Skocz do zawartości

Zakup używanego auta


Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś miał doczynienia z Sabbem 900 2.5V6 cabrio ? Czy ten silnik to to samo co 2.5 V6 w Oplach ?

 

Użyłem googla i znalazłem coś takiego http://www.motofakty.pl/artykul/saab-900-1993-1998.html

Silnik i prowadzenie

 

Jednostki napędowe w większości to konstrukcje Saaba, z wyjątkiem tych zapożyczonych od brata Opla (czyli 2.5 V6/ 179 KM w latach 1994 - 97).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Z kolegą planujemy rozpocząć poszukiwania auta dla niego w kwocie ok. 30tys zł.

W oko wpadła mu Audi A4 B7:

 

http://otomoto.pl/oferta/audi-a4-turbo- ... ytFiz.html

 

Generalnie kieruje się tym, aby to był benzyniak w kombi, manual/automat.

Co do powyższej Audi to jeszcze jej nie oglądaliśmy, ale zwrócono mi uwagę, że to raczej multitronic z racji na napęd przedni, gdzie tiptronic występuje w wersji quattro. Poza tym pytanie czy to faktycznie S-line, czy może jakiś dzwon był z przodu i z S-line jest tylko przedni grill i kierownica. Podam VIN przy okazji WAUZZZ8EX5A542724. Czy po VINie można wyczytać fabryczne wyposażenie aby stwierdzić czy coś było kombinowane? Z góry bardzo dziękuję za wszelkie informacje i porady ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

656091 Czy po VINie można wyczytać fabryczne wyposażenie aby stwierdzić czy coś było kombinowane?

Jak najbardziej można w aso Audi robią to za darmo jak jesteś właścicielem auta. Ludzie na forach biorą za to po 50 zł, przy użyciu internetowych serwisów możesz samo wyposażenie bez historii serwisowej sprawdzić za +/-20zł. Niemniej jednak to, że ktoś sobie wstawił kierownicę z sline koniecznie oznacza, że auto było bite.

 

Czy tylko ja nie widzę zdjęć tego auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Volvo S60 2.5 V6 automat z 2006r z przebiegiem 160 kkm to w miarę bezstresowe auto czy należy się spodziewać masy awarii?

Przebieg prawdziwy, właściciel raczej dbający o auto.

 

Z tego co pamiętam w S60 I gen nie było silników V6 - motor 2.5 (T?) to konstrukcja dość udana, chociaż nie pancerna posiadająca 5 cylindrów w rzędzie. Spotkać ją można też w niektórych Fordach (np. Mondeo MKIV przed liftem). Teoretycznie najbardziej bezstresowy silnik w tej budzie to wolnossące benzynowe 2.4. Gdybyś szukał takiego samochodu to wersja 140KM i 170KM to dokładnie te same silniki. 140KM jest tylko fabrycznie zdławiony mapą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barista te 5 cylindrów naprawdę potrafi fajnie zagadać, a i pojemność już pod V6 też pasuje, więc nie dziwię się ;)

Ogólnie jeśli samochód zadbany to powinieneś być zadowolony, ale to można odnieść do większości używanych samochodów. Jakby się czepiać to automat raczej nie z tych "sportowych" co przy tej mocy można uznać za minus. No i jeśli wersja z napędem na 4 łapki to wypić potrafi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem ten silnik w S80. To 5 cylindrów w rzędzie, ładnie brzmi i 210-220 KM daje radę. Nie jest to sportowe auto - skrzynia obcina i zawias komfortowy a nie twardy. Teraz mam S60 z innym silnikiem.

Raczej bezstresowo z nim - nie lubi tylko luzów w zawiasie i niedoważonych kół. Super wygodne fotele.

Należy sprawdzić działanie skrzyni, potrafią się popsuć bez względu na przebieg, chyba głównie zależy od trybu użytkowania. Powinno się wymieniać olej (przynajmniej ja wymieniałem) w skrzyni i nie powinno być problemu - ja nie miałem.

Oprócz normalnych rzeczy typu wycieki, oleje, etc. należy sprawdzić przede wszystkim skrzynię, koła zmiannych faz rozrządu, maglownicę, wspomaganie (płyn, pompę) i chyba tyle...

Jeśli interesuje Cię więcej szczegółów z punktu widzenia użytkownika, to pisz PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niedługim czasie chcę zmienić żonie samochód ,wybór padł na Forda Focusa III ,z jakichś opinii zasięgnietych tu i tam do wyboru zostały 2 silniki 1,6 ecoboost albo 2,0 tdci, ma bądź miał(użytkuje) ktoś -styczność z tymi konkretnymi silnikami,ponieważ opinie są skrajnie sprzeczne samochód do dojazdów do pracy 70km dziennie z czego 25km autostradą w jedna stronę,głównie chodzi mi o awaryjność i spalanie,zakładany roczny przebieg ok 25-30tkm pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

657331 2,0 tdci, ma bądź miał(użytkuje) ktoś -styczność z tymi konkretnymi silnikami

 

Jeśli to ten sam co w Mondeo MK IV (a na 99% tak jest), to w rodzinie jeździ taki od lat 5 i się zepsuć nie chce ;) Auto ma w tej chwili nalatane 140tkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem takiego TDCI z 2010, świetny silnik, bardzo żwawy w focusie, niskie spalanie, płyn do DPF-u uzupełniać co 140 000 km i jeździsz po mieście bez problemu czy jakiegoś niepotrzebnego wypalania, pasek do wymiany ponoć przy 240 000, ja dociągnąłem do ok. 180 000, jak najbardziej na plus silnik :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w firmie były 4 Mondziaki z tymi motorami (wszystkie 140KM) - przy schodzeniu z leasingu miały po 180 tyś i z żadnym ni było problemu (a lekko nie miały). Sam silnik też bardzo przyjemny, dość żwawy, nawet w takiej budzie jak MK IV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio gdzie bym się nie pojawił na ASO Forda (taka praca) to 1,6tdci stoją bez silnika,gadałem z kierownikiem w tym roku już 23 silniki wymienili więc wybór padł na 2,0 ponoć właśnie lepszy, ciężej go znaleźć w focusie więcej ich było w mondeo -dziękuję za opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam A4 B7 w 1.8T. Po prostu tragedia co się dzieje na naszym rodzimym rynku. Co wejdę na portale to nowe ogłoszenia tyczą się TDI. To jakiś kult ropy w kraju czy jak? A jak się pojawi 1.8T to też ręce idzie załamać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam A4 B7 w 1.8T. Po prostu tragedia co się dzieje na naszym rodzimym rynku. Co wejdę na portale to nowe ogłoszenia tyczą się TDI. To jakiś kult ropy w kraju czy jak? A jak się pojawi 1.8T to też ręce idzie załamać.

Kult ropy w kraju, ale nie tylko naszym, bo i w kraju pochodzenia. ;) Poza tym można zaobserwować tendencję eksportu z Niemiec samochodów niespełniających normy emisji spalin Euro 4, a takimi są pierwsze A4 B7 w dieslu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbym i kupić diesla, jest pewien egzemplarz za 28 tysi, 2.0 TDI i ponoć 100 000 km przebieg udokumentowany ale właśnie- 2.0 TDI, gdyby to był 1.9 TDI to od razu pojechałbym lukać a tak to się boję go jakie ma bolączki. Czytałem o tym trochę i z każdym przeczytanym postem widziałem jak konto zbliżało się niebezpiecznie do 0 zł :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, z tym dekodowaniem VIN dziwna sprawa, zerknijcie w moje ogłoszenie gdzie zamieściłem link do pełnego raportu dotyczącego samochodu. Według VIN samochód ma 125KM, a tak na prawdę jest to ten sam motor co w wersjach 130 konnych. Do tego pisze że brak turbo, a samochód turbo posiada - tak jak w wersjach 130 konnych. Rozmawiałem nawet z Moto Doradcą o tym, generalnie powiedział, że Niemcy często naginali liczbę koni w samochodzie itp, aby spełniać jakieś tam normy itd. Jakie jest wasze zdanie na ten temat?

 

Link do mojego mondka:

 

http://otomoto.pl/oferta/ford-mondeo-ford-mondeo-mk3-2-0-uczciwe-ogloszenie-od-os-prywatnej-ID6yuEEw.html

 

Ogólnie Mondek bardzo fajne auto, kwestia tylko żeby dbać, bo jak dbasz tak masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że wszystko zależy od użytkowników samochodu. Jeździłem 2 lata octavią II z 2005r. W full opcji z silnikiem 2.0TDI oraz 6 biegową skrzynią manualną. Zrobiłem nią 45000km i nie miałem żadnego problemu z silnikiem nawet tzw. dymka nie puścił, chodził równo, i bardzo dynamicznie 140 KM. Auto kupiłem od pierwszego właściciela, którym był mój wujek w dniu zakupu miała 410000 km! Wujek przy silniku również nic nie wymieniał od początku, poza rozrządem co 90Tyś km i olejem (Castrol EDGE 5w40) co 10000km i tu według mnie tkwi problem. Ludzie często przeciągają wymianę oleju i kupują olej kiepskiej jakość aby taniej, później są efekty spowodowane kiepskim smarowanie. Przed zakupem również dużo się naczytałem o tym silniku i byłem przerażony (pękające głowice, słabe napinacze itd...), jednak wiedząc że auto było od nowości w jednych pewnych rękach bezwypadkowe i dbane zakupiłem pojazd. Byłem z niego bardzo zadowolony.Ku mojemu zdziwieniu sprzedała się szybko myślałem że ludzie będą wybrzydzać przebieg, ale przyjechał pierwszy klient obejrzał i stwierdził że woli kupić moje auto z takim przebiegiem i wyglądem o wiele lepszym niżeli szrota z Niemiec z licznikiem cofniętym o kilkaset tyś km. Po dwóch latach zakupiłem skode Superb 2009r również z silnikiem 2.0TDI tylko 170KM. Jeżdżę nią po dzień dzisiejszy (3lata) bez większych przygód. Także ludzie gadają i będą gadać różne rzeczy choć sami nie doświadczyli tego a jedynie ktoś, gdzieś coś powiedział . :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleżanka ma Passata B6 2.0 TDI (nie powiem oznaczenia i mocy bo nie wiem) no i głowica pękła a ona dba o swoje auta :D . Szczuplejsza o kilka tysięcy klnęła na VW jak tylko możliwe hehe. Tak więc przypadek w realu miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleżanka ma Passata B6 2.0 TDI (nie powiem oznaczenia i mocy bo nie wiem) no i głowica pękła a ona dba o swoje auta :D . Szczuplejsza o kilka tysięcy klnęła na VW jak tylko możliwe hehe. Tak więc przypadek w realu miałem.

te silniki do 2007 bodajże miały ten problem, także unikać tego 2.0 TDI w B6 jak ognia, przynajmniej do 2007~, 1.9 jest pewne, sprawdzone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.