Jump to content

Jag Daimler XJ40,300SL Gullwing,MG MGA Roadster,Mini


Recommended Posts

  • Administrator

Witam serdecznie.

 

Kolejna akcja zespołu odbyła się w stolicy dolnego śląska – Wrocławiu.

Przepiękny kompleks zamkowy Topacz gościł pasjonatów starej motoryzacji.

W dniach 16-18 sierpnia odbył się tam zlot pojazdów zabytkowych MOTOCLASSIC Wrocław.

Uczestniczyło w nim ponad 200 pojazdów z całego kraju.

 

Organizatorzy postanowili powierzyć nam dość trudne zadanie.

Naszym zadaniem było przygotowanie dwóch samochodów do licytacji która miała się odbyć podczas wieczornego Balu Komandorskiego.

 

Były to Jaguar Daimler r XJ 40 z 1987 oraz Mini z 1980 roku.

Obydwa auta czarne i zniszczone.

 

Podjęliśmy się tego zadania ponieważ środki zdobyte ze sprzedaży aut

przeznaczone będą na rzecz pewnej rodziny ze Ślęzy oraz Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego w Wierzbicach.

Cel szczytny więc wypadało pokazać się z jak najlepszej strony.

 

Organizator udostępnił nam dwa namioty.

Niestety praca na świeżym powietrzu.

 

Stan lakieru na obu samochodach był bardzo kiepski.

Dlatego też postanowiliśmy zacząć już w piątek.

 

Ekipa wrocławska zgodnie ze sztuką przygotowała pojazdy do korekty.

W sobotni poranek w pełnym składzie spotkaliśmy się na terenie zamku Topacz.

Przepiękna okolica oraz cudowna atmosfera unosząca się w powietrzu

wyzwoliła w nas ogromne pragnienie działania.

 

Do projektu zaprosiliśmy ekspertów od skórzanych wnętrz

samochodowych – firmę Colourlock oraz producenta chemii Shiny Garage.

Fotografia jak zawsze Tomasz Lisiecki i wideo chłopaki z Cinematografia (WKRÓTCE).

 

Zaczęliśmy około godziny 8 rano.

Słońce było jeszcze nisko ale już mówiło nam, że da nam w kość.

Na pierwszy ogień poszedł Jaguar

.

Proszę zobaczyć w jakim był stanie.

 

Jak zawsze omijamy stereotypy prawidłowej relacji PSB.

Cieszymy się detailingiem i dzielimy z Wami tą radością.

 

 

jus2.jpg

 

2lzk.jpg

 

saai.jpg

 

88wy.jpg

 

rxpk.jpg

 

p67z.jpg

 

rblg.jpg

 

0uip.jpg

 

qfl6.jpg

 

tbxr.jpg

 

2js5.jpg

 

5ij4.jpg

 

3c3z.jpg

 

z8jb.jpg

 

qyzx.jpg

 

asgk.jpg

 

36oq.jpg

 

zzxq.jpg

 

 

Po wstępnej inspekcji omówiliśmy strategię na sobotę. Robimy Jaga na maxa a Mini tyle na ile starczy czasu.

 

 

k20f.jpg

 

zq2g.jpg

 

gmch.jpg

 

0k2i.jpg

 

s4a2.jpg

 

k70x.jpg

 

qjq0.jpg

 

vacb.jpg

 

paci.jpg

 

ghxo.jpg

 

vxcy.jpg

 

oyjb.jpg

 

3x6e.jpg

 

g2wu.jpg

 

13kd.jpg

 

h1oq.jpg

 

mv5r.jpg

 

z9d7.jpg

 

qavp.jpg

 

znls.jpg

 

 

Gdy My walczyliśmy z lakierem w swoim żywiole był Łukasz-specjalista z firmy Colourlock.

Wnętrze w którym było głównie skóra pozwoliła mu rozwinąć skrzydła.

 

 

79ia.jpg

 

b2n9.jpg

 

3m0w.jpg

 

11cu.jpg

 

8wqy.jpg

 

0j99.jpg

 

469b.jpg

 

0dkp.jpg

 

epqb.jpg

 

vu4h.jpg

 

h2x8.jpg

 

u5nb.jpg

 

1xk5.jpg

 

qv5s.jpg

 

r9nm.jpg

 

 

Oprócz walki z lakierem naszym zadaniem było uświadamianie pasjonatów zabytkowej motoryzacji.

Tłumaczyliśmy, pokazywaliśmy… Oj, chwilami było ciężko.

 

 

fkfr.jpg

 

a2y6.jpg

 

 

Cały czas rozpraszały nas przejeżdżające, piękne samochody.

 

 

qy67.jpg

 

32pr.jpg

 

 

Mimo wielkiej pokusy nie mogliśmy pozwolić sobie na zwiedzanie terenu zlotu.

Było naprawdę bardzo ciekawie.

 

 

udqq.jpg

 

34pe.jpg

 

dh92.jpg

 

2etf.jpg

 

lt43.jpg

 

vudj.jpg

 

a0iv.jpg

 

 

Mijały minuty, godziny.

Temperatura ciągle rosła a my bardzo zmęczeni walczyliśmy z Jagiem.

Godzina balu zbliżała się wielkimi krokami.

Około 15-stej wiedzieliśmy już, że nie zdążymy przygotować „miniaka”.

 

 

3hwl.jpg

 

4quj.jpg

 

gzry.jpg

 

jicv.jpg

 

dvd4.jpg

 

lr5n.jpg

 

8s7h.jpg

 

oq2y.jpg

 

xtjp.jpg

 

nbub.jpg

 

fe4n.jpg

 

vsb6.jpg

 

iali.jpg

 

ypk7.jpg

 

9lxt.jpg

 

b5z1.jpg

 

l417.jpg

 

xe6h.jpg

 

zbj1.jpg

 

qgbu.jpg

 

q8w3.jpg

 

zpcr.jpg

 

6b5r.jpg

 

t466.jpg

 

s0ty.jpg

 

wzbd.jpg

 

9jlz.jpg

 

5goc.jpg

 

z48x.jpg

 

go34.jpg

 

kc28.jpg

 

68ud.jpg

 

skrz.jpg

 

ct32.jpg

 

yi0c.jpg

 

wbjt.jpg

 

oarh.jpg

 

 

Pozostało nam tradycyjne naklejenie naszego logo i na bal.

 

 

xjib.jpg

 

lwlq.jpg

 

xbbu.jpg

 

fxsn.jpg

 

tljs.jpg

 

lnwu.jpg

 

 

Na sali przetarliśmy lakier Jaga microdibrami nałożyliśmy „szybki wosk” na lakier Mini.

 

 

Oczywiście ludzie chcieli sobie z nami robić zdjęcia ;-)

Kto był ten zna historię ,hehehe….

 

 

dig3.jpg

 

ufx7.jpg

 

ngpx.jpg

 

rzwr.jpg

 

7qdq.jpg

 

zhw3.jpg

 

 

Po całym dniu ciężkiej pracy co nieco nam się poluzowało.

 

 

bmnq.jpg

 

bw15.jpg

 

ppkq.jpg

 

 

Około godziny 20-stej pojechaliśmy do noclegowni gdzie grzecznie poszliśmy spać.

 

 

Następnego dnia strasznie zmęczeni wróciliśmy na pole boju.

Naszym oczom ukazał się „różowy cukierek”.

Najpiękniejsze auto zlotu i wspomniany wcześniej Mini.

Zdziwieni faktem rozwinęliśmy sprzęt.

W międzyczasie podszedł do nas właściciel skrzydlatego smoka i przedstawił problem.

W sobotę podczas prezentacji pojazdu mała dziewczynka w kilku miejscach porysowała lakier.

Nie do końca zdając sobie sprawę z jakim autem mamy do czynienia wzięliśmy się za usuwanie zarysowań.

 

Mercedes 300 SL Gullwing z lat 50-tych ubiegłego stulecia w oryginalnym lakierze nie był trudnym tematem.

Rysy dość płytkie ale o ostro zakończonych krawędziach wymagały od nas dużej precyzji i staranności.

Zeszlifowaliśmy je koreczkiem z papierem 2500 oraz 3000.

Przyszła pora na futerkoi w tym momencie właściciel uzmysłowił nam wartość auta.

Ręce zadrżały.

Ostatni wylicytowany egzemplarz w USA kosztował 4,62 mln dolarów.

„Nasz” był jedynym w Polsce oryginalnym Gullwingiem.

 

 

1itz.jpg

 

kw5m.jpg

 

5a83.jpg

 

3f0b.jpg

 

l76g.jpg

 

28i4.jpg

 

3n1s.jpg

 

1lvp.jpg

 

516h.jpg

 

ztmj.jpg

 

 

4erp.jpg

 

qnxp.jpg

 

30zm.jpg

 

u9pb.jpg

 

fshz.jpg

 

d99f.jpg

 

n71b.jpg

 

wa3j.jpg

 

xco4.jpg

 

guw8.jpg

 

yuf1.jpg

 

387r.jpg

 

gicb.jpg

 

6sx3.jpg

 

kk3g.jpg

 

xv0b.jpg

 

9wdt.jpg

 

hn0x.jpg

 

oic1.jpg

 

h1hf.jpg

 

42i7.jpg

 

4xn5.jpg

 

ixz4.jpg

 

 

Po skończeniu polerowania całe auto przetarliśmy QD i tradycyjnie nakleiliśmy nasze LOGO.

 

 

55jc.jpg

 

io49.jpg

 

2o1f.jpg

 

nc29.jpg

 

 

Po powrocie do rzeczywistości czekał na nas Mini oraz kolejna niespodzianka.

MG MGA Roadster z początku lat 50-tych.

 

 

xvzs.jpg

 

bfnc.jpg

 

 

Mini potraktowaliśmy pastą z Urbana na miękkiej gąbce oraz cleaner i wosk.

Tzw. one step.

Na nic więcej nie mieliśmy siły.

 

 

pqxh.jpg

 

ubyx.jpg

 

89qu.jpg

 

tl73.jpg

 

oqml.jpg

 

i7d9.jpg

 

oagx.jpg

 

p5v8.jpg

 

 

Tymczasem właściciel zielonego MG przedstawił nam problem.

Okazało się, że szyba pokryta była trudnym do usunięcia nalotem.

Oczywiście pomogliśmy odświeżając przy okazji lakier samochodu.

 

 

ms6s.jpg

 

t72h.jpg

 

nvge.jpg

 

h3lb.jpg

 

mx5c.jpg

 

1vgv.jpg

 

w2mb.jpg

 

nonl.jpg

 

9b5f.jpg

 

tct5.jpg

 

1j85.jpg

 

79o8.jpg

 

l5oy.jpg

 

eymr.jpg

 

ewd8.jpg

 

s29i.jpg

 

 

Zielonym Roadsterem zakończyliśmy pracę.

Mogliśmy iść pozwiedzać i nacieszyć oko pięknem prawdziwej motoryzacji.

 

Był to już kolejny wspólny projekt.

Projekt który udowadnia jakimi jesteśmy pasjonatami detailingu i ile radości nam daje. Pomimo własnych słabości cieszymy się każdą wspólnie spędzoną chwilą.

Bardzo dziękuję Piotrkowi za organizację przedsięwzięcia, Towarzystwu Automobilowemu Topacz oraz Pani Sylwii Szczechowicz-Warszewskiej za szansę, zaufanie i umożliwienie udziału

w tak pięknej idei, dzięki serdeczne firmom partnerskim .

 

 

Dziękuję za uwagę i zachęcam do kibicowania naszym następnym pomysłom.

 

Na koniec chciałbym zaprezentować Wam film z tej imprezy.

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=JRCq-Vel6ic#t=10

Link to comment
Share on other sites

fajna relacja i fajne samochody

Jak się okazuje można w przyzwoitym czasie zrobić korektę na samochodzie a nawet kilku.

Na jednym ze zdjęć identyfikator leżał na samochodzie a metalowe zamknięcie było blisko lakieru JAGA - ale na pewno wszystko było pod kontrolą

 

super praca :good:

Link to comment
Share on other sites

Chłopaki szacunek, mega akcja. :good:

Ile maszyn chodziło maksymalnie przy Jagu? :-]

A pomyśleć że po Twojej zachęcie mogłem z Wami być :cry:

Niestety człowiek może być maksymalnie w 1 miejscu równocześnie :x

Opiszcie mi tylko wrażenie, adrenalina opadła już po Jagu, a tu następne auto i znowu myśli jakie pady pasty, jaki wosk, domyślam się że mimo zmęczenia kop jakich mało.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
turtle platinum series tyre dressing... opony wcześniej przygotowane duragloss 701

 

hmmmm widocznie mialem bledne wrazenie ze produkty turtla to mega hipermaretowa polka nie warta uwagi... musze doczytac i z testowac najwyraźniej... :)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

knefelson, papier na mokro i nie ma żadnych obaw,że coś się stanie. Opcją była nowa szyba za około 4tyś zł.

Domel, fakt używania przez nas jakiegoś produktu nie czyni go lepszym czy gorszym. Nie możemy sobie pozwolić żeby w każdym projekcie używać kosmetyków z górnej półki i nie zawsze to co leży na dolnej półce jest złe.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Domel, fakt używania przez nas jakiegoś produktu nie czyni go lepszym czy gorszym. Nie możemy sobie pozwolić żeby w każdym projekcie używać kosmetyków z górnej półki i nie zawsze to co leży na dolnej półce jest złe.

Looz, ja nie potępiam :) pytam, bo kto pyta nie błądzi ;)

Link to comment
Share on other sites

turtle platinum series tyre dressing...

 

hmmmm widocznie mialem bledne wrazenie ze produkty turtla to mega hipermaretowa polka nie warta uwagi... musze doczytac i z testowac najwyraźniej... :)

 

Zdecydowanie skoro nie znasz np. Turte Wax PS Extra Gloss ;)

 

Jak pokazał ww. Turtle czy Sonax BSD w niższej półce leży też spory potencjał.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.