Jump to content

Carlack Glass Finish Sealant & Aqua Repellant 250ml


Sabat
 Share

Recommended Posts

Carlack glass finish

 

Na początku dziękuję ShiningCar za wybranie do testów.

Dziękuję Majstrowi krd za uwagi i nakierowanie :)

Był mały falstart ale już poprawione i przygotowane do testów długodystansowych.

środki zostały zdjęte i położone jeszcze raz, na lepiej przygotowane podłoże.

 

 

Carlack GLASS FINISH to tzw niewidzialna wycieraczka.

 

"Niewidzialne wycieraczki" bardzo dobrze spisują się w jeździe poza miastem, w praktyce zwalniają z konieczności używania wycieraczek, co jak wiem niektórych denerwuje ;)

 

W mieście pozwala na szybsze odprowadzanie wody, oraz dodatkowo pozwala utrzymać szybę w lepszej czystości. No cóż świeżo nałożone zaczynają odprowadzać wodę najczęściej przy 45 km/h więc margines prędkości dozwolonej jest dość mały ;)

Produkt porównam z popularnym RainX.

 

 

Opis producenta:

 

Carlack GLASS FINISH Sealant & Aqua Repellant 250ml

Powłoka, która sprawia, że pióra wycieraczek są praktycznie niepotrzebne.

Carlack Glass Finish to nowoczesna technologia firmy Carlack.

Produkt o niesamowitych właściwościach tworzy jednorodną strukturę powierzchni i zapewnia niewiarygodne właściwości hydrofobowe, czyniąc powierzchnię szyby bardzo odporną na brud.

Krople wody nie składają się na arkusz, który ogranicza pole widzenia, ale są po prostu zdmuchnięte przez strumień powietrza.

Przednia szyba pokryta Carlack Glass Finish jest znacznie łatwiejsza do czyszczenia.

Pojemność : 250ml

 

Tester dostarczony w opakowaniu zastępczym.

Przezroczysty o zapachu bardzo podobnym do IPA, z pewną nieznana chemiczną mi nutą (RainX "pachnie" delikatniej).

 

Carlack Glass Finish w otoczeniu kropelek na Dodo

Carlack+%25281+of+24%2529.jpg

 

 

Aplikacja :

1. Dokładnie oczyścić i odtłuścić szybę (np. IPA)

2. Używając płatków kosmetycznych aplikuj Carlack Glass Finish, okrągłymi lub posuwisto zwrotnymi ruchami na całej powierzchni szyby.

3. Pozostaw na powierzchni szyby na około 10 minut.

4. Pozostałości usuń za pomocą miękkiej i czystej mikrofibry.

 

Przygotowanie przedniej szyby do testów:

 

 

Na szybie jest miesięczny RainX widać kropelkowanie.

Carlack+%25285+of+24%2529.jpg

 

Szyba przygotowana co następuje:

Jeszcze raz dzięki krd za uwagi.

Umyta Meguiar's Glass Cleaner

Szyba przejechana miękkim padem z pastą S17+

Później APC Koch Chemie Green Star 1:5

Później odtłuszczenie IPA

 

Po tym woda na szybie zachowuje się tak:

Carlack+Finish+%25281+of+18%2529.jpg

 

Carlack+Finish+%25282+of+18%2529.jpg

 

 

Brak kropelkowania, duże placki wody.

 

Aplikacja

 

Dzielimy szybę 50/50

I smarujemy. Aplikacja w temp 21C

 

 

Carlack+Finish+%25284+of+18%2529.jpg

 

 

Strona od kierowcy Carlack Glass Finish, po drugiej stronie RainX

Aplikujemy zgodnie z zaleceniami, za pomocą płatka kosmetycznego.

Na początku ruchami okrężnymi całą szybę później poprawione góra dół.

Aplikacja jest banalna, na szybie bez problemu widać gdzie środek leży.

 

 

Carlack+Finish+%25288+of+18%2529.jpg

 

Carlack+Finish+%25289+of+18%2529.jpg

 

I tutaj widać różnicę gdy wcześniej szyba była słabiej przygotowana

Za pierwszym razem szyba była umyta APC SG Lime 1:10, później woda,

Mycie Meguiar's Glass Cleaner, później odtłuszczenie IPA

 

Jak widać była to za słaba kombinacja na ściągnięcie miesięcznego RainX-a

 

Carlack+%252817+of+24%2529.jpg

 

Widzicie różnice? środek nie pokrywa całkowicie szyby, tylko jest w formie małych kropek. Więc prawdopodobnie wytrzymałość ,oraz działanie środka byłoby zaburzone.

 

 

 

A teraz dwa zdjęcia które pokazują różnicę po zaaplikowaniu Carlack Glass Finish oraz RainX

 

 

RainX - są prześwity.

Carlack+Finish+%252814+of+18%2529.jpg

 

 

Carlack Glass Finish - jednolita warstwa.

 

Carlack+Finish+%252815+of+18%2529.jpg

 

 

Widać także że szybie by się przydało małe polerowanie tlenkiem ceru...

 

Na połowę szyby poszło dosłownie 8 kropel Carlack.

 

Carlack+%252820+of+24%2529.jpg

 

Wydajność RainX podobna. Ale rainx jest jakby bardziej wodnisty.

 

 

Po 15 min wytarłem obydwie NW miękka czystą MF od Autoglyma

Z docieraniem więcej było problemu z Carlackiem miałem wrażenie że jest nie dotarty.

Nie żeby to było uciążliwe, ale w porównaniu do Fresh Pro czy też Rainx było trudniej.

 

Tak szyba wyglądała po dotarciu obydwu środków.

Carlack+Finish+%252818+of+18%2529.jpg

 

Jest to kolejna NW na rynku, czy znajdzie nabywców pewnie tak :)

Wytrzymałość sprawdzimy w praniu.

Środek jest droższy od przykładowego RainX, ale jest go więcej.

 

Dzisiaj jak na złość u nas nie pada więc nie ma jak przeprowadzić testu pod chmurką.

A IMHO lanie wody to żaden miarodajny test ;)

Oczywiście jutro jak łowcy burz będę polował na deszcz.

i spróbuję coś nakręcić.

 

Filmik z bezdotyku bo nie pada :/

 

 

 

 

całość
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

:good: Bardzo fajnie i rzeczowo opisany test. Moja próbka doszła do mnie dopiero dziś, więc niebawem w tym poście pojawi się i moja prezentacja, ale nie jako porównanie, a test długodystansowy na całe szybie, co ciekawostka będzie to nowa szyba :-]

 

Nie szukałem, ale jak cenowo wychodzi takie opakowanie 250 ml ? Bo chyba tego mi tu zabrakło :P

 

 

Link to comment
Share on other sites

Mam starego car-lacka, położyłem go na boczne szyby w 2010 (!!!) roku i ciągle tam siedzi, jedynie co roku (!!!) ponawiam aplikację na przednią szybę. Nie wiem czy to co testujesz to jest to samo, jeśli tak, to RainX się nie umywa, znika bardzo szybko.

Link to comment
Share on other sites

Sabat, wielkie dzięki za test.

Czekam na rozwój wydarzeń ;)

 

yesfan, z uzyskanych informacji od producenta wiem, że zawartość nie uległa zmianie :good:

 

Zmieniło się opakowanie - w mojej skromnej ocenie in plus ;)

Link to comment
Share on other sites

Miałem starego Carlacka, teraz mam nowego (sprowadziłem z England bo niestety u nas nie było) w komplecie z Cleanerem 500ml i mogę powiedzieć że naprawdę warto. Kropelki przy 45km/h z GPS :-] uciekają, zużycie wręcz śmieszne, aplikacja banał. Widzę tylko że Sabat nie spryskał szyby wodą przed spolerowaniem NW. Jak dobrze pamiętam, na szybe przednią x2 i boczne przednie, poszło chyba 15ml. Zakładając 2x na rok-8lat spokoju :)

Link to comment
Share on other sites

rufus295, również miałem w posiadaniu "starego" także chodziło za mną by produkt wrócił na rynek, zresztą sporo osób pytało, więc jest :good:

 

W nowym image, trzeba przyznać, prezentuje się równie wybornie...

Link to comment
Share on other sites

Jedno ale co do aplikacji RainX'a. Ja najpierw nasączm dobrze płatek, później szybkimi, prostymi ruchami rozsmarowuję po szybie i efekt jest taki ja na zdjęciach, później dokładnie kolistymi ruchami rozprowadzam nw po szybie, a na końcu ruchami wzdłuż szyby robię jednolitą powierzchnię. Jak już przyschnie, wtedy powtarzam to samo, później pierwsze polerowanie ręcznikiem papierowym, a na końcu fibrą. Jeśli mamy jednolite pokrycie szyby- wtedy RainX działa prawidłowo ;) Kilka razy robiłem porównanie takiej i zwykłej aplikacji i zawsze była bardzo duża różnica między stronami.

 

Chociaż tak idealnie jednolitej jak po Car Lack nigdy mi się nie udało... Trzeba obadać :song:

Link to comment
Share on other sites

Czyli miziasz trzy razy po dwa razy ;)

Tutaj tylko dwa razy, koliście nakładanie, później z góry na dół. W planach miałem warstwowanie, ale stwierdziłem że producent nic nie wspominał więc nie robiłem.

Dzisiaj rano nie wytrzymałem i pojechałem na bezdotyk opłukac auto, filmik mam później zamieszczę.

Modlę się o deszcz ale jak na zlośc dzisiaj słonecznie :/

Po wyjeździe z bezdotyku kropelki zaczynają uciekać przy 45km/h nie przekraczając 60km/h przejechałem z jakieś 500 m i szyba sucha po stronie Carlacka, po stronie RainX bardzo mała ilość drobnych kropelek wody .

Niestety nie nagrałem bo trudno się prowadzi trzymając lustrzankę ;)

Czekam na opady i wezmę operatora na pokład.

Link to comment
Share on other sites

Czekam na rozwój wydarzeń, bo właśnie jestem na etapie wybierania czegoś do szyb 8-)

 

Po "odpadnięciu" FreshPro, średnim działaniu CarPro i małej wydajności ClearVision szukam jakiegoś długodystansowca z fajnym odprowadzaniem wody.

 

Jeśli testy wypadną pozytywnie to się skuszę ;)

 

[ Dodano: 27 Czerwiec 2013, 21:18 ]

A nie da rady jakoś pod zagłówek wsadzić nagrywajki? Najlepiej tak, żeby było widać licznik ;) Pavlik tak kiedyś zrobił i dobrze pokazywało co i jak ;)

 

Sposób sprawdzony i bardzo dobry :)

Link to comment
Share on other sites

A w sumie po za tematem, czemu The Fresh wypadło z gry? Bo jakoś nikt nic nie pisał. Jak przy wejściu był szum, tak teraz cisza. W sklepie widzę już też nie ma produktów... Czyżby szybko zamknięto temat...

A już będąc w temacie, to fajny test, czekamy na jakiś film i ewentualnie bezdotyk :) Chociaż chyba 3lata to trochę za długo jak na nic nie robienie :mrgreen: Z drugiej strony mi na bocznych szybach leży CarPlan Demon coś tam, coś tam NW którą notabene wygrałem w jakimś konkursie już koło roku i dalej trzyma się dzielnie :D

Link to comment
Share on other sites

  • Dystrybutor
A w sumie po za tematem, czemu The Fresh wypadło z gry? Bo jakoś nikt nic nie pisał. Jak przy wejściu był szum, tak teraz cisza. W sklepie widzę już też nie ma produktów... Czyżby szybko zamknięto temat...

 

Tutaj znajdziesz wyjaśnienie http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... &start=120

 

P.S. przepraszam za OT

Link to comment
Share on other sites

U mnie znów deszczu pod dostatkiem...

 

Nakręciłem coś nawet cichaczem z chęcią publikacji, ale Sabat mnie ubiegł, więc oszczędzę Wam tej produkcji :-]

 

U mnie aplikowany ponad 3 tygodnie temu, bezpośrednio na szybę, bez cleanerów i IPY i muszę przyznać, że jest dobrze, nawet bardzo.

 

Stary, dobry Carlack... :song:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Napiszę więc i ja.

 

Również otrzymałem próbkę od ShingCar. O właściwościach i opisach było już pisane więc przejdźmy do samego testu.

 

Szyba jak to szyba nie była zbyt czysta

0k0JcHll.jpg

 

Początkowo szyby zostały przygotowane do położenia wycieraczki

1. Na szyby poszedł Scholl S17+ na padzie pomarańczowym Lare

mftYLogl.jpg

2. Następnie poszedł DG Nu-Glass na padzie finishowym

3. Potem IPA 1:1 aby usunąć to co zostało po pastach

4. Nakładamy najpierw niechlujnie aby zobaczyć gdzie i jak to widać

QCwdh3Tl.jpg

Widać :)

5. Po wysmarowaniu szyb bardzo ładnie mu się przyschnęło

StozcYfl.jpg

6. No i zaczęło się polerowanie - ło matko co za katorga. Do każdej szyby używałem osobnej MF. Nie było łatwo i kilkakrotnie wsiadałem do środka aby zobaczyć gdzie jeszcze mazy zostały. Mogłem przepolerować zwilżoną MF ale ta ambicja :lol:

7. Przepolerowana szyba

QhTCSPgl.jpg

Białe kropeczki to niestety pyłek latający w powietrzu (brama garażowa była otwarta)

 

Samochód wyjechał na słońce, tam test czy są mazy - było ok więc udałem się do domu. Następnego dnia dar z niebios w postaci deszczu więc przy okazji krótkiego spota krótki filmik.

http://www.youtube.com/watch?v=YErO4gKg95k

 

Niestety dźwięk się uszkodził. Krople uciekają już przy 50km/h (czyli taki standard). Bardzo ładnie czyszczą szybę i nie zostają takie drobne mgiełki. Użycie wycieraczek również nie powodowało powstania kilkusekundowej mgiełki.

 

Produkt godny polecenia gdyby nie to docieranie. Możliwe, że coś źle zrobiłem. Niebawem zrobię małą aktualizację. Jeżeli chcesz zpróbować coś innego niż RainX to naprawdę polecam :good:

Link to comment
Share on other sites

6. No i zaczęło się polerowanie - ło matko co za katorga. Do każdej szyby używałem osobnej MF. Nie było łatwo i kilkakrotnie wsiadałem do środka aby zobaczyć gdzie jeszcze mazy zostały. Mogłem przepolerować zwilżoną MF ale ta ambicja

 

na opakowaniu jest napisane, żeby zwilżyć szybę albo MF, nie pamiętam dokładnie :o

Link to comment
Share on other sites

u mnie jak na złość nie pada :/ albo jest oberwanie chmury i zanim zdążę do auta to już po deszczu..

Dzisiaj się żona śmiała że chyba z konewką będę jeździł ;)

Po bezdotyku gdy auto spłukane widać różnicę na korzyść Carlackan

Krople zaczynają uciekać od 45km/h jak dojeżdżam do firmy pasek bez żadnej NW wyróżnia się, tam gdzie jest RainX zostaje lekko zwilżony a na stronie z Carlackiem czysto

Dzwine że miałes takie problemy z dotarciem, nie wiem czy to nie zależy od MF. Najlepiej dociera się waflową do szyb ;)

 

Mycie Megsem nie szkodzi z tego co widzę.

Link to comment
Share on other sites

na opakowaniu jest napisane, żeby zwilżyć szybę albo MF, nie pamiętam dokładnie

Opakowania nie dostałem :)

 

ALe chyba się skuszę i jedną boczną szybę jeszcze raz przygotuję i spróbuje wypolerować wilgotną fibrą.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.