Moderator krd Posted May 3, 2013 Moderator Report Share Posted May 3, 2013 Czesc! Kolejne wolne dni i kolejny projekt. Tym razem wzialem na ruszt pojazd, ktory mieliscie okazje ogladac w innym temacie... Jednak pierwszy raz od poczatku do konca zdjecia i caly proces robiony pod katem relacji. Mysle, ze kazdy znajdzie w tej relacji cos dla siebie Zaczynamy! W takim stanie pojazd zajechal w me progi. Myty recznie chyba ostatnio przeze mnie, czyli blisko 2 miesiace temu. Z takim oto arsenalem startujemy. Coprawda z powodu deszczowej pogody auto troszke mokre, ale trudno, lecimy z opryskiem Prickbortem. Nastepnie IronX. Potem oprysk aktywna piana z "pianownicy" Karchera, wlalem do niej 200ml APC Surfex HD, 200ml K2 Bora Plus oraz 80ml Tenzi Trucka, Potem plukanie. Dalej zakamarki i uszczelki wypedzelkowane APC Sufrex HD w roztworze 1:8. Tablice out! Miejsce pod nimi psikam IronX'em. Teraz czas na kola, ponownie spryskalem je IronX. Sam IronX to za malo. Towaru na regalach pod dostatkiem... ...wiec zrobilem sobie ciekaweg mixa. Wlalem po 50ml kazdego z tych srodkow, tj. K2 Bora Plus, FinishLine do czyszczenia roweru, Tenzi Truck, ValetPRO Bilberry Wheel Cleaner oraz IronX. Wszystko to wlalem do Glorii i wypelnilem woda. I pianujemy. Niestety felg nie moglem zdjac Dlatego na tyle ile to mozliwe domylem je wewnatrz szczotka Daytona. Wypedzelkowalem ladnie fronty felg i opony. Finalnie wyglada to tak. Dodatkowo pozniej wnetrze felgi spryskalem Prickbortem by nieco rozpuscic te zalegajace placki smoly. Tu pieknie widac, ze na oponach opilki z klockow rowniez sie znajduja ;P Dalej mycie auta na dwa wiadra. Wybor padl na szampon Britemax oraz oczywiscie rekawice car Pro Wlalem go mniej wiecej 45ml. Zaczalem ubijac piane w wiadrze... ...az sie zapomnialem i sporo ucieklo poza wiadro ;D Potem nadszedl czas na glinkowanie. Zolta glinke valetPRO wlozylem do cieplej wody i pozwolilem sie zmiekczyc. Jako lubrykant uzylem Meguiar's Last Touch 1:2. Ponowne mycie, tym razem na jedno wiadro, szampon ten sam. Suszenie recznikiem waflowym Sonusa. No i tak to wyglada po umyciu, jakies tam refleksy nawet sa... Wjazd do garazu i dzialamy... Zaczynamy inspekcje. Skoro wiemy mniej wiecej co nas czeka, przygotowujemy stanowisko robocze. Pierwsze niesmiale 50/50. I tu pewien problem. Przy robieniu poprzedniej korekty obiecywalem sobie, ze porobie duzo fajnych piecdziesiatek... jednak okazalo sie, ze na tym lakierze ledwo co widac ;( Niemniej jednak... probowalem... I kolejne. Tutaj juz po cuttingu i polishu. Troche sie nakurzylo I myjemy, 100ml Surfexa HD, 100ml K2 Bory Plus i kapka Tenzi Trucka. Pluczemy. Suszymy. Wyszlo to nawet nawet... Nastepnie finish i cleaner w jednym, czyli Swissvax Cleaner Fluid Professional Regular i zolty pad 3M. 2 male kropeczki na padzie i spokojnie robimy caly element. Temperatura nienajgorsza, moglo byc nieco cieplej, ale co poradzic. Czas na wisienke na torcie- woskowanie. Dzisiejszy wybor to Swissvax Best of Show. Lekko przepolerowujemy fibra WWL Alladin. Po dluzszym czasie polerujemy ponownie, tym razem uzywajac rekawiczek CarPro. Wyglada to moze nieco smiesznie, ale naprawde daja rade! No i finalnie tak to wyglada pod ledem... Teraz czas na wnetrze, wygladalo to mniej wiecej tak. Ogolnie widac, ze tapicerka dosc zmeczona, wiec bierzemy sie za pranie. Prespray z APC 1:10. Szczotkowanie. Po pierwszym praniu dosc czarno... Jednak jest znacznie lepiej, jak podeschnie przepiore ponownie. Oraz strona kierowcy. Niestety gumowy dywanik zostawil swoje pietno, ale cos z tym wypadaloby zrobic. Idealnie spisal sie tutaj ValetPRO Citrus Tar&Glue Remover. Dalej czas na skory. Jako, ze czyscilem je dosc mocno 2 miesiace temu, teraz zdecydowalem sie na nieco delikatniejszy srodek, a mianowicie Zymol Leather Cleaner. Male, skorzane fifty-fifty. Po umyciu wszystkich powierzchni skorzanych fibra wygladala tak. Dalej odzywka- do kompletu Zymol Treat. I znow 50/50. Do czyszczenia plastikow uzylem APC 1:10 w atomizerze pianujacym. Swietne rozwiazanie podejrzane w MX Nowicki, dzieki Pawle! Dalej czas na dressing do plastikow wewnatrz, tym razem uzylem Zymola Vinyl Conditioner. Jednak aby dobrze sie wchlonal warto nagrzac nieco kokpit. Na uszczelki wlecial Swisswax Seal Feed. Na szybke zegarow Zymol Detail. Aby dopelnic calosci, trzeba bylo zabrac sie rowniez za detale. Na poczatek koncowka wydechu. Przeczyscilem ja FinishKare Chrome&Brass Polish. oczyscilem cleanerem Swissvax Cleaner Fluid Regular. Zabezpieczylem woskiem Swissvax Autobahn. To samo combo, tj Swissvax Cleaner Fluid Regular i Swissvax Autobahn poszlo na felgi. Na oponki wlecial Meguair's Endurance. Na szyby Gtechniq G3. Detale... Tablice rejestracyjne i oprawki wymyte APC 1:10. Zabezpieczone tak samo jak felgi- Swissvax Cleaner Fluid Regular i Swissvax Autobahn. Wygrzewanie wosku. Finalnie wyszlo to tak. Wnetrze. Na zewnatrz. No... i tyle tego wyszlo. Wiem, ze nie wszystko idealnie. Pranie robilem drugi raz i nadal widze, ze mam duzo do nauczenia sie. Korekte oceniam na solidne 75%, zostalo troche grubasow, ktorych juz nie meczylem papierem. Niemniej jednak efekt cieszy moje oczy. W sumie okolo 26 godzin pracy. Fotki na zewnatrz postaram sie dorzucic jak tylko sloneczko dopisze... Staralem sie jak moglem uchwycic na zdjeciach wszystko co bylo robione przy aucie. Kazdy kto kiedykolwiek robil relacje do PSB wie, ze nie jest to takie proste. Mam nadzieje, ze Wam sie spodoba Jak o czyms zapomnialem to odpowiem w komentarzach Do nastepnego! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pajko Posted May 3, 2013 Report Share Posted May 3, 2013 Fajny wóz , fajnie przeprowadzona relacja którą się fajnie czyta . A przedewszystkim lubię czytać i przeglądać relację ludzi którzy tą chorobą są zarażeni już jakiś czas i Ja jako "świeżak" mogę się uczyć i dokształcić i pod patrzyć kilka patentów i opcji Jednym zdaniem bardzo mi się podoba Link to comment Share on other sites More sharing options...
golden0282 Posted May 3, 2013 Report Share Posted May 3, 2013 Fajne autko i świetna relacja i wykonanie Link to comment Share on other sites More sharing options...
luq92 Posted May 3, 2013 Report Share Posted May 3, 2013 Ło stary, jest moc W końcu zaczyna ostatnio coś się dziać w PSB Link to comment Share on other sites More sharing options...
blaszczu Posted May 3, 2013 Report Share Posted May 3, 2013 Świetna relacja, dobra robota, fajny pacjent Jak oceniasz lakier w LR? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator krd Posted May 3, 2013 Author Moderator Report Share Posted May 3, 2013 Jak oceniasz lakier w LR? Bardzo przyjemny w pracy. Akurat ten tutaj nie byl zapuszczony, wiec takiego 100% realnego zdania nie mam, aczkolwiek kombinacja bialy flexi + pasta urban dawaly super rezultaty bez specjalnych hologramow Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geno Posted May 3, 2013 Report Share Posted May 3, 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarrciN Posted May 3, 2013 Report Share Posted May 3, 2013 podziwiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
ignac Posted May 3, 2013 Report Share Posted May 3, 2013 Super Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnybravo Posted May 3, 2013 Report Share Posted May 3, 2013 mega woow:) suuper garaż. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adk Posted May 4, 2013 Report Share Posted May 4, 2013 Takie mam przemyślenia natury technicznej, pokazałeś dużo kurzu po paście, który, przynajmniej u mnie, pojawia się w takich ilościach tylko podczas ostrego orania lakieru, najczęściej FG500 + twarda gąbka/futro. Jeżeli operuję tą samą kombinacją, ale z mniejszym naciskiem to kurz praktycznie nie występuje. Cóż to jest ten kurz? Ano wydaje mi się, że są to niewypracowane cząsteczki ścierne pasty o dużej grubości po wytrąceniu ich z fillera, a właściwie jest to usunięcie fillera poprzez silne tarcie i powstanie wysokiej temperatury. Podczas długiej pracy z gąbką z małym naciskiem takie zjawisko nie występuje. Takie szybkie, ostre przejazdy pozwalają na szybsze i bardziej efektywne usunięcie głębszych rys kosztem pojawienia się mniejszych oraz solidnych holsów, które usuwa się już drobniejszą pastą. Niestety nie każdy lakier pozwoli na taka orkę, ze względu na jego twardość, powstaje wysoka temperatura. To tak btw, praca bardzo fajna, dużo środków z różnych półek cenowych, gratuluję Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin P. Posted May 4, 2013 Report Share Posted May 4, 2013 Pytanie od amatora: 1. Pomiędzy stosowaniem Prickbort i IronX nie trzeba płukać/myć auta? 2. Jak długo pozwalasz poleżeć tym produktom na lakierze? Z góry dzięki za odpowiedz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator krd Posted May 4, 2013 Author Moderator Report Share Posted May 4, 2013 Pytanie od amatora: 1. Pomiędzy stosowaniem Prickbort i IronX nie trzeba płukać/myć auta? 2. Jak długo pozwalasz poleżeć tym produktom na lakierze? Z góry dzięki za odpowiedz. ad 1. Ja nie plucze, jakos tak sobie wymyslilem i tak robie. Dzialaja ok. Kiedys po umyciu psikalem ponownie i nic wiecej nie barwilo. ad 2. A z 10-15min kazdemu. @adk bardzo mozliwe. Specem nie jestem, ale logika wydaje sie byc dobra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matos Posted May 4, 2013 Report Share Posted May 4, 2013 Zazdraszczam miejsca do pracy : ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
JM63 Posted May 4, 2013 Report Share Posted May 4, 2013 chyba brakuje jednego zdjęcia Link to comment Share on other sites More sharing options...
provayder Posted May 4, 2013 Report Share Posted May 4, 2013 Good job Świetna fotorelacja, choć widzę, że na niektórych fotach balans bieli trochę uciekł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kupusso Posted May 4, 2013 Report Share Posted May 4, 2013 krd, pracowałeś Georgiem? Możesz porównać 8/1 do Numatica? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator krd Posted May 4, 2013 Author Moderator Report Share Posted May 4, 2013 krd, pracowałeś Georgiem? Możesz porównać 8/1 do Numatica? Nie pracowalem, wiec nie pomoge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cash Posted May 4, 2013 Report Share Posted May 4, 2013 Elegancka relacja no i ten garaż ehhh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucre Posted May 4, 2013 Report Share Posted May 4, 2013 Noo wreszcie jakaś konkretna relacja, ogląda i czyta się na prawdę fajnie, widać wysoki poziom zawodników bardzo podoba mi się dbałość o detale i chęć dokumentowania wszystkiego zdjęciami. Największym problemem tego samochodu jest kolor.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator AreK Posted May 4, 2013 Administrator Report Share Posted May 4, 2013 "Zabezpieczylem woskiem Swissvax Autobahn. " Ładne pazury wyhodowałeś ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator krd Posted May 4, 2013 Author Moderator Report Share Posted May 4, 2013 @Sucre, dzieki za mile slowa. Kolor jak kolor, mi sie podoba bo jest nietypowy. @Arekkaz, staram sie jak moge szukac dodatkowych par rak do fotek Link to comment Share on other sites More sharing options...
oktopus Posted May 5, 2013 Report Share Posted May 5, 2013 Fajna relacja P.S. Czy był robiony pomiar grubości lakieru - jeżeli tak to ile wyszło (oczywiście oryginalna powłoka), pytam bo chciałem sie odnieść do innego LR. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bergsonek Posted May 5, 2013 Report Share Posted May 5, 2013 świetny efekt końcowy jak i miejsce do jego wykonania Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator krd Posted May 5, 2013 Author Moderator Report Share Posted May 5, 2013 Czy był robiony pomiar grubości lakieru - jeżeli tak to ile wyszło (oczywiście oryginalna powłoka), pytam bo chciałem sie odnieść do innego LR. Nie byl robiony pomiar. Jeszcze nie dorobilem sie miernika ;/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now