Sabat Opublikowano 26 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2013 Carlack glass finish Na początku dziękuję ShiningCar za wybranie do testów. Dziękuję Majstrowi krd za uwagi i nakierowanie Był mały falstart ale już poprawione i przygotowane do testów długodystansowych. środki zostały zdjęte i położone jeszcze raz, na lepiej przygotowane podłoże. Carlack GLASS FINISH to tzw niewidzialna wycieraczka. "Niewidzialne wycieraczki" bardzo dobrze spisują się w jeździe poza miastem, w praktyce zwalniają z konieczności używania wycieraczek, co jak wiem niektórych denerwuje W mieście pozwala na szybsze odprowadzanie wody, oraz dodatkowo pozwala utrzymać szybę w lepszej czystości. No cóż świeżo nałożone zaczynają odprowadzać wodę najczęściej przy 45 km/h więc margines prędkości dozwolonej jest dość mały Produkt porównam z popularnym RainX. Opis producenta: Carlack GLASS FINISH Sealant & Aqua Repellant 250ml Powłoka, która sprawia, że pióra wycieraczek są praktycznie niepotrzebne. Carlack Glass Finish to nowoczesna technologia firmy Carlack. Produkt o niesamowitych właściwościach tworzy jednorodną strukturę powierzchni i zapewnia niewiarygodne właściwości hydrofobowe, czyniąc powierzchnię szyby bardzo odporną na brud. Krople wody nie składają się na arkusz, który ogranicza pole widzenia, ale są po prostu zdmuchnięte przez strumień powietrza. Przednia szyba pokryta Carlack Glass Finish jest znacznie łatwiejsza do czyszczenia. Pojemność : 250ml Tester dostarczony w opakowaniu zastępczym. Przezroczysty o zapachu bardzo podobnym do IPA, z pewną nieznana chemiczną mi nutą (RainX "pachnie" delikatniej). Carlack Glass Finish w otoczeniu kropelek na Dodo Aplikacja : 1. Dokładnie oczyścić i odtłuścić szybę (np. IPA) 2. Używając płatków kosmetycznych aplikuj Carlack Glass Finish, okrągłymi lub posuwisto zwrotnymi ruchami na całej powierzchni szyby. 3. Pozostaw na powierzchni szyby na około 10 minut. 4. Pozostałości usuń za pomocą miękkiej i czystej mikrofibry. Przygotowanie przedniej szyby do testów: Na szybie jest miesięczny RainX widać kropelkowanie. Szyba przygotowana co następuje: Jeszcze raz dzięki krd za uwagi. Umyta Meguiar's Glass Cleaner Szyba przejechana miękkim padem z pastą S17+ Później APC Koch Chemie Green Star 1:5 Później odtłuszczenie IPA Po tym woda na szybie zachowuje się tak: Brak kropelkowania, duże placki wody. Aplikacja Dzielimy szybę 50/50 I smarujemy. Aplikacja w temp 21C Strona od kierowcy Carlack Glass Finish, po drugiej stronie RainX Aplikujemy zgodnie z zaleceniami, za pomocą płatka kosmetycznego. Na początku ruchami okrężnymi całą szybę później poprawione góra dół. Aplikacja jest banalna, na szybie bez problemu widać gdzie środek leży. I tutaj widać różnicę gdy wcześniej szyba była słabiej przygotowana Za pierwszym razem szyba była umyta APC SG Lime 1:10, później woda, Mycie Meguiar's Glass Cleaner, później odtłuszczenie IPA Jak widać była to za słaba kombinacja na ściągnięcie miesięcznego RainX-a Widzicie różnice? środek nie pokrywa całkowicie szyby, tylko jest w formie małych kropek. Więc prawdopodobnie wytrzymałość ,oraz działanie środka byłoby zaburzone. A teraz dwa zdjęcia które pokazują różnicę po zaaplikowaniu Carlack Glass Finish oraz RainX RainX - są prześwity. Carlack Glass Finish - jednolita warstwa. Widać także że szybie by się przydało małe polerowanie tlenkiem ceru... Na połowę szyby poszło dosłownie 8 kropel Carlack. Wydajność RainX podobna. Ale rainx jest jakby bardziej wodnisty. Po 15 min wytarłem obydwie NW miękka czystą MF od Autoglyma Z docieraniem więcej było problemu z Carlackiem miałem wrażenie że jest nie dotarty. Nie żeby to było uciążliwe, ale w porównaniu do Fresh Pro czy też Rainx było trudniej. Tak szyba wyglądała po dotarciu obydwu środków. Jest to kolejna NW na rynku, czy znajdzie nabywców pewnie tak Wytrzymałość sprawdzimy w praniu. Środek jest droższy od przykładowego RainX, ale jest go więcej. Dzisiaj jak na złość u nas nie pada więc nie ma jak przeprowadzić testu pod chmurką. A IMHO lanie wody to żaden miarodajny test Oczywiście jutro jak łowcy burz będę polował na deszcz. i spróbuję coś nakręcić. Filmik z bezdotyku bo nie pada całość
Tworek Opublikowano 26 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2013 Bardzo fajnie i rzeczowo opisany test. Moja próbka doszła do mnie dopiero dziś, więc niebawem w tym poście pojawi się i moja prezentacja, ale nie jako porównanie, a test długodystansowy na całe szybie, co ciekawostka będzie to nowa szyba Nie szukałem, ale jak cenowo wychodzi takie opakowanie 250 ml ? Bo chyba tego mi tu zabrakło
Sabat Opublikowano 26 Czerwca 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2013 77zł za 250ml Powiem szczerze że im więcej patrze na tą szybę to mnie ściska, to samo z bocznymi
yesfan Opublikowano 26 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2013 Mam starego car-lacka, położyłem go na boczne szyby w 2010 (!!!) roku i ciągle tam siedzi, jedynie co roku (!!!) ponawiam aplikację na przednią szybę. Nie wiem czy to co testujesz to jest to samo, jeśli tak, to RainX się nie umywa, znika bardzo szybko.
ShiningCar Opublikowano 26 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2013 Sabat, wielkie dzięki za test. Czekam na rozwój wydarzeń yesfan, z uzyskanych informacji od producenta wiem, że zawartość nie uległa zmianie Zmieniło się opakowanie - w mojej skromnej ocenie in plus
yesfan Opublikowano 26 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2013 ShiningCar, to świetna wiadomość, że tak genialny sealant do szyb znów jest dostępny.
kamilgt Opublikowano 26 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2013 Czekam na rozwój wydarzeń, bo właśnie jestem na etapie wybierania czegoś do szyb yesfan, czyli mówisz, że trwałość na poziomie powłok od gtechniq/4nano?
Moderator Eryczek Opublikowano 26 Czerwca 2013 Moderator Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2013 yesfan, odpowiedź na pytanie Kamila znam Ciekawi mnie za to jak "idioto odporność" tego produktu?
Moderator krd Opublikowano 26 Czerwca 2013 Moderator Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2013 Sabat, dzieki, ze Ci sie chcialo. Sam z checia zobacze co i jak pozniej...
rufus295 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2013 Miałem starego Carlacka, teraz mam nowego (sprowadziłem z England bo niestety u nas nie było) w komplecie z Cleanerem 500ml i mogę powiedzieć że naprawdę warto. Kropelki przy 45km/h z GPS uciekają, zużycie wręcz śmieszne, aplikacja banał. Widzę tylko że Sabat nie spryskał szyby wodą przed spolerowaniem NW. Jak dobrze pamiętam, na szybe przednią x2 i boczne przednie, poszło chyba 15ml. Zakładając 2x na rok-8lat spokoju
ShiningCar Opublikowano 26 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2013 rufus295, również miałem w posiadaniu "starego" także chodziło za mną by produkt wrócił na rynek, zresztą sporo osób pytało, więc jest W nowym image, trzeba przyznać, prezentuje się równie wybornie...
kamilgt Opublikowano 26 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2013 kuuuurde, przekonaliście mnie trzeba będzie wyjąć hajs ze skarpety z dna szafy i kliknąć
JM63 Opublikowano 27 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2013 Jedno ale co do aplikacji RainX'a. Ja najpierw nasączm dobrze płatek, później szybkimi, prostymi ruchami rozsmarowuję po szybie i efekt jest taki ja na zdjęciach, później dokładnie kolistymi ruchami rozprowadzam nw po szybie, a na końcu ruchami wzdłuż szyby robię jednolitą powierzchnię. Jak już przyschnie, wtedy powtarzam to samo, później pierwsze polerowanie ręcznikiem papierowym, a na końcu fibrą. Jeśli mamy jednolite pokrycie szyby- wtedy RainX działa prawidłowo Kilka razy robiłem porównanie takiej i zwykłej aplikacji i zawsze była bardzo duża różnica między stronami. Chociaż tak idealnie jednolitej jak po Car Lack nigdy mi się nie udało... Trzeba obadać
Sabat Opublikowano 27 Czerwca 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2013 Czyli miziasz trzy razy po dwa razy Tutaj tylko dwa razy, koliście nakładanie, później z góry na dół. W planach miałem warstwowanie, ale stwierdziłem że producent nic nie wspominał więc nie robiłem. Dzisiaj rano nie wytrzymałem i pojechałem na bezdotyk opłukac auto, filmik mam później zamieszczę. Modlę się o deszcz ale jak na zlośc dzisiaj słonecznie Po wyjeździe z bezdotyku kropelki zaczynają uciekać przy 45km/h nie przekraczając 60km/h przejechałem z jakieś 500 m i szyba sucha po stronie Carlacka, po stronie RainX bardzo mała ilość drobnych kropelek wody . Niestety nie nagrałem bo trudno się prowadzi trzymając lustrzankę Czekam na opady i wezmę operatora na pokład.
JM63 Opublikowano 27 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2013 A nie da rady jakoś pod zagłówek wsadzić nagrywajki? Najlepiej tak, żeby było widać licznik Pavlik tak kiedyś zrobił i dobrze pokazywało co i jak
michałoś Opublikowano 27 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2013 Czekam na rozwój wydarzeń, bo właśnie jestem na etapie wybierania czegoś do szyb Po "odpadnięciu" FreshPro, średnim działaniu CarPro i małej wydajności ClearVision szukam jakiegoś długodystansowca z fajnym odprowadzaniem wody. Jeśli testy wypadną pozytywnie to się skuszę [ Dodano: 27 Czerwiec 2013, 21:18 ] A nie da rady jakoś pod zagłówek wsadzić nagrywajki? Najlepiej tak, żeby było widać licznik Pavlik tak kiedyś zrobił i dobrze pokazywało co i jak Sposób sprawdzony i bardzo dobry
kamil_rosen Opublikowano 27 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2013 A w sumie po za tematem, czemu The Fresh wypadło z gry? Bo jakoś nikt nic nie pisał. Jak przy wejściu był szum, tak teraz cisza. W sklepie widzę już też nie ma produktów... Czyżby szybko zamknięto temat... A już będąc w temacie, to fajny test, czekamy na jakiś film i ewentualnie bezdotyk Chociaż chyba 3lata to trochę za długo jak na nic nie robienie Z drugiej strony mi na bocznych szybach leży CarPlan Demon coś tam, coś tam NW którą notabene wygrałem w jakimś konkursie już koło roku i dalej trzyma się dzielnie
Dystrybutor Wiolka mx_n Opublikowano 28 Czerwca 2013 Dystrybutor Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2013 A w sumie po za tematem, czemu The Fresh wypadło z gry? Bo jakoś nikt nic nie pisał. Jak przy wejściu był szum, tak teraz cisza. W sklepie widzę już też nie ma produktów... Czyżby szybko zamknięto temat... Tutaj znajdziesz wyjaśnienie http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... &start=120 P.S. przepraszam za OT
Sabat Opublikowano 28 Czerwca 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2013 Jako że nie pada... Filmik z bezdotyku najlepiej w wersji hd
ShiningCar Opublikowano 28 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2013 U mnie znów deszczu pod dostatkiem... Nakręciłem coś nawet cichaczem z chęcią publikacji, ale Sabat mnie ubiegł, więc oszczędzę Wam tej produkcji U mnie aplikowany ponad 3 tygodnie temu, bezpośrednio na szybę, bez cleanerów i IPY i muszę przyznać, że jest dobrze, nawet bardzo. Stary, dobry Carlack...
Yasiek Opublikowano 6 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 6 Lipca 2013 Napiszę więc i ja. Również otrzymałem próbkę od ShingCar. O właściwościach i opisach było już pisane więc przejdźmy do samego testu. Szyba jak to szyba nie była zbyt czysta Początkowo szyby zostały przygotowane do położenia wycieraczki 1. Na szyby poszedł Scholl S17+ na padzie pomarańczowym Lare 2. Następnie poszedł DG Nu-Glass na padzie finishowym 3. Potem IPA 1:1 aby usunąć to co zostało po pastach 4. Nakładamy najpierw niechlujnie aby zobaczyć gdzie i jak to widać Widać 5. Po wysmarowaniu szyb bardzo ładnie mu się przyschnęło 6. No i zaczęło się polerowanie - ło matko co za katorga. Do każdej szyby używałem osobnej MF. Nie było łatwo i kilkakrotnie wsiadałem do środka aby zobaczyć gdzie jeszcze mazy zostały. Mogłem przepolerować zwilżoną MF ale ta ambicja 7. Przepolerowana szyba Białe kropeczki to niestety pyłek latający w powietrzu (brama garażowa była otwarta) Samochód wyjechał na słońce, tam test czy są mazy - było ok więc udałem się do domu. Następnego dnia dar z niebios w postaci deszczu więc przy okazji krótkiego spota krótki filmik. http://www.youtube.com/watch?v=YErO4gKg95k Niestety dźwięk się uszkodził. Krople uciekają już przy 50km/h (czyli taki standard). Bardzo ładnie czyszczą szybę i nie zostają takie drobne mgiełki. Użycie wycieraczek również nie powodowało powstania kilkusekundowej mgiełki. Produkt godny polecenia gdyby nie to docieranie. Możliwe, że coś źle zrobiłem. Niebawem zrobię małą aktualizację. Jeżeli chcesz zpróbować coś innego niż RainX to naprawdę polecam
kamilgt Opublikowano 6 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 6 Lipca 2013 6. No i zaczęło się polerowanie - ło matko co za katorga. Do każdej szyby używałem osobnej MF. Nie było łatwo i kilkakrotnie wsiadałem do środka aby zobaczyć gdzie jeszcze mazy zostały. Mogłem przepolerować zwilżoną MF ale ta ambicja na opakowaniu jest napisane, żeby zwilżyć szybę albo MF, nie pamiętam dokładnie
Sabat Opublikowano 6 Lipca 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 6 Lipca 2013 u mnie jak na złość nie pada albo jest oberwanie chmury i zanim zdążę do auta to już po deszczu.. Dzisiaj się żona śmiała że chyba z konewką będę jeździł Po bezdotyku gdy auto spłukane widać różnicę na korzyść Carlackan Krople zaczynają uciekać od 45km/h jak dojeżdżam do firmy pasek bez żadnej NW wyróżnia się, tam gdzie jest RainX zostaje lekko zwilżony a na stronie z Carlackiem czysto Dzwine że miałes takie problemy z dotarciem, nie wiem czy to nie zależy od MF. Najlepiej dociera się waflową do szyb Mycie Megsem nie szkodzi z tego co widzę.
Yasiek Opublikowano 6 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 6 Lipca 2013 na opakowaniu jest napisane, żeby zwilżyć szybę albo MF, nie pamiętam dokładnie Opakowania nie dostałem ALe chyba się skuszę i jedną boczną szybę jeszcze raz przygotuję i spróbuje wypolerować wilgotną fibrą.
escimo Opublikowano 7 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2013 Chyba każdą NW najlepiej się poleruje wilgotną MF, ale to chyba wpływa negatywnie na trwałość powłoki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się