Skocz do zawartości

Rowerki


Swoop

Rekomendowane odpowiedzi

@alexander.p https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2021-four-corners

w sklepach powinien być 300-400 złotych taniej. Osobiście i tak szedlbym w tribana i opony. Do mojej 520 spokojnie weszły opony 35c a jak przejrzysz internet to 38c z kostką na styk wejda. Tylko łyżki trzeba mieć dobre i sztywne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy
wstępnie wybieram czarny rc500
Te gumki będą ok? Taka stylóweczka nawet będzie;)
https://allegro.pl/oferta/schwalbe-g-one-allround-35-622-28x1-35-700x35c-ra-9976167880?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łooo coś się ruszyło w rowerach, miałem swego czasu mega ochotę na gravela a że ja zboczony jestem to nic innego oprócz rurek Reynolds 853 nie miało racji bytu...i składanie samemu, chociaż chodził za mną też Spec Sequoia 🥰. Nikt nie kupił mojego Stantona i temat umarł. 

@alexander.p a może Panaracer Gravela King😁

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@#krisZa mną 3 lata temu chodziło aluminium od Rose - jakość i wykończenie spawów majstersztyk, cena wyraźnie wyższa od konkurencji ale rower wygląda jakby był z karbonu. Skończyło się na author ronin i pięknym miedzianym malowaniu. Żałuję, że go sprzedałem widząc, że nówki schodzą po 7k dziś xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, vlodek2532 napisał:

@jolley rower z media expert to bardziej cross niż MTB. W tym segmencie rządzi kands maestro/lazaro integral 3.0. zadaj sobie pytanie czy potrzebujesz typowego MTB na trudniejsze tereny czy lepiej właśnie taki rower crossowy który poradzi sobie w lekkim terenie a jednocześnie da ogromną różnicę na asfalcie dzięki swojej geometrii i wąskim oponom. Typowo na asfalt i miasto fajna propozycja będzie lazaro aero 3.0 pozbawiony ciężkiego amortyzatora. Takie rowery crossowe są najbardziej uniwersalne (poza gravelami ale to nie ta cena)

Rowerów nie kupuje się "do wzrostu" tylko do przekroku czyli odległości między ziemią a krokiem.

Co do tej meridy to speeder to rowery typu fitness - najprościej mówiąc rowery szosowe z prostą kierownicą. 200 z zeszłego roku miała już chyba karbonowy widelec i osprzęt grupy Sora czyli typowy napęd szosowy entry-lvl. Z tym rowerem mogą być problemy gdy zaczniesz jeździć po piachu bo wzorem "masa naszym wrogiem" piasty czy kółka przerzutek nie są zabezpieczone przed piachem i szybciej się zużywają, rower wymaga częściej mycia.

Właśnie zależy mi na crossie, ze względu na jazdę głównie po asfalcie. 
Bez przedniego amortyzatora nie straci dużo na komforcie? Przy zeskakiwaniu z krawężników nie rozwalę z czasem widelca? :-D
Chciałbym mieć tez w miarę wygodną pozycję, żeby nie "leżeć" na kierownicy, więc taki gravel pewnie odpada u mnie, no i ten budżet.

Czyli przy Meridzie po każdym deszczu (wiadomo, piach wtedy jest wszędzie) przydałoby się porządnie wszystko myć? Arkus widzi myjkę 2x w roku i żyje mu się bardzo dobrze 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jolley jeżeli chodzi o pozycję to wybrałbym gravela a są też różne ich geo. Amorek nie potrzebny a dla lepszego tłumienia to albo wideł carbon lub stal. Skakać z krawężnika też trzeba umieć bo a ręce to naturalne amortyzatory 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, jolley napisał:

Właśnie zależy mi na crossie, ze względu na jazdę głównie po asfalcie. 
Bez przedniego amortyzatora nie straci dużo na komforcie? Przy zeskakiwaniu z krawężników nie rozwalę z czasem widelca? :-D
Chciałbym mieć tez w miarę wygodną pozycję, żeby nie "leżeć" na kierownicy, więc taki gravel pewnie odpada u mnie, no i ten budżet.

Czyli przy Meridzie po każdym deszczu (wiadomo, piach wtedy jest wszędzie) przydałoby się porządnie wszystko myć? Arkus widzi myjkę 2x w roku i żyje mu się bardzo dobrze 😄

W rowerach do 4k nie ma amortyzatorów - są tylko uginacze. Przy zeskakiwaniu z krawężników prędzej w crossie uszkodzisz koła, które są węższe niż w MTB, niż widelec. Gravele z reguły mają geometrię w stronę endurance niż race więc pozycja jest komfortowa. Dużo osób boi się baranka ale to najbardziej uniwersalna kierownica. Jest wąska, daje nam 3 opcje chwytu przy czym w chwycie górnym poprzecznym mamy pozycję jak na Wigry 3 - jesteśmy niemal wyprostowani. Pośród baranków można wyróżnić flarki - czyli kierownice gdzie chwyty dolne rozszerzają się - bardzo często spotykane w gravelach właśnie. Osobiście sam korzystam i nie wróciłbym do tradycyjnego baranka.

 

Co do ostatniego pytania - rower trzeba myć często i  nie ważne czy to MTB czy szosa. Dodatkowo należy często oliwić łańcuch - podstawa sprawnego napędu. Może i Arkus jeździ ale jak nie czyściłeś regularnie i nie zmieniałeś oliwki to napęd może być w słabym stanie i tyle. Grupy szosowe łatwo zatrzeć i obniżyć precyzje ich działania o czym w 2018-2019, po boomie na gravele, przekonało się wiele osób. Rowery były wyposażone w typowe grupy szosowe (chyba najczęściej Sora), wiele osób kupiło rowery bo taka moda a nie miało o nich żadnego pojęcia. W drugiej połowie 2019 Shimano wypuściło grupę GSX, która była już lepiej przystosowana ale minimalnie cięższa niż grupy szosowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@vlodek2532dobrze prawi, zapomniałem o tych kierach z rozchodzącymi się dolnymi chwytami i racja baran jest git bo zmieniasz chwyt i już np ręce nie cierpią. 

Do 4tysi to pewnie same kowadła montują z waga ok 2,5kg😁

Ja wprawdzie mam tylko Rebe lecz zmieniony tłumik na Charger plus Debon. 

Muszę tylko sprostować...ta grupa Shimano to GRX👍

A co mi tam wrzucę znów moje wyrzeczenia...

IMG_20190418_211356.jpg

temp0.jpg

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jolley Zobacz sobie Kands SPEEDFIGHT na clarisie bez amorka czyli taki rower typu fitness albo Kands Avangarde na osprzęcie Deore z korba Alivio na Octalinku już. Ten drugi powinien ci bardziej podpasywać a kosztuje około 2100 zł

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.01.2021 o 15:07, vlodek2532 napisał:

@jolley Zobacz sobie Kands SPEEDFIGHT na clarisie bez amorka czyli taki rower typu fitness albo Kands Avangarde na osprzęcie Deore z korba Alivio na Octalinku już. Ten drugi powinien ci bardziej podpasywać a kosztuje około 2100 zł

Dzięki! 

Przejrzę to co podesłałeś 🙂

A powiedzcie jeszcze co sądzicie o uzywkach? Ma to sens? Właściwie ich nie wykluczam Znalazłem np. https://www.olx.pl/oferta/kellys-physio-10-CID767-IDHl353.html

Kolo pisze że rower ma niby 200km za sobą, niby hehe. Cena bajka (zostałoby sporo na zakupy detailingowe :D) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jolley ten kellys sądząc po malowaniu to rocznik 2014 - domyślnie na Acerze, która dziś dorównywać może co najwyżej obecnemu tourneyowi. Przestarzała korba, nie wiadomo w jakim stanie koła. Klocki i łańcuch pewnie od strzała do wymiany. Jeśli dobrze sprawdzić i będzie git to ok, cena żadna bajka tylko zwyczajna rynkowa. Średnio bym wierzył w 200 km w 7 letnim rowerze.

 

Edit: sorry, po zdjęciach widać, że ma z tyłu alivio więc coś było modzone.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, vlodek2532 napisał:

@jolley ten kellys sądząc po malowaniu to rocznik 2014 - domyślnie na Acerze, która dziś dorównywać może co najwyżej obecnemu tourneyowi. Przestarzała korba, nie wiadomo w jakim stanie koła. Klocki i łańcuch pewnie od strzała do wymiany. Jeśli dobrze sprawdzić i będzie git to ok, cena żadna bajka tylko zwyczajna rynkowa. Średnio bym wierzył w 200 km w 7 letnim rowerze.

 

Edit: sorry, po zdjęciach widać, że ma z tyłu alivio więc coś było modzone.

ok, dzięki za info.
Szukam dalej w takim razie 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie ktoś śmiga na "steel is real" na gravelu, non stop chodzi mi po głowie dołożyć do asortymentu coś na baranie i tylko i wyłącznie składak. Za framset narazie biorę pod uwagę Authora Ronina na sztywnych osiach... Ktoś coś???😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@#kris ja nie śmigam ale dodam, że jeżeli nie masz jeszcze ramy to może któraś konstrukcja Marina? Tańsza a równie dobra stal. Trochę zaoszczędzisz. No i do gravela to tylko flarka a nie zwykły baranek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, vlodek2532 napisał:

@#kris ja nie śmigam ale dodam, że jeżeli nie masz jeszcze ramy to może któraś konstrukcja Marina? Tańsza a równie dobra stal. Trochę zaoszczędzisz. No i do gravela to tylko flarka a nie zwykły baranek.

Tak tak only flarka np Ritchey Venture.

Z ram jeszcze Nordest lub Sour.

U Marina rozkmina czy Four Corners czy Nicasio no i wolałbym frameset...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jolley miałem speedera. Ciężko polecić - bardzo sztywny, niewygodny rower. Widelec carbon robi roznice ale wciąż jest średnio/słabo.

Trek FX. Bardzo wygodna geometria rower niemalże idealny do codziennych pojeżdżawek. W jakiś srogi teren się nie nadaje natomiast jeździłem tym po szutrach leśnych ścieżkach czy nawet drogach usypanych grubym kruszywem żadnej awarii opony pancerne fabryczne;)

Szukałbym z poprzednich sezonów fx2 na v-brake. Teraz wsadzają tan tarcze których ten rower nie potrzebuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.02.2021 o 12:11, analyzator napisał:

@jolley miałem speedera. Ciężko polecić - bardzo sztywny, niewygodny rower. Widelec carbon robi roznice ale wciąż jest średnio/słabo.

Trek FX. Bardzo wygodna geometria rower niemalże idealny do codziennych pojeżdżawek. W jakiś srogi teren się nie nadaje natomiast jeździłem tym po szutrach leśnych ścieżkach czy nawet drogach usypanych grubym kruszywem żadnej awarii opony pancerne fabryczne;)

Szukałbym z poprzednich sezonów fx2 na v-brake. Teraz wsadzają tan tarcze których ten rower nie potrzebuje.

Dzięki ! Poczytam coś o nim :good:

Na tą chwilę zrobiłem mały rekonesans i powiedzmy, że mam coś na oku.
Ze względu na 174cm wzrostu i zakrok 73cm raczej kwalifikuję się na ramę 17" (obecna 19 praktycznie szura po klejnotach :-D )
Co sądzicie o:

http://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-elitary-v2-męski-2020_pid=262
http://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-x-force-v4-men-2020_pid=261 
https://vellberg.pl/rower-crossowy-vellberg-explorer-5-2/      -   niestety brak 17", ale sprzętowo na +
https://allegro.pl/oferta/rower-28-spartacus-cross-3-1-disc-acera-hydraulika-9733204776    -   tutaj tylko wyesponowany napis na ramie na - :kox:

Warto wokół czegoś się zakręcić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jolley 17, to chyba za mała - dobrze się zastanów.

Co do Twoich propozycji, to ja jakiś czas temu robiłem podobny rekonesans i Lazaro przegrało, bo nie miało dziurek na drugi koszyk do bidonu 😎

Wszelkie moje wymagania spełnił Kands Maestro. Od momentu zakupu zrobione 1500km i nie ma do czego się przyczepić. Ja w 99% jeżdżę po asfalcie - trasy 50-100km (miedzy innymi dlatego zależało mi na drugim bidonie).

Wszystko działa i nic się nie zepsuło, jedyne co zmieniłem, to pedały na spd i dodałem biżuterię w postaci rogów, licznika itd....

Edyta: z tego co widzę, to nowsze modele też nie mają dziurek na drugi bidon... bez sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, krzygaj napisał:

@jolley 17, to chyba za mała - dobrze się zastanów.

Co do Twoich propozycji, to ja jakiś czas temu robiłem podobny rekonesans i Lazaro przegrało, bo nie miało dziurek na drugi koszyk do bidonu 😎

Wszelkie moje wymagania spełnił Kands Maestro. Od momentu zakupu zrobione 1500km i nie ma do czego się przyczepić. Ja w 99% jeżdżę po asfalcie - trasy 50-100km (miedzy innymi dlatego zależało mi na drugim bidonie).

Wszystko działa i nic się nie zepsuło, jedyne co zmieniłem, to pedały na spd i dodałem biżuterię w postaci rogów, licznika itd....

Edyta: z tego co widzę, to nowsze modele też nie mają dziurek na drugi bidon... bez sensu

Nie brakuje w Maestro hydrauliki? W sumie trochę się uparłem na tarczówki, a do 2k myślę, że w miarę "możliwe" powinny być :-D

Patrzę jeszcze na strony Lazaro, Kands i Vellberg, co ciekawe wszystkie są od siebie w promieniu powiedzmy 30km, ciekawe ciekawe. Jestem z Rzeszowa, więc pewnie wybiorę się któregoś dnia na wycieczkę i przymierzę  do każdego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości. Jaka jest różnica jakościowa np lazaro do treka czy innych zagranicznych marek? Dostajemy lepszy osprzęt za mniej to wiem. Z perspektywy normalnego używania jednak mój chyba obecnien altus sprawuje się bez problemu. Z perspektywy osoby która kiedyś rozwala deorki 🙂 wybierajac treka znowu myślałem w ten sposób. Świetna rama i graty bontragera. Zupgrejduje sobie jak coś padnie po prostu. Wręcz kupiłem tańszy model niż zamierzałem tzn na biedniejszym osprzęcie. Do rowera za 2k kupiłem za to opony Pirelli za 500 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jolley jak dla mnie to rozmiar 19, a może to:

http://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-elitary-v3-2020-octalink_pid=300

Z tarcz bym nie rezygnował i tylko taką opcję wybrał nawet jak same heble nie będą jakieś super hiper to łatwiej zmienić niż przechodzić z v-ek $$$

Plus tarcz to też jazda w deszczu lecz tu ten nieszczęsny NVX na przodzie bez otworów pod błotniki☹️

Korba octalink też na plus...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, #kris napisał:

@jolley jak dla mnie to rozmiar 19, a może to:

http://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-elitary-v3-2020-octalink_pid=300

Z tarcz bym nie rezygnował i tylko taką opcję wybrał nawet jak same heble nie będą jakieś super hiper to łatwiej zmienić niż przechodzić z v-ek $$$

Plus tarcz to też jazda w deszczu lecz tu ten nieszczęsny NVX na przodzie bez otworów pod błotniki☹️

Korba octalink też na plus...

Faktycznie, minus spory, bo jednak mam zamiar zamontować błotniki, żeby nie męczyć się w deszczu. Ewentualnie są te błotniki montowane pod ramę, ale pewnie dają mniejszą ochronę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.