Skocz do zawartości

Coś mocniejszego od FG400?


Rekomendowane odpowiedzi

FG400 nie jest aż taka straszna - trzeba było brać od razu zamiast PG1000.

Jest też fajnie "tłusta".

 

Po chwili i tak szuka się czegoś mocniejszego od niej (ja już mam 3M zielony i biały do pomocy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwibel, Możesz też spróbować dodać krople menzerny 3000 na pad razem z 1000 i zobaczyc czy wtedy dłużej nie będzie oleista. Ja nie pracowałem nigdy 1000, używam 400 i nie ma z nią takich problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobisz jak uważasz, ale przypadków użytkowników którzy jechali dany produkt, przy zerowym doświadczeniu w temacie było całe mnóstwo, a po czasie się okazywało że produkt był spoko, tylko umiejętności nie takie jak trzeba ;)

Nie jade produktu bo się na nim nie znam-tylko niestety wygląda mi na to że ktoś mnie oszukał wlewając inne dziadostwo do opakowania po dobrym produkcie.

To co mam ja nie ma wogóle oleistości- i zachowuje się identycznie jak G3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównując FG500 do PG1000 to ta druga blado wypada, gorzej się wypracowuje, jest "trudniejsza" w pracy, siła cięcia delikatnie mniejsza. Wszystkich past menzerny nie przerobiłem, ale większość, i muszę przyznać, że PG1000 nie polecałbym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba też się naciąłem na podróbkę. Kupiłem Menzerne PG 1000. Sprzedający długo zwlekał z wysyłką, Bo niby akurat nie miał na stanie. Wcześniej pracowałem tylko na Farecli.

Problem w tym że PG 1000 wygląda praktycznie identycznie jak G3 (zastanawiam się czy nie przelal do butelki zwykłej G3).

Bez wody praktycznie nie da się nią pracować, wali błotem naokoło robiąc straszny syf.

Mam jeszcze FG3300 i tu jest dużo lepiej -mogę pracować bez wody -jest dość tłusta i praktycznie do końca nie wysycha.

 

Nie mam do czego porównać - czy FG 1000 tak pracuje (prawie bez tłustego efektu)- czy ktoś mi sprzedal g....o :wallbash:

Jak ja nie lubię takiego podejścia. Twoje dowody na to, że dostałeś podróbkę, są dowodami na to, że dostałeś oryginalną pastę.

- Sprzedający zwlekał z wysyłką, bo nie miał tej pasty na stanie i musiał zamówić u importera. Gdyby sprzedawał podróbki, to wysłałby Ci paczkę jeszcze tego samego dnia.

- Jeśli przelał Ci G3, to wyglądałaby identycznie, a nie prawie identycznie. Te pasty są dość podobne.

- PG1000 jest sucha.

 

Jak pracujesz nią z wodą, to nic dziwnego, że narobiłeś sobie syfu :) Potrzeba Ci doświadczenia, poznania produktu. Po co od razu oskarżać kogoś o oszustwo? Skąd sprzedawca niby wziął puste opakowanie po Menzerna PG1000? I domniemam, że kupiłeś w sklepie i dostałeś paragon?

 

To zanim spiszecie na straty paste/sprzedawce z Allegro, sugeruję popracować trochę jeszcze Menzerną, bo technika pracy G3 a dowolną inną nowoczesną pastą jest kompletnie inna, i jak ktoś ma wpojone określone nawyki to nie będzie łatwo od tak się przestawić.

 

PG1000 jest sucha , są bardziej przyjazne cuttingi ale i tak jakoś nie odstaje zbyt mocno in minus od ogólne standardu w tej kategorii past.

Popieram. zdrowe podejście do tematu :good: PG1000 nie jest oleista, to sucha mocno zbita pasta. To jest zacofana technologicznie pasta i dostępna na rynku od dawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwibel, a może napisz jeszcze jakim padem/futrem pracowałeś, jaka maszyna z jakimi obrotami...

I na jakim lakierze. Jak trafiłeś na odpowiedni sticky paint to nawet tłusty cleaner może się zamienić w pył. W poprzednim aucie miałem taki lakier na parze drzwi.

Jeżeli jednak na kilku lakierach jest to samo to raczej coś nie tak z pastą.

Miałem podobny problem po przemrożeniu swoich Menzern. Może Twoja też przeleżała zimę w nieodpowiednim miejscu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może -nikogo od razu nie oskarżam-po prostu szukam wytłumaczenia. Pierwsze auto jakie robiłem to moja Impreza, drugie to Kangoo, próbowałem na różnych obrotach, i wyniki podobny. W sumie winny może być pad, bo do pg1000 używałem białego pada z Farecli natomiast do fg3300 pad z 3ma niebieski. Możliwe że stąd ta różnica :oops:

Sądziłem że pasty pg1000 i ff 3300 powinny mieć podobną oleistość.

Co mogę zrobić żeby FG1000 tak szybko nie wysychała (teraz po kilku przejazdach polerka idzie naprawde ciężko a zamiast pasty mam pył)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich! Mam nadzieję, że zwracam się z moimi problemami w dobrym temacie- widzę tutaj dużą aktywność osób mających doświadczenie z produktami menzerny.

Uzbrojony w wąską wiedzę teoretyczną pochodzącą głównie z przeglądania tego forum i filmików z yt rozpocząłem niedawno swoją pierwszą przygodę z polerowaniem samochodu.

Pacjentem jest sześcioletnie, czarne audi, które prawdopodobnie nie widziało polerki na oczy, a moje narzędzia to polerka hamach RH 30E, pasty menzerna fg 500, ip 2100, sf 4500, kilka gąbek ABW, futro polerskie ABW, biała gąbka menzerny i trochę papierów ściernych

 

Ochoczo i pełen werwy rozpocząłem swoją pracę w piątek wieczorem, licząc, że do poniedziałku (dzisiaj) dokonam pełnej korekty :lol:

Na chwilę obecną, poświęcając na pracę około 6-8 godzin dziennie, mam zrobionych kilka elementów, a w garażu planuję postawić polowe łóżko, aby z autem wyrobić się przed świętami bożego narodzenia.

 

Teraz do sedna - na chwilę obecną pracuję głównie futrem / białą gąbką menzerny (dużo twardsza od produktów ABW). Jeden element wielkości przedniego błotnika w audi tt zajmuje mi około 1,5h (okres ten lubi się zwiększać w przypadku np. zbyt ostrego potraktowania pojedynczych rys papierem ściernym). Rozprowadzam futrem fg 500 na pierwszym biegu (700 obrotów) i przerzucam od razu na bieg trzeci - 1700 obrotów/min. W ten sposób robię 3 sesje do wypracowania pasty, po czym zmywam jej resztki i dokonuję oceny lakieru. Większość rys schodzi po dwóch takich turach, ale więcej czasu poświęcam na usuwanie zmatowień po papierach 2000 / 2500 / 3000 którymi udaje mi się usunąć lub mocno zaokrąglić krawędzie większych rys.

Czy taka "technika" i siła cięcia 500 jest odpowiednia ? Jedna sesja (powiedzmy z 5-6 przejazdów przez każde miejsce na panelu) usuwa mi 1/6 rysek powstałych po papierze 2000/2500/3000, więc muszę takich sesji zrobić przynajmniej 6 :) Nie za dużo?

Druga sprawa - w miejscach mocno profilowanych, jak wspomniany błotnik, polerka trochę mi lata na wszystkie strony, ciężko mówić o robienu na zmianę ruchów prawo-lewo/ góra dół. Lecę raczej cały czas na boki, gdyż tylko ten ruch pozwala mi ładne ogarnąć polerowane miejsce. Czy z tego tytułu będą potem jakieś widoczne konsekwencje?

Trzecia sprawa - czy jest sens stosowania po takiej 500 ip 2100? Na moje oko raczej nie.

Czwarty problem - czy sf4500 poradzi sobie z hologramami po futrze, czy lepiej od razu celować w menzernę sf4000, biorąc pod uwagę, że ten lakier w audi należy raczej do twardych (choć rozeznania w praktyce nie mam).

Piąty problem - jak pracować pastą sf4000/sf4500? Podobnie jak w przypadku ostro tnących ? Na co zwrócić największą uwagę podczas jej wypracowania?

Szósty i ostatni problem - po korekcie chciałbym nałożyć ja kąśpoliturę w celu zabezpieczenia lakieru na zimę. Czy sw protect menzerny nada się do tego zadania, i czy jest to produkt względnie łątwy do aplikacji? W kwestii wosków chciałbym się jeszcze obczytać i wybrać coś na spokojnie, a co do tej menzerny to nie mogłem znaleźć wiele na forum (jedynie wzmianki o podobnym produkcie - power lock).

 

Pozdrawiam i dziękuję z góry, jeśli ktoś odniesie się do któregokolwiek z moich problemó

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna sesja (powiedzmy z 5-6 przejazdów przez każde miejsce na panelu) usuwa mi 1/6 rysek powstałych po papierze 2000/2500/3000, więc muszę takich sesji zrobić przynajmniej 6 :) Nie za dużo?

Na twardych lakierach ślady po papierze znikają bardzo wolno. Zanim będziesz jechał cały element, pracuj tylko w miejscach zmatowionych do momentu aż wyprowadzisz to w 60-70%. Dopiero potem rób cały element.

Trzecia sprawa - czy jest sens stosowania po takiej 500 ip 2100? Na moje oko raczej nie.
przy takim lakierze i pierwszym etapie robionym futrem to wręcz konieczne. Nie wyciągniesz hologramów po futrze tylko finishem na miękkiej gąbce. Musi być pośredni przejazd czymś srednio-ściernym. Choć nie musi być to akurat IP 2100. Wystarczy, że użyjesz tej samej FG500 na średniej gąbce przed finishem.
Szósty i ostatni problem - po korekcie chciałbym nałożyć ja kąśpoliturę w celu zabezpieczenia lakieru na zimę. Czy sw protect menzerny nada się do tego zadania, i czy jest to produkt względnie łątwy do aplikacji? W kwestii wosków chciałbym się jeszcze obczytać i wybrać coś na spokojnie, a co do tej menzerny to nie mogłem znaleźć wiele na forum (jedynie wzmianki o podobnym produkcie - power lock).

jednak się obczytaj i zastosuj tradycyjny wosk ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Sprzedający zwlekał z wysyłką, bo nie miał tej pasty na stanie i musiał zamówić u importera. Gdyby sprzedawał podróbki, to wysłałby Ci paczkę jeszcze tego samego dnia.
Hmm, a ja myślałem, że wszyscy biorą od dystrybutora.

Kto jest oficjalnym dystrybutorem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwibel, otrzymałeś wcześniej radę dodawania dwóch kropek FF3000 do PG1000. Sprawdź.

 

młodzik, czas który poświęcasz na pracę jest jak najbardziej ok na początkach detailingu (a później niewiele się zmniejsza) ;)

Sposób w jaki to robisz z grubsza też jest ok - zapewne zaczniesz potem kombinować z padami z mirofibry, innymi pastami tnącymi itd. i dojdziesz do swojego idealnego trybu pracy. Na początek wziąłeś trudny lakier Audi.

 

Co do Menzerny SW to nakłada ją się bardzo łatwo - jej trwałość jest średnia (czyli nie jest to FK Hi-Temp 1000p ale lepsza niż np. selanta 1Z) - ja planuję na wiosnę taki właśnie test, bo nikt tego produktu w Polsce bliżej nie przedstawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borek, Artih dziękuję za odpowiedzi.

Dzisiejsza praca idzie mi już lepiej - pracuję na prawych drzwiach i osiągnąłem przyzwoite efekty na prawie całej powierzchni po około 2,5h. Została jeszcze przestrzeń koło lusterka i klamki. I tutaj mam właśnie mały problem - jak wypolerować gęsto zrysowane miejsce pod klamką? Przejechać delikatnie papierami ściernymi i polerować małą gąbką? Czy może ręcznie? Boję się, że gąbka mi odbije i uderzę gwintem o klamkę powodując odprysk :/.

Jeszcze jedno, pewnie bardzo głupie pytanie, ale czy baranka na progach też delikatnie przejeżdżacie polerką, żeby nadać mu połysk ?

Ten wosk FK Hi-Temp 1000p będzie lepszym wyborem? Łatwy do nałożenia dla początkującego? Chętnie bym już coś zamówił, ale ze względu na koczowanie w garażu mam trochę mało czasu na pozyskiwanie wiedzy teoretycznej ;)

 

adr_ad w Polsce jest co najmniej dwóch różnych importerów past menzerny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.