Sucre Opublikowano 12 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 W 207 są już silniki robione w kooperacji z Bmw. Z tego co słyszałem mają problemy z łańcuchem rozrządu. Nie jestem pewny na 100% więc trzeba sprawdzić. A co utrzymania e39 a e38 to dużej różnicy nie ma. Zawieszenie bardzo podobne, elektroniki tyle samo. Jedyne co to przez masę wszystko szybciej się zużywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazman Opublikowano 12 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Ale to te doładowane, zwykle 1.4 i 1.6 nie mają z tym problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas207 Opublikowano 12 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Niedoladowane vti tez maja. Z kolei jednostka 1.4 8v ma problem z uszczelka pod glowica. Ja z 207 bylem zadowolony, aczkolwiek moze dlatego ze uszczelke pod glowica zrobili mi na gwarancji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek360 Opublikowano 12 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Moja dziewczyna smiga 207 1.6 thp 150 koni. Z samochodu jest zachwycona i powiedziała, ze nie chce żadnego innego. Podobno rozrzad sprawia problemy i u nas cos powoli zaczyna hałasowac, dlatego juz sie umówiliśmy na wymianę kompletnego rozrządu, ktory swoją drogą nie jest bardzo drogi bo oryginalny z Aso 565 zl. Krotkk pisząc polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 12 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 W THP wycierają się też wałki i potrafią pękać głowice. 1.6 VTi 120KM też na to cierpi ale 1.4 VTi nie. W 207 można jednak spotkać wiele wcześniejszych 1.6 16V, które oprócz ekologii nie są w niczym gorsze (a bardziej pewne) od VTi budowanych wspólnie z BMW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kos_pl Opublikowano 12 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 W THP raczej nie pękają głowice tylko niekiedy kolektory - i też raczej bardziej wydechowy niż dolotowy. A dolot i zawory ssące się z kolei z czasem syfią - nagary, szlamy. W THP w przeciwieństwie do VTI jest wtrysk bezpośredni, nie ma też bez dodatkowych wtryskiwaczy, które by ich oczyszczały, chyba że w ostatnim czasie coś zmieniono. Nie wiem czy w przypadku THP będzie to jakiś duży problem - generalnie nie słyszałem wiadomości o czyszczeniu siników, itp. I niestety im większa moc, tym więcej problemów z łańcuchem rozrządu (kiedyś na początku produkcji występowały jeszcze problemy z jego napinaczem, ale z czasem jeszcze przed 2010 rokiem go poprawiono). A problem polega na tym, że się rozciąga. W przypadku 1.4 VTI 95KM, 1.6 VTI 120KM o problemach z rozciągającym łańcuchem rozrządu generalnie się nie słyszy, ale w silnikach o większej mocy (THP od 150KM w górę) już niestety tak. Kilka razy czas coś tam było poprawiane, jak jest teraz - trudno powiedzieć, jest na to za wcześnie. Od 2010 roku, następnie 2012 ma być znacznie lepiej. Pocieszające jest to, że zestaw łańcucha rozrządu to koszt około 500-600 zł i to w ASO, tak jak to Jacek360 zauważył. Cenowo jest więc w porządku. Z głowicami niekiedy coś było nie tak w przypadku pojemności 1.4 l. Ale to chyba też bardziej taka forumowa plotka, ASO nieraz ją wymieniały kiedy występowały duże ubytki płynu chłodzącego. Jednak z czasem też wprowadzono poprawki. Płyn chłodzący z czasem i tak często ubywa... może przez jakąś nieszczelność na wężach, korku, czujniku temperatury cieczy chłodzącej (niekiedy przecieka), lecz z tym problemu nie ma (jak z olejem jest wszystko ok), o ile ktoś nie jest jakimś motoryzacyjnym hipochondrykiem. Wałki rozrządu - na pewno odrzuciłbym serwis LongLife (30 tys. km na oleju C2 (PSA)/C3 (BMW-Mini)) dla THP - w szczególności (delikatna turbosprężarka twin-scroll i z pewnością zmniejszenie prawdopodobieństwa wystąpienia problemów z wałkami rozrządu), ale dla VIT też. Na koniec warto dodać jeszcze jedną istotną rzecz, o której rzadko można przeczytać w prasie motoryzacyjnej - od około 100 tys. km przebiegu spalanie oleju na poziomie około 0.2-0.3 l na 1000 km występuje często i generalnie trzeba go zaakceptować (zalać ewentualnie olej 0W40 A3, a jest on dopuszczalny przez BMW) a jak wzrośnie znacznie bardziej, to na 90% do wymiany będą pierścienie tłokowe (też z czasem były poprawiane). Podsumowując: Silnik THP mimo iż jest na rynku od prawie 10 lat, to jest on bardzo skomplikowaną konstrukcją - wtrysk bezpośredni a więc z pompą wysokiego ciśnienia i raczej delikatnymi wtryskiwaczami (w porównaniu do wtrysku pośredniego), turbosprężarką Twin-Scroll, Valvetronikiem i 2x Vanosem (BMW). Jak jeszcze mamy jakieś wątpliwości odnośnie ich skomplikowanej budowy to spójrzmy na film obrazujący wymianę rozrządu w przypadku THP/VTI. Nie jest łatwo. Podkreślam to dlatego, że pierwszy lepszy mechanik nie mający o nich wiedzy np. typowy specjalista od TDI - najczęściej 1.9l, może ich po prostu łatwo zepsuć.VTI to THP bez wtrysku bezpośredniego i turbo. W Pugach 207 występują zarówno silniki opracowane przez PSA: TU3 1.4l, TU5 1.6l (ogólnie to wszystko jest z nimi w porządku, ale dla wersji 1.4 może wystąpić problem z nieszczelną uszczelką głowicy - rozwiązanie to jej wymiana, nie wiem jak jest w odmianie 1.6l - w znaczeniu czy też zdarzają się z nią problemy) jak i PSA-BMW VTI i THP. Silniki z serii TU spalają sporo paliwa, więc wybierając tylko między nimi, to celowałbym w silnik 1.6 110KM. Moja dziewczyna smiga 207 1.6 thp 150 koni. Z samochodu jest zachwycona i powiedziała, ze nie chce żadnego innego. Podobno rozrzad sprawia problemy i u nas cos powoli zaczyna hałasowac, dlatego juz sie umówiliśmy na wymianę kompletnego rozrządu, Jacek, jak masz taką możliwość to podejrzyj za pomocą Torque Pro wartość parametru LTFT - długoterminowej korekty wtrysku paliwa, na forach można przeczytać, że przy problemach z rozrządem rośnie on szybko i przekracza 10-15% (z poziomu około 3-5%). Ciekawe czy w tym przypadku się potwierdzi. W przypadku problemów z rozrządem mogą się też pojawić błędy dotyczące nieprawidłowego położenia wałków rozrządu (są dwa), wału korbowego. 1.6 THP o mocy 150 KM to silnik przed poprawkami, mogą być z nim problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 12 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Szwagier ma Citroena C5 kombi z 1.6 THP - już słychać rozrząd, chodzi jak diesel Przebieg około 70 000 km. Jego wspólnik miał ten sam silnik w Peugeocie 508 kombi - przy 110 000 km wymieniana głowica (pękniecie) a chwilę wcześniej rozrząd (na gwarancji). Rodzice prawie kupili Citroena C4 z tym silnikiem - ale po poradzie w ASO szwagra właśnie i przeczytaniu forów zrezygnowali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kos_pl Opublikowano 12 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Ze stwierdzaniem wady po samym dźwięku to bym jednak uważał. THP nie jest zbyt ciche. Rzekłbym, że na wolnych obrotach klekocze podobnie jak nowoczesny diesel. Ot przykład nowego auta - Puga 308 z 1.6 THP, od 3:03 Chyba że jest coś w tym stylu: Z ciekawości - a jak tam jeszcze sprawa się zaczęła z głowicą (obajwy)? Chociaż pewnie już nie dopytywałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MatthewG Opublikowano 13 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Faktycznie te 1.6 brzmią jak diesel na wolnych.. U siostry to samo, a przebieg raptem ponad 10 tys. km. Już myślałem, że się coś zepsuło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lex Luthor Opublikowano 13 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Norma, szczególnie jak zalany jest fabrycznym Total Ineo ECS. Na dniach zmienię na inny i może się uciszy 1.6 VTi przebieg 52,000km, 2010 rok, a więc po zmianach w głowicy. Póki co brak poważnych usterek w samym silniku (na gwarancji wymiana obudowy termostatu i sondy BSE, plus śruby M10x52 prawdopodobnie od kółek rozrządu - jestem 2 właścicielem), średnie spalanie 7,2/100km w cyklu mieszanym i co ciekawe dane spalania pokrywają mi się z danymi producenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cz@rek Opublikowano 13 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Kumpel szuka sedana z dużą V6 upatrzył sobie Mondeo MkII ST200 lub Honde Legend 3.5 `99 możecie coś o nich powiedzieć ? Może macie inne pomysły na ciekawego sedana z mocnym silnikiem tak do 12tyś (VAGi, BMW i Merce odpadają) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joshua121 Opublikowano 13 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Lexus najlepiej chociaż w tym budżecie jedynie ls400 Ale jak trafi dobrą sztukę to będzie zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 13 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Kumpel szuka sedana z dużą V6 upatrzył sobie Mondeo MkII ST200 lub Honde Legend 3.5 `99 możecie coś o nich powiedzieć ? Może macie inne pomysły na ciekawego sedana z mocnym silnikiem tak do 12tyś (VAGi, BMW i Merce odpadają) Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 220KM - 3.2 raczej nie sięgnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
booohal Opublikowano 13 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 czarek, a może Galant? Z V6 praktycznie nic się nie dzieje, pali mniej jak 2.0, LPG wciąga ze smakiem i jak na swoją moc nie dość, że trzyma parametry to nie najgorzej jedzie. Ale mogę być nieobiektywny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavlik Opublikowano 13 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 booohal podpowiesz coś ciekawego na temat Outlandera II 2,4 CVT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario704 Opublikowano 13 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Kumpel szuka sedana z dużą V6 upatrzył sobie Mondeo MkII ST200 lub Honde Legend 3.5 `99 możecie coś o nich powiedzieć ? Może macie inne pomysły na ciekawego sedana z mocnym silnikiem tak do 12tyś (VAGi, BMW i Merce odpadają) O hondzie legend słyszałem dużo dobrego, podobno pancerna fura.Popatrz jeszcze na rovera 75 2.5 v6 i na lagune 2 3,0 v6.Za 12 tys i tak bys nie kupil merca z 6v co najwyżej trupa z gwiazdą na masce i skarbonke bez dna.Bmw nie ma v6 chyba bo ma tylko 4 lub 6 rzędowce albo v8 v12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hej_man Opublikowano 13 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Panowie, Orientujecie sie czy toyota corolla verso(np.2005) 2.0 d4d miala w koncowce produkcji dpf? Czy maja go tylko d-cat 2.2? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
booohal Opublikowano 14 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 Pavlik, o II nie wiem kompletnie nic Na mitsumaniakach z pewnością coś znajdziesz. Dość obszerne forum Tam już z pewnością jest 2,4 MIVEC, a nie słyszałem żeby ktoś na MIVECi narzekał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vespa Opublikowano 14 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 Mój ojciec ma możliwość kupna samochodu poleasingowego, jest to Citroen C4 1,6 z 2010. Cena 19000 + opłaty. Czyli bardzo atrakcyjna. Samochód mocno zniszczony, nie był jeszcze poddawany picowaniu. Każdy element nosi jakieś ślady użytkowania, mniejsze i większe rysy, otarcia. Większych wgnieceń nie zaobserwowałem. Środek równie mocno zdewastowany. Ale jest pewność, że to samochód bezwypadkowy. Cena niesamowicie atrakcyjna. Książka serwisowa praktycznie nie istnieje, wydaje mi się, że część kartek została wydarta. W 2011 r. miał już nakulane 70 tys., reszty wpisów nie ma. Podejrzewam, że każdy kolejny rok to min. 100 tys. km. Komputer pokazuje 110 tys. km., całkowicie nierealne. Na moje oko ma ponad 300 tys. km. Typowy samochód przedstawiciela handlowego. Jednak pod względem technicznym nie ma się do czego przyczepić. Wszystko pracuje jak należy. Poza kwestiami wizualnymi nie znaleźliśmy żadnych wad. I cena jak za 4-letnie auto bezwypadkowe bardzo atrakcyjna. Teraz tak jeszcze myślę, że to może auto po L-ce... Bo przedstawiciel jeździ zwykle sam, tu było widać, że codziennie jeździły 3 lub 4 osoby - środek z tyłu jeszcze bardziej zniszczony niż z przodu. Kupilibyście taki samochód? W tym samym komisie stoi drugi, podobny, trochę starszy, ale mniej zniszczony... tylko że połowa elementów malowana, w wielu miejscach niedomalowania, ślady po taśmie. Cześć śrub powkładana bez nakrętek, innymi słowy - klajbera. A droższy o 5K PLN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iljash Opublikowano 14 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 Nie kupilbym z prostego wzgledu i ok moze sie wydawac dla niektorych niezrozumialy, ale : To jak ktos dba o auto pod katem wizualnym to tak samo i technicznym i ja osobiscie jeszcze na tej teorii sie nie przejechalem. Skoro ktos to tyral, bo nie mowimy tutaj o nie myciu na dwa wiadra tylko poprostu chamskim tyraniu i traktowaniu jako wol roboczy do zajezdzenia, to czego oczekujesz ? Ze ktos nie palowal na zimnym do odciecia ? Ze cokolwiek go interesowalo w tym samochodzie ? Takie auto moze miec i 50 tys przebiegu, a byc w 3 x gorszym stanie niz takie po 150 tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilgt Opublikowano 14 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 Jest druga opcja - skoro tyle jeździł to zawsze robił wszystko na czas, żeby nie tracić hajsu i czasu przez awarie w trasie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xMarcin95x Opublikowano 14 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 Vespa ani tego ani tamtego bym nie kupił. Poczekałbym na spokojnie może coś lepszego się trafi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damianldz Opublikowano 14 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 Panowie mam do Was pytanko , ojciec rozgląda się za nowym autem do 16 tysi zł i myślał o a6c5 albo 166fl lecz nic ciekawego w takim budżecie nie ma i zobaczył pugi 407 i wpadły mu strasznie w oko i na dodatek są dosyć młode te autka . Pytanie jak z blachą w tych autach oraz silnikami diesla , co lepiej brać 1.6hdi czy 2.0hdi(ten bym wolał) i jak wygląda ogólna eksploatacja tego modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dtambor Opublikowano 14 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 Blachy są raczej bardzo mocną stroną francuzów, są doskonale zabezpieczone i odporne na korozję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damianldz Opublikowano 14 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 A powiedzcie mi jeszcze jak współgra automat z 2.0HDI ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi