Jump to content

Coś mocniejszego od FG400?


Recommended Posts

Witam,

jestem w trakcie korekty na BMW E60 ma strasznie głębokie rysy prawie że do bazy :/ bynajmniej tak wyglądają..

jadę właśnie na FG400 i białym flexipads oraz Urbanie niebieskim.. jednakże strasznie ciężko schodzą.. słyszałem że biały flexi jak się rozgrzeje to słabo tnie.. i też to zauważyłem że jak gąbka gorąco to jest bardzo miękka że prawie znika pod talerzem. Próbowałem też od kolegi zielony korek ale zachowuje się podobnie.. fakt jest taki że jednak troszkę lepiej tnie..

 

moje pytanie jest takie..

 

Jest jakaś pasta która jest naprawdę mocno ścierna? oprócz 3M i Menzerny? bo z innymi nie miałem do czynienia. Może do tego jeszcze jakąś bardziej tnącą gąbkę.. lub może wełnę..? :/

Link to comment
Share on other sites

xxManiekxx, Miałem przyjemność również pracować z tym lakierem, jest naprawdę twardy, ale FC+ i futro jakoś sobie radziło, z tego co pamiętam zeszła mi ponad połowa butli 1l FC+ .

Link to comment
Share on other sites

a jakie futerko byście poradzili? nigdy z nim nie obcowałem w jakich obrotach pracować.. kiedyś coś słyszałem że na niewielkich bo szybko grzeje lakier. no i czym najlepiej wyprowadzić później?

Link to comment
Share on other sites

Futro w porównaniu do np białej gąbki Flexipads grzeje lakier kilkukrotnie mniej.

 

Praca bez futra na czarnym BMW jest możliwa, ale tylko w przypadku kiedy jest nowe ;)

 

Obroty sam wyczujesz, ale może się zdarzyć że będziesz pracował w wyższych rejestrach niż w przypadku gąbek.

Link to comment
Share on other sites

  • Dystrybutor

xxManiekxx Koch Power Cut. Moim zdaniem pasta numer jeden do wycinania :good: Do tego futerko Flexipads. Rozprowadzenie, a później jazda nawet do 2000obr. z mocnym dociskiem. Na twarde i bardzo zniszczone lakiery nie widzę innej recepty. Z tym że trzeba pamiętać że futro zrobi bardzo duże spustoszenie. Zanim przejdziesz do polish'u zrób jedno lub nawet dwa podejścia fg400 na twardej (koniecznie płaskiej) gąbce. Np. biały urban ponieważ square też może zostawić po sobie ślady ze względu na nacięcia.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

jestem w trakcie korekty na BMW E60 ma strasznie głębokie rysy prawie że do bazy :/ bynajmniej tak wyglądają..

jadę właśnie na FG400 i białym flexipads oraz Urbanie niebieskim.. jednakże strasznie ciężko schodzą.. słyszałem że biały flexi jak się rozgrzeje to słabo tnie.. i też to zauważyłem że jak gąbka gorąco to jest bardzo miękka że prawie znika pod talerzem. Próbowałem też od kolegi zielony korek ale zachowuje się podobnie.. fakt jest taki że jednak troszkę lepiej tnie..

 

moje pytanie jest takie..

 

Jest jakaś pasta która jest naprawdę mocno ścierna? oprócz 3M i Menzerny? bo z innymi nie miałem do czynienia. Może do tego jeszcze jakąś bardziej tnącą gąbkę.. lub może wełnę..? :/

 

Jezeli lakier jest oryginalny, rysy tak glebokie jak piszesz i ma byc z tego lustro, to ja bym sie chylil ku opinii kolegi faraon, splycic defekty papierem (nawet po calosci jezeli jest az tak tragicznie) i po tem wyporowadzac pasta. Efekty uzysaksz duzo szybciej niz ciecie tylko pasta, jaka by ona nie byla (chyba ze matujaca).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

BMW już wyjechało ale wjechał dzisiaj Suzuki również czarny z podobnie poniszczoną powłoką... nie wiem czy Ci ludzie myją auta szczotką drucianą?? :shock: ku memu zdziwieniu okazało się że suzuki ma twardy lakier.. no chyba że moja FG400 coś słabo tnie..

i tu nasuwa mi się pytanie..

Czy zdarzyło wam się żeby pasta była podrobiona (rozwodniona) bo jak zamawiałem wcześniej w innym sklepie miałem wrażenie że lepiej bierze.. no i do tego dziwnie jest aż za tłusta.. bo praktycznie wogóle nie pyli.. a wcześniej trochę pyliła.. hmm :o

Link to comment
Share on other sites

U renomowanych dystrybutorów raczej nie ma opcji, żeby ktoś maczał palce przy produktach, no ale reki nie dam sobie uciąć. FG 400 jest właśnie "tłusta" co pozwala na dłuższą prace i większą ilość przejazdów niż np. FG 500. Co do pylenia, jest naprawde nieduże.

Link to comment
Share on other sites

czasem mam wrażenie jak by wogóle nie brało.. jak kupiłem pierwszy raz FG400 jak się tylko pojawił to byłem bardzo zadowolony.. później chciałem przekonać kolegę do menzerny bo cały czas stosował zielony korek no ale stwierdził że FG400 dużo słabiej bierze no ale fakt lepiej wykańcza.. miał właśnie pastę zamawianą wraz z moją od innego sprzedającego niż pierwsza moja butla i ostatnio z tej partii otworzyłem też swoją butlę i też nie jestem już tak zachwycony.. :/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

w takim razie zapadnie decyzja na Koch Chemię Power Cut do wycinki.. a coś zamiast FG400 polecicie? Może coś z Scholla lub Megsa.. na korektę całego auta.. szczególnie na VW, Audi, BMW.. chyba że pozostać przy FG400 i uzbroić się w futro?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Chyba też się naciąłem na podróbkę. Kupiłem Menzerne PG 1000. Sprzedający długo zwlekał z wysyłką, Bo niby akurat nie miał na stanie. Wcześniej pracowałem tylko na Farecli.

Problem w tym że PG 1000 wygląda praktycznie identycznie jak G3 (zastanawiam się czy nie przelal do butelki zwykłej G3).

Bez wody praktycznie nie da się nią pracować, wali błotem naokoło robiąc straszny syf.

Mam jeszcze FG3300 i tu jest dużo lepiej -mogę pracować bez wody -jest dość tłusta i praktycznie do końca nie wysycha.

 

Nie mam do czego porównać - czy FG 1000 tak pracuje (prawie bez tłustego efektu)- czy ktoś mi sprzedal g....o :wallbash:

Szkoda mi kupować kolejnej butli jeżeli okaże sie że ona tak ma działać.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Wcześniej pracowałem tylko na Farecli.

 

To zanim spiszecie na straty paste/sprzedawce z Allegro, sugeruję popracować trochę jeszcze Menzerną, bo technika pracy G3 a dowolną inną nowoczesną pastą jest kompletnie inna, i jak ktoś ma wpojone określone nawyki to nie będzie łatwo od tak się przestawić.

 

PG1000 jest sucha , są bardziej przyjazne cuttingi ale i tak jakoś nie odstaje zbyt mocno in minus od ogólne standardu w tej kategorii past.

Link to comment
Share on other sites

Tylko że różnica jest potężna-po przyłożeniu teraz tego co mam do auta po kilku sek pasta jest po prostu sucha-robi się pył po kilku przejazdach.

Jedna możliwość to zwilżanie pada co powoduje bryzganie pasty po karoserii.

FF3300 mogę pracować dużo dużo dłużej i pasta praktycznie cały czas jest "wilgotna".

 

Obejrzałem dwa filmy na youtube i jak bym tak długo pracował moją PG1000 to chyba samym padem bym robił....

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Zrobisz jak uważasz, ale przypadków użytkowników którzy jechali dany produkt, przy zerowym doświadczeniu w temacie było całe mnóstwo, a po czasie się okazywało że produkt był spoko, tylko umiejętności nie takie jak trzeba ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.