kuflik Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Szybka piłka, jakieś spore minusy silnika 1.8tdci w foce mk2 po fl? Wiem, że spalanie o litr większe niż 1.6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek_1 Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Mam pytanie do osób sprowadzających auta. Chce kupić auto w Niemczech z tablicami żółtymi bo w 5 dni spokojnie dam rade nim zjechać. Przyjechać nim do Polski i przetrzymać w garażu do lipca ( na spokojnie przygotować do sezonu bo to cabrio i jak wiadomo w używce wymiana rozrządu oleju i jakiś rożnych pierdół) a dopiero w lipcu rejestrować bo nie trzeba będzie płacić 500 zł recyklingu, czy jest jakiś przepis który nakazuje mi zarejestrowanie auta w jakimś terminie od dnia zakupu za granicą?? Czy nie można tłumaczyć się tym ze auto stało w Niemczech przez 3 miesiące od daty na fakturze zakupu i dopiero wtedy przyjechało do Polski?? I czy jeśli auto ma ważny TUV to trzeba w Polsce kupić tablice tymczasowe żeby jechać na przegląd i go zarejestrować, czy uznają TUV jako zaliczenie badania technicznego?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz.mg Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Po kolei, rejestracja w Polsce, jest przepis, który mówi, że należy opłacić akcyze w ciągu dwóch tygodni od momentu PRZEKROCZENIA granicy. Tłumaczeń raczej nikt nie przyjmuje itd. Odnośnie recyklingu, może on nie koliduje z akcyzą, tzn. można zapłacić akcyze a z rejestracją WK poczekać do 1.07. To trzeba by dopytać. TUV w niemczech robia na dwa lata u nas na rok, jeśli TUV jest ważny już ponad rok, trzeba robić u nas ponownie. Od 01.04 zmieniły się również zasady dotyczące wydawania żółtych tablic, auto musi mieć przegląd czyli TUV, trzeba być samochodem pod urzedem, żeby nakleili nalepki legalizacyjne. Być może są jeszcze inne zmiany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek_1 Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Auto wciąż jeździ po Niemczech i będzie brane od Niemca spod domu więc TUV na 100% jest ile jest ważny muszę dopytać. A jak jest definiowany termin przekroczenia granicy? Auto może czekać na transport np laweta od zakupu 3 miesiące przecież, a granicy pomiędzy pl/de brak . W celnym zawsze jak pytali mnie przy poprzednich autach o tablice to mówiłem że bez tablic auto bo przyjechało na lawecie. Fakt że tam miałem umowy z bliska data zakupu tzn max miesiąc wstecz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rahim Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Jak byłem kiedyś w urzędzie skarbowym, to jakaś pani opłacała akcyzę przede mną, z pół rocznym opóźnieniem płacąc jakieś groszowe w sumie odsetki. Nie znam dokładnie sprawy, więc nic więcej nie napiszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario704 Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Nie wiem czy z tą akcyza jest tak do końca. Kupowałem kiedyś sprowadzony samochód z niemiec od handlarza.W Polsce już 4 miesiące był a gościu dopiero akcyze opłacił jak go kupiłem i czekałem na potwierdzenie zapłaty od niego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuflik Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Kurcze, mam dylemat. Powoli się rozglądam za autem, i pojawił sie do łyknięcia następujący typek. focus mk2 2009 1.8tdci 115 gold-x xenon, czujnik zmierzch/deszcz, pełna elektryka, climaauto i fajny kolor. nakulane ma 190000, do samego końca ASO (kumpel właściciel ASO, pełna historia do wglądu). Miał 5 przygód ale same parkingowe (3 razy nowe drzwi/listwy, raz przedni zderzak, chłodnica itp). Przeglądałem zakres napraw i same takie drobne rzeczy (no ale wiadomo, malowane cieniowane - grunt, że nei klepane tylko wymiana na nowe elementy). ASO więc niby zgodnie ze sztuką nowe spinki itp. Silnik koło 100 000 miał ubytek oleju i w związku z tym miał gruntowny - dwa nowe tłoki, tony uszczelek generalnie lista części na dwie strony. Więc chyba to na plus. W środku igła, ładnie utrzymany wyposażenie bardzo spoko. Cena ~20k. Czy jest sens się w to pakować? Wygląda super, jazda bardzo przyjemna. Po przeglądzie 5k temu (oleje , filtry, tarcze i jakieś głupoty). Klocki, tarcze alternator 30k temu. Z jednej strony kusi a z drugiej myślę, by poczekać na coś lekko z mniejszym spasem ale z przebiegiem <150000. Ale ponoć 200 000 to pikuś dla tej jednostki:) Ratujcie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
virllix Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2015 kuflik, Brałbym. Zaraz zacznie się sezon na zmianę auta(maj-sierpień) i ciężko będzie znaleźć coś ciekawego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario704 Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Jak dobrze pomalowane to git.Gorzej jak zrobisz jakąś tam polerke i się okaże że masz 3 odcienie na aucie.Skoro masz sprawdzone od a do z to warto by się głębiej nad nim zastanowić bo ktoś inwestował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator Domel Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Kurcze, mam dylemat.Powoli się rozglądam za autem, i pojawił sie do łyknięcia następujący typek. focus mk2 2009 1.8tdci 115 gold-x xenon, czujnik zmierzch/deszcz, pełna elektryka, climaauto i fajny kolor. Kupuj i zapraszam do nas na "Focus Klub Polska" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuflik Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Gorzej jak zrobisz jakąś tam polerke i się okaże że masz 3 odcienie na aucie Kolor jasny błękit metalic więc sporo wybacza, a lekkie różnice w kolorze jakoś przeżyje:) Oglądałem go i tragedii z tymi kolorami nie ma. Żona każe brać bo "ładny kolor, klima super i wygodnie":) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario704 Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Nie myślałem że to powiem kiedyś ale żony czasem mają racje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funkoval Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2015 kuflik, mam kumpla który różnymi wózkami nakulał pobad 1mln km i niczego tak miło nie wspomina jak Foki 2 z 1.8TDCI. Silnik starej daty, ale ponoć totalnie nie do zajechania (nawinął nim 150kkm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spinball_69 Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2015 kuflik, zastanów się tylko, komu i za ile sprzedasz później Fokę w dieslu, która miała to i owo naprawiane. Ja niestety przerabiałem ten temat Jeśli to nie problem, a plastik w środku nie powoduje palpitacji serca, to jak najbardziej polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuflik Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 W moim budżecie to każe auto szybko traci:) Chcę w miarę świeże auto. W tym tak na prawdę to chyba mnie odrzuca to, że ma 200k i nie było nic z 2masą, wtryskami ani turbo. Czyli wszystko padnie u mnie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaffel123 Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 kuflik Nie wiem nad czym się zastanawiać. Jeżeli jeżdzi i wszytsko jest ok, to brać. Auto nie jest nowe, ma już sześć lat, więc nie wiem czego wymagasz. żeby te auta w 90% co są na allegro miały takie przebiegi jak wpisane w ogłoszeniu to byo by super. A niestety jaka jest prawda każdy wie. Przeważnie jeżeli chodzi o focusy to takie one po ok pięciu latach maja 300-400 tyś km. A jeżeli chodzi o dwu masę, turbo, wtryski, szkoda nawet komentować. Kupujesz auto używane, wieć raczej nikt tego nie zrobi. A jak tak mocno sie boisz tego typu awarii to masz dwie opcje. Dołozyć kilka groszy i kupić sobie nowe auto, lub benzynę 1.6 i spokój. -- 12 kwie 2015, o 08:11 -- kuflik Nie wiem nad czym się zastanawiać. Jeżeli jeżdzi i wszytsko jest ok, to brać. Auto nie jest nowe, ma już sześć lat, więc nie wiem czego wymagasz. Żeby te auta w 90% co są na allegro miały takie przebiegi jak wpisane w ogłoszeniu to byo by super. A niestety jaka jest prawda każdy wie. Przeważnie jeżeli chodzi o focusy to pięcio latki mają po 300-400 tyś km. A jeżeli chodzi o dwu masę, turbo, wtryski, szkoda nawet komentować. Kupujesz auto używane, wieć raczej nikt tego nie zrobi. A jak tak mocno sie boisz tego typu awarii to masz dwie opcje. Dołozyć kilka groszy i kupić sobie nowe auto, lub benzynę 1.6 i spokój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario704 Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 kuflik, wejdź na forum focus klub polska i tam popytaj jak to jest z tym dieslem bo zdaje się że montowali już go do poliftowych fok mk1 a one już nalatane mają swoje to ktoś się napewno wypowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Altay Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 W moim budżecie to każe auto szybko traci:)Chcę w miarę świeże auto. W tym tak na prawdę to chyba mnie odrzuca to, że ma 200k i nie było nic z 2masą, wtryskami ani turbo. Czyli wszystko padnie u mnie:) wtryski powinny jeszcze pociągnąć, a na dwumasę mogę polecić Ci dobry zakład, gdzie za 1400-1500zł ogarną Ci to z roczną gwarancją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuflik Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Dwumasa będzie robiona na zlotowskiej w razie co: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Altay Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 no to dokładnie tam gdzie ja robiłem dwa auta, śmigają póki co już jakiś czas bezproblemowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuflik Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Kupno auta mnie przerasta, za dużo opcji. Kumpel czestuje własnym mondeo mk4 2007 titanium 20tdci 140km, 150tyś, świeżo zrobiona dwumasa, akumulator Nowy, klocki tarcze filtry płyny.. jeden element robiony 25K PLN. Tylko nawi i ksenonu brak. Chyba dobra opcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnson Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 bierz Mondeo, komfort nieporównywalnie większy, seryjna navi i tak zbyt dobra nie będzie (choć ładnie wygląda) a ksenon przebolejesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario704 Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Ja bym forda wogóle nie brał pod uwagę.Za te 25 tys to możesz mieć o klase lepsze i lepiej wyciszone samochody do których niestety ford się nie umywa pod względem wykonania i jakości choćby nawet plastików wewn..Np.audi,bmw,mercedes,volvo,alfa 159 a jak szukasz małego samochodu to może bmw 1 lub megane 3 Miałem foke z 2003r i zgroza.Plastik fantastik a drzwi zamykają sie jak do lodówki,ciąciągłe jaja z elektryką i falowaniem obrotów a mówią że mk1 po lidcie to super auto..tak super ale dopóki nie siądziesz w lepsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iljash Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 No ale taki merc czy bmw to nie te koszty eksploatacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario704 Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Generalnie samochody z lat powyżej 2000r i w wyższej klasie w utrzymani się równają.Nie jest też tak że zabijają cenami eksploatacji bo są podobne przynajmniej w autach zasilanych PB.Więc czy weźmiesz mondeo IV czy merca c klase jak i volvo s40/v40 lub bmw e46 to ceny będą podobne choć mondeo trochę większe i nic poza tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi