Skocz do zawartości

Problem z rysami


Gość Pablo470

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam dziwny problem , od pewnego czasu posiadam auto z bardzo dziwnym lakierem ( azuritschwarz metalic jest to lakier z grupy BMW INDIVIDUAL . Lakier jest o tyle nie typowy że bardzo się mieni w sloncu robi się granatowy a wieczorkiem jest głeboko czarny ( lakier znany z M5 lub M6) . Problem polega na tym że przy niewielkim porysowaniu paznokciem ( delikatnie ) po lakierze powstaje rysa . Inne lakiery BMW są ( moim zdaniem ) zupełnie inne np. saphireschwarz jest bardzo twardy i łatwy do polerowana , wystarczy sonax autopolitura i auto lśni . Boje się jak wypolerować ten lakier tak aby go bardziej nie porysować , zwykłe przetarcie szmatą po czystym lakierze powoduje kilka rysek . Dealer z poznania Olszowiec twierdzi że " ten typ tak ma "

 

Czym woskować , pomocy

Bede wdzięczny za każdą pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no cóż, takie życie z nietypowymi autami i lakierami!

ostatnio polerując lakier na 10-cio letnim volvo uznałem, że jest jednym z twardszych z jakimi miałem do czynienia. Jakież było moje zdziwienie, gdy okazało się, że od przetarcia mikrofibrą(czyściutką) powstało kilkanaście drobnych rysek...

Co do Twojego auta:

1.nie rób więcej testu paznokcia!!!

2.zaopatrz się w zestaw conajmniej kilkunastu nowych, wysokiej jakości szmatek z mikrofibry

3.kup dobry ręcznik do osuszania auta i podobnie jak mikrofibry, pierz co po każdym użyciu, nawet jak zdaje się być czysty(byle nie w 90stopniach w pralce!!)

4.nie używaj gąbki z silikonem, kup rękawicę z mikrofibry i 2 wiadra!

5.przeczytaj 90% wątków na forum dot. lakieru a będziesz dobrze wiedział, jaki jest następny krok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten typ faktycznie może tak mieć. Może akurat ten konkretny "mieniący się" Individual musi mieć bardzo miękką warstwę klaru? Bo rozumiem, że masz pewność, że auto nie było naprawiane i lakierowane w całości. Chociaż miekki lakier to raczej domena japończyków - Honda, Lexus.

 

W każdym bądź razie dwie wiadomości - zła, że on bedzie Ci się po prostu łatwo rysował. Dobra, będzie się łatwiej poddawał korekcie :)

 

Woskować - w sumie tradycyjnie, tylko z wykorzystaniem wysokogatunkowych, markowych mikrofibr i z dużą delikatnością. Kiepskie i dociskane mogą zarysować, także kiepsko wykończonymi brzegami lub metkami - sam mam to na sumieniu :)

Nakładać wosk dobrym aplikatorem (np. meguiars, zymol, DoDo, Swissvax, Chemical Guys). Mikrofibry do polerowania tych samych firm ew. jeszcze HoW. Różnica miedzy mikrofibrami no-name z marketów a markowymi produktami może być w Twoim przypadku istotna.

 

Oczywiściw szystko na umyte i wysuszone auto - każdy kurz/piasek złapany w aplikator lub mikrofibrę to zbrodnia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie lepszy efekt niż zwykły sonax politura ??

 

Jak przygotujesz cleanerem powierzchnie to tak będzie ale w okolicach tej ceny czyli z czego pamietam około 120zł można kupić lepszy wosk niż ten Premium Sonaxa . Sonax z mojego doświadczenia trzyma strasznie krótko mi już przestał kropelkować w należyty sposób po 2 myciu po 3 nie było praiwe czego zbierać. .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lexus i Infinity maja nowy dwuskładnikowy lakier ... , gdzie bezbarwny jest elastyczny i niweluje tym powstawanie rysek ;)

 

Od kiedy go stosują? Ciekaw jestem, czy jest na tyle elastyczny, by w większym stopniu przetrwać myjnię automatyczną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno zawiera wierzchnią warstwę z dużym dodatkiem żywicy, przez co w wysokich temperaturach drobne rysy są niwelowane. Coś takiego czytałem, jednak nie wiem jak to się ma w praktyce.

ale trzeba przyznać,że rozwiązanie ciekawe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno zawiera wierzchnią warstwę z dużym dodatkiem żywicy, przez co w wysokich temperaturach drobne rysy są niwelowane. Coś takiego czytałem, jednak nie wiem jak to się ma w praktyce.

 

Aaa, też gdzieś na to trafiłem, że pod wpływem wysokiej temperatury się niwelują. Że niby żywica się "rozpływa w rysach"? Dziwne trochę, poza tym, słyszałem też o innej technologii, która "ma być" używana (choć to prototyp) np. w plastikach, ale i na lakierach samochodowych. Chodzi o to, że jeśli zrobi się rysa lub pęknięcie jakaś płynna substancja wewnątrz te ubytki wypełni. Minusem ma być to, że zadziała to tylko raz.

 

Swoją drogą, pewnie nie wejdzie do produkcji, jak wiele prototypów z "Focusa" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki lakier jako pierwszy zastosował z tego co mi wiadomo nissan na obecnej generacji murano. zdolność do częściowego niwelowania rys producent określa na 3 lata, czyli czas gwarancji. Na bank w warunkach gwarancji jest jakieś zastrzeżenie dotyczące myjni szczotkowych i polerowania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można by się pokusić o stwierdzenie, że co rok musisz do nich przyjechać na inspekcję lakieru :-]

nie tylko można,ale nawet trzeba,gydż to jest podstawa gwarancji ochrony perforacyjnej i lakieru ... ale to jest norma u każdego producenta ... i nic nadzwyczajnego ;)

 

[ Dodano: 14 Grudzień 2009, 22:14 ]

w fordach musisz przy okazji każdego przeglądu zgłosić sie na przegląd powłoki lakierniczej

przegląd wykonywany raz na rok +,- 1 miesiąc ;) przy okazji jeżeli zostanie stwierdzony jakikolwiek ubytek należy zrobić go maks w 7 dni od daty jego stwierdzenia,żeby można było podbić kartę przeglądu inaczej gwarancja przepada ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy okazji jeżeli zostanie stwierdzony jakikolwiek ubytek należy zrobić go maks w 7 dni od daty jego stwierdzenia,żeby można było podbić kartę przeglądu inaczej gwarancja przepada

żeby było jeszcze bardziej kozacko, to przepada na całe auto a nie tylko element z uszkodzeniem. w praktyce przechodzą jednak nawet bardzo grube rysy do podkładu. gdzie logika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w fordach musisz przy okazji każdego przeglądu zgłosić sie na przegląd powłoki lakierniczej, inaczej tracisz część uprawnień z tytułu gwarancji na lakier.

Tak jest w przypadku każdego nowego auta :)

 

Powłoka typu scratch shield stosowana jest przede wszystkim w Infiniti. Jak to oni nazywają - samonaprawiająca się ;) Tutaj film, ale ciekawe właśnie jak ze stosowaniem kosmetyków:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.