Skocz do zawartości

Rowerki


Swoop

Rekomendowane odpowiedzi

Yapp. Ale jak Bozia skapnie trochę "sałaty" to będą zmiany - przede wszystkim właśnie przedni amor oraz hamulce. W porównaniu z moim poprzednim - przebudowanym - Giantem AC to mnie najbardziej denerwuje (tam miałem Marzocha Z150 Fr oraz hample Hope Mono 6 Ti na przodzie oraz Hope Mono M4 z tyłu). Praca tamtych podzespołów w AC a obecnych w "śmierdzielu" to praktycznie przepaść - na niekorzyść "śmierdziela". :/

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecne hamulce Shimano bardzo wysoko postawiły poprzeczkę, a biorąc pod uwagę cenę to są bezkonkurencyjne. Ja po Hayesach zapodałem SLX'y do swojej endurówki i wreszcie jest tak jak być powinno - hamowanie 1 palcem nawet na długich alpejskich zjazdach z 1000 metrowym przewyższeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chabsu, Borek, Hayes'y jakoś tam hamują ale też uważam, że to mocno przeciętne hamulce. Przede wszystkim denerwuje mnie w nich, że tarcze dzwonią na nierównościach - tak samo było w poprzednim rowerze gdzie fabrycznie były także Hayesy zamontowane. Po zmianie na HOPE był spokój. Teraz też myślę o zmianie hebli na bardziej kulturalne i skuteczne. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz też myślę o zmianie hebli na bardziej kulturalne i skuteczne. ;)

 

Od siebie mogę polecić Avidy Elixirki 5 lub 7. Ja mam 5, ważę 95 kg i nie mam najmniejszego problemu postawić rowerek dęba. O hamulcach Shimanowskich nie mogę się wypowiadać, bo nie miałem okazji używać, być może są lepsze od Avidów ale tak jak poprzednicy od SLXa w górę słyszałem same dobre opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo - zobaczymy co się trafi w jakim stanie. Generalnie miło wspominam hamulce z Gianta (oczywiście już te, które wstawiłem). 6 tłoków z przodu z tarczą 225mm + 4 tłoki z tyłu z tarczą 203mm (wszystko HOPE'a) potrafiło w każdym momencie wyhamować rower z efektem przesunięcia uszu w miejsce nosa. :D

Teraz jednak już nie mam takiego ciśnienia na HOPE'a bo jeżdżę głównie po mieście i raczej lajtowo więc takich Juicy 7 czy Shimano SLX w zupełności mi styknie. Monstrualnej wielkości HOPE nie jest mi już potrzebny.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze uwazam ze pakowanie 6 tloczkow to gruba przesada. No moze z wyjatkiem mega avalanche, chociaz i tam rowery juz staja sie coraz lzejsze.

Tak odnosnie tematu, wzialem sie powoli do ogarniania zjazdowki i na pierwszy ogien poszly tulejki w damperze. Jeszcze wymienic oleje w Boxxer`ze z tylu w damperze tak samo. Jeszcze przeserwisuje hamulce bo od 4 lat nie byl plyn wymieniany :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze rowerowy temat to sie podepne ;) tez sobie troszke smigam - srednio 1,5-3tys rocznie rowniez przez zime ;) wiec nie ma ze boli :-] nie czeka tez niedlugo serwis amorkow i dampera :( ciekawe ile polyne za serwisowanie foxa :idea: ale jak by nie bylo lepiej serwisowac niz pozniej plakac. a i smigam na khs xc604 ;) ale caly czas szukam Specka Stumpjumera fsr z rocznika 2004-2006 ale slabo jezeli chodzi o rynek wtorny :(

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tyle mam fox rp23,przod float 140 wiec troche kaski pojdzie- Chabsu a nie orientujesz sie czy ten serwis nabija azotem, bo niestety nie kazdy to robi .. gdzies mi sie chyba na forumrowerowym obilo , ze we wrocku serwisuja foxy wysylkowo - bo w 3city wiekszosc gdzies wysyla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was jeździ na ostrym kole? Jeżdżę w sezonie kwiecień-wrzesień do pracy 35 km dziennie. Do tej pory śmigałem rowerem crossowym ale bardzo podobają mi się jednobiegowe rowery i korci mnie aby sobie zakupić albo złożyć. Ma ktoś doświadczenie z takimi rowerami? Problem jest też taki że model który mi się podoba można sprowadzić na zamówienie i nigdzie w okolicy nie mogę go przetestować :( Adriatica Achillis Nero)

achilis.jpg.19531e04e264b38d5d32fa13c37e7697.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kicaj, Ja w planach mam skręcić sobie mocno budżetowo ostre z ramy dziadkowego sprzętu romet orkan :) Wrzucę jakieś budżetowe kółka; ramę- albo przepiaskuje i pomaluje proszkowo, albo opalę potraktuje papierem i wyląduje sam bezbarwny albo plastdip-kwestia kosztów. Pytanie tylko czy plastdip jest wystarczająco odporny na obtarcia i uszkodzenia mechaniczne?

Będzie czy podjechać po bułki czy też na trening bez obaw i większego płaczu, że ktoś go zawinie.

 

Wczesniej jednak muszę doposażyć nowy nabytek 29er :)

 

Na oponkach endurance, a na ramie FK 3 warstwy :) przepraszam za jakość- zdjęcie robione 3310 :/

1966177_735506859806812_1434058959_o_zps62f3df90.jpg

 

Swoją drogą to prawo w Polsce jest "ciekawe"- złapali złodziei mojego roweru, jeden przyznał się do winy, ale to nie wiele zmienia. Według Prokuratury- nie otrzymam od nich pieniędzy bo sąd nie ma z czego ściągnąć, kolesie to totalna recydywa, którzy oficjalnie nic nie mają.... :? A osób czekających w kolejce na zadośćuczynienie jest więcej niż na w dniu otwarciu nowej biedronki....

 

Dużo lepiej bym wyszedł jakbym sam dostał namiary na tego kolesia i "dogadał się" po ludzku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, aktualnie pomykam Kross' em Hexagon v3. Szału może nie ma, ale rower otrzymany w prezencie:) W zeszłym sezonie udało mi się trochę nim pojeździć i tak dobiłem do 1600km. Ponieważ ciut się wciągnąłem w jazdę chciałbym zafundować sobie upgrade tej maszyny. Zastanawiam się nad paroma elementami, podczas ubiegłorocznego serwisu, zaproponowano mi wymianę aktualnego amortyzatora (no name Kross'a) na Suntour' a XCR wraz z blokadą skoku (przydatne w trasie?), i w tym sezonie chyba zdecyduję się na tą wymianę. Dodatkowo chciałbym mieć więcej przełożeń, aktualnie dysponuję Schimano Altus 7 biegową, Co polecacie z modeli 10 biegowych - Schimano Deore? Z racji tego, że większość zeszłego sezonu spędziłem na asfalcie zastanawiam się również nad zmianą opon, aktualnie Schwalbe Smart Sam 26x 2.1. I teraz czy uda mi się znaleźć slicki czy semi-slicki ? Wygooglowałem Maxis detonator lub schwalbe kross. Z góry dzięki za wszelkie sugestie i odpowiedzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczepciu, schwalbe kojak 1,35 i lepszych opon na asfalt do MTB nie mialem :D Gumy nie zlapalem ani razu od 2och sezonow. Do lasu, po kamieniach tez daja rade ;)

 

A tylko w wersji normalnej troche ciezko sie zaklada ;) Za to zwijana zdarzylo mi sie zalozyc bez łyżek :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, aktualnie pomykam Kross' em Hexagon v3. Szału może nie ma, ale rower otrzymany w prezencie:) W zeszłym sezonie udało mi się trochę nim pojeździć i tak dobiłem do 1600km. Ponieważ ciut się wciągnąłem w jazdę chciałbym zafundować sobie upgrade tej maszyny. Zastanawiam się nad paroma elementami, podczas ubiegłorocznego serwisu, zaproponowano mi wymianę aktualnego amortyzatora (no name Kross'a) na Suntour' a XCR wraz z blokadą skoku (przydatne w trasie?), i w tym sezonie chyba zdecyduję się na tą wymianę. Dodatkowo chciałbym mieć więcej przełożeń, aktualnie dysponuję Schimano Altus 7 biegową, Co polecacie z modeli 10 biegowych - Schimano Deore? Z racji tego, że większość zeszłego sezonu spędziłem na asfalcie zastanawiam się również nad zmianą opon, aktualnie Schwalbe Smart Sam 26x 2.1. I teraz czy uda mi się znaleźć slicki czy semi-slicki ? Wygooglowałem Maxis detonator lub schwalbe kross. Z góry dzięki za wszelkie sugestie i odpowiedzi ;)

 

Hmm... ten XCR jest fajny - rozsądna cena, blokada skoku, ładnie wybiera nierówności ale szybko łapie luz :) Podaj jeszcze jaki skok? Jeśli zmieniasz przełożenia to policz też nowy łańcuch i prawdopodobnie przednią korbę :)

 

Jeździłem dawniej, teraz zapuszczam brzuch... więc jeśli mam nie aktualne informację to sorry :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczepciu, xcr lepiej odpuścić lepiej poszukać powietrznego raidona który jest znacznie lepszy. Co do przełożeń to lepiej i taniej przejść na 3x9. Obstawiam że będziesz musiał zmienić cały napęd razem z piasta bądź bebenkiem tylnego koła. To co pewnie musisz wymienić to korba kaseta łańcuch tylnia przerzutka i Piastem którą zmieści 9 rzędową kasetę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
Suntour' a XCR wraz z blokadą skoku (przydatne w trasie?)

 

Bardziej bym patrzyl na to, ze jest to widelec olejowy, blokada to raczej taki gadzet. W kazdym razie olejowe widelce fajniej pracuja.

 

Dodatkowo chciałbym mieć więcej przełożeń, aktualnie dysponuję Schimano Altus 7 biegową, Co polecacie z modeli 10 biegowych - Schimano Deore?

 

Po pierwsze w Twoim rowerze jest piasta wolobiegowa, czyli potrzebujesz zmienic piaste na kasetowa 10 biegowa, czyli minimum Deore. Do tego nowe szprychy i robocizna - czyli duzo.

Po drugie, naped 9 lub 10 rzedowy ma wszystko inne:

- manetki

- obydwie przerzutki

- mechanizm korbowy

- wklad suportu

- lancuch

- dzwignie hamulca

Potrzebne jest conajmniej Deore. Jakby podliczyc koszty czesci i robocizny to mysle, ze mozesz sie nie zmiescic w 1000zl.

 

W ogole skad wynika chec posiadania 10 biegow? Jestes swiadomy, ze wieksza ilosc biegow to po prostu mniejsza roznica pomiedzy poszczegolnymi biegami, ze biegi krancowe, czyli najwolniejszy i najszybszy sa w zasadzie takie same?

 

Sensownym rozwiazaniem jest zamiana piasty tylnej z wolnobiegowej na kasetowa, ale wg mnie do nawet delikatnie mocniejszej jazdy nie ma sie co pakowac w 10 czy nawet 9 biegow. Wszystkie czesci eksploatacyjne sa prawie 2x drozsze od tych na 8 biegow. Wytrzymalosc maja wrecz mniejsza.

 

Jesli nadal chcesz zmieniac na 10 biegow to radzilbym sprzedac ten rower dolozyc drugie tyle i ciut ciut i kupic po prostu nowy...

 

A tylko w wersji normalnej troche ciezko sie zaklada ;) Za to zwijana zdarzylo mi sie zalozyc bez łyżek :mrgreen:

 

Kazda opone sie zaklada bez lyzek, ale faktycznie czasem trzeba miec bardzo duzo sily :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Do tej pory jedyny taki dosc mocno oporny przypadek to zakladanie Kendy Ninja na obrecz Excalibur... totalna porazka, nawet plastikowe lyzki niewiele pomagaly :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krd, buka, Horas91, Fancivi, dzięki za odpowiedzi. Po fachowym "wykładzie" Krzyśka, faktycznie odpuszczę sobie modyfikacje/upgrade napędu. Jak się bardziej wciągnę w jazdę pomyślę o zmianie roweru :) Jeśli chodzi o amortyzator to jeśli mnie pamięć nie myli SUNTOUR XCR LOR/RLD ? 100mm skoku + ta blokada. Chociaż SUNTOUR RAIDON też jest w zasięgu cenowym. O aktualnym "amortyzatorze" serwisant powiedział, że to bardziej odbijak jak amor. No i pozostaje sprawa opon... Czy schwalbe kojak 1,35 czy też Maxxis detonator (nie ukrywam kusi cena).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko do speców :-) Przymierzam się do zakupu rowerku (taki http://www.unibike.pl/evolution.html ) i znajomi odradzają mi tarczówki na rzecz porządnych v breaków. Bo z tarczówkami więcej problemów niż pożytku. Jeżdze raczej spokojnie, rekreacyjnie :oops: Ale z tarczówkami bardziej wizualnie mi podchodzą :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.