ShiningCar Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2013 ale jakoś wątpie żebyś chciał na tym zrobić test dressingów Poki co jedyny wniosek to taki, ze Megs, Gtechniq, Turtle i Perl sa duzo bardziej uniwersalne bo dzialaja nawet na gumie!
Ari Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2013 No to gratki Krzychu, to guma i to guma. To też jest guma : Obrazek , ale jakoś wątpie żebyś chciał na tym zrobić test dressingów Ciekawe jak kropelkuje Po wszystkich komentarzach dochodzę tylko do jednego wniosku, że na tym forum nikt nie umie czytać ze zrozumieniem.... Nigdzie nie napisaliśmy, że test dobiegł końca ani że opiera się tylko i wyłącznie na tych gumach co na zdjęciach. Ok. Wszystko fajnie itd, ale wnioski były już wysnuwane przed rozpoczęciem prawdziwego testu na oponach: Teraz juz wiem, ze na przyklad na Zymola i SV szkoda miejsca na oponie. Myślę, że najbardziej o to poszło. Nie chodzi o to, że Z i SV, tylko o rzetelność testu. Nic nie było wiadomo, oprócz fotek na tej gumie a pierwsze wnioski wyciągnięte ze śmiałą lekkością
wojtassss Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Bzdura, nie chce mi sie nawet liczyć ile testów zrobiłem na forum.... Dziękujemy
cash Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Akurat mam 3M i jest to mój ekonomiczny ulubieniec, wiem jednak, że droższy SV robi większą robotę + fajniejsze kropelki (jestem fanem matu i satyny ) i gdyby nie moje własne doświadczenia z tymi produktami, to po takich fotkach nigdy bym ich nie kupił. Więc coś w tym jest, że guma gumie nie równa. Dzięki, ze test i chęci (ale trochę może namieszać w "koszykach").
Sucre Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Ja nie wiem, ludzie są ślepi?? Przecież duet napisał wyraźnie, że test ma zadanie sprawdzić wytrzymałość na uv i inne..Test się skończy, każdy wyciągnie wnioski i kolejny ( jeżeli założyciele tematu wciąż będą mieli chęci ) będzie już pewnie na oponach. Jak tak dalej będzie to testy wszyscy będą olewali, bo po co tracić czas, starać się jak 3/4 czytać nie potrafi i przez 5 stron napiepsza o tym samym.
jukojuko Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Idąc Twoim tokiem rozumowania nie powinno tu być żadnych testów na forum. Bzdura, nie chce mi sie nawet liczyć ile testów zrobiłem na forum, więc trafiłeś pod zły adres. Teraz tylko można pod tymi testami zobaczyć że u wielu nie wyszło tak jak w Twoim teście. Np. po 2 tygodniach u Ciebie wosk kropelkuje jak nowy u innych kończy swój żywot lub odwrotnie itp (wiem że wiele czynników ma na to wpływ). Każdy test to jest jakiś podgląd na dany produkt. A nie że będzie działał tak samo na wszystkim w każdych warunkach. Wiadome że opona 'budżetowa' ma inną mieszankę gumy jak 'opona super sportowa' . Teraz można rozmawiać o robieniu zdjęć, zakresu totalnego czrni itp
Administrator Evo Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Administrator Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2013 No tak,tak...już mi się nie chce tłumaczyć po raz n-ty tego samego. Super test, oby takich więcej
snap Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2013 nie wiem w czym problem, przeciez srodki do czyszczenia felg mozna testowac na kolach rowerowych, pedzelki do kurzy na pilotach od tv, prac tapicerke na sofie w salonie, a pianownicami pryskac klinkier na scianach. to Prawie to samo
propekMONTER Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2013 problem znajdzie się zawsze, zgadnij gdzie jesteśmy . Loża szyderców nie śpi Test bardzo fajny, czekam na dalszą część. Jeśli się pojawi..
KR54321 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Ja nie wiem, ludzie są ślepi?? Sucre, przypuszczam, że większości "ślepych" którzy zabrali głos chodzi o to, że do testu (na forum o tematyce motoryzacyjnej) mającego w założeniu porównać dressingi do opon użyto materiału który można skojarzyć z nimi głównie kolorem. Nie mówię że to niemożliwe że guma która leży na balkonie to mieszanka której koncern Good Year używa do produkcji opon letnich, tylko że to bardzo mało prawdopodobne. Z tego powodu wynik (dla osób które zwracają uwagę na takie szczegóły) może być zdecydowanie niemiarodajny. Ponadto wydaje mi się, że promieniowanie UV zwykle nie działa na ścianki opon poprzez śnieżek ;-) raczej błoto, brud, kurz, sól, wodę. Byłoby bardzo dobrze gdyby krytyka zamiast podciąć Wam skrzydła doprowadziła do powstania rzetelnego i rozbudowanego testu Jeżeli lista kandydatów jest jeszcze otwarta, to głosuję na roztwór wodny gliceryny Mogę Wam przesłać jeżeli będziecie chcieli, żaden problem
jukojuko Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2013 No tak,tak...już mi się nie chce tłumaczyć po raz n-ty tego samego. Super test, oby takich więcej To nie o to chodzi. Nie zawsze jak coś mi samkuje to komuś też musi Z jednym mogę się zgodzić z innym nie i tyle
dzinkins Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Dopiero dziś zobaczyłem test (brak czasu ) ale żeby nie mącić i wtykać swoich 5 groszy to mogę tylko użyczyć parę kompletów kół do testów w celu zadowolenia większości Nawet podwiozę
g.pajak Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2013 To też jest guma : Nie guma tylko lateks (EVO -> nie samym VW Variantem żyje człowiek)
ShineON Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Krzychu jak chcesz załatwię oponę od traktora, taką styraną czasem.
LoozaQ Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Krzychu jak chcesz załatwię oponę od traktora, taką styraną czasem. I nie dojdzie do testu trwałości i odporności na czynniki zewnętrzne bo nie dadzą rady wytachać jej z garażu
zegarek Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Ja mam całą sterte opon do utylizacji. Marki przeróżne
kamil_rosen Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2013 A ja chciałem zapytać czy efekty jakie są na tym kawałku gumy, są zgołe inne na oponie? Czyli te produkty który tutaj przyciemniły i nadały połysku na oponie dają mat i brak połysku, a te co tutaj dały mat na oponie dają połysk? Bo chyba nie. W tej kwestii chyba jest to wszystko bardzo zbliżone? A jeśli nie, to kto ma inne doświadczenia, ale z konkretnym produktem, które daje inny efekt niż na tym kawałku gumy? Fakt nie potrzebnie było napisane, że Z i S można od razu odrzucić i szkoda na niego miejsca, ale wydaje się, że autorowi chodziło o to, że woli jak się coś błyszczy, dlatego te produkty odrzuca. Chyba, że na oponie świecą się jak psu j... ? Jeden lubi mat, drugi połysk. Myślę, że obraz sytuacji tu jest na to, bo każdy produkt zadziałaj, widać to tam gdzie była taśma. A chyba już było N-ty raz napisane, że np Endurance błyszczy i tutaj to widać. A to, że Z i S są świetnymi produktami to nikt nie ma wątpliwości, a że dają inny rodzaj wykończenia, to inna sprawa. Zróbcie test na oponach, porówna się wtedy poziom przyciemnienia z tą z tej gumy i wtedy wyciągnie wnioski, czy jest to zgoła co innego, czy efekty są podobne. A test trwałości raczej okaże się klapą, bo wystarczy np porównać opony na samochodzie i już te z osi przedniej i tylnej będą inaczej wytrzymywać warunki pogodowe, przynajmniej ja takie wnioski wyciągnąłem na swoim samochodzie
Moderator krd Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Autor Moderator Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2013 wydaje się, że autorowi chodziło o to, że woli jak się coś błyszczy Dokladnie tak, ja lubie 'mokre' opony. Efekt jaki daje Z i SV nie przypada mi do gustu.
Paweell Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Ja nie rozumiem czemu wszyscy tak najeżdżają na autorów testu. Napisali wyraźnie, że będzie też test na oponach, potraktujcie to jako wstęp, może pasy gumy idealnie nie odzwierciedlają opony, ale zawsze coś. Ja właśnie przeprowadzam małe porównanie na Dunlopie Wintersport 4D Megsa Endurance z TW Platinum series tyre dressing, który według wielu ludzi jest identyczny z użytym w teście TW Extreme Nano-Tech Tyre Gel. Efekty po nałożeniu były identyczne jak w tym teście, w cieniu nie było widać różnicy, na słońcu Megs miał minimalnie większy połysk. Póki było sucho TW jakby złapał minimalnie więcej kurzu. Po powrocie zimy opona się trochę przybrudziła i w ogóle nie widać różnicy pomiędzy 2 preparatami. Test jeszcze potrwa, bo chcę porównać trwałość - to jest jego główny cel. Obydwa preparaty nałożone 26.03 Co do autorów, bardzo doceniam, że wam się chciało, doprowadźcie to do końca - zróbcie test na oponach, nie tylko efektu po nałożeniu, ale też trwałości, najlepiej na jednej oponie wszystkie, a jeżeli się nie zmieszczą to przynajmniej na tej samej osi. Dobrze, że znalazło się tez miejsce w teście dla produktów trochę tańszych, niektórzy są biednymi studentami i nie stać ich na całą szafkę samych środków z wysokiej półki Jeżeli robilibyście jeszcze jakieś testy chętnie udostępnię próbki tego co wydaje mi się nie najgorsze z tańszych firm typu Turtle Wax czy Autoland. Dużo tego nie ma, ale bywają pojedyncze produkty całkiem fajne. Jeżeli test będzie się odbywał w Warszawie to mogę pomóc w przeprowadzeniu jeżeli tylko czas pozwoli.
lukwawa Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Kwietnia 2013 W jaki sposób sprawdzić trwałość dressingu na oponach?: a) poprzez obserwowanie jak długo opona będzie poczerniona niemal tak samo intensywnie jak po nałożeniu? Jeżeli tak to kiedy uznać, że poczernienie przekroczyło moment krytyczny i możemy przyjąć, że dressing wytrzymał kilka dni? b) poprzez obserwowanie wszystkich -ingów i dokładne namierzenie daty kiedy guma już nie kropelkuje? Czy przy paramentrze trwałość bierzemy pod uwagę pkt a) i b) łącznie czy wybieramy tylko jedno kryterium a) albo b). Pytam się zawczasu ponieważ nie chce mi się czytać później opowieść z Narnii, że komuś dressing poczernia oponę od ponad miesiąca i dalej dobrze się trzyma "i idzie na rekord" a można takie rzeczy wyczytać Moim zdaniem nie da się jednoznacznie określić wytrzymałości "dressingów" ponieważ są dressingi które krótko poczerniają oponę ale dalej długo odprowadzają wodę i kropelkują bardzo ładnie. Są dressingi, które poczerniają tak krótko i tak krótko -ingują, że aż irytują i rodzą w głowie pomysł "Sprzedaży tego produktu w dziale Sprzedam" - ale forumowicze nie są głupi i pomimo moich 3 albo 4 prób nikt ie połasił się na Migliore Są też takie, które masakrycznie długo kropoelkują, średnio utrzymują zdrowy, poczerniony wygląd gumy ale jak człowiek po kilku miesiącach po sezonie wymienia opony z letnich na zimowe to widać jeszcze wyraźny kontur oddzielający powierzchnię poczernioną od tej nie potraktowanej dressingiem (mam taki kpl. opon na którym pracuję tylko jednym produktem) Powyższe to takie moje luźne przemyślenia dot. dressingów i myślę, że warto byłoby przyjąć przed testem "live" definicję wytrzymałości, żeby nie okazało się, że gawiedź po teście zakupi zwycięski dressing i będzie od niego oczekiwało zmniejszenia strat mocy na kołach - "bo taki miał być dobry"
GR_BKP Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Są też takie, które masakrycznie długo kropoelkują, średnio utrzymują zdrowy, poczerniony wygląd gumy ale jak człowiek po kilku miesiącach po sezonie wymienia opony z letnich na zimowe to widać jeszcze wyraźny kontur oddzielający powierzchnię poczernioną od tej nie potraktowanej dressingiem (mam taki kpl. opon na którym pracuję tylko jednym produktem) Jaki to produkt?
Paweell Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Mnie się wydaje, że nie da się ocenić, że ten wytrzyma tyle, a tamten tyle. Najlepiej będzie porównać je między sobą, ten wytrzymał dłużej ten krócej na tym samym kole. Ja bym oceniał: 1. Efekt po nałożeniu 2. Jak długo utrzymał się pierwotny efekt. 3. Ile kurzu się przyklejało 4. Ile myć każdy z nich wytrzymał (mycia w sensie powierzchowne przelecenie po oponie jakimś szamponem i szczotką albo pianą i spłukanie myjką) tak, że było widac, że opona jest dalej zauważalnie czarna, kropelkuje i łatwiej ją umyć niż "surową" 5. Koniecznie potrzebna będzie informacja jak długo w jakich warunkach te koła jeździły.
luq92 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Wg mnie test powinien polegać na nasmarowaniu opon, zrobieniu fot, pojeżdżeniu trochę, kolejne foty na uwalonej gumie, potem obmycie i znowu foty i znów jazda jakiś czas i znowu sprawdzenie na brudnej i czystej. Każdy sobie w ten sposób wyrobi zdanie i znajdzie odpowiedni na siebie produkt.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się