Skocz do zawartości

Malowanie zacisków hamulowych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
dzinkins, po hammerite? O dziwo jest perfekcyjnie.

 

Dokładnie chodzi mi o fakturę po ręcznym malowaniu bo ciężko jest tak położyć pędzelkiem itp aby faktura była id :o ealna

 

[ Dodano: 13 Lipiec 2013, 11:55 ]

A dokładnie czy da się uzyskać taki efekt :o:o:o

 

qaa3.jpg

Opublikowano

dorzucajac swoja opinie, przez okres 5 lat mialem okazje uzyc farby odpornej na temp w sprayu jak i motipa nakladanego pedzelkiem, niestety i jedna i druga po roku po dwoch zaczyna odpryskiwac płatami... mimo starannego ogarniecia i odtluszczenia przed malowaniem. Mysle ze duzy wplyw na to ma to ze pedzlem cienkich warstw sie nalozyc nie da :/

 

2 tyg temu w zwiazku z regeneracja zaciski tylne potraktowalem najzwyklejsza czerwona farba w sprayu ( nie jakas specjalna hi temp ) z racji iż na tylnych zaciskach nie ma jakichs wysokich temp - jak z przodu - efekt poki co zadowalajacy ;)

trzeba tylko pamietac aby dobrze odtluscic , jesli ejst stara powloka najlepiej wypiaskowac zaciski, ja swoje potraktowalem dremelkiem ze szczotkami i papierkiem . brake degreaser czy jak kto woli cleaner :)

pozniej kilka cienkich warstw farby i efekt nawet nawet

tak to wyszlo - zobaczymy za rok.

b50y.jpg

 

j758.jpg

 

6cuo.jpg

Opublikowano

szalik, i to jest właśnie profi robota. Wszystko rozebrane, starannie pomalowane, wyczyszczone, nasmarowane a nie jak niektórzy magicy.... Też mam zwykły spray i nic się z nim nie dzieje.

Opublikowano

szalik, mylisz się, w tylnych hamulcach również występuje temperatura wysoka, nie to że się czepiam, ale do profi troche brakuje- otwór na przewód hamulcowy nie zasłonięty, a na klocki fajnie jak byś dał smaru do montażu klocków ;) bo się w ciągu roku przypomna:)

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panie i Panowie!

 

Zamierzam pomalować zaciski w swojej Megi. Mam dorobioną farbę do lakieru i chciałbym tą samą farbą pomalować zaciski (lakier i zaciski mają współgrać kolorystycznie). Oczywiście na tą farbę chciałbym nałożyć lakier bezbarwny żaroodporny. Czy takie działanie ma szanse powodzenia? Czy jednak farba powinna być z gatunku tych żaroodpornych bo inaczej się odparzy i zacznie schodzić?

Lakier który kupiłem to:

hosting_zdjec_1382957115__lakier.jpeg

 

Wszystko przed malowaniem będzie oczywiście dostatecznie dobrze oczyszczone - będę zmieniał klocki więc dostęp do zacisków i jarzma będzie bardzo dobry.

Z góry dzięki za podpowiedzi ;)

Opublikowano
Czy jednak farba powinna być z gatunku tych żaroodpornych bo inaczej się odparzy i zacznie schodzić?

 

Ujmę to tak, jakbyś miał Supre Twintubro i jeździł po nurburgringu (a hamulce dostawały by ostro w kość) to może chałupniczo pomalowany zacisk zwykłym lakierem nie zdałby egzaminy i zacząłby schodzić, łuszczyć sie etc. Natomiast przy normalnych, cywilnych autach naprawdę nie cudowałbym.

  • Okay 1
Opublikowano
Czy jednak farba powinna być z gatunku tych żaroodpornych bo inaczej się odparzy i zacznie schodzić?

 

Ujmę to tak, jakbyś miał Supre Twintubro i jeździł po nurburgringu (a hamulce dostawały by ostro w kość) to może chałupniczo pomalowany zacisk zwykłym lakierem nie zdałby egzaminy i zacząłby schodzić, łuszczyć sie etc. Natomiast przy normalnych, cywilnych autach naprawdę nie cudowałbym.

 

+1

 

 

Odpuscilbym sobie ten lakier bezbarwny na wierzch bo przeciez zacisk nie nagrzewa sie z zewnatrz, tylko od wewnatrz wiec odpornosc na wysokie temperatury tego klaru nic tu nie da bo najpewniej kolor zacznie sie luszczyc. Moim zdaniem lepiej dobrac jakis zblizony kolor z hammerita i bedzie git a i pare zlotych w kieszeni zostanie ;)

Opublikowano
Odpuscilbym sobie ten lakier bezbarwny na wierzch bo przeciez zacisk nie nagrzewa sie z zewnatrz, tylko od wewnatrz

 

W takim razie pomaluję tylko tym lakierkiem co mam. Nie będę specjalnie farby kupował - najwyżej po zimie zobaczę co i jak i poprawię :good:

Opublikowano

O gustach się nie dyskutuje.

 

Ja jakbym już ściągnął zaciski to prysnął bym je na czarny mat proszkiem i do pieca. Inne powłoki kolory to podchodzą mi pod .... A już nie będę pisał, co by nie wpieniać.

Opublikowano

Jeśli auto którym jeździsz to to z podpisu to okiej. Jak masz siano i 500+ KM pod maską to możesz sobie zrobić co chcesz. Parę stówek w tę czy w tamtę to żadna różnica.

Dla mnie jednak rozwiązanie o którym piszę jest jedynym dostępnym. Wolę je pomalować pod kolor niż zostawić takie zniszczone jak są teraz.

Dobrze, że nie podpowiedziałeś, że zamiast malowania najlepiej byłoby założyć jakieś kilkutłoczkowe wyczynowe ceramiki. :wallbash:

Opublikowano
O gustach się nie dyskutuje.

 

dokładnie tak :good:

Ja pomalowałem swoje na srebrno. Przy błękitnym samochodzie z przyciemnionymi szybami i ciemnych felgach, srebrne zaciski dają taki dyskretny akcent kolorystyczny :mrgreen:

fajnie to wygląda

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Planuję pomalować zaciski w swoim Volvo.

Zastanawiam się nad kolorem... może mi coś doradzicie, bo ciężko się zdecydować.

 

Auto jest w kolorze czarnym, we wnętrzu dwukolorowa czarno-biała skóra obszyta (moim zdaniem dosyć nietypowo) czerwoną nicią.

 

th_034607857_image011yyyyyyyyy_122_347lo.jpg

 

Rozważam kolory: czarny, srebrny, czerwony, miedziany.

Malować podkładem? Czy od razu kolorowa baza (kilka warstw) i na koniec dwie warstwy bezbarwnego?

Opublikowano

jak dla mnie to czarne, srebrne albo niebieskie 8-) ostatecznie złote/ miedziane jak w subaru czy gtrze

Opublikowano

Ja u siebie malowałem czarnym hammerite'm. Przedtem wiadomo, porządnie wyczyściłem i odtłuściłem. Od dwóch lat nic się z tym nie dzieje.

Opublikowano

luke, ja mam zasade co do zacisków takową

- ciemna bryka= zaciski czarne

- jasna bryka = srebrne

 

wszelkie kolorki na zaciskach to ...

O gustach się nie dyskutuje
Opublikowano

luke, tylko i wyłącznie czarne lub srebrne do Twojego Volvo. Nie kombinuj z kolorami bo będziesz żałował, że się zrobił wiejski tjuning :song:

Opublikowano

Utwierdziliście mnie w przekonaniu żeby nie robić kolorowej wioski :kox:

Mam trochę czarnego lakieru i zdecyduję się na ten kolor.

Opublikowano

Imo... kolorowe fajnie wyglądają jak ma się czym hamować a nie koło 17-18" a tarcza z zaciskami 250mm... śmiech na sali. Jestem zdania, że jak tarcza z zaciskami ładnie wypełnia felgę to można poszaleć z kolorami, ale jak tarcza malutka a felga duża to raczej trzymałbym się wcześniej wspomnianych standardów... jasne auto - srebrne, ciemne auto - czarne.

Obecnie zamówiłem nowe hamulce z malowaniem proszkowym (czerwone) na tył 288, ale za jakieś 2 lata kiedy to chcę całe auto przelakierować marzy mi się kolor zielony jak w Porsche 918 :D

Opublikowano
Ja u siebie malowałem czarnym hammerite'm. Przedtem wiadomo, porządnie wyczyściłem i odtłuściłem. Od dwóch lat nic się z tym nie dzieje.

takim w puszce, z przeznaczeniem do felg? Sporo mi go zostało, a że będę w przyszłym m-cu wymieniałm tarcze, klocki i osłony, to zaraz bym sobie pomalował zaciski

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.