Skocz do zawartości

Zakup używanego auta


Rekomendowane odpowiedzi

S3 godne uwagi, pancerny silnik 1.8, auto komfortowe, w miare szybkie, przetarte szlaki jeśli chodzi o modyfikacje. Celica szybko wygląda :mrgreen:

napęd na przód...

 

Jeśli jakimś trafem masz ochotę na celice, to szukaj polifta, przedlifty mają problemy z braniem oleju, ogółem wersja 143 konna nie jest za bardzo udana. Szukałbym TS po lificie (192 kuce)

 

W obu przypadkach znalezienie auta zadbanego, nie po dzwonie, z udokumentowanym przebiegiem to szukanie igły w stogu siana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jeszcze jedno piękne nietuzinkowe autko mianowicie rover 75 2.5 v6 :) zawieszenie z beemki 3 ,w silniku klapki vis lubią siadać no i trochę to spali ale cieszy oko :)

Co do mietka w208 skoro cie zainteresował to może warto chociażby przejechać się takowym a gwarantuje że jak będzie zadbany to przyjedziesz nim do domu :)-ja w 203 wsiadłem i nie wysiadłem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie zastanawiam się nad kupnem Jaga X-Type z silnikiem 2.0 albo 2.2 Diesel , może mi cos o tym powiedzieć , czy warto . Bo auta bardzo fajne i za fajne pieniądze , większość części podchodzi od mondeo , więc z tym dużego problemu nie ma , ale jak jednostki i osprzęt bo niby to TDCi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o awaryjność Hyundaia to śmiało mogę polecić. Mamy już trzeciego w firmie i nigdy z żadnym nie było problemu.

A z którego roku zamierzasz kupić auto? Te z ostatnich 2-3 lat mają już całkiem przyjemnie w środku i poprawiony układ wspomagania, reszta raczej na +, jak na tej klasy samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sąsiad ma już jakieś 4 lata ix20 (w zasadzie to samo co wenga, nawet na częściach znaczki kia i hyundai obok siebie) , zrobił niewiele bo jakieś 70 tys. ale poza wymianami nigdy nic nie robił, a przynajmniej nic na ten temat nie wiem, a mieszkamy podwórko w podwórko, garaże obok i raczej coś bym wiedział, ma wersję z silnikiem 1.6 dość bogatą i jest bardzo zadowolony. Poza tym jest wygodny i przestronny w środku, jako auto miejskie czy krótkie dojazdy do pracy rewelacja, a i dalej można nim śmiało jechać biorąc pod uwagę wygodną pozycję za kierownicą i dość dobre wyciszenie przynajmniej tego egzemplarza którym miałem okazje się przejechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli zabieram się do zmiany wozu i tak poszukuje czegoś w PB co będzie dobrze dogadywało się z LPG poza tym ma spełniać:

-min Segment D

- coś ok. 170-200 KM

- Kombi lub pakowny sedan

- wygodny na trasie ( cisza w kokpicie przy przelotach 140km/h+)

- kasa ok 20 tys z instalką LPG

- rocznik nie starsze niż 2005 aczkolwiek nie trzymam się tego twardo

 

To co mi się rzuca w oczy i to nad czym się zastanawiam:

1. jag x-type 2.5 lub 3.0 - ktoś coś na ten temat powie, bo osobiście nikt ze znanych mi osób nie posiadał tego, jak tutaj wygląda awaryjność, eksploatacja, dostępność gratów itp itd?

2. Laguna II FL 2.0T najlepiej GT- chyba najrozsądniejszy pozycja w kategorii cena/rocznik/wyposażenie/komfort

3. Ford mondeo ST220- silnik 3.0- Czy lubi LPG i jak jego awaryjność, części?(poza tym, że chyba większość będzie lekko zmasakrowana)

4. Alfa 156 2.5- tutaj martwi mnie tylko ilość miejsca i wyciszenie, które nie jest z tego co wiem szałowe

5. Alfa 166- tutaj 3.0 lub 2.5- prośba o rekomendacje co lepiej dogada się z gazem co lepiej jedzie i jak się ma awaryjność ?

6. Subaru Forester I lub II w wersji turboS - 2.0T tutaj chyba wyciszenie jest marne, ale zawsze mi się ten wóz strasznie podobał :)

 

Ewentualnie proszę o inne propozycje poza pojazdami z grupy vag, audi, bmw i opel :)

 

Byłbym wdzięczny za wypowiedzenie się osób co miały styczność ze wspomnianymi pojazdami i mogły by jakoś ustosunkować się do moich wypocin na temat danego modelu :)

 

Przeznaczenie pojazdu w sezonie jesienno-zimowym: 50/50 trasa/miasto w lecie: 90/10 trasa/miasto

 

Z góry dziękuje za dotrwanie do końca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Ford mondeo ST220- silnik 3.0- Czy lubi LPG i jak jego awaryjność, części?(poza tym, że chyba większość będzie lekko zmasakrowana)

Ogolnie o MK3 mogę powiedzieć z autopsji że mega pakowne , wygodne i przestronne . Świetne prowadzenie , miałem z TDCI więc o ST'ku sie nie wypowiem , roczniki z przed FL czyli 2005 , lubią rdzę w okolicach drzwi przedewszystkim .

 

Co do

1. jag x-type 2.5 lub 3.0 - ktoś coś na ten temat powie, bo osobiście nikt ze znanych mi osób nie posiadał tego, jak tutaj wygląda awaryjność, eksploatacja, dostępność gratów itp itd?

Wiele części ma wspólnego z Mondeo MK3 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do 166- koniecznie 3.0 bo 2.5 srednio radzi sobie z buda. Jezeli chcesz polifta to ciezko znalezc z tym silnikiem ( 3.0) wiekszosc to jednal diesle. Auto jak najbardziej godne polecenia. 3.0 bardzo dpbrze radzi sobie z lpg, sa ludzie co juz kosmiczne przebiegi porobili na lpg. Co jest drogie: remont tylnej zawiechy - jezeli tylne kola stoja w negatywie oznacza to konecznosc remontu najlepiej calej zawiechy. Poza tym potrafia popsuc sie pierdoly, jak zamki w drzwiach, manetki od kierunkow. Aha i jeszcze jedno skoro piszesz o 3.0 po roczniku 2004 to sa one tylko z automatem, z manualem wychodzily 3.2. Automat bardzo dobry ale ma tylko 4 biegi ( co tez jest jego plusem, starsza konstrukcja przez co bezawaryjna, niestety te juz od 5 biegow w gore sa mocno awaryjne )

 

 

Roznica w klasie auta miedzy 156 a 166 jest bardzo duza. 166 jednak to segment e chociaz bez takich bajerow jak np ma e klasa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vectra C 2.0T albo ostatni Passat B5FL 1.8T ?

 

Mondeo mam co prawda MK4 ale chłopaki na mondeoklubpolska zadowoleni z Mk3, jakbyś wyrwał taki 2005 2006 to już z rdzą jak zadbany nie powinno być problemu i masz duże pakowne, komfortowe auto. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vectra i Passat odpadają- środek w obu tych pojazdach są straszne :) Kolejnych kilku lat z oplowskim kokpitem nie zniosę :)

 

Pajko Dzięki. Znajomy właśnie ma mk3 diesla 130 KM- całkiem fajnie radzi sobie z odpychaniem i nadzwyczaj fajnie jest wyciszone.

 

Wiem, że Jag to w dużej mierze Mondeo Mk3, ale tutaj rozpatruje PB a te silniki to chyba twór Brytyjskich inżynierów, a opinii z pierwszej ręki nie posiadam, a inne fora poza KA traktuje z przymrużeniem ok- tam dopiero jest filozofów :)

 

Dareme89 Dzięki :) Alfa 166 to czarny kruk patrząc na alledrogo i to o czym wspomniałeś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem i mam do czynienia z Lagunami i takimi innymi, to tak w krótkim skrócie jak najbardziej brać GT, a jeśli nie Gt to coś z 2.0t jak się znajdzie w dobrym stanie.

Faaajny silnik występujący w różnych wersjach i modelach, jak najbardziej pod Lpg i większe przebiegi. Za 20 tyś możesz przebierać w ofertach, szukać maks wyposażenia (grzane stołki z pamięcią, nawigacje itp).

 

Dosyć wygodne i spore wnętrze - dobre wyciszenie jak na klasę auta i cene ; ) Nie wiem jak jest po lifcie ( w L III to samo), ale na dziurach wnętrze lubi trochę potrzeszcześć bo jest nie do końca dobrze złożone ( bez przesady) - tyle że porównuje do a6 c5 gdzie nic nie stęknie nawet.

 

Tanie w utrzymaniu ( Gt ma trochę inny silnik i twardsze zawieszenie, a co jeszcze to nie pamiętam). Zawieszenie proste jak konstrukcja cepa - przód jeden wachacz - tył belka więc tanio.

 

Z tyłu zmieniasz raz na 100-150 tyś tuleje za 250zł i więcej nie zaglądasz. Sprawdzić sobie hamulce przed kupnem bo to jedyna droższa rzecz ( przód 300mm, tyło bodajże 260 czy 280)

 

Po lifcie "elektryki" się nie trzeba już bać, chociaż w domu jedna z 2001r już ma nakulane 70-80 tyś i przez ten czas na jakikolwiek "problem" z elektryką starczało psikanie kostek, gdzie o ironio po kupnie hondy po 2 miesiącach zmieniłem cewke i moduł :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety te juz od 5 biegow w gore sa mocno awaryjne

z ciekawości to jakie skrzynie automatyczne pakowali do AR ?

Do benzyn 4 biegowe ZF - niezniszczalne. Do diesli 5 biegowe aisin, w 159 dieslu na pewno aisin, w benzynie nie wiem ale pewnie tez aisin, dopiero dwusprzeglowki tct ( mito , giulietta) to produkcja fiata ale tez ponoc ktos im pomagal ale nie mam pojecia kto.

 

 

Niestety ale firma aisin sobie chyba zarty wtedy robila. W tej co ja mam siadaja bloki zaworowe ( i to we wszystkich markach z ta skrzynia: volvo, renault, opel, ar ), w tej nowszej co jest w 159 znowu zaciera sie ktorys koszyk i skrzynoe trzeba rozbierac. Ogolnie jak robilem swoja to facet co ma serwis mowil ze najlepsze automaty to te 4 biegowe, nieznoszczalne, sa w stanie po milion km nawalic, natomiast 5 biegow i wiecej zmienialo ponoc cala konstrukcje skrzyni i te on glownie naprawia :D oczywiscie nie pomagaja tez autoryzpwane serwisy ktore np mowia ze oleju z mojej skrzyni sie nie wymienia i auta lataja pozniej 200k na jednym oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety te juz od 5 biegow w gore sa mocno awaryjne

z ciekawości to jakie skrzynie automatyczne pakowali do AR ?

Do benzyn 4 biegowe ZF - niezniszczalne. Do diesli 5 biegowe aisin, w 159 dieslu na pewno aisin, w benzynie nie wiem ale pewnie tez aisin,

 

W 159 benzynie automat parowali chyba tylko z 3.2 V6 Q4? Jeśli tak, to AISIN ze zintegrowanym środkowym mechanizmem różnicowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kapusso

 

Na chwilę obecną prawie 60kkm nalatane i z silnikiem się nic nie dzieje -> oliwa i filtry.

Spalanie zależy bardzo dużo od nogi ;) -> od 4 z małym hakiem na delikatnej trasie do 8 z dużą górka jak noga swędzi. :D

 

Jakbyś więcej szczegółów potrzebował -> pw. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.