Skocz do zawartości

Kilka małych pytań odnośnie woskowania


Gość homosovietus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Pomijąc ryzyko częstych, niemal codziennych opadów opłaci się na dniach woskowac auto ? Na zewnątrz jest relatywnie ciepło tzn ponac 5 C, jednak wilgoć w powietrzu utrzymuje się na wysokim poziomie. Chciałem też zapytać jak to dokładnie jest z tym woskowaniem, bo co 'ekspert' to inna opinia. Moje pytania :

 

1) Czy można nakładać kilka warstw wosku ?

2) Jak grube warstwy nakładać ? czy to ma jakieś znaczenie ?

3) Jak często woskować auto ? Lakiernik powiedział mi kiedyś, (śmiertelnie poważnie) że jak będę tydzień w tydzień woskował auto to na lakierze wyjdą jakieś plamy, pajęczynki etc. ??

 

* polecam lekturę forum - odpowiedzi na te pytania są już zawarte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem opłaci się woskować ponieważ zabezpieczysz lakier a przy 5 stopniach spokojnie możesz coś nałożyć aby pod dachem.

ad1: można, jeśli regularnie woskujesz co miesiąc to i tak będziesz warstwy nakładał bo najprawdopodobniej jakaś tam warstwa starego pozostanie na lakierze

ad2: ma znaczenie, nakładasz jak najcieńszą warstwę, ponieważ jest to wystarczające do uzyskania powłoki na lakierze a poza tym cienką warstwę łatwiej się poleruje.

ad3: myślę że co miesiąc jest optymalnie. a co do plam to czasami powstają po woskach syntetycznych, ja miałem po gold classie jak woskowałem gdy była duża wilgotność, a pajęczynki to powstają jak brudnym padem zajedziesz po lakierze, jeśli wszystko zrobisz jak należy to żadnych pajęczynek nie będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Czy można nakładać kilka warstw wosku ?
ad1: można, jeśli regularnie woskujesz co miesiąc to i tak będziesz warstwy nakładał bo najprawdopodobniej jakaś tam warstwa starego pozostanie na lakierze

 

no więc wszystko się zgadza, ale nie jest wykluczona możliwość nałożenia większej ilości warstw jedna po drugiej, bez miesięcznej przerwy jak napisał malkolm. Wszystko zależy od stosowanego wosku, jego "wymagań" odnośnie aplikacji, schnięcia, pocenia się, temperatury i wilgotności powietrza. Ja praktykuje nakładanie 2-3 warstw wosków zymol, z tym, że między pierwszą a drugą robię przerwę 24h, a kolejną dokładam po następnych 30-40godzinach. W międzyczasie auto nie jeździ i stoi w garażu ze stałą temperaturą(około 18-20stopni) i wilgotnością. W przypadku hybryd bądź syntetyków, jak choćby collinite 476 nakładam warstwy jednego dnia, w odstępnie około 3 godzin pomiędzy poszczególnymi, ale też nie więcej niż 3.

Sealanty mają inne wymagania, przerwy mogą być krótsze, wystarczy koło godziny przed następną, ale to też jest zależne od produktu, są takie, które potrzbują godziny inne potrzebują doby. więc sprawa jest relatywna i zależy od tego co i w jakich warunkach stosujesz. można upraszczać, ale im bardziej nietypoy produkt(o co w przypadku wosków nietrudno) tym więcej specyficznych metod i haczyków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja też nakładam np. 3 cienkie warstwy tego samego dnia, z małymi odstępami. Robię tak jednak tylko w przypadku wosku ręcznego, maszyną zawsze robiłem tylko jedną aplikację.

 

Czy maszyną też można nałożyć kilka warstw pod rząd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nakładam np. 3 cienkie warstwy tego samego dnia, z małymi odstępami.
jakiego wosku jeśli mogę zapytać? nie zawsze jest to wskazane.

 

Czy maszyną też można nałożyć kilka warstw pod rząd?

zależy jak byś chciał to robić. opisz swój pomysł na technikę takiego nakładania, to coś odpowiem. generalnie można nakładać maszyną, po co - nie wiem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
generalnie można nakładać maszyną, po co - nie wiem!

 

Są takie sealanty które nakłada się tylko maszynowo ;) Ale poza takim przypadkiem nie wiem po co,chyba że ktoś robi na myjni i ma duży przerób aut i zależy na czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś gdzieś tutaj przeczytałem że bodajże DC2 było nakładane na dwie połowy maski za pomocą maszyny i ręcznie, podobno było widać różnice, może maszynowe nałożenie wosku tez doda 0,01% efektu :) szczególnie myślę tutaj o all in one.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie woskowanie maszyną daje lepszy efekt, ale może jest to tylko moje subiektywne odczucie. Nakładając wosk maszyną, stopniopwo zwiększam prędkość i używam cora mniejszego nacisku. Daje to bardzo ładny połysk i nie trzeba potem używać ściereczek w mikrofibry, bo wszystko się świeci. Oczywiście robię tak tylko przy wosku o konsystencji kremu.

 

Z tego co wiem jeśli mamy mieszankę polimerów i naturalnych olejków to wtedy w grę wchodzi tylko maszyna, by wszystko mogło dobrze połączyć się z lakierem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie woskowanie maszyną daje lepszy efekt, ale może jest to tylko moje subiektywne odczucie. Nakładając wosk maszyną, stopniopwo zwiększam prędkość i używam cora mniejszego nacisku. Daje to bardzo ładny połysk i nie trzeba potem używać ściereczek w mikrofibry, bo wszystko się świeci. Oczywiście robię tak tylko przy wosku o konsystencji kremu.

 

Jakie konkretnie woski/sealanty tak nakładałeś?

 

Z tego co wiem jeśli mamy mieszankę polimerów i naturalnych olejków to wtedy w grę wchodzi tylko maszyna, by wszystko mogło dobrze połączyć się z lakierem?

 

Jeżeli Ci chodzi o hybrydy to zdecydowana większość ludzi jednak robi to ręcznie. Nie wiem co rozumiesz przez "połączyć się"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku wosku czas jest istotny, tu nie ma wątpliwości.

 

Polimerom potrzeba wyższej temperatury, by mogły dobrze przywrzeć do lakieru, można to wytłumaczyć w uproszczony sposób. Zachowują się podobnie jak tworzywa sztuczne, podgrzane stają się bardziej plastyczne i łatwiej będzie im dopasować się do struktury lakieru. Z tej właściwości bierze się też fakt, że zapewniają zdecydowanie dłuższą ochronę niż wosk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partner forum

Czyściciel,

 

Co do zasady działania polimerów to byc może masz rację, ale nie rozumiem jak nałożyć wosk i nie polerować mikrofibrą tak polerujesz tym samym padem co nakłądasz aż do momentu całkowitego wtarcia i następnie starcia :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zasady działania polimerów to byc może masz rację, ale nie rozumiem jak nałożyć wosk i nie polerować mikrofibrą tak polerujesz tym samym padem co nakłądasz aż do momentu całkowitego wtarcia i następnie starcia

też wydaje mi się to bezsensu;/ tak można z politurą, ale z woskiem?! Absurd.

chyba coś nie gra, lebo się jakiś błąd wkradł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Car Crazy,Kabul, kuflik: robię tak jak opisał to Car Crazy, wszystko miękkim padem gąbkowym, czasem pozostanie troszkę osadu, szczególnie w przypadku gdy powierzchnia jest mała i trodna do pracowania, wtedy podpieram się mikrofibrą.

 

Robię tak np. z woskiem 355 Flash Gloss.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Car Crazy,Kabul, kuflik: robię tak jak opisał to Car Crazy, wszystko miękkim padem gąbkowym, czasem pozostanie troszkę osadu, szczególnie w przypadku gdy powierzchnia jest mała i trodna do pracowania, wtedy podpieram się mikrofibrą.

 

Robię tak np. z woskiem 355 Flash Gloss.

nic nie ma w opise tego wosku ciekawego, więc się zastanawiam, czy takie nakładanie jest aby na pewno skuteczne. jak długo utrzymuje się kropelkowanie po takiej aplikacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są woski, które można nakładać maszyną( http://www.detailersdomain.com/1zeinszett-glanzwax.aspx ) , ale pamiętajcie, że nie mają wiele wspólnego z tymi fajnymi,ładnie pachnącymi, naturalnymi, które lubimy nakładać rękoma ;)

poza tym dla mnie technika polerowania maszyną aż do zniknięcia jest chybionym pomysłem, można nanieść równą warstwę, pozostawić do wyschnięcia i zetrzeć szmatką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że nakładać ładnie pachnący wosk na własne auto, własnymi dłońmi jest przyjemnie. Jeśli podchodziłbym do tematu tylko pod kątem auto detailingu to też bym tak robił, no chyba że skusiłbym się na maszynę Cyclo, ale po niej i tak trzeba używać mikrofibry.

 

Jednak przy mojej pracy nie ma takiej potrzeby, głównie liczy się to co pod woskiem. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dokładnie się wyraziłem, chodziło mi na skuszenie się do użycia Cyclo, jest to jednak szybkość i wygoda.

 

Jeśli natomiast chcę woskować maszyną od razu na połysk bez wycierania to tylko zwykłą maszyną polerską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.