Jump to content

VW Rabbit MK5


krd

Recommended Posts

  • Moderator

Witajcie serdecznie!

 

Dziś mamy zaszczyt wspólnie z Justyną przedstawić naszą ostatnią pracę przy dość nietuzinkowo zmodyfikowanym samochodzie.

 

q03y.jpg

 

Mianowicie jest to VW Rabbit MK5 z AirRide. Także auto może stać jak koza, a po wciśnięciu przysisku mieć spas na tzw. piczy kłak.

Auto po przygodach, jak każde używane; w pięknym czerwonym kolorze Tornado Red. Lakier stracił swój dawny blask i stąd prośba właściciela o pomoc w przywróceniu właściwego wyglądu.

Samochód zasadniczo nie jeździ zimą w ogóle, jest oczkiem w głowie właściciela na zlotach latem :)

 

Tak się prezentował po przyjeździe. Przed zimą został wyglinkowany. Smoły nie było, ale glinka zostawiła niezłe spustoszenia na lakierze (to za chwilkę).

 

cvf7.jpg

 

so1i.jpg

 

vmen.jpg

 

4mu9.jpg

 

1sme.jpg

 

3958.jpg

 

wkmo.jpg

 

x656.jpg

 

bejn.jpg

 

ebhf.jpg

 

nv6a.jpg

 

Mimo wszystko został spryskany Prickbortem i po paru minutach IronXem.

 

unlr.jpg

 

hi7h.jpg

 

hw1k.jpg

 

86ot.jpg

 

77ee.jpg

 

fa5i.jpg

 

Dalej spianowany pianą aktywną, tutaj 200ml K2 Bora Plus i 800ml wody w lancy pianującej PA.

 

zo7e.jpg

 

78ef.jpg

 

ttv7.jpg

 

1sb8.jpg

 

Z racji swoich dużych, polerowanych rantów koła trzeba było co chwilę spłukiwać wodą by nie postały żadne wżery z chemii.

 

x77n.jpg

 

Wszelkie detale nadwozia zostały wypędzelkowane.

 

1dp7.jpg

 

7yqa.jpg

 

wae2.jpg

 

d1c3.jpg

 

stva.jpg

 

76ps.jpg

 

o553.jpg

 

ou6a.jpg

 

5hl5.jpg

 

4exe.jpg

 

Dalej auto zostało spłukane.

 

m2z3.jpg

 

euta.jpg

 

xoau.jpg

 

eqsi.jpg

 

16rj.jpg

 

I umyte na 2 wiadra szamponem 4nano Ultra Violet i futrzakiem CarPro.

 

kah9.jpg

 

hd1y.jpg

 

ejcx.jpg

 

y048.jpg

 

Tym samym szamponem oraz Washpudlem od SV umyliśmy koła.

 

b0ef.jpg

 

A nadkola rękawicą Chemical Guys.

 

f4zy.jpg

 

mq26.jpg

 

Następnie samochód został osuszony i wjechał do garażu na inspekcję.

 

ety2.jpg

 

unk0.jpg

 

aj6b.jpg

 

g7fm.jpg

 

p1zz.jpg

 

44ru.jpg

 

cmzn.jpg

 

bm1b.jpg

 

lltc.jpg

 

zh2j.jpg

 

yjrh.jpg

 

po0g.jpg

 

suy8.jpg

 

Jak widać lakier dość mocno zniszczony, zdjęcia do końca tego nie oddają, ale poza wielkimi hologramami od agresywnej glinki powierzchnie przecinała siatka bardzo głębokich rys.

 

Lakier bardzo twardy, dopiero po 3ech, 4ech, a nawet po 5 przejazdach coś tam schodziło.

 

4eqz.jpg

 

Z czarnym piano na słupkach drzwi było dużo łatwiej :)

 

otdt.jpg

 

12tr.jpg

 

Chyba najbardziej zmasakrowany był dach...

 

520s.jpg

 

bk2z.jpg

 

mk06.jpg

 

wqvq.jpg

 

xw3s.jpg

 

Ale po bodajże 3ech przejazdach mocnymi kombinacjami się poddał :)

 

clm5.jpg

 

v4qo.jpg

 

Tutaj 50/50 z drzwi kierowcy.

 

bci1.jpg

 

ulli.jpg

 

tuwb.jpg

 

3w09.jpg

 

5kmq.jpg

 

he0t.jpg

 

b2gx.jpg

 

h7vq.jpg

 

4m2y.jpg

 

tnv8.jpg

 

9i11.jpg

 

90jg.jpg

 

w375.jpg

 

u5m0.jpg

 

vybk.jpg

 

Prawy tylny błotnik przed, po i 50/50.

 

wduz.jpg

 

wzxi.jpg

 

pviv.jpg

 

6vhn.jpg

 

lw20.jpg

 

2yaw.jpg

 

e64l.jpg

 

4fff.jpg

 

Błotnik prawy przód.

 

mwp8.jpg

 

ztun.jpg

 

uw2q.jpg

 

9x9s.jpg

 

e3ic.jpg

 

3fcx.jpg

 

pfmf.jpg

 

I lusterko.

 

7ly1.jpg

 

wrhz.jpg

 

0qjl.jpg

 

Lampy i klapa tył.

 

kdq3.jpg

 

5m9c.jpg

 

ti4g.jpg

 

e5lm.jpg

 

jh44.jpg

 

9odn.jpg

 

yrog.jpg

 

Coś tam zaczyna wyglądać :)

 

7ap4.jpg

 

cyhc.jpg

 

d60v.jpg

 

I znów Piano Black, tym razem na zderzaku z przodu.

 

5l78.jpg

 

h7an.jpg

 

dtec.jpg

 

iprt.jpg

 

h634.jpg

 

5xn5.jpg

 

Korekta skończona, czas na mycie.

 

wu61.jpg

 

bwb5.jpg

 

iv0s.jpg

 

Auto zostało spianowane z dwóch Glorii, w każdej 60ml K2 Bory Plus i litr wody.

 

qsz5.jpg

 

ti9p.jpg

 

954e.jpg

 

Umyte ręcznie wełniakiem CarPro i szamponem Duragloss 901 w dużym stężeniu.

 

iv0s.jpg

 

q6h5.jpg

 

hwe2.jpg

 

87z6.jpg

 

4rei.jpg

 

Następnie opłukane i wysuszone wjechało na finish. Koch Antihologram i czerwony pad Urban.

 

wwde.jpg

 

Auto było na bieżąco wymywane z past za pomocą benzyny ekstrakcyjnej.

 

ntkg.jpg

 

Jak widać z dobrym skutkiem.

 

877z.jpg

 

4md9.jpg

 

t0gl.jpg

 

upwu.jpg

 

anlg.jpg

 

wy3p.jpg

 

hq9t.jpg

 

Następnie cleaner- Zymol HDC. Tam gdzie można było wypracowany na rotacji niebieskim 3M, a tam gdzie nie było dojścia ręcznie.

 

cz30.jpg

 

Potem wosk, wybór padł na Zymola Glasura.

 

6kb4.jpg

 

l25t.jpg

 

wzoe.jpg

 

Nałożone grubo dwie warstwy, dla pewności dotarty jeszcze później Field Glazem od Zymola.

 

hlhm.jpg

 

3sfs.jpg

 

cebg.jpg

 

2lo2.jpg

 

bsqt.jpg

 

3rle.jpg

 

45tm.jpg

 

hpj9.jpg

 

9pue.jpg

 

hlhm.jpg

 

3sfs.jpg

 

cebg.jpg

 

2lo2.jpg

 

bsqt.jpg

 

3rle.jpg

 

45tm.jpg

 

Pod maską nie było za bardzo co robić :P Wysmarowane podszybie i plastik na zderzakiem Meguiarsem Trim Detailerem oraz uszczelki Seal Feedem od SV.

 

10i1.jpg

 

r30g.jpg

 

8vl3.jpg

 

39pa.jpg

 

5t0h.jpg

 

8wq4.jpg

 

7kri.jpg

 

69pm.jpg

 

r7mt.jpg

 

srj6.jpg

 

z1mh.jpg

 

rnlc.jpg

 

8g4d.jpg

 

Felgi zostały odtłuszczone i zabezpieczone Sonaxem PolymerNetshield.

 

ijrk.jpg

 

A oponki Swissvax Pneu.

 

y6yn.jpg

 

Przednia szyba została maszynowo oczyszczona Gtechniq G4 i zaimpregnowana G3.

 

52co.jpg

 

4ycc.jpg

 

Na pozostałe szyby trafiła NW od Autolandu.

 

o6y3.jpg

 

I tak to wygląda finalnie.

 

xdnc.jpg

 

embm.jpg

 

bftl.jpg

 

mv0a.jpg

 

a9cx.jpg

 

7i6n.jpg

 

gm0f.jpg

 

z7bv.jpg

 

i9rj.jpg

 

xcd5.jpg

 

u5mi.jpg

 

q7v4.jpg

 

ax2i.jpg

 

m1pw.jpg

 

woe4.jpg

 

pnei.jpg

 

p3sw.jpg

 

5bf5.jpg

 

r3g2.jpg

 

pd2v.jpg

 

vrkb.jpg

 

Niestety pogoda do końca nie dopisywała, słońca nie było, ale przynajmniej nie padał deszcz.

 

Dziękujemy za dotrwanie do końca i mamy nadzieję, że dobrze się wam oglądało.

Do zobaczenia przy następnym projekcie... :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Moderator

psemo, we wnetrzu nic nie robilismy, fotki sa, ale pogladowe. Jednak auto nie jest jeszcze skonczone w srodku, wiec moge pokazac tylko bagaznik :P

 

5pxi.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Maniek8888, Glasura tak klade i jedna warstwa potrafi pol roku kropelkowac i odprowadzac wode ;)

Zreszta nie mowimy tu o mega grubej warstwie, zamiast 3g na auto jak to mozna zrobic, idzie 5-7g i jest dobrze ;)

Link to comment
Share on other sites

Jak zawsze relacja na poziome a sama praca to ekstraklasa :good:

Mam pytanie co do lania irona na niespłukanego pricka, ma to sens?? Według mnie prick zostawia taką maź na lakierze że iron nic tam nei zdziała, aha i zawsze nie ogarniam mycia na dwa wiadra przed korektą :P

Link to comment
Share on other sites

Praca na poziomie, efekt końcowy super, bardzo mi się podoba, nie ma się do czego przyczepić - no może poza nie do końca wyszorowanymi oponami przed nałożeniem dressingu, ale to szczegół ;)

Co do samego auta, robi wrażenie szczególnie jak "leży" ale grill bez znaczka :thumbdown: beznadziejnie wygląda zostawione wycięcie w masce :cry: no chyba że będzie zaspawana przyszłości to się obroni :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

KRD jak Ci się pracowało połączeniem czerwony urban i antihologram? Moim zdaniem fajnie się nią pracuje, szybciej pastę można było wypracować w porównaniu do czarnego finiszowego wafla, a wykończenie na bardzo dobrym pozimie. Spodobał mi się ten pad.

Link to comment
Share on other sites

To może zanim KRD odpowie to i ja wrzucę swoje grosze.

Kończyłem 3 samochody tą kombinacją (red urban + koch antihol.) i muszę powiedzieć, że byłem bardzo zadowolony z rezultatów - szybko i bez trudu osiągnąłem rezultat.

Przydałby się w ofercie mały czerwony urban ale to chyba już niedługo..

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
Jak zawsze relacja na poziome a sama praca to ekstraklasa :good:

Mam pytanie co do lania irona na niespłukanego pricka, ma to sens?? Według mnie prick zostawia taką maź na lakierze że iron nic tam nei zdziała, aha i zawsze nie ogarniam mycia na dwa wiadra przed korektą :P

 

Juz wielokrotnie probowalem tak robic, ze po umyciu na 2 wiadra na wzglednie suchy lakier psikalem ponownie Irona, nic dodatkowo nie zbieral, a wczesniej bylo sporo fioletu na lakierze. Takze raczej dziala.

 

a te "piano" dało by rade ręcznie pocisnąć ? jeśli tak to czym ? u mnie w rooomsterku od nowości fatalnie wygląda :-(

 

Jakbys dlugo tarl to mysle, ze jest szansa zrobic sporo lepiej, ale na pewno nie az tak jak maszyna.

 

Mozecie cos wiecej napisac o tej pianie K2 Bora Plus? Jakos budzetowka bedzie ok? :)

 

Bardzo fajna, pieni sie podobnie do Magi, domywa tez naprawde niezle. Uzywam zamiennie z Magifoam zaleznie od humoru :P

 

Ile czasu łącznie zajęły prace?

Nie liczylem dokladnie, ale okolo 45 godzin we 2 osoby...

 

nie ma się do czego przyczepić - no może poza nie do końca wyszorowanymi oponami przed nałożeniem dressingu, ale to szczegół ;)

 

Wszystko swiadomie, z racji duzego naciagu i obecnosci polerowanego rantu nie mielismy szczotki, ktora by sie zmiescila. Dlatego tylko porzadnie przepedzelkowane niebieskim ValetPro. Poza tym wlasciciel prosil zeby nie dotykac kol ;)

 

KRD jak Ci się pracowało połączeniem czerwony urban i antihologram? Moim zdaniem fajnie się nią pracuje, szybciej pastę można było wypracować w porównaniu do czarnego finiszowego wafla, a wykończenie na bardzo dobrym pozimie. Spodobał mi się ten pad.

 

Uzywalismy go pierwszy raz, tutaj sprawdzil sie znakomicie. Posciagal hologramy i nic po sobie nie zostawil. Na pewno na miekkie lakiery sie nie nadaje bo bylby nieco za twardy.

 

A mnie zastanawia dlaczego najpierw laliście auto pianownicą PA, a po korekcie Gloriami?

 

Bylo ponizej 0 na dworze i czas naglil, a piane z PA splukiwalbym z kostki kolejne 15minut. Jak ktos probowal w tej temperaturze jej uzywac to wie, ze robi sie tak gesta smietana, ze zatrzymuje sie w polowie drogi od auta do odplywow.

Link to comment
Share on other sites

Robota profesjonalna - okazuje się, że są jednak czerwone co nie poddają się tak łatwo ;)

 

Fajny efekt "po", wosk robi jednak robotę.

 

Też troszkę się dziwię IronX'owi na PrickBorta bo moim zdaniem na tej Pricbort'owej mazi nie może działać jak na czystym lakierze - no ale każdy ma swoje wypracowane metody.

 

Samo auto troszkę śmiesznie wygląda na ziemi, jak zepsute ... no ale ja się nie znam na tych "glebach" ;)

Link to comment
Share on other sites

Fajne auto, dobra robota i super miejscówka :) Przyjemnie w grudniu obejrzeć taką relację :good:

Mam pytania odnośnie sprzętu:

1. Jak się pracuje z halogenem led, jaka jego moc?

2. Czy świetlówki dają wystarczająco światła do pracy? Poza sprawdzaniem korekty ofcors.

3. Czemu NW z autolandu a nie chociaż Rainx?

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
1. Jak się pracuje z halogenem led, jaka jego moc?

 

Pracuje sie podobnie jak ze zwyklym z ta roznica, ze wiecej pokazuje. Widac pod nim delikatne hologramy, ktorych nie widac pod tradycyjnym halogenem. Jego moc to 5W czy 10W.

 

2. Czy świetlówki dają wystarczająco światła do pracy? Poza sprawdzaniem korekty ofcors.

 

W sumie daja wystarczajaco swiatla. Wiadomo, ze dobre zdjecia nie wyjda bez dodatkowego halogena czy latarki, ale do wiekszosci czasu pracy nic wiecej nie potrzeba.

 

3. Czemu NW z autolandu a nie chociaż Rainx?

 

Nie wiem czy uzywales obydwu, ale:

1. Autoland duzo szybciej i banalniej sie naklada.

2. Autoland jest tanszy.

3. Autoland jest conajmniej tak samo trwaly jak nie lepiej.

4. Autoland na bocznych i tylnej szybie siedzi grubo ponad rok czasu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.