Jump to content

Land Rover Freelander 2 '07


krd
 Share

Recommended Posts

  • Moderator

Czesc!

Kolejne wolne dni i kolejny projekt. Tym razem wzialem na ruszt pojazd, ktory mieliscie okazje ogladac w innym temacie...

Jednak pierwszy raz od poczatku do konca zdjecia i caly proces robiony pod katem relacji. Mysle, ze kazdy znajdzie w tej relacji cos dla siebie ;)

 

Zaczynamy!

 

W takim stanie pojazd zajechal w me progi. Myty recznie chyba ostatnio przeze mnie, czyli blisko 2 miesiace temu.

mini1j.jpg

mini2fh.jpg

mini3x.jpg

mini4cn.jpg

mini5x.jpg

mini6b.jpg

mini7x.jpg

mini8i.jpg

mini9f.jpg

mini10m.jpg

mini11f.jpg

mini12n.jpg

mini13b.jpg

mini14q.jpg

mini15.jpg

mini16.jpg

mini17h.jpg

 

Z takim oto arsenalem startujemy.

mini18.jpg

 

Coprawda z powodu deszczowej pogody auto troszke mokre, ale trudno, lecimy z opryskiem Prickbortem.

mini19.jpg

mini20.jpg

mini21.jpg

mini22.jpg

 

Nastepnie IronX.

mini23.jpg

mini24.jpg

mini25o.jpg

mini26.jpg

mini27.jpg

mini28x.jpg

mini29.jpg

mini30.jpg

mini31l.jpg

mini32n.jpg

mini33r.jpg

 

Potem oprysk aktywna piana z "pianownicy" Karchera, wlalem do niej 200ml APC Surfex HD, 200ml K2 Bora Plus oraz 80ml Tenzi Trucka,

mini34.jpg

mini35.jpg

mini36.jpg

mini37.jpg

mini38.jpg

mini39.jpg

mini40.jpg

mini41.jpg

mini42.jpg

mini43.jpg

mini44.jpg

mini45.jpg

mini46o.jpg

mini47.jpg

mini48.jpg

mini49.jpg

 

Potem plukanie.

mini50.jpg

mini51.jpg

mini52.jpg

mini53.jpg

mini54.jpg

 

Dalej zakamarki i uszczelki wypedzelkowane APC Sufrex HD w roztworze 1:8.

mini55g.jpg

mini56.jpg

mini57.jpg

mini58.jpg

mini59.jpg

mini60.jpg

 

Tablice out! Miejsce pod nimi psikam IronX'em.

mini61.jpg

mini62.jpg

mini63.jpg

mini64.jpg

mini65.jpg

mini66.jpg

mini67.jpg

 

Teraz czas na kola, ponownie spryskalem je IronX.

mini68.jpg

mini69.jpg

mini70.jpg

mini71.jpg

 

Sam IronX to za malo. Towaru na regalach pod dostatkiem...

mini72.jpg

 

...wiec zrobilem sobie ciekaweg mixa. Wlalem po 50ml kazdego z tych srodkow, tj. K2 Bora Plus, FinishLine do czyszczenia roweru, Tenzi Truck, ValetPRO Bilberry Wheel Cleaner oraz IronX.

mini73l.jpg

 

Wszystko to wlalem do Glorii i wypelnilem woda.

mini74.jpg

 

I pianujemy.

mini75.jpg

mini76.jpg

 

Niestety felg nie moglem zdjac :(

Dlatego na tyle ile to mozliwe domylem je wewnatrz szczotka Daytona.

mini77f.jpg

mini78.jpg

mini79.jpg

mini80.jpg

 

Wypedzelkowalem ladnie fronty felg i opony.

mini81.jpg

mini82w.jpg

mini83.jpg

 

Finalnie wyglada to tak.

mini84.jpg

mini85.jpg

 

Dodatkowo pozniej wnetrze felgi spryskalem Prickbortem by nieco rozpuscic te zalegajace placki smoly.

mini86.jpg

 

Tu pieknie widac, ze na oponach opilki z klockow rowniez sie znajduja ;P

mini87.jpg

 

Dalej mycie auta na dwa wiadra. Wybor padl na szampon Britemax oraz oczywiscie rekawice car Pro :)

mini88.jpg

 

Wlalem go mniej wiecej 45ml.

mini89.jpg

 

Zaczalem ubijac piane w wiadrze...

mini90.jpg

mini91.jpg

 

...az sie zapomnialem i sporo ucieklo poza wiadro ;D

mini92.jpg

mini93.jpg

mini94.jpg

mini95.jpg

mini96.jpg

mini97.jpg

mini98.jpg

 

Potem nadszedl czas na glinkowanie. Zolta glinke valetPRO wlozylem do cieplej wody i pozwolilem sie zmiekczyc. Jako lubrykant uzylem Meguiar's Last Touch 1:2.

mini99.jpg

mini100.jpg

mini101.jpg

 

Ponowne mycie, tym razem na jedno wiadro, szampon ten sam.

mini102.jpg

 

Suszenie recznikiem waflowym Sonusa.

mini103.jpg

 

No i tak to wyglada po umyciu, jakies tam refleksy nawet sa...

mini104.jpg

mini105.jpg

mini106k.jpg

mini107.jpg

mini108.jpg

mini109.jpg

mini110.jpg

mini111.jpg

mini112.jpg

mini113.jpg

mini114.jpg

mini115.jpg

mini116.jpg

 

Wjazd do garazu i dzialamy...

mini117.jpg

 

Zaczynamy inspekcje.

mini1d.jpg

mini2k.jpg

mini3f.jpg

mini4o.jpg

mini5n.jpg

mini6n.jpg

mini7z.jpg

mini8r.jpg

mini9o.jpg

 

Skoro wiemy mniej wiecej co nas czeka, przygotowujemy stanowisko robocze.

mini10yh.jpg

mini11u.jpg

mini12z.jpg

 

Pierwsze niesmiale 50/50. I tu pewien problem. Przy robieniu poprzedniej korekty obiecywalem sobie, ze porobie duzo fajnych piecdziesiatek... jednak okazalo sie, ze na tym lakierze ledwo co widac ;(

Niemniej jednak... probowalem...

mini13w.jpg

mini14.jpg

mini15.jpg

mini16j.jpg

mini17j.jpg

mini18m.jpg

mini19.jpg

mini20ym.jpg

 

I kolejne.

mini21.jpg

mini22q.jpg

mini23.jpg

mini24.jpg

mini25m.jpg

mini26d.jpg

mini27j.jpg

mini28.jpg

mini29.jpg

 

Tutaj juz po cuttingu i polishu.

mini30y.jpg

mini31.jpg

mini32.jpg

mini33.jpg

 

Troche sie nakurzylo :P

mini34.jpg

mini35.jpg

mini36s.jpg

mini37u.jpg

mini38.jpg

mini39.jpg

mini40v.jpg

mini41.jpg

mini42a.jpg

 

I myjemy, 100ml Surfexa HD, 100ml K2 Bory Plus i kapka Tenzi Trucka.

mini43.jpg

 

Pluczemy.

mini44.jpg

 

Suszymy.

mini45.jpg

 

Wyszlo to nawet nawet...

mini46.jpg

mini47.jpg

mini48.jpg

mini49.jpg

mini50.jpg

mini51.jpg

mini52.jpg

mini53.jpg

 

Nastepnie finish i cleaner w jednym, czyli Swissvax Cleaner Fluid Professional Regular i zolty pad 3M.

mini54.jpg

 

2 male kropeczki na padzie i spokojnie robimy caly element.

mini55p.jpg

 

Temperatura nienajgorsza, moglo byc nieco cieplej, ale co poradzic.

mini56.jpg

 

Czas na wisienke na torcie- woskowanie. Dzisiejszy wybor to Swissvax Best of Show.

mini57.jpg

mini58.jpg

mini59.jpg

mini60.jpg

mini61t.jpg

mini62.jpg

 

Lekko przepolerowujemy fibra WWL Alladin.

mini63.jpg

 

Po dluzszym czasie polerujemy ponownie, tym razem uzywajac rekawiczek CarPro. Wyglada to moze nieco smiesznie, ale naprawde daja rade!

mini64.jpg

mini65.jpg

 

No i finalnie tak to wyglada pod ledem...

mini66.jpg

mini67.jpg

mini68.jpg

mini69.jpg

mini70.jpg

mini71.jpg

mini72.jpg

mini73.jpg

 

Teraz czas na wnetrze, wygladalo to mniej wiecej tak.

mini1so.jpg

mini2r.jpg

mini3m.jpg

mini4g.jpg

mini5f.jpg

mini6e.jpg

mini7h.jpg

mini8t.jpg

mini9w.jpg

mini10x.jpg

mini11t.jpg

mini12.jpg

mini13t.jpg

mini14c.jpg

mini15c.jpg

mini16.jpg

mini17.jpg

mini18zm.jpg

mini19k.jpg

mini20j.jpg

mini22.jpg

 

Ogolnie widac, ze tapicerka dosc zmeczona, wiec bierzemy sie za pranie.

mini23d.jpg

mini24q.jpg

 

Prespray z APC 1:10.

mini25.jpg

 

Szczotkowanie.

mini26l.jpg

 

Po pierwszym praniu dosc czarno...

mini27.jpg

 

Jednak jest znacznie lepiej, jak podeschnie przepiore ponownie.

mini28.jpg

mini29h.jpg

mini30q.jpg

 

Oraz strona kierowcy.

mini31.jpg

mini32.jpg

 

Niestety gumowy dywanik zostawil swoje pietno, ale cos z tym wypadaloby zrobic.

mini33.jpg

mini34.jpg

 

Idealnie spisal sie tutaj ValetPRO Citrus Tar&Glue Remover.

mini35.jpg

 

Dalej czas na skory. Jako, ze czyscilem je dosc mocno 2 miesiace temu, teraz zdecydowalem sie na nieco delikatniejszy srodek, a mianowicie Zymol Leather Cleaner.

mini36.jpg

 

Male, skorzane fifty-fifty.

mini37f.jpg

mini38.jpg

mini39j.jpg

mini40.jpg

mini41.jpg

mini42.jpg

 

Po umyciu wszystkich powierzchni skorzanych fibra wygladala tak.

mini43.jpg

 

Dalej odzywka- do kompletu Zymol Treat.

mini44m.jpg

 

I znow 50/50.

mini45.jpg

mini46.jpg

 

Do czyszczenia plastikow uzylem APC 1:10 w atomizerze pianujacym. Swietne rozwiazanie podejrzane w MX Nowicki, dzieki Pawle!

mini47n.jpg

mini48.jpg

mini49.jpg

 

Dalej czas na dressing do plastikow wewnatrz, tym razem uzylem Zymola Vinyl Conditioner. Jednak aby dobrze sie wchlonal warto nagrzac nieco kokpit.

mini50.jpg

mini51.jpg

mini52.jpg

 

Na uszczelki wlecial Swisswax Seal Feed.

mini53.jpg

 

Na szybke zegarow Zymol Detail.

mini54.jpg

mini55.jpg

 

Aby dopelnic calosci, trzeba bylo zabrac sie rowniez za detale. Na poczatek koncowka wydechu.

mini1n.jpg

 

Przeczyscilem ja FinishKare Chrome&Brass Polish.

mini2ot.jpg

 

oczyscilem cleanerem Swissvax Cleaner Fluid Regular.

mini3cn.jpg

 

Zabezpieczylem woskiem Swissvax Autobahn.

mini4l.jpg

 

To samo combo, tj Swissvax Cleaner Fluid Regular i Swissvax Autobahn poszlo na felgi.

mini5t.jpg

mini6x.jpg

mini7t.jpg

 

Na oponki wlecial Meguair's Endurance.

mini8u.jpg

mini9.jpg

 

Na szyby Gtechniq G3.

mini10l.jpg

 

Detale...

mini11p.jpg

mini12v.jpg

mini13.jpg

 

Tablice rejestracyjne i oprawki wymyte APC 1:10.

mini14y.jpg

mini15.jpg

 

Zabezpieczone tak samo jak felgi- Swissvax Cleaner Fluid Regular i Swissvax Autobahn.

mini16.jpg

mini17u.jpg

 

Wygrzewanie wosku.

mini18d.jpg

 

Finalnie wyszlo to tak. Wnetrze.

mini1l.jpg

mini2o.jpg

mini3ll.jpg

mini4y.jpg

mini5w.jpg

mini6z.jpg

mini7t.jpg

mini8b.jpg

mini9j.jpg

mini10nx.jpg

mini11k.jpg

mini12k.jpg

mini13e.jpg

mini14v.jpg

mini15.jpg

mini16q.jpg

mini17u.jpg

mini18.jpg

mini19.jpg

mini20a.jpg

mini21h.jpg

mini22j.jpg

mini23l.jpg

mini24.jpg

mini25.jpg

mini26e.jpg

mini27.jpg

mini28e.jpg

 

Na zewnatrz.

mini29.jpg

mini30.jpg

mini31b.jpg

mini32.jpg

mini33.jpg

mini34x.jpg

mini35z.jpg

mini36.jpg

mini37.jpg

mini38.jpg

mini39.jpg

mini40z.jpg

mini41.jpg

mini42.jpg

mini43.jpg

mini44.jpg

mini45t.jpg

mini46.jpg

mini47.jpg

mini48.jpg

mini49q.jpg

mini50.jpg

mini51o.jpg

 

No... i tyle tego wyszlo. Wiem, ze nie wszystko idealnie. Pranie robilem drugi raz i nadal widze, ze mam duzo do nauczenia sie. Korekte oceniam na solidne 75%, zostalo troche grubasow, ktorych juz nie meczylem papierem. Niemniej jednak efekt cieszy moje oczy.

W sumie okolo 26 godzin pracy.

Fotki na zewnatrz postaram sie dorzucic jak tylko sloneczko dopisze...

 

Staralem sie jak moglem uchwycic na zdjeciach wszystko co bylo robione przy aucie. Kazdy kto kiedykolwiek robil relacje do PSB wie, ze nie jest to takie proste. Mam nadzieje, ze Wam sie spodoba :)

 

Jak o czyms zapomnialem to odpowiem w komentarzach :)

 

Do nastepnego!

Link to comment
Share on other sites

Fajny wóz , fajnie przeprowadzona relacja którą się fajnie czyta . A przedewszystkim lubię czytać i przeglądać relację ludzi którzy tą chorobą są zarażeni już jakiś czas i Ja jako "świeżak" mogę się uczyć i dokształcić i pod patrzyć kilka patentów i opcji

 

Jednym zdaniem bardzo mi się podoba

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
Jak oceniasz lakier w LR?

 

Bardzo przyjemny w pracy. Akurat ten tutaj nie byl zapuszczony, wiec takiego 100% realnego zdania nie mam, aczkolwiek kombinacja bialy flexi + pasta urban dawaly super rezultaty bez specjalnych hologramow :)

Link to comment
Share on other sites

Takie mam przemyślenia natury technicznej, pokazałeś dużo kurzu po paście, który, przynajmniej u mnie, pojawia się w takich ilościach tylko podczas ostrego orania lakieru, najczęściej FG500 + twarda gąbka/futro. Jeżeli operuję tą samą kombinacją, ale z mniejszym naciskiem to kurz praktycznie nie występuje.

Cóż to jest ten kurz? Ano wydaje mi się, że są to niewypracowane cząsteczki ścierne pasty o dużej grubości po wytrąceniu ich z fillera, a właściwie jest to usunięcie fillera poprzez silne tarcie i powstanie wysokiej temperatury. Podczas długiej pracy z gąbką z małym naciskiem takie zjawisko nie występuje.

Takie szybkie, ostre przejazdy pozwalają na szybsze i bardziej efektywne usunięcie głębszych rys kosztem pojawienia się mniejszych oraz solidnych holsów, które usuwa się już drobniejszą pastą.

Niestety nie każdy lakier pozwoli na taka orkę, ze względu na jego twardość, powstaje wysoka temperatura.

 

To tak btw, praca bardzo fajna, dużo środków z różnych półek cenowych, gratuluję :good:

Link to comment
Share on other sites

Pytanie od amatora:

 

1. Pomiędzy stosowaniem Prickbort i IronX nie trzeba płukać/myć auta?

2. Jak długo pozwalasz poleżeć tym produktom na lakierze?

 

Z góry dzięki za odpowiedz.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
Pytanie od amatora:

 

1. Pomiędzy stosowaniem Prickbort i IronX nie trzeba płukać/myć auta?

2. Jak długo pozwalasz poleżeć tym produktom na lakierze?

 

Z góry dzięki za odpowiedz.

 

ad 1. Ja nie plucze, jakos tak sobie wymyslilem i tak robie. Dzialaja ok. Kiedys po umyciu psikalem ponownie i nic wiecej nie barwilo.

ad 2. A z 10-15min kazdemu.

 

@adk bardzo mozliwe. Specem nie jestem, ale logika wydaje sie byc dobra.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
krd, pracowałeś Georgiem? Możesz porównać 8/1 do Numatica?

Nie pracowalem, wiec nie pomoge.

Link to comment
Share on other sites

Noo wreszcie jakaś konkretna relacja, ogląda i czyta się na prawdę fajnie, widać wysoki poziom zawodników :good: bardzo podoba mi się dbałość o detale i chęć dokumentowania wszystkiego zdjęciami. Największym problemem tego samochodu jest kolor..

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

@Sucre, dzieki za mile slowa. Kolor jak kolor, mi sie podoba bo jest nietypowy.

@Arekkaz, staram sie jak moge szukac dodatkowych par rak do fotek :)

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
Czy był robiony pomiar grubości lakieru - jeżeli tak to ile wyszło (oczywiście oryginalna powłoka), pytam bo chciałem sie odnieść do innego LR.

 

Nie byl robiony pomiar. Jeszcze nie dorobilem sie miernika ;/

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.