym nacie i fg400 tnie to dość mocno ale czasem holosa zostawi.Trzeba kombinować i kombinować ;)

Złoty środek - to choćby tania rotacja i DA :good: .

 

Mam każdą z nich. Wiem co piszę ;)

W bezpośrednim porównaniu cięcie 8mm jest słabe. Co nie znaczy, że żadne i, że nie można bardzo uczciwie wyciąć lakieru. Mając odpowiednio dużo czasu wszystko można. Co z resztą dawno, dawno temu zostało na forum udowodnione zanim weszły jeszcze DA z dużym skokiem.

I tak jak piszesz, FG500 i z cherlawym padem cutting może niewiele zdziałać. Ale już 101 na krótkim futrze jak najbardziej :)

 

663045 Złoty środek - to choćby tania rotacja i DA :good: .

Dokładnie :good: Tak jak napisałem post wcześniej.

Chociaż ja rotacji nie brałem do rąk od jakiś dwóch lat :kox: Tylko szyby nią poleruję. Na Kraussie 5800 mam pady 80mm, na S15 135mm i to mi póki co zawsze wystarczyło. Niemniej mając duży przerób rotacja to must have.

Opublikowano

Czy lare epl52 czyms rozni się z lare epl 10 125 lite? Ktora lepsza? Ewentualnie jak te maszyny maja sie do kraussa p7?

 

Wyskrobane telefonicznym piórem

Opublikowano

Wolalbym cos bardziej renomowanej firmy niz k2. Ktos pracowal na epl52 i na kraussie? Bylbym wdzieczny za jakies porownanie

 

Wyskrobane telefonicznym piórem

Opublikowano

Witam,

 

Przymierzam się do kupna pierwszej polerki orbitalnej (DA) do nauki a potem kto wie...

Na początek chcę polerować swojego Seata i VW Caddy .U siebie mam kupę szrotu od lakiernika, więc i mam na czym ćwiczyć.

 

Czy na początek Kraus 5800 będzie dobrym wyborem ?

Znalazłam w necie taką ofertę kupno Krausa DB5800S , proszę o podpowiedz czy taka oferta za niecałe 900 zł jest uczciwa , należy coś jeszcze dokupować ? w ofercie 3 pasty do wyboru, jakich past wybrać na początek ?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

 

Napięcie: 240 VAC, 50-60Hz

Moc: 900 Watt

Prędkość (Oscylacji na minutę): 2.500 - 6.500

Gwint: 5/16"-24

Średnica talerza mocującego: 125 mm

Skok: 8 mm

Waga: 2,3 kg

Kabel: 3 m

 

W zestawie:

 

- Maszyna

- Uchwyt boczny

- Uchwyt typu "D"

- Torba na maszynę

- Klucz do mocowania talerza oporowego

- Backing plate - talerz oporowy - 125mm

 

Gwarancja 1 rok.

 

Dodatkowo w komplecie:

3 gąbki polerskie Royal Pads AIR Pads 135mm - różne twardości (Hard, Medium, Soft)

Zestaw 3 past polerskich Menzerna w pojemności 250ml (pasty do wyboru).

Mega GRATISY do zestawu:

3 gąbki polerskie Royal Pads AIR Pads 80mm - różne twardości (Hard, Medium, Soft)

Talerz mocujący Flexipads UNF 75mm.

Opublikowano

Podpinam się pod pytanie, co bardziej doświadczeni uważają o zestawie wymienionym przez kolegę PMarcinH?

Opublikowano

Ja uważam że to dobry pomysł (sam mam taki model),choć przy odrobinie waszej inwencji odpowiedź znaleźli byście tu sami

Opublikowano

[ref]borda01[/ref], K2 Manser, Bass Polska, Silverline tylko do każdej trzeba dokupić mały talerz. Nie kupisz rotacji z małym talerzem we wszystkich zestawach są tylko duże.

Opublikowano

Mam Flexa VRG, ale wycinanie twardych lakierów nim to jest meczarnia i strasznie długi proces. Szukam niedrogiej rotacji (do 800zl) która sprawdzi się przy wycinaniu i przyjemnie będzie pracować. Możecie polecić coś fajnego? Myślałem o Krausie P7 albo Lare LR. Czy to dobry wybór czy coś innego byście polecili?

Opublikowano
Postanowiłem dopłacić kilka zł do Skila 1144. Waga Mansera i BASS mnie przeraziła :oops:
będziesz pan zadowolony :-]

 

 

Dalej się waham bo za 100 zł więcej mogę mieć nowego P7 (bez gwarancji).

Pomóżcie co wybrać.

Opublikowano

Ja na początku miałem rotacje ;) potem dokupiłem DA. Można sobie spoko technikę na rotacji wyrobić, a potem ja dokupujesz sobie DA to się dziwisz jak prosto sie prowadzi porównaniu do rotacji :D

Opublikowano
Postanowiłem dopłacić kilka zł do Skila 1144. Waga Mansera i BASS mnie przeraziła :oops:
będziesz pan zadowolony :-]

 

 

Dalej się waham bo za 100 zł więcej mogę mieć nowego P7 (bez gwarancji).

Pomóżcie co wybrać.

 

Ja myślę że jak tak dalej się będziesz zastanawiał to w końcu Flex-a kupisz,a poważnie sam musisz zdecydować przemyśl ile masz kasy jak często będziesz ją używać bo czasem nie warto inwestować w sprzęt który potem leży i kurz zbiera

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ponieważ zajmuję się handlem samochodami, głównie Hondą - Szukam dobrej maszyny DA. Przy rotacyjnej budżetówce (K2 Pro) mam spore problemy z utrzymaniem właściwej temperatury lakieru oraz polerki w rękach :D A próbowałem już i różnych past, padów, różnych technik etc. Zawsze to samo. Maszyna żyje własnym życiem, stwarzając zagrożenie dla lakieru jak i dla mnie ;) Problem oczywiście występuję tylko na Hondzie i tylko na elementach o fabrycznej grubości lakieru. Wszystkie pozostałe marki - no problem.

 

Wracając do meritum:

Budżet ok 1500pln. Jeszcze godzinę temu, po lekturze forum, byłem zdecydowany na Flexa XC 3401 VRG.

 

Natomiast znalazłem na allegro....szlifierkę :D Festool Rotex RO 150 FEQ lub FESTOOL RO 125 FEQ. Obydwie powystawowe, w bardzo dobrych cenach.

 

Próbowałem znaleźć jakieś info tutaj na forum ale jedyne tematy/posty jakie wypluła wyszukiwarka pochodzą z 2009 roku...od tego czasu mogło się sporo pozmieniać.

 

 

Na stronach: http://www.autopia.org oraz http://festoolownersgroup.com udało mi się znaleźć potwierdzenie, że ten sprzęt spokojnie się do pracy z lakierem samochodowym nadaje, takie określenia jak "legendary" też nastrajają pozytywnie.

 

Stąd moje pytanie - jest sens w zakupie, kurde, szlifierki do drewna :D i używanie jej do korekty lakieru? Finansowo wychodzi jakieś 600-700pln taniej od flexa, czyli gra już warta świeczki. Ma ktoś jakieś doświadczenie z tym sprzętem?

 

Edit: Dobra dylemat nieaktualny. :D Zaryzykowałem i poszedłem mocniej w da i zamówiłem flexa xfe 7-15 150.

Opublikowano

Kupiłem kraus dB5800 da w zestawie z padami i menażeria i miło się pracuje tylko pokrętło obrotów umieszczał jakiś debil... na końcu raczki, trzeba oderwać rękę aby przekręcić...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.