Jump to content

Problem z rysami


Guest Pablo470
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Mam dziwny problem , od pewnego czasu posiadam auto z bardzo dziwnym lakierem ( azuritschwarz metalic jest to lakier z grupy BMW INDIVIDUAL . Lakier jest o tyle nie typowy że bardzo się mieni w sloncu robi się granatowy a wieczorkiem jest głeboko czarny ( lakier znany z M5 lub M6) . Problem polega na tym że przy niewielkim porysowaniu paznokciem ( delikatnie ) po lakierze powstaje rysa . Inne lakiery BMW są ( moim zdaniem ) zupełnie inne np. saphireschwarz jest bardzo twardy i łatwy do polerowana , wystarczy sonax autopolitura i auto lśni . Boje się jak wypolerować ten lakier tak aby go bardziej nie porysować , zwykłe przetarcie szmatą po czystym lakierze powoduje kilka rysek . Dealer z poznania Olszowiec twierdzi że " ten typ tak ma "

 

Czym woskować , pomocy

Bede wdzięczny za każdą pomoc

Link to comment
Share on other sites

no cóż, takie życie z nietypowymi autami i lakierami!

ostatnio polerując lakier na 10-cio letnim volvo uznałem, że jest jednym z twardszych z jakimi miałem do czynienia. Jakież było moje zdziwienie, gdy okazało się, że od przetarcia mikrofibrą(czyściutką) powstało kilkanaście drobnych rysek...

Co do Twojego auta:

1.nie rób więcej testu paznokcia!!!

2.zaopatrz się w zestaw conajmniej kilkunastu nowych, wysokiej jakości szmatek z mikrofibry

3.kup dobry ręcznik do osuszania auta i podobnie jak mikrofibry, pierz co po każdym użyciu, nawet jak zdaje się być czysty(byle nie w 90stopniach w pralce!!)

4.nie używaj gąbki z silikonem, kup rękawicę z mikrofibry i 2 wiadra!

5.przeczytaj 90% wątków na forum dot. lakieru a będziesz dobrze wiedział, jaki jest następny krok.

Link to comment
Share on other sites

Ten typ faktycznie może tak mieć. Może akurat ten konkretny "mieniący się" Individual musi mieć bardzo miękką warstwę klaru? Bo rozumiem, że masz pewność, że auto nie było naprawiane i lakierowane w całości. Chociaż miekki lakier to raczej domena japończyków - Honda, Lexus.

 

W każdym bądź razie dwie wiadomości - zła, że on bedzie Ci się po prostu łatwo rysował. Dobra, będzie się łatwiej poddawał korekcie :)

 

Woskować - w sumie tradycyjnie, tylko z wykorzystaniem wysokogatunkowych, markowych mikrofibr i z dużą delikatnością. Kiepskie i dociskane mogą zarysować, także kiepsko wykończonymi brzegami lub metkami - sam mam to na sumieniu :)

Nakładać wosk dobrym aplikatorem (np. meguiars, zymol, DoDo, Swissvax, Chemical Guys). Mikrofibry do polerowania tych samych firm ew. jeszcze HoW. Różnica miedzy mikrofibrami no-name z marketów a markowymi produktami może być w Twoim przypadku istotna.

 

Oczywiściw szystko na umyte i wysuszone auto - każdy kurz/piasek złapany w aplikator lub mikrofibrę to zbrodnia :)

Link to comment
Share on other sites

Będzie lepszy efekt niż zwykły sonax politura ??

 

Jak przygotujesz cleanerem powierzchnie to tak będzie ale w okolicach tej ceny czyli z czego pamietam około 120zł można kupić lepszy wosk niż ten Premium Sonaxa . Sonax z mojego doświadczenia trzyma strasznie krótko mi już przestał kropelkować w należyty sposób po 2 myciu po 3 nie było praiwe czego zbierać. .

Link to comment
Share on other sites

Lexus i Infinity maja nowy dwuskładnikowy lakier ... , gdzie bezbarwny jest elastyczny i niweluje tym powstawanie rysek ;)

 

Od kiedy go stosują? Ciekaw jestem, czy jest na tyle elastyczny, by w większym stopniu przetrwać myjnię automatyczną...

Link to comment
Share on other sites

Podobno zawiera wierzchnią warstwę z dużym dodatkiem żywicy, przez co w wysokich temperaturach drobne rysy są niwelowane. Coś takiego czytałem, jednak nie wiem jak to się ma w praktyce.

ale trzeba przyznać,że rozwiązanie ciekawe ;)

Link to comment
Share on other sites

Podobno zawiera wierzchnią warstwę z dużym dodatkiem żywicy, przez co w wysokich temperaturach drobne rysy są niwelowane. Coś takiego czytałem, jednak nie wiem jak to się ma w praktyce.

 

Aaa, też gdzieś na to trafiłem, że pod wpływem wysokiej temperatury się niwelują. Że niby żywica się "rozpływa w rysach"? Dziwne trochę, poza tym, słyszałem też o innej technologii, która "ma być" używana (choć to prototyp) np. w plastikach, ale i na lakierach samochodowych. Chodzi o to, że jeśli zrobi się rysa lub pęknięcie jakaś płynna substancja wewnątrz te ubytki wypełni. Minusem ma być to, że zadziała to tylko raz.

 

Swoją drogą, pewnie nie wejdzie do produkcji, jak wiele prototypów z "Focusa" :)

Link to comment
Share on other sites

Taki lakier jako pierwszy zastosował z tego co mi wiadomo nissan na obecnej generacji murano. zdolność do częściowego niwelowania rys producent określa na 3 lata, czyli czas gwarancji. Na bank w warunkach gwarancji jest jakieś zastrzeżenie dotyczące myjni szczotkowych i polerowania...

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Na bank w warunkach gwarancji jest jakieś zastrzeżenie dotyczące myjni szczotkowych i polerowania...

 

Można by się pokusić o stwierdzenie, że co rok musisz do nich przyjechać na inspekcję lakieru :-]

Link to comment
Share on other sites

Można by się pokusić o stwierdzenie, że co rok musisz do nich przyjechać na inspekcję lakieru :-]

nie tylko można,ale nawet trzeba,gydż to jest podstawa gwarancji ochrony perforacyjnej i lakieru ... ale to jest norma u każdego producenta ... i nic nadzwyczajnego ;)

 

[ Dodano: 14 Grudzień 2009, 22:14 ]

w fordach musisz przy okazji każdego przeglądu zgłosić sie na przegląd powłoki lakierniczej

przegląd wykonywany raz na rok +,- 1 miesiąc ;) przy okazji jeżeli zostanie stwierdzony jakikolwiek ubytek należy zrobić go maks w 7 dni od daty jego stwierdzenia,żeby można było podbić kartę przeglądu inaczej gwarancja przepada ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
nie tylko można,ale nawet trzeba,gydż to jest podstawa gwarancji ochrony perforacyjnej i lakieru ... ale to jest norma u każdego producenta ... i nic nadzwyczajnego ;)

 

Wiem Tomek, stąd też moja delikatna szyderka :-]

Link to comment
Share on other sites

przy okazji jeżeli zostanie stwierdzony jakikolwiek ubytek należy zrobić go maks w 7 dni od daty jego stwierdzenia,żeby można było podbić kartę przeglądu inaczej gwarancja przepada

żeby było jeszcze bardziej kozacko, to przepada na całe auto a nie tylko element z uszkodzeniem. w praktyce przechodzą jednak nawet bardzo grube rysy do podkładu. gdzie logika?

Link to comment
Share on other sites

w fordach musisz przy okazji każdego przeglądu zgłosić sie na przegląd powłoki lakierniczej, inaczej tracisz część uprawnień z tytułu gwarancji na lakier.

Tak jest w przypadku każdego nowego auta :)

 

Powłoka typu scratch shield stosowana jest przede wszystkim w Infiniti. Jak to oni nazywają - samonaprawiająca się ;) Tutaj film, ale ciekawe właśnie jak ze stosowaniem kosmetyków:

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.