Skocz do zawartości

Rowerki


Swoop

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, mefONE napisał:

Srednia jak lekki trening mtb w terenie, ale Dystans zamyka jape ;) szosą? 

 

 

Na crossie. Prędkość nie za wysoka, ale: jechałem z kolegą, a on nie jest zbyt wytrenowany i po drugie jechaliśmy w temperaturze ponad 30 stopni. W moim przypadku to już było kilka setek z czego dwie po Mazurach z sakwami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A zna się tutaj też ktoś na bardziej technicznych sprawach ? 🙂 Mam rower MTB bardzo stary, rama red bull (rose) chyba z 1999r na amortyzatorze santour i hamulcach szczękowych hydraulicznych magura (chyba hs33) i pytanie czy w dzisiejszych czasach można jeszcze kupić jakiś rozsądny amortyzator pod takie hamulce ? Rower jest technicznie ok na osprzęcie deore XT. Hamulce super..tylko ten amor z uwagi na wiek..no szkoda już chyba mu robić jakiś serwis dlatego myślałem o zmianie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magura często zmieniała model HS33 - pokaż zdjęcie co to jest konkretnie. Było kilka modeli z dopiskiem np. R czy TRIAL.

 

Ogółem jedyną opłacalną opcją będzie zakup taniego amortyzatora ale jego jakość będzie wołać o pomstę do nieba. Czemu chcesz wymienić amortyzator? Może wystarczy dopompowac obecny i będzie dobrze chodził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wojtecki podeślij foto amora/roweru i się pomyśli, amor z piwotami, osią 9 i skokiem minimum 100mm to już białe kruki.

Jest Robert w Gliwicach który ogarnia Suntoury, musiałbym znać co za model i czy jest sens.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do swojego starego xc szukam amora od Ponad roku... juz nawet prawie caly rower kupilem za 2 tys tylko zeby amory zamienic.  Z taperowaniem jeszcze by sobie czlowiek poradzil, gorzej z brakiem pivotow. A specjalnie skladalem zeby mniejsza masa byla na vbrake’ach. Jakiegos foxa, magurke, Manitou tez bardzo polecam te wyzsze modele dorownywaly foxowi w tamtym okresie, a najbardziej polecam przyczaic sie na jakiegos rock shock SiD - powietrzny niezajeżdzalny amor. Podpowiem czego tez unikac w tegotypu poszukiwaniach. Przedewszystkim Marzocchi seria bomber (z wyjatkiem Z1) gruszki powietrzne wykonywane sa z gumy ktora po 20 latach niestety pęka, a jest to element juz niedostepny jako after market. Jak nie posiadasz juz chromu czy jakiejkolwiek warstwy ochronnej na goleniach to odpusc sobie regeneracje swojego amora. Pozdrawiam i zycze milego polowania.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki za odzew..

Hmm..Magura h33s - amortyzator (pomyliłem nie santour a manitou ) ogólnie działa normalnie (nie dobija, wraca też ok, golenie nie mają żadnych rys ani większych śladów zużycia) pomimo tego, że nigdy nie robiłem mu serwisu..myślałem, że może uda się po prostu zmienić na coś z obecnej epoki. Nie jestem jakiś pro rowerzysta, głównie miasto i okolice +-500km w miesiącu. 

IMG_7384.jpg

IMG_7383.jpg

IMG_7382.jpg

IMG_7381.jpg

IMG_7380.jpg

IMG_7379.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

@wojtecki no to jak nic nie cieknie ani golenie nie sa wytarte to kupuj zestaw naprawczy wyczyscic w srodku zalac od nowa olejem i bedzie latal. badz oddac gdzies na serwis

 

Nie wiem jak akurat w manitou jest ale np Fox czy Marzocchi zaleca raz na jakis czas odwracać rower do góry kołami ( w amorach sa gabeczki ktore sa zaraz za uszczelnieniem) jest to po to zeby golenie nie były suche

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@BiałyGTi dobrze prawi, zrobić serwis i śmigać...mi by było szkoda go sprzedać/wymienić.

Sam miałem kiedyś Mańka R7/Marvela i serwis bardzo łatwy, aktualną Rebę też się fajnie serwisuje i upgrejduje

 

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary tam masz Chyba golenie jak nowe 😉 rob serwis tego co masz i nie trac czasu na szukanie. Na fb sa goscie co robia amory w mega cenach: cyklopunkt - wiekszosc serwisow jak sobie nie radzi z jakims amorem i tak wysyla do nich takze co bys nie mial powinni dac rade jesli nie ma jakiejs nietypowej usterki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jakby malo bylo problemow dolozylem sobie kolejny... pare lat temu mialem takie fatum ze 4 razy w roku sie polamalem i tylko jedna akcja spowodowala ze nie jezdzilem 3 miesiace... teraz prawie zafundowalem sobie 4kolka z recznym napedem. Pluco nerka, zebra, kregoslup, nadgarstek, palec, łokieć i ciekawr co jeszcze wyjdzie z czasem czego z tomografu nie odczytali. A takie fajne tematy mialem w kolejce nagrane na korekty ;(

8212F831-39C4-4A64-BE53-139495BACF82.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od ponad 10lat jade miedzy tymi slupkami na 1 kole 2 razy dziennie. Ogolnie kilometrow na 1 kole mam pewnie wiecej niz „kowalski” na 2 przez cale zycie. Jest tam dosc wasko, raczej zadna kierownica mtb sie nie zmiesci. Trzeba ja skrecic w odpowiednim momencie. Tym razem albo za pozno skrecilem kierownica  albo zawialo w ostatniej chwili i nie zdazylem skorygowac. W kazdym razie wolno nie lecialem. Kiedys klamki mi przygniotly  tam palce ale jechalem rowerem na v breake wiec linki nie pozwolily zrobic gilotyny. Ostatni raz podjalem sie przelotu na gumie w tym punkcie. Jeszcze plecak przeladowany klamotami zrobil mi łamanie kołem mozna powiedziec... samozaoranie i tyle. Niby starszy sie robie ale nic poza tym 😉 image.png

  • Zły 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

siema siema
Panowie, doradźcie proszę. W zasadzie to pewnie wg 99% rowerzystów jestem rowerowym ignorantem, ale do rzeczy :-D
Aktualnie od kilku dobrych lat posiadam Arkusa VIP 5.0, czyli pewnie jeden z prostszych rowerów pseudogórskich.
98% pokonywanych dróg to asfalt/kostka tj. ścieżki rowerowe/osiedla więc wymieniłem w nim opony na w miarę wąskie i śmigam - głównie do pracy 5km.
Chciałbym kupić coś lepszego, co by móc wybierać się na przejażdżki większe niż 10km :-]
Mój budżet to powiedzmy 2000zł. 

W sumie to natknąłem się na taką "promocję" i od tego zacząłem myśleć o zmianie roweru - dla mnie rama 19" to max przy 175cm wzrostu.

https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-cross/rower-indiana-x-cross-4-0-m21-czarny-r20

Jest jeszcze możliwość kupienia od przyjaciela Meridy Speeder 200 po jednym sezonie i niewielkim przebiegu - o ile on zdecyduje się na 100% na sprzedaż.

Doradźcie proszę co mogę kupić w tym budżecie. Lepiej nowy, czy szukać używek po olx?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jolley rower z media expert to bardziej cross niż MTB. W tym segmencie rządzi kands maestro/lazaro integral 3.0. zadaj sobie pytanie czy potrzebujesz typowego MTB na trudniejsze tereny czy lepiej właśnie taki rower crossowy który poradzi sobie w lekkim terenie a jednocześnie da ogromną różnicę na asfalcie dzięki swojej geometrii i wąskim oponom. Typowo na asfalt i miasto fajna propozycja będzie lazaro aero 3.0 pozbawiony ciężkiego amortyzatora. Takie rowery crossowe są najbardziej uniwersalne (poza gravelami ale to nie ta cena)

Rowerów nie kupuje się "do wzrostu" tylko do przekroku czyli odległości między ziemią a krokiem.

Co do tej meridy to speeder to rowery typu fitness - najprościej mówiąc rowery szosowe z prostą kierownicą. 200 z zeszłego roku miała już chyba karbonowy widelec i osprzęt grupy Sora czyli typowy napęd szosowy entry-lvl. Z tym rowerem mogą być problemy gdy zaczniesz jeździć po piachu bo wzorem "masa naszym wrogiem" piasty czy kółka przerzutek nie są zabezpieczone przed piachem i szybciej się zużywają, rower wymaga częściej mycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@alexander.p sensowny to jest nawet triban gravel 120. Dużo osob tribana 500 przerabia na gravel bo opony wchodzą 38. Osobiście bralbym rc500 i dokupił opony jakieś 35c.

Romet Aspre 1 i Kross esker 2.0 możesz spojrzeć. Z zagranicznych firm trochę drożej mariny będą wychodzić za to rama piękna i wytrzymała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj ziomek ostatnio mi pisal ze swojego gravela ma na opylenie.

Rower po jednym sezonie. Jak przejechal 200km to max mysle. Accent furious. L lub XL . Moge dopytac. Tam jakies lepsze heble zamontowal, ale mechaniczne I mysle ze na pierwszy gravel wystarczy. Choc ja majac ns rag+ stwierdzilem ze najlepszy by byl taki przełaj z napedem 2x10 lub 2x11. Cos ala trek boone albo crocket. 
dokladnie marin na pierwszy moze byc. Mozna osprzet zawsze upgradnąc ale same geo i baza juz sa ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.