Skocz do zawartości

Zakup używanego auta


Rekomendowane odpowiedzi

zmorka, w d-catach był/(może jeszcze jest :dontknow: ) stosowany 5 wtryskiwacz który podawał paliwo do DPF-a żeby go wypalić, niestety często były z nim problemy ( zasłona dymna za autem jak u 007 :-] ) nawet po wymianie na nowy ( koszt nowego 1900 zł, brak możliwości regeneracji) przez kolejne 35 tyś km było ok, następnie problem powracał. Niestety DPF jest zintegrowany razem z katalizatorem w jednej obudowie. Dodatkowo trzeba stosować emulator po wycięciu DPF-a, ja po tym zabiegu od 4 lat zapomniałem o problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Panowie szukam jakiegoś wozidła dobrego do miasta. Kwota ok 17 tys zł (max 19). Generalnie pod uwagę biorę parę opcji m.in

 

Peugeot 407 Coupe 2.7 HDI

Alfa 159 1.9 JTD

Toyota Avensis T25 2.0 VVT-i

Seat Leon II/Audi A3 1.9 TDI 105 km

 

Generalnie z tej czwórki najlepsza wydaje mi się Toyota - mieliśmy taką w domu 4 lata jak wymieniłem, teraz jest T27 w dieslu i auta naprawdę rewelacja pod względem bezawaryjności. Jednak dla 25 latka te auta za bardzo wydają mi się "dziadkowe". Sylwetkowo najbardziej do mnie przemawia 407 Coupe, w miarę młode auto w przyzwoitych pieniądzach i dobrym wyposażeniu. Ma ktoś z Was może info na temat tego auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś taki egemplarz, piękna linia, mało tego na ulicach, wciąż wygląda świeżo. Obawiał bym się jednak kosztów utrzymania tego motoru, dwie turbiny a wcale jakoś rewelacyjnie nie jedzie, swoje też musi wypić. Wolałbym 2.0hdi z programem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

634886 2.7 HDI

Diesel do miasta nie wiem jak na to wpadłeś Ale nie skomentuje tego co do tych aut najlepszym wyborem jest Avensis benzynowy silnik

 

Wcale nie skomentowałeś, ani na jotę :kox:

 

 

Wolałbym 2.0hdi z programem.

 

Dobrze gada, polejcie mu kawy :)

 

A wszystkim płaczącym nt. diesla w mieście - obecnie moja rodzina, znaczy ja (stolnica) brat (miasto około 200 tys. mieszkańców) i rodzice (miasto około 70 tys. mieszkańców), odpychamy się dieslami. Faktem jest, że mam największe naloty roczne, bo mam też sporo trasy, ale nie widzę problemów u nikogo z tej trójki, poza regeneracją turbiny u rodziców (cóż, ojciec nigdy wcześniej nie jeździł turbodieslem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peugeot 407 Coupe 2.7 HDI

Miałem dokładnie takiego i też sporo pomykałem w mieście, raz w miesiącu jakaś trasa. Mimo FAPu nie miałem z nim problemów, ale na forum Pugów było z tym trochę problemów. Silnik też nie należy do najmniej awaryjnych jednostek, ja akurat dobrze trafiłem, bo nic się nie działo (jedyna awaria to rozrusznik, ale to typowy problem 407mek), tyle że to też była kwestia małego przebiegu. Zaletą było nieduże spalanie (w mieście w okolicach 9l/100km) i wystarczająca dynamika - przypominam, że auto waży z tym silnikiem 1700 kg.

 

Jak do miasta to popatrz na wersję z benzynowym silnikiem (3.0 V6 benzyna bardzo udana jednostka, skoro tylko miasto to nawet 2.2 będzie gitez), tylko auto rzeczywiście jest kolosem i parkowanie mało wygodne w mieście: nisko zawieszony przedni zderzak i jest dłuższy od kombi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z serii dupowoz. Mam opcje kupna Mondeo mk3 2.0 tdci 115 2003. Dobry znajomy, sam go przywiózł w 2007 i od tego czasu używa. 260000nalotu, dwa dobre komplety kół, po wymianie wydechu, filtry oleju, świece żarowe, dwumasa też już robiona. 5000pln. Jest sens na dojazdy do pracy podmiejskich? Najbardziej mnie wtryski i pompa martwią.

 

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a była pompa robiona i wtryski ?

 

jak przebieg jest faktycznie oryginalny i latał na dobrym paliwie to może jeszcze pojeździ.. ale to jednak niewiadoma.. potestuj go, zarówno rozpędzaj go wprowadzając na wysokie obroty i potem niska prędkość, wysoki bieg i pedał gazu w podłogę.. jak zapali się sprężynka to znaczy, że układ już nie żyje tam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wstępnie zdecydowałem się na zakup Alfy Romeo 159. Jeżeli chodzi o silnik to padnie najprawdopodobniej na 1,9 JTD 150 km bądź 2,4 JTDM 200 km choć ten drugi ma dużo słabszy osprzęt rzekomo. Miał ktoś może do czynienia z automatem w tym modelu? Generalnie obecnie chciałbym auto w automacie jednak zastanawiam się jak działanie automatu w Alfie. Generalnie proszę o opinie na temat w/w samochodu - muszę się w końcu utwierdzić w przekonaniu, że wybieram dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blaszczu,

2.4 + automat AISIN = będą problemy. Zresztą Fiaty Cromy w takim zestawieniu często miewały problemy.

Dużo lepszym rozwiązaniem będzie 1.9 150 KM, a już najlepiej poliftowe 2.0 (136-170 KM) + ewentualnie chip.

 

Dzięki za opinie. Ze względu na ograniczony budżet na pewno będzie to przed lift i zapewne 1,9 150 km. Poza tym niedawno rozstałem się ze Stilo 1,9 JTD i silnikowo bardzo sobie chwaliłem to auto :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem przez 5 lat 159 z silnikiem 1.9 jtdm 150 koni. Przez 5 lat i ponad 100 000 km przebiegu z silnikiem nie było żadnych problemów. Od razu po zakupie do wywalenia klapy wirowe i egr ale to wszędzie piszą. Z takich kosztowniejszych rzeczy to zawiecha z przodu. Ja wymieniłem wszystko co możliwe zaczynając od amortyzatorów a kończąc na maglownicy. Tuż przed sprzedażą rozpadł się mechanizm różnicowy jednak auto jak najbardziej na plus ;) zdecydowanie polecam 159, nie ma się czego bać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem przez 5 lat 159 z silnikiem 1.9 jtdm 150 koni. Przez 5 lat i ponad 100 000 km przebiegu z silnikiem nie było żadnych problemów. Od razu po zakupie do wywalenia klapy wirowe i egr ale to wszędzie piszą. Z takich kosztowniejszych rzeczy to zawiecha z przodu. Ja wymieniłem wszystko co możliwe zaczynając od amortyzatorów a kończąc na maglownicy. Tuż przed sprzedażą rozpadł się mechanizm różnicowy jednak auto jak najbardziej na plus ;) zdecydowanie polecam 159, nie ma się czego bać :)

 

A miałeś automat czy manual?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z forumowiczów użytkuje auto z silnikiem 1.6 HDI ale w nowszej wersji 92KM. Szukam auta dla żony, w prawdzie do miasta ale akurat pojawiła się opcja zakupu Citroena C4 z tym silnikiem i zastanawiam się czy do miasta i krótkie wypady za miasto będzie to dobry wybór.

Te silniki mają fabrycznie filtr FAP, czy w tych motorach często ten filtr wymaga przepalania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.