bikeman1 Opublikowano 15 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2015 Wiec teraz moze ja, jestem po swojej pierwszej polerce:) Wydaje mi sie ze nie było tragedii...maszyna sie nie wyrywała, nie szalała, moze to z racji tego że ze szlifierką mam styczność na codzien, jest to tak naprawde moja druga ręka ( jestem ślusarzem i poleruje, szlifuje na codzien ale do rzeczy. Zacząłem od starszej czarnej Astry ( foto avatar ), mówie jak cos spitole to nie bedzie nerwów. Zamówiłem pasty ( Mazerna 400, 2500 i 3500 - jakies całkowicie nowe oznaczenia i opakowania ), IPY, fibry, pady Lake Country ( zółty, biały i czarny ), woski, glinki aplikatory i inne siuwaksy miałem. Zacząłem od pada białego i pasty 2500...ładnie sie nią pracowało, ładnie docierało, WOGÓLE nie pozostawia hologramów, takze wogóle nie uzyłem pasty 3500 ani czarnego pada. Cały samochód zrobiłem 2500 na białym LC. Na masce spróbowałem 400 na cutting padzie i nie zauważyłem różnicy w likwidowaniu rys...CZEMU? A tak to wygląda: Wygląda malinowo, w porownaniu z poprzednim etapem, ale...przy latarce 1000lm widac jeszcze koliste rysy... Według mnie koliste rysy zeszły w 40, max 50% ( na tych zdjęciach 50/50 jest stan niepolerowany oraz przeciągnięty manzerna 2500 ) I jak to oceniacie jak pierwszy raz pracy z pastami ściernymi? PS. Jeszcze tu porównanie, po stronie super szybkiej naklejki poprzedniego właściciela - Mazerna 2500, po stronie "Astra 1.6" nic nie robione https://youtu.be/NXM6hv67Pz4
lukasz04 Opublikowano 15 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2015 Rysy Ci zostały bo widocznie 2500 jest za słabą pastą/ Spróbuj 2500 na twardym padzie, jak dalej nie usuniesz to wtedy FG400. Często trzeba zrobić więcej niż jeden przejazd, żeby pousuwać takie świrle.
dawid.zu Opublikowano 16 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2015 Robię teraz Manzerna 2500 na żółtym NAT pastę rozprowadzam na 2biegu później przechodzę na 5 i po kilku przejazdach robie jeszcze 2-3 pełne przejazdy na 3 biegu wszystko na średnim docisku, czy tak jest w porządku?
booohal Opublikowano 16 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2015 dawid.zu, Rozumiem, że maszyna DA? Wg. mnie nic nie dadzą przejazdy na końcu na niższym biegu. Ja jak kończę przejazd (przejazd = od rozprowadzenia do wykończenia pasty) to na najwyższym biegu ale z bardzo delikatnym dociskiem.
Arkadio_Gdansk Opublikowano 16 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2015 Panowie co myslicie o korekcie jednoetapowej lakieru na mondeo mk3 lakier bialy. Do dyspozycji mam polerke rotacyjna no name. Chodzi mi o usuniecie swirli i drobnych holsow. Myslalem o czerwonym nacie i menzerna 2500. Czy to dobry pomysl? Nie wiem czy lakier twardy czy miekki i bedzie to moja pierwsza korekta. Prosze o rady
dawid.zu Opublikowano 16 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2015 Tak DA. Rozumiem to będę pracował na 5 biegu z lekkim dociskiem. A na jakim biegu pracować antihologramem kocha?
booohal Opublikowano 16 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2015 pracował na 5 biegu z lekkim dociskiem Tzn. napisałem, że kończę z lekkim, marginalnym wręcz, dociskiem. Podczas polerowania utrzymuj docisk jaki aktualnie potrzebujesz. A na jakim biegu pracować antihologramem kocha? Ja lecę na 5. Chyba, że chcesz jakiś jeweling robić ale wg. mnie nie ma to większego sensu. Panowie co myslicie o korekcie jednoetapowej lakieru na mondeo mk3 lakier bialy. Do dyspozycji mam polerke rotacyjna no name. Chodzi mi o usuniecie swirli i drobnych holsow. Myslalem o czerwonym nacie i menzerna 2500. Czy to dobry pomysl? Nie wiem czy lakier twardy czy miekki i bedzie to moja pierwsza korekta. Prosze o rady Czerwony NAT i 2500 powinni sporo usunąć, a jak lakier pozwoli to nie zostawisz hologramu. Lakier Forda powinien być przyjemny w obróbce.
bikeman1 Opublikowano 16 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2015 Panowie co myslicie o korekcie jednoetapowej lakieru na mondeo mk3 lakier bialy. Do dyspozycji mam polerke rotacyjna no name. Chodzi mi o usuniecie swirli i drobnych holsow. Myslalem o czerwonym nacie i menzerna 2500. Czy to dobry pomysl? Nie wiem czy lakier twardy czy miekki i bedzie to moja pierwsza korekta. Prosze o rady Parę postów w gore masz jak wygląda sprawa z praca Manzerna 2500. Część swirli mi usunęło ( około 50% rys na oko ), plus oczywiście lakier odzyskał piękny Shine:) No i u siebie nie wykonczalem drobniejsza pasta, bo Manzerna 2500 pięknie wyprowadziła i nie pozostawiła najmniejszych holsów.
Arkadio_Gdansk Opublikowano 16 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2015 Dzieki za info. Jak sie zabiore i skoncze to pochwale sie efektem
dawid.zu Opublikowano 16 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2015 Ja mam twardy lakier wiec finish zrobię na czerwonym NAT myślę ze hologramy ściągnie bo są jak cholera
dawid.zu Opublikowano 18 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2015 Korekta zrobiona efekt super jutro piana aktywna SG Fruit i dwa wiadra. Wystarczy użyć szamponu łagodnego czy raczej coś mocniejszego?
GiovaniiGruby Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 Hej Robię mamowego peugeota 307, biały akryl. Problem w tym że strasznie się grzeje. 4 przejścia na delikatnym docisku i lakieru nie idzie dotknąć. Polerka K2 max na drugim biegu, średni pad + menzerna 2500. Co robić? Spryskać wodą? Pozdro
polo33 Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 Maznerna 2500 nie jest do użytkowania z wodą. Piszesz 4 przejścia? co to znaczy? Na jakim fragmencie pracujesz?
Animal0911 Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 A może Twoje przejścia są zbyt wolne i stąd taka temperatura. Z drugiej strony nie myślałeś o jakimś łagodniejszym setupie na ten lakier?
GiovaniiGruby Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 Auto ma 12 lat i cały lakier ori., problem na każdym elemencie. 4 przejścia czyli np. 4x lewo prawo do dołu i 4x góry dół w prawo. Spróbuje szybciej pomachać w kwestii wody chodziło mi o delikatne zraszanie a nie zalanie elementu
bizislawek Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 GiovaniiGrubydaj troszke więcej pasty. A czy uzywasz czasem karbowanego pada, np 3m?
impex Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 Ostatnio miałem przyjemność usuwać kilka rys na Fiacie Ducato-również biały akryl. Zabrałem się za prace rotacją na talerzu 75mm.Również lakier się mocno grzał, ale jakoś skończyłem go rotacją bo tylko kilka miejsc miałem do zapolerowania.Według mnie rozwiązaniem jest użycie maszyny Dual Action.
Barista Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 Pytanie z serii tych do wróżbity Macieja: Mam DA Kraussa i przed sobą polerkę dużego auta jakim jest Citroen C4 Grand Picasso, więc trochę lakieru tam jest do polerowania. Auto kilkuletnie, nie jest zmęczone ale wymagające pracy. Pytanie do praktyków. Czy kupić rotację? W przyszłości czasami z niej też będę korzystał na innych autkach. Z racji tego, że czasu wolnego na takie zabawy mam mało nie chciałbym zejść do garażu rano i po kilku godzinach pracy na DA stwierdzić, że mało zrobiłem. Z doświadczenia wiem, że moją maszyną robota idzie powoli, ale idzie. Czy rotacją zrobię duuużo szybciej? Ma ktoś porównanie? Czy przy doborze padów i past jestem w stanie zbliżyć się wydajnością do połowy rotacji?
Animal0911 Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 Ja też mam taką maszynę i powiem tak. Zaczynałem od zrobienia swojego samochodu i szło cholernie powoli ale efekty były naprawdę dobre (tym bardziej, że chciałem zrobić pełną korektę). Po wielu godzinach lektury na tym forum i kilku innych postanowiłem dodatkowo zainwestować w pady MF Megsa oraz pastę M101 i M205 (wcześniej używałem padów Flexi i past Menzerny). Miałem okazję przetestować taki setup na twardym lakierze VW i powiem Ci, że czas pracy naprawdę skrócił się bardzo mocno a nie oszukujmy się DA daje naprawdę fajne i bezstresowe wykończenie powierzchni. Francuskie lakiery nie słyną z twardości więc uważam, że spokojnie powinieneś poradzić sobie ze swoją obecną maszyną. A jakich padów używasz w tej chwili?
Barista Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 Pady jakie mam to Scholl niebieski i pomarańczowy, Liquid Elements niebieski. Wykańczające pomijam, bo nie o tym tutaj mowa. Z past to Menzerna FG400 albo 500 i Koch Chemie Schliefpaste oraz Scholl S20 blue . Chyba trzeba iść w kierunku MF, zawsze taniej niż nowa maszynka .
GiovaniiGruby Opublikowano 20 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Maja 2015 Dzięki Panowie za odzew Pada używam "full pro" od K2 ale wbrew pozorom daje rade. Musiałem i tak zejść do 400 i twardego bo 2500 słabo cięła. Pasty daję tak 3 groszki w różnych miejscach. Zauważyłem że problem jest w zatykającym się padzie. Robię kawałek na odpierdol a w następnym przejeździe jest już ok
luki1982 Opublikowano 22 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 22 Maja 2015 Witam Kupilem zestaw Megsa do korekty na DA. Czy po nalozeniu DA Microfiber Finshing Wax powinienem na to nalozyc jeszcze jakis wosk?
Barista Opublikowano 22 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 22 Maja 2015 Korzystając z Waszej wiedzy zamówiłempady z mikrofibry i pastę 101. W ciągu dwóch tygodni powinienem ruszyć z robotą, będę się chwalił efektami.
boT Opublikowano 22 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 22 Maja 2015 megs 101 bardzo ladnie idzie z padem meguaris brazowy bdb tnie , po tym mf 205 i czarny pad , na 3 etap wosk carnauba z formuly1 ,i auto BAJKA
Arkadio_Gdansk Opublikowano 23 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 23 Maja 2015 Dzis zabieram sie za polerowanie szyb tlenkiem ceru, powie ktos na jakich obrotach pracowac i czy pad filcowy tez zwilzac?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się