Guest Posted December 8, 2009 Report Posted December 8, 2009 Witam Mam dziwny problem , od pewnego czasu posiadam auto z bardzo dziwnym lakierem ( azuritschwarz metalic jest to lakier z grupy BMW INDIVIDUAL . Lakier jest o tyle nie typowy że bardzo się mieni w sloncu robi się granatowy a wieczorkiem jest głeboko czarny ( lakier znany z M5 lub M6) . Problem polega na tym że przy niewielkim porysowaniu paznokciem ( delikatnie ) po lakierze powstaje rysa . Inne lakiery BMW są ( moim zdaniem ) zupełnie inne np. saphireschwarz jest bardzo twardy i łatwy do polerowana , wystarczy sonax autopolitura i auto lśni . Boje się jak wypolerować ten lakier tak aby go bardziej nie porysować , zwykłe przetarcie szmatą po czystym lakierze powoduje kilka rysek . Dealer z poznania Olszowiec twierdzi że " ten typ tak ma " Czym woskować , pomocy Bede wdzięczny za każdą pomoc
julian Posted December 8, 2009 Report Posted December 8, 2009 no cóż, takie życie z nietypowymi autami i lakierami! ostatnio polerując lakier na 10-cio letnim volvo uznałem, że jest jednym z twardszych z jakimi miałem do czynienia. Jakież było moje zdziwienie, gdy okazało się, że od przetarcia mikrofibrą(czyściutką) powstało kilkanaście drobnych rysek... Co do Twojego auta: 1.nie rób więcej testu paznokcia!!! 2.zaopatrz się w zestaw conajmniej kilkunastu nowych, wysokiej jakości szmatek z mikrofibry 3.kup dobry ręcznik do osuszania auta i podobnie jak mikrofibry, pierz co po każdym użyciu, nawet jak zdaje się być czysty(byle nie w 90stopniach w pralce!!) 4.nie używaj gąbki z silikonem, kup rękawicę z mikrofibry i 2 wiadra! 5.przeczytaj 90% wątków na forum dot. lakieru a będziesz dobrze wiedział, jaki jest następny krok.
PN Posted December 8, 2009 Report Posted December 8, 2009 Ten typ faktycznie może tak mieć. Może akurat ten konkretny "mieniący się" Individual musi mieć bardzo miękką warstwę klaru? Bo rozumiem, że masz pewność, że auto nie było naprawiane i lakierowane w całości. Chociaż miekki lakier to raczej domena japończyków - Honda, Lexus. W każdym bądź razie dwie wiadomości - zła, że on bedzie Ci się po prostu łatwo rysował. Dobra, będzie się łatwiej poddawał korekcie Woskować - w sumie tradycyjnie, tylko z wykorzystaniem wysokogatunkowych, markowych mikrofibr i z dużą delikatnością. Kiepskie i dociskane mogą zarysować, także kiepsko wykończonymi brzegami lub metkami - sam mam to na sumieniu Nakładać wosk dobrym aplikatorem (np. meguiars, zymol, DoDo, Swissvax, Chemical Guys). Mikrofibry do polerowania tych samych firm ew. jeszcze HoW. Różnica miedzy mikrofibrami no-name z marketów a markowymi produktami może być w Twoim przypadku istotna. Oczywiściw szystko na umyte i wysuszone auto - każdy kurz/piasek złapany w aplikator lub mikrofibrę to zbrodnia
Guest Posted December 10, 2009 Report Posted December 10, 2009 dzięki za odpowiedzi a co sądzicie o SONAX Premium Class Carnauba Care - wosk carnauba warto ? Będzie lepszy efekt niż zwykły sonax politura ??
Guest Posted December 10, 2009 Report Posted December 10, 2009 Przy tym aucie warto podnieść wzrok na wyższe półki
nOx Posted December 10, 2009 Report Posted December 10, 2009 Będzie lepszy efekt niż zwykły sonax politura ?? Jak przygotujesz cleanerem powierzchnie to tak będzie ale w okolicach tej ceny czyli z czego pamietam około 120zł można kupić lepszy wosk niż ten Premium Sonaxa . Sonax z mojego doświadczenia trzyma strasznie krótko mi już przestał kropelkować w należyty sposób po 2 myciu po 3 nie było praiwe czego zbierać. .
kuba Posted December 12, 2009 Report Posted December 12, 2009 U mnie w pugu jak za mocno przetre mikrofibra to tez powstaja ryski...
Thomas Posted December 13, 2009 Report Posted December 13, 2009 Lexus i Infinity maja nowy dwuskładnikowy lakier ... , gdzie bezbarwny jest elastyczny i niweluje tym powstawanie rysek
SM Posted December 13, 2009 Report Posted December 13, 2009 Lexus i Infinity maja nowy dwuskładnikowy lakier ... , gdzie bezbarwny jest elastyczny i niweluje tym powstawanie rysek Od kiedy go stosują? Ciekaw jestem, czy jest na tyle elastyczny, by w większym stopniu przetrwać myjnię automatyczną...
AutoDetailing Posted December 13, 2009 Report Posted December 13, 2009 Podobno zawiera wierzchnią warstwę z dużym dodatkiem żywicy, przez co w wysokich temperaturach drobne rysy są niwelowane. Coś takiego czytałem, jednak nie wiem jak to się ma w praktyce.
Thomas Posted December 13, 2009 Report Posted December 13, 2009 Podobno zawiera wierzchnią warstwę z dużym dodatkiem żywicy, przez co w wysokich temperaturach drobne rysy są niwelowane. Coś takiego czytałem, jednak nie wiem jak to się ma w praktyce. ale trzeba przyznać,że rozwiązanie ciekawe
metys Posted December 13, 2009 Report Posted December 13, 2009 ci którzy mieli okazję go "obrabiać" bardzo narzekali, że jest to najdelikatniejszy lakier jaki widzieli
SM Posted December 13, 2009 Report Posted December 13, 2009 Podobno zawiera wierzchnią warstwę z dużym dodatkiem żywicy, przez co w wysokich temperaturach drobne rysy są niwelowane. Coś takiego czytałem, jednak nie wiem jak to się ma w praktyce. Aaa, też gdzieś na to trafiłem, że pod wpływem wysokiej temperatury się niwelują. Że niby żywica się "rozpływa w rysach"? Dziwne trochę, poza tym, słyszałem też o innej technologii, która "ma być" używana (choć to prototyp) np. w plastikach, ale i na lakierach samochodowych. Chodzi o to, że jeśli zrobi się rysa lub pęknięcie jakaś płynna substancja wewnątrz te ubytki wypełni. Minusem ma być to, że zadziała to tylko raz. Swoją drogą, pewnie nie wejdzie do produkcji, jak wiele prototypów z "Focusa"
Łukasz Posted December 13, 2009 Report Posted December 13, 2009 Tak, tylko to się w nieskończoność niwelować przecież nie może. Są jakieś ograniczenia - nic wieczne nie jest
julian Posted December 14, 2009 Report Posted December 14, 2009 Taki lakier jako pierwszy zastosował z tego co mi wiadomo nissan na obecnej generacji murano. zdolność do częściowego niwelowania rys producent określa na 3 lata, czyli czas gwarancji. Na bank w warunkach gwarancji jest jakieś zastrzeżenie dotyczące myjni szczotkowych i polerowania...
Łukasz Posted December 14, 2009 Report Posted December 14, 2009 Na bank w warunkach gwarancji jest jakieś zastrzeżenie dotyczące myjni szczotkowych i polerowania... Można by się pokusić o stwierdzenie, że co rok musisz do nich przyjechać na inspekcję lakieru
julian Posted December 14, 2009 Report Posted December 14, 2009 w fordach musisz przy okazji każdego przeglądu zgłosić sie na przegląd powłoki lakierniczej, inaczej tracisz część uprawnień z tytułu gwarancji na lakier.
Thomas Posted December 14, 2009 Report Posted December 14, 2009 Można by się pokusić o stwierdzenie, że co rok musisz do nich przyjechać na inspekcję lakieru nie tylko można,ale nawet trzeba,gydż to jest podstawa gwarancji ochrony perforacyjnej i lakieru ... ale to jest norma u każdego producenta ... i nic nadzwyczajnego [ Dodano: 14 Grudzień 2009, 22:14 ] w fordach musisz przy okazji każdego przeglądu zgłosić sie na przegląd powłoki lakierniczej przegląd wykonywany raz na rok +,- 1 miesiąc przy okazji jeżeli zostanie stwierdzony jakikolwiek ubytek należy zrobić go maks w 7 dni od daty jego stwierdzenia,żeby można było podbić kartę przeglądu inaczej gwarancja przepada
Łukasz Posted December 14, 2009 Report Posted December 14, 2009 nie tylko można,ale nawet trzeba,gydż to jest podstawa gwarancji ochrony perforacyjnej i lakieru ... ale to jest norma u każdego producenta ... i nic nadzwyczajnego Wiem Tomek, stąd też moja delikatna szyderka
julian Posted December 14, 2009 Report Posted December 14, 2009 przy okazji jeżeli zostanie stwierdzony jakikolwiek ubytek należy zrobić go maks w 7 dni od daty jego stwierdzenia,żeby można było podbić kartę przeglądu inaczej gwarancja przepada żeby było jeszcze bardziej kozacko, to przepada na całe auto a nie tylko element z uszkodzeniem. w praktyce przechodzą jednak nawet bardzo grube rysy do podkładu. gdzie logika?
Thomas Posted December 15, 2009 Report Posted December 15, 2009 w praktyce przechodzą jednak nawet bardzo grube rysy do podkładu. gdzie logika? powiem tak,zależy to od osoby która to robi
Globy Posted December 15, 2009 Report Posted December 15, 2009 w fordach musisz przy okazji każdego przeglądu zgłosić sie na przegląd powłoki lakierniczej, inaczej tracisz część uprawnień z tytułu gwarancji na lakier. Tak jest w przypadku każdego nowego auta Powłoka typu scratch shield stosowana jest przede wszystkim w Infiniti. Jak to oni nazywają - samonaprawiająca się Tutaj film, ale ciekawe właśnie jak ze stosowaniem kosmetyków:
Thomas Posted December 15, 2009 Report Posted December 15, 2009 kurde super sam bym sobie płożył taki lakier na samochód
julian Posted December 15, 2009 Report Posted December 15, 2009 a ja nigdy w życiu. wolę się zapolerować na śmierć, niż żeby samo się to robiło. to jeszcze małe P.S.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now