Skocz do zawartości

Zakup używanego auta


Rekomendowane odpowiedzi

Mbieniek... Osiąganie stosunkowo szybko docelowej prędkości jest idealne ale większość ludzi uważa że przyspieszając dynamicznie spała więcej, a paradoksalnie tak nie jest :)

 

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Miałem 1.6 8v w Golfie 4, oleju nie brał (no dobra, od full na bagnecie do połowy spalał ale nie musiałem dolewać od wymiany do wymiany oleju), spalał średnio 7-8l benzyny, maksymalna prędkość przy której człowiek się nie męczy to max 120km/h (potem silnik staje się głośny). Rok czasu doprowadzałem go do bdb stanu technicznego, przez kolejne 4 lata nic z nim nie było. Na miasto spoko, w trasę to cóż, Nm nie oszukasz. Za to polecany do gazu.

Jakbym miał pod maską 1.8T to nie pozbywałbym się go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pomysł z klasykiem odpadł z racji tego że klasyka już nie ma :/ ... pomyślałem o starym coupe bo w sumie Toyoty już stoją jak stoją... na tapecie Celica 93 2.0 GTi 156ps. Podobno bardzo wdzięczne auto ale z JDM-ami mam generalnie mało do czynienia nie licząc kilku nissanów. Ktoś miał? wie coś na temat wrażliwych tematów przy testowaniu ? Jutro jadę obejrzeć to auto i w sumie jeśli chodzi o blachy czy zawieszenie ... no wiem co mam oglądać, układ napędowy to dla mnie niewiadoma :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawid_Bojarski napisz jeszcze co to znaczy stosunkowo szybko i dynamicznie? Jeżeli chodzi o silnik benzynowy przyspieszanie powyżej 3 tyś obr/min na pewno nie jest ekonomiczne.

Ale toczenie się i jazda od 1200rpm to 2000 rpm jest gorsza... Milion razy lepiej przyspieszyc między 2000 a powiedzmy 3500 i osiągnąć prędkość docelowa...

 

Chociaż to też zależy od silnika i rozłożenia momentu...

 

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie opinie odnośnie Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM z rocznika 2011/2012

Warto brać pod uwagę?

Nigdy z Oplami nie miałem do czynienia i jestem zielony jeśli chodzi o tą markę.

 

Silnik jeden z lepszych na rynku, od lat diesle konsturkcji fiata są w czołówce pod względem bezawaryjności :) 160KM nie jest dużo bo to bardzo ciężkie auto ale zrobisz chipa na 190-200KM i będzie latać. Samo auto dość dobre, wyróżnia się designem, mniej miejsca niż w mondeo mk4 dlatego ja wolałem forda. Jak kupisz zadbaną sztukę to będziesz zadowolony. Insignia ma świetne światła AFL+. Bixenon pięknie świeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy coś na temat auta Kia Sportage rocznik 2004-2007 diesel czegoś się od Was dowiem, mieliście jakieś doświadczenia z tym autem, może ktoś z waszej rodziny miał. Jak się sprawuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbym mi ktoś napisać na co szczególnie zwrócić uwagę przy oględzinach Alfy Romeo 166? (czy są karty kodów, czy działa ręczny - bolączka tego modelu, zawieszenie i elektryka - to wiem) w grę wchodzi silnik 2.4 JTD, wiem, że to udana kontrukcja, jednak kompletnie mi nie znana, z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbym mi ktoś napisać na co szczególnie zwrócić uwagę przy oględzinach Alfy Romeo 166? (czy są karty kodów, czy działa ręczny - bolączka tego modelu, zawieszenie i elektryka - to wiem) w grę wchodzi silnik 2.4 JTD, wiem, że to udana kontrukcja, jednak kompletnie mi nie znana, z góry dzięki.

Ręczny to nie bolączka. Najważniejsze sprawdź czy tylna zawiecha jest ok bo jest droga i trzeba robić kompleksowo. Nie piszesz jaki rocznik wiec nie wiadomo które 2.4. Z przodu wielowahacz wiec tez warto to posprawdzać. Potrzebna karta kodowa do ics-a ( radia ) bez tego go nie uruchomisz po odpieciu Aku. Jak masz gdzieś rdzę to znaczy ze tam był bity, bo blachy są w bardzo fajnym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie dotyczące już samego zakupu auta. Wiadomo większość ofet na portalach to ogłoszenia z komisów i większość oferuje sprzedaż na podstawie faktury VAT-Marża. Wszyscy wiemy jaki jest przekręt na tych fakturach (kto nie wie to zapraszam na google). Sytuacja dla tej faktury komplikuje się w momencie jak auto było zagranicą własnością firmową (np. leasing).

Jak usterzc się przed problemem z niezapłaconym VATem kupując na fakturę VAT Marża? Czy jeżeli właściciel był osobą prywatną za granicą a w Polsce kupię auto na podstawie vat-marża to VAT23% nie będzie problemem? Może mi to ktoś kto faktycznie kupował na takiej fakturze wytłumaczyć albo ktoś kto ma pojęcie o tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbym mi ktoś napisać na co szczególnie zwrócić uwagę przy oględzinach Alfy Romeo 166? (czy są karty kodów, czy działa ręczny - bolączka tego modelu, zawieszenie i elektryka - to wiem) w grę wchodzi silnik 2.4 JTD, wiem, że to udana kontrukcja, jednak kompletnie mi nie znana, z góry dzięki.

Ręczny to nie bolączka. Najważniejsze sprawdź czy tylna zawiecha jest ok bo jest droga i trzeba robić kompleksowo. Nie piszesz jaki rocznik wiec nie wiadomo które 2.4. Z przodu wielowahacz wiec tez warto to posprawdzać. Potrzebna karta kodowa do ics-a ( radia ) bez tego go nie uruchomisz po odpieciu Aku. Jak masz gdzieś rdzę to znaczy ze tam był bity, bo blachy są w bardzo fajnym stanie.

 

 

Dzięki. Słyszałem opinię, że te pierwsze wypusty 2.4 jtd 136 km są nie do końca udane, wychodziły bodajże do 2001 roku. Natomiast przeglądając oferty często sprzedający piszą moc 140 przy aucie z 2000 roku, jakbyś mógł dokładnie wyszczególnic to, w dodatku wskazując róznice po czym poznać 136 konną wersję od 140 to byłym wdzięczny :) Im dalej rozumiem to ok, silniki godne polecenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ref=#ff3366]SALWA[/ref], auto pancerce, ale leciwe, więc ciężko cokolwiek więcej napisać. Jakby co to pw. (celicę znam na wylot ;) )

 

 

Obejrzałem 5 sztuk w sumie, 2 "żaby" i 3 polifty ... dramat dramat i jeszcze raz dramat... kupiłem Eclipse bo to i tak chyba najmniej zarżnięte samochody w budżecie w którym szukałem :D ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbym mi ktoś napisać na co szczególnie zwrócić uwagę przy oględzinach Alfy Romeo 166? (czy są karty kodów, czy działa ręczny - bolączka tego modelu, zawieszenie i elektryka - to wiem) w grę wchodzi silnik 2.4 JTD, wiem, że to udana kontrukcja, jednak kompletnie mi nie znana, z góry dzięki.

Ręczny to nie bolączka. Najważniejsze sprawdź czy tylna zawiecha jest ok bo jest droga i trzeba robić kompleksowo. Nie piszesz jaki rocznik wiec nie wiadomo które 2.4. Z przodu wielowahacz wiec tez warto to posprawdzać. Potrzebna karta kodowa do ics-a ( radia ) bez tego go nie uruchomisz po odpieciu Aku. Jak masz gdzieś rdzę to znaczy ze tam był bity, bo blachy są w bardzo fajnym stanie.

 

 

Dzięki. Słyszałem opinię, że te pierwsze wypusty 2.4 jtd 136 km są nie do końca udane, wychodziły bodajże do 2001 roku. Natomiast przeglądając oferty często sprzedający piszą moc 140 przy aucie z 2000 roku, jakbyś mógł dokładnie wyszczególnic to, w dodatku wskazując róznice po czym poznać 136 konną wersję od 140 to byłym wdzięczny :) Im dalej rozumiem to ok, silniki godne polecenia?

136 nie ma zmiennej geometrii. 140 i 150 to najlepsze 2.4 10v, od 2004 już były 20v 175km i 185km. Moc silnika sprawdzaj po vinie bo różnie moglo być ale faktycznie chyba od 2000 ( pierwszego lifta ) były już 140km. Wejdź na Alfaholicy.org do działu 166 masz tam od groma tematów na temat zakupu. Ile chcesz wydać na auto? To Ci od razu powiem czy warto brać 166 za ta cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie dotyczące już samego zakupu auta. Wiadomo większość ofet na portalach to ogłoszenia z komisów i większość oferuje sprzedaż na podstawie faktury VAT-Marża. Wszyscy wiemy jaki jest przekręt na tych fakturach (kto nie wie to zapraszam na google). Sytuacja dla tej faktury komplikuje się w momencie jak auto było zagranicą własnością firmową (np. leasing).

Jak usterzc się przed problemem z niezapłaconym VATem kupując na fakturę VAT Marża? Czy jeżeli właściciel był osobą prywatną za granicą a w Polsce kupię auto na podstawie vat-marża to VAT23% nie będzie problemem? Może mi to ktoś kto faktycznie kupował na takiej fakturze wytłumaczyć albo ktoś kto ma pojęcie o tym?

Hej. Ja kupiłem auto na VAT/marża , samochód z Francji, był zarejestrowany tam na firmę i....Przez pół roku miałem stres, bo tyle zazwyczaj trwają procedury regulacji podatkowych pomiędzy krajami UE. Kupowałem auto za 50 tys. zaryzykował em bo trafił się godny egzemplarz a byłem już zmęczony poszukiwaniami. Nie ma sposobu na weryfikację. Dodam że polski organ US jeśli dostanie informację że nie zapłacono podatku zwróci się z prośbą o zapłatę do końcowego klienta, właściciela pojazdu w Polsce. Często też pojazd jest "zabezpieczany" na poczet zapłaty podatku. Na szczęście u mnie było wszystko Ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ref]dareme89[/ref], ceny tych aut to jest totalny misz-masz, są za 4, są za 10. W sumie to nawet na cene nie patrzę, tylko na stan. Znalazłem jedno auto, co prawda pewnie zawieszenie do remontu, jednak właściciel twierdzi, że przebieg realny a takze, że jest alfaholikiem :mrgreen:

 

https://www.olx.pl/oferta/alfa-romeo-16 ... 8816816f81

 

(nie ukrywam, że trochę śmierdzi mi to ogłoszenie...)

 

Każdy entuzjasta motoryzacji powinien mieć raz w życiu alfe, więc chce ją mieć, mimo, że bardziej jestem entuzjastą japońskiej myśli technicznej. Sam większość rzeczy ogarnę, także głownie patrzę na stan karoserii i serducho.

 

[ref=#ff3366]SALWA[/ref], Celica jest lepszym autem, tylko znalezienie nie zajechanej graniczy z cudem, sam bardzo żałuje, ze sprzedałem swoją, bo teraz te samochody juz tylko zyskują na wartości (a moja była właśnie w stanie "kolekcjonerskim") czaję się już rok za 300zx, 3000gt, celica turbo, mr2 i chyba jeszcze długo poczekam, więc wolę skupić się na zmianie mojego "daily" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ref]dareme89[/ref], ceny tych aut to jest totalny misz-masz, są za 4, są za 10. W sumie to nawet na cene nie patrzę, tylko na stan. Znalazłem jedno auto, co prawda pewnie zawieszenie do remontu, jednak właściciel twierdzi, że przebieg realny a takze, że jest alfaholikiem :mrgreen:

 

https://www.olx.pl/oferta/alfa-romeo-16 ... 8816816f81

 

(nie ukrywam, że trochę śmierdzi mi to ogłoszenie...)

 

Każdy entuzjasta motoryzacji powinien mieć raz w życiu alfe, więc chce ją mieć, mimo, że bardziej jestem entuzjastą japońskiej myśli technicznej. Sam większość rzeczy ogarnę, także głownie patrzę na stan karoserii i serducho.

 

[ref=#ff3366]SALWA[/ref], Celica jest lepszym autem, tylko znalezienie nie zajechanej graniczy z cudem, sam bardzo żałuje, ze sprzedałem swoją, bo teraz te samochody juz tylko zyskują na wartości (a moja była właśnie w stanie "kolekcjonerskim") czaję się już rok za 300zx, 3000gt, celica turbo, mr2 i chyba jeszcze długo poczekam, więc wolę skupić się na zmianie mojego "daily" ;)

 

300zx i 3000gt to kopalnia kasy, pomijam fakt że mało kto to naprawi w PL to o zadbaną albo chociaż normalnie jeżdżącą sztukę chyba lepiej jechać za granicę ;) . Cela pewnie lepsza jeśli chodzi o mechanikę i właściwości jezdne ale to ma być typowa bulwarówka i miło wspominany dojazd do pracy (3km)... jak się nie sprawdzi to za pół roku wymiziane i wypolerowane pewnie i tak sprzeda się lepiej niż kupiłem ;)... przynajmniej do tej pory tak było na szczęście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

688265 Hej. Ja kupiłem auto na VAT/marża , samochód z Francji, był zarejestrowany tam na firmę i....Przez pół roku miałem stres, bo tyle zazwyczaj trwają procedury regulacji podatkowych pomiędzy krajami UE

Wystarczylo poprosic o "certificate non gage".

Darmowy dokument o statusie administracyjnym pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

czy ktoś posiada lub posiadał audi a4 b8 z silnikiem diesla jakimkolwiek ?

Coś możecie konkretnego powiedzieć na temat tego auta

(wady fabryczne/konstrukcyjne, droga eksploatacja? serwisowanie quattro co ile km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ref]dareme89[/ref], ceny tych aut to jest totalny misz-masz, są za 4, są za 10. W sumie to nawet na cene nie patrzę, tylko na stan. Znalazłem jedno auto, co prawda pewnie zawieszenie do remontu, jednak właściciel twierdzi, że przebieg realny a takze, że jest alfaholikiem :mrgreen:

 

https://www.olx.pl/oferta/alfa-romeo-16 ... 8816816f81

 

(nie ukrywam, że trochę śmierdzi mi to ogłoszenie...)

 

Każdy entuzjasta motoryzacji powinien mieć raz w życiu alfe, więc chce ją mieć, mimo, że bardziej jestem entuzjastą japońskiej myśli technicznej. Sam większość rzeczy ogarnę, także głownie patrzę na stan karoserii i serducho.

 

[ref=#ff3366]SALWA[/ref], Celica jest lepszym autem, tylko znalezienie nie zajechanej graniczy z cudem, sam bardzo żałuje, ze sprzedałem swoją, bo teraz te samochody juz tylko zyskują na wartości (a moja była właśnie w stanie "kolekcjonerskim") czaję się już rok za 300zx, 3000gt, celica turbo, mr2 i chyba jeszcze długo poczekam, więc wolę skupić się na zmianie mojego "daily" ;)

 

 

Mojego kumpla ojciec ma celice i prawdopodobnie za niedlugo bedzie sprzedawal, mysle ze nie zajechana, ale napewno nie zadbana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.