Skocz do zawartości

Mycie auta po korekcie lakieru i nałożeniu powłoki kwarcowej


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Na ten moment już za późno, przeleciałem auto wilgotną mikrofibrą i "firanka" się zmyła. Natomiast pojawi się po następnym myciu.

Opublikowano

Jak już lecisz mokra mikrofibra to ja bym dodał coś do lepszego poślizgu. Np echo2 od CP które fajnie wspomaga osuszanie i dobrze usuwa waterspoty.

Opublikowano

Jest to chropowaty osad koloru mlecznego. Dziwne, nigdy wcześniej tego nie miałem, trochę jak kamień. Co ciekawe auto mi nie wyschło podczas mycia, cały czas je podlewałem.

Najgorsze, że dziś pierwszy raz używałem nowej piany i szamponu. Może to któreś z nich.

Opublikowano

Podstawa - myjesz w cieniu ? Bo jeżeli na słońcu to nawet podlewanie nic nie da 

  • Moderator
Opublikowano

Nie sadze ze to piana . Tym bardziej ze po pianie leciales szamponem i rekawica. Ja przypuszczam ze szampon megsa cos zostawia. Moze to byc ze lakier nadal cieply a moze to byc ze cos sie wytraca. Następne mycie umyj innym szamponem jak masz 

Opublikowano

Nie wiem co to , ale wiem że na czarnym uni trzeba się przyłożyć do tak prostej czynności jak mycie . 

Ja bym na twoim miejscu umył auto jeszcze raz ale w pełnym cieniu i na zimny lakier nie lekko ciepły itp po prostu zimny . I nie dopuścić do wysychania czy to piany czy szamponu . 

Pre wash - płukanie - dwa kubły - suszenie czy to dmuchawą czy ręcznikiem . 

Myślę że będzie dużo lepiej .

Opublikowano

I trzymaj się zaleceń producenta co do dozowania szamponu :)

Niedawno sam się przekonałem że więcej nie znaczy lepiej. :)

Opublikowano

Masz dedykowany detailer do powłoki kisho , mam kisho si-901, jak powłoka tego wymaga używam właśnie kisho x-03.

Opublikowano

Natomiast jest to sprawa dość ciężka do realizacji żeby po każdym myciu w celu pozbycia się mazów itp używać właśnie Kisho X-03.

 

Kisho X-03 zostało zastąpione Kisho Top24 i Top24 Plus, myślę, że niedługo w PL. Z tego co czytam to ma to być rasowy QD.

Opublikowano

Po każdym myciu nie ma sensu , raz na 3-6 miesięcy .

ja zamiast dmuchawą osuszam delikatnie ręcznikiem tylko przykładając go do lakieru , pózniej master blaster i wydmuchuje wodę z zakamarków , następnie doduszam drugim ręcznikiem i jestem zadowolony . Co trzy miesiące x-03 i jest super .

 

Opublikowano

Umyłem dziś auto, w załączeniu przesyłam zdjęcie tej "firanki" którą mam na lakierze. Normalne mycie tego nie usunęło.

Zastanawiam się jeszcze nad środkiem POLYTOP Velox Care czyli dawnym POLYTOP Aqua Verde. Może on to ruszy.

Swoją drogą jestem w szoku ile mikrorysek przybyło od korekty, a obchodzę się z autem jak z jajkiem.

20180417_212014.jpg

20180417_212134.jpg

Opublikowano
2 godziny temu, West napisał:

Umyłem dziś auto, w załączeniu przesyłam zdjęcie tej "firanki" którą mam na lakierze. Normalne mycie tego nie usunęło.

Zastanawiam się jeszcze nad środkiem POLYTOP Velox Care czyli dawnym POLYTOP Aqua Verde. Może on to ruszy.

Swoją drogą jestem w szoku ile mikrorysek przybyło od korekty, a obchodzę się z autem jak z jajkiem.

 

 

To jest od suszenia dmuchawą. Za szybko suszysz wodę i robi się mocny osad, te kreski to tam którędy poszły większe krople i nie odparowały tak szybko jak mniejsze, które zostawiły zwapnienie. Najlepiej będzie Ci z takim lakierem lekko osuszać lakier ręcznikiem i jak jeszcze jest wilgotny element na szybko pluszem z jakimś detailerem.

Opublikowano

Dramat, tyle pierdzielrnia jest przy czarnym lakierze, że przeklinam ten dzień kiedy konfigurowałem auto. Poprzednie miałem srebrne... raz chociaż chciałem auto z czarnym lakierem... 

Pół biedy gdybym miał wosk i jechał jakimś tanim QD po myciu, ale Kisho X03 kosztuje 135zl za 100ml. I na szybkie akcje też średnio się nadaje.

 

Czy ten osad ruszy ten wspomniany wcześniej Polytop?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Wydaje mi się, że po korekcie lakieru najlepiej oddać na jakieś specjalistyczne mycie, zakończone położeniem powłoki ochronnej. Teraz są przecież popularne powłoki ceramiczne czy kwarcowe. Fakt, trochę kosztują, ale sporo ludzi się na nie decyduje, bo dosyć dobrze zabezpieczają lakier i blachę. Mówi się o nawet kilkuletniej ochronie.

Takie powłoki robią np tutaj: https://car-spa.pl/oddzial/carspa-gdynia/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.