Skocz do zawartości

V40 - The Wagon Is Back


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 298
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gratulacje swietnej roboty :)

Odnosnie gwintu KW :) Sam posiadam w swoim c4 gwint KW V.1 co jak co ale jakos tego gwintu jest swietna :) w koncu kosztował prawie 5k :D

Nie wiem jak drogi w Krakowie ale w Białymstoku bardzo duzo jest remontowany to naprawde swietnie sie jezdzi :) Tydzien byłem bez auta bo stało u mechanika bo sprezyna w KW pekla od strony pasazera i miałem berlingo to makabra jakie to miekkie itp. Po powrocie bajka :)

Nie bedziesz załował na pewno KW :)

Ogólnie autko miód malina! :good:;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szefie, gdzie Cie mozna dorwać w Krakowie? bo ja co jakiś czas Cię widuję gdzieś w okolicach Opolskiej :)

 

anyhow, z której lakierni proszkowej korzystasz? widzę, ze robią całkiem niezłą robotę, bardzo ładnie zrobili zaciski. widziałbym u siebie tył zrobiony właśnie w taki sposób, plus kilka innych elementów będę miał do roboty w niedługim czasie (całe zawieszenie Hondy CRX, dosłownie każdy element).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Szymonie nie żebym marudził ale mamy przełom maja/czerwca :P a tu brak nowych fot

 

Boje się co byś zrobił jakbyś miał v50 :D

Czytając twój wątek zabrakło mi zupy chmielowej i musiałem iść na stacje aby uzupełnić zapasy, przy okazji swoje padło opłukałem bo nie mogłem patrzeć na nie w tych pyłkach usłane ;)

 

Mistrzostwo normalnie, szkoda że wcześniejszej tematu nie przeczytałem bo będąc w kwietniu w Kraku znalazłbym Cię i obejrzał autko z bliska.

Piękna robota i dbałość o detale. Nie mogę żonie pokazać Twojego tematu bo z garażu przez miecha nie wyjdę (napaliła się właśnie na v60 najlepiej w R-design). Ale byłby plus jakbym jednak pozostawił przeglądarkę z otwartym tematem - wolna ręka na zamówienia chemii na auto :D

Muszę przemyśleć za i przeciw.

Gratuluję roboty, nie wiem jakich superlatywów użyć żeby nie było że ślinię się :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę brakuje słów, żeby opisać to wszystko co robisz przy aucie. Ogromny szacun za te wszystkie wykonane prace, poważnie szczena opada. I oby tak dalej, będę śledził temat :) aż nie mogę doczekać się następnej fotorelacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Elo,

 

Dzięki za przeniesienie tematu w to zacne miejsce na forum. Dawno nie było update'a to prawda. Nie, nie dlatego że nic się nie działo. Przeciwnie. Wrażeń było w nadmiarze. Nie będę się rozwodził nad tym co zostało zrobione w przeciągu ostatnich 8 miesięcy - zobaczycie na zdjęciach. Uprzedzę od razu pytania, tak szukałem góry silnika. Nie, nie polecam lakierowania proszkowego pokrywy zaworów w przypadku gdy trzyma ona wałki rozrządu. Skończyło się jak skończyło, jest nauka z rozszerzalności cieplnej metali.

Plan roczny wyrobiłem w 100%, przy budżecie przekroczonym praktycznie o 100% w stosunku do tego co pierwotnie zakładałem więc egzamin z planowania oblany. Śmiem pokusić się o nieskromne stwierdzenie, że obecnie to najlepiej odrestaurowana V40 na świecie, przy czym najlepiej nie oznacza że ma najdroższy felunek czy najwięcej kuca, tylko że tak wiele i z taką dbałością o szczegóły zostało przy niej zrobione. Przy tej okazji zrobiłem też przegląd i podsumowanie wszystkich prac od początku, oczywiście pominąłem różne nieudane podejścia gdy ponosiło mnie za bardzo albo nie miałem pojęcia jak coś porządnie ugryźć. Efekty oceńcie sami, enjoy!

 

YvJd3hW.jpg

 

Mv9SE33.jpg

 

OFulicb.jpg

 

IBXm91Z.jpg

 

42ewMp5.jpg

 

BEFlNPm.jpg

 

4LOC6ZD.jpg

 

XE0wxJw.jpg

 

ha1irFD.jpg

 

L5mh5zE.jpg

 

NgJ5oXx.jpg

 

sIWLskN.jpg

 

3NZMxXK.jpg

 

z185Sh3.jpg

 

1XUMDZP.jpg

 

XdrgXNo.jpg

 

l1arVFM.jpg

 

4mlTCTX.jpg

 

9WbN2hV.jpg

 

rFNq8Vj.jpg

 

Y4M6wfT.jpg

 

46EStvQ.jpg

 

ozfHyNt.jpg

 

QfdhYuv.jpg

 

BDEL6t0.jpg

 

ixOJPJE.jpg

 

xFcvdng.jpg

 

O2xnd1I.jpg

 

ftOQcVI.jpg

 

GkkIQj0.jpg

 

ER0e7cO.jpg

 

dJAy0tf.jpg

 

AgQZaHh.jpg

 

CS1I7Qh.jpg

 

mO1Sj7c.jpg

 

7LXE8uJ.jpg

 

Yt8Gpbo.jpg

 

gbM6Bf9.jpg

 

jJNcdj8.jpg

 

ACB5uWB.jpg

 

id79UBT.jpg

 

IQM38PF.jpg

 

Q7TZHg4.jpg

 

0PiuyAU.jpg

 

QK4LGE0.jpg

 

AgRmYK9.jpg

 

8hw1PeQ.jpg

 

qr2ahWQ.jpg

 

FDZs8bO.jpg

 

bDqNFJw.jpg

 

4CVep3O.jpg

 

Dia0ytN.jpg

 

IfV02S1.jpg

 

9TjiblD.jpg

 

H6Euh4S.jpg

 

XBWmx6X.jpg

 

LDDF7Km.jpg

 

LgJG8JV.jpg

 

fzEoIgn.jpg

 

Oaczrsk.jpg

 

bMKJJcr.jpg

 

P2L1KPM.jpg

 

xnp0i4n.jpg

 

wHcprna.jpg

 

y6fm8r1.jpg

 

9mUEE1Z.jpg

 

roAKLQU.jpg

 

5LiqErQ.jpg

 

WusNAtx.jpg

 

uVa8CVw.jpg

 

dq5yux2.jpg

 

9pqMCm2.jpg

 

7rCWQy1.jpg

 

UubjQhn.jpg

 

gjustII.jpg

 

FkQUVvM.jpg

 

JvDS89Z.jpg

 

dweiyW4.jpg

 

31jbBV5.jpg

 

PaNygz8.jpg

 

G5dH66R.jpg

 

HSLjdob.jpg

 

UhpQmC1.jpg

 

gV0to9f.jpg

 

BsOBOrQ.jpg

 

FqpJvdY.jpg

 

9FBtDaY.jpg

 

p7D6jY3.jpg

 

LHN6xce.jpg

 

so4HC4i.jpg

 

D90UFz4.jpg

 

l9MUhJt.jpg

 

oIjpsrK.jpg

 

Xj6FBxE.jpg

 

mUkk2Dc.jpg

 

jPuaC7c.jpg

 

iDwOIvT.jpg

 

BLv9udg.jpg

 

CBi1ViC.jpg

 

EeLRJlm.jpg

 

Wnętrze:

- nowa tapicerka skórzana, oryginalna skóra Bentley, zmiana kroju, oklejenie skórą słupków środkowych i tylnych, dywaniki na zamówienie-nawiązujące do tapicerki, podłoga bagażnika i tylna półka oklejone skórą

- wymiana wszystkich pasów bezpieczeństwa na nowe, przeszte fabrycznie zgodnie z oryginałem - na zamówienie (nie kupione w aso)

- zapięcia pasów obszyte skórą

- gaśnica w skórzanej kaburze

- swap poduszki powietrznej na tą z modelu S60

- nowe porętła klimatyzacji (ASO) i pozostałe przełączniki

- swap radia na max ori HU-1205

- dołożony ori subwoofer

- dołożone ramki zegarów ori z chromowanymi obwódkami

- maty grzewcze foteli wymienione na nowe

- nowe mocowania zagłówków (wewnątrz foteli, stare miały luzy i zgłówki się tłukły)

- dołożone głośniki Hertz 130mm (tylne słupki)

- swap dekorów wnętrza na te z pakietu chrom (poza listwami drzwi)

- podstopnica na zamówienie, lakier proszkowy

- dołożone ori zagłówki dzielone na tył

- listwy progowe z przedlifta chrom + lakierowanie pod kolor plastików z rocznika 2003

- lakierowanie porysowanych plastików wnętrza

- ori cupholder przedni i tylny

- wygłuszenie drzwi matami

- nowe osłony prowadnic foteli

- wymiana i konserwacja wszystkich uszczelek drzwi

 

Na zewnątrz + mechanika:

- kompletny remont i wymiana wszystkich elementów zawieszenia wraz z piaskowaniem i lakierowaniem proszkowym wahaczy i innych elementów

- tylna belka zderzaka piasek i proszek

- gwint KW

- konserwacja podwozia + wspawanie wzmocnień w miejscu oryginalnych miejsc na podnośnik

- lakierowanie całościowe samochodu wraz z wnękami (w takim samym kolorze jak oryginalne była karoseria - Volvo Virtual Blue)

- częściowy wetsand i pełna korekta lakieru wraz z zabezpieczeniem ceramiką

- dokładki tylnego zderzaka z przedlifta zaadaptowane do poliftowego zderzaka i polakierowane pod kolor (masa klejąca, szpachla, rzeźba)

- nowe siłowniki maski i bagażnika, polakierowane pod kolor komory

- dołożony ori spoiler

- lakierowanie dokładek bocznych pod kolor nadwozia

- dołożone relingi, polakierowane w matowy antracyt

- lakierowanie podszybia, okiennic i listew dachowych w czarny mat

- wymiana anetny na płetwę z modelu V70

- renowacja - lakierowanie tworzywianych nadkoli w czarny półmat

- ramiona wycieraczek piasek i proszek

- lakierowanie komory silnika w kolor z palety Maserati, renowacja zdemontowanych podzespołów (lakierowanie kolektora ssącego, pokrywy zaworów, plastików, renowacja serwa, wymiana wszystkich śrub, urwanych spinek i mocowań itd.) + delikatny wizualny lifting komory, zabezpieczenie komory powłoką ceramiczną

- nowa izolacja wiązek silnika i nowe peszle

- wymiana zużytych elementów pedału sprzęgła (nastała cisza)

- wymiana koła zmiennych faz rozrządu

- wymiana termostatu

- wygłuszenie maski uszyte na nowo

- nowy osuszacz klimatyzacji

- nowy czujnik zmiennych faz

- zamek maski i bagażnika piasek i proszek

- nowe manszety przekładni kierowniczej

- nowa chłodnica klimy i wody

- nowe poduszki silnika i skrzyni

- nowe uszczelnienia silniczka krokowego, przepustnicy, kolektora ssącego

- planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy zaworowych, regulacja luzów

- nowy akumulator

- żarniki ksenonowe

- wymiana sprzęgła, wysprzęglika i dwumasa na nowy, nowy olej skrzynia, wymiana uszczelnień

- pełna konserwacja zacisków, wymiana uszczelnień, odpowietrzników, piasek i proszek

- osłony tarcz hamulcowych przód i tył - piaskowanie i proszek

- tarcze wentylowane nawiercane, przód Zimmermann, tył Rottinger

- nowe czujniki ABS

- Felgi JR16 18" 8,5 z oponami Falken 205/40 + pierścienie w kolorze komory silnika, kolor felg taki jak komora silnika i bagażnik dachowy, skrócenie przegubów odpowiednio do parametrów felg

- nowe szpilki wszystkich kół

- dystanse przód 5 mm, tył 10mm

- wymiana wszystkich łożysk na SKF

- wymiana wszystkich przewodów hamulcowych

- obrysówki zmienione na białe

- led w obrysówkach

- nowe halogeny, oklejone żółtą folią

- demontaż i czyszczenie przednich reflektorów

- wnętrza reflektorów z wersji black + chromowanie próżniowe

- nowa przednia szyba

- wymiana ograniczników drzwi

- korek wlewu oleju aluminiowy wg. własnego projektu wykonany na zamówienie

- wydech stal nierdzewna

- śruby błotników SKUNK

- czarna siatka - wypełnienie seryjnych otworów w zderzaku

- nowe elementy ozdobne chrom - listwa bagażnika i osłona zamka bagażnika, klamki przód

- rygle drzwi piasek i proszek

- polerowanie tylnej szyby

- wymiana emblematów na nowe

- nakrętki kół D1 Spec

- stelaż dachowy Thule Wingbar Edge i bagażnik polakierowany w kolor felg i komory silnika (paleta Maserati)

- chromowane klucze do regulacji gwintu

- chromowanie śrub osłon górnych silnika

- nowe listwy zgarniające szyb

 

+dziesiątki innych rzeczy o których pewnie zapomniałem

 

Plany:

- adaptacja turbiny lub kompresora + intercooler

- car audio

- podsufitka alcantara

 

Dodane po 1 godzinie 33 minutach 3 sekundach:

aa no i zapraszam do polubienia:

https://www.facebook.com/thewagonisback/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

673845 chodzi mi o to 2.0 turbo 200KM

lepszym rozwiązaniem jest 1.9 T4

 

 

brak słów, dojechane perfekcyjnie :good:

 

jedynym druciarstwem jest poprowadzony przewód hamulcowy, który ociera się o inne przewody :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasjonat ;)

To już pod koneserkę podchodzi ;) Jedno wiem na pewno...Szymon to najbardziej świrnięty koleś na punkcie V40...na punkcie modelu, który wg koneserki jest tzw. kundlem i nie jest klasyfikowany jako prawowity członek rodziny. Sam kiedyś jeździłem S40 w tej budzie i szczerze nie rozumiem tej klasyfikacji, bo autko jest bardzo przyjemne i wciąż się podoba. Szkoda tylko, że jest modelem, który powoli zaczyna gnić i być częstym widokiem w punkcie recyklingu :( Na prawdę, trzeba mieć wiele samozaparcia i kochać to autko aby pakować w niego tyle czasu, energii o $$$ nie będę wspominać...hobby nie da się wycenić ;)

Szymon...czy już czas na wycieczkę i zdjęcia w tym miejscu: http://de.academic.ru/pictures/dewiki/8 ... eum_TB.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.