Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W1Michal, są przecież glinki o różnej "mocy". ValetPRO Orange jest chyba z tych delikatniejszych.

 

Btw.

Lakier Peugeotowski chyba nie jest aż tak miękki :o

  • Odpowiedzi 10,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano
Panowie i Panie potrzebuje pomocy, dziś po umyciu auta po ponad miesiącu zauważyłem że całe auto mam w maleńkich szarych kropkach, są wszedzie, jak się przejedzie ręką po aucie czuć że są na każdym elemencie :shock: próbowałem to potraktować cleanerem DJ Microprime ale zeszło może 5 % reszta siedzi na lakierze jak zła. Jak wezmę paznokciem to to schodzi, ale nie wyobrażam sobie skrobać teraz całego auta. Może sprobowac jakiegoś środka do usuwania smoły ? co radzicie ?

 

 

Widzę ze nie tylko mi coś takiego trafiło. Dwa tygodnie temu koledze na białym e60 pojawiły się szare brązowe kropki. Na całym aucie. Schodzily tylko pod paznokciem. Tydzień temu zwalczylismy cholestwo. Niestety w Roch na cale auto poszła wpierw pół litra pickbrokt potem litr 4nano środka do usuwania osadów i rdzy,ale samo się nie rozpuszczalo, zabrzmi to brutalnie ale tarlismy to bawełna, potem mycie dokładne. Dalej pozostało jakieś 30% i tutaj poszła w ruch glinka. A potem maszyna i korekta lakieru. Na koniec mycie i woskowanie. Do dziś podejrzewam ze to jakiś wykusz z robót przy drogowych lub budowlano wysokościowych.

Współczuję ci jeśli masz coś podobnego. Nie masz doświadczenia sam nie rób. Ale oddając do specjalistów będziesz mieć zrobione bezpiecznie dla lakieru. Wg mnie bez korekty lakieru się nie obejdzie. Ale życzę Ci powodzenia.

Opublikowano
Panowie i Panie potrzebuje pomocy, dziś po umyciu auta po ponad miesiącu zauważyłem że całe auto mam w maleńkich szarych kropkach, są wszedzie, jak się przejedzie ręką po aucie czuć że są na każdym elemencie :shock: próbowałem to potraktować cleanerem DJ Microprime ale zeszło może 5 % reszta siedzi na lakierze jak zła. Jak wezmę paznokciem to to schodzi, ale nie wyobrażam sobie skrobać teraz całego auta. Może sprobowac jakiegoś środka do usuwania smoły ? co radzicie ?

 

 

Widzę ze nie tylko mi coś takiego trafiło. Dwa tygodnie temu koledze na białym e60 pojawiły się szare brązowe kropki. Na całym aucie. Schodzily tylko pod paznokciem. Tydzień temu zwalczylismy cholestwo. Niestety w Roch na cale auto poszła wpierw pół litra pickbrokt potem litr 4nano środka do usuwania osadów i rdzy,ale samo się nie rozpuszczalo, zabrzmi to brutalnie ale tarlismy to bawełna, potem mycie dokładne. Dalej pozostało jakieś 30% i tutaj poszła w ruch Glinka. A potem maszyna i korekta lakieru. Na koniec mycie i woskowanie. Do dziś podejrzewam ze to jakiś wykusz z robót przy drogowych lub budowlano wysokościowych.

Współczuję ci jeśli masz coś podobnego. Nie masz doświadczenia sam nie rób. Ale oddając do specjalistów będziesz mieć zrobione bezpiecznie dla lakieru. Wg mnie bez korekty lakieru się nie obejdzie. Ale życzę Ci powodzenia.

 

brzmi to nie ciekawie. teraz widzicie że jakbym zaczął trzeć to glinką to czuje że pogorszył bym sprawe. Spróbuje jakąś chemią do smoły, może to jakaś żywica i do tego się brud poprzyklejał, mam nadzieje że obejdzie się bez piłowania lakieru maszyną

Opublikowano
Btw.

Lakier Peugeotowski chyba nie jest aż tak miękki

Ja mam u siebie często czarne 508, śmiało mogę napisac, że lakier jest delikatny, a ptasie kupy robią na nim spustoszenie.

Opublikowano

Kilka kolejnych pytań od nowicjusza. ;)

1. Czy pędzelki do APC muszą być jakieś specjalne, detailingowe, czy mogą być takie zwykłe, malutkie, jak do poprawek na ścianach?

2. Czy jedną glinką przelecę całe auto? Mam trzydrzwiowego mieszczucha, więc mniej niż 4 metry długości.

3. Czy do usuwania ptasich odchodów z lakieru można stosować preparat do smoły i owadów, czy do takich rzeczy jest jakiś specjalny środek?

4. Jak zmywacie APC po wypędzelkowaniu. ale we wnętrzu? Bo na zewnątrz można strumieniem wody wypłukać. A jak we wnętrzu, np. z pedałów?

 

Z góry dzięki wielkie!

Opublikowano

J-zon - czytaj forum !!! Jeżeli nie masz ochoty, ani cierpliwości na zapoznawanie się z radami i doświadczeniami innych forumowiczów, zamieszczonymi na forum i próbujesz iść na łatwiznę, zadając takie pytania - odpuść sobie detailing, bo tam pójściem na łatwiznę i na skróty niewiele zdziałasz.

Opublikowano

Jak to jest, że zetrę ptasie kupsko i nie ma już w tym miejscu kropelkowania, czyżby klocek pożarł SRP ? :o

 

W1Michal kup sobie glinkę ValetPro ja stosuję żółtą jest delikatna, nie kosztuje majątku. Sprawdź w jakimś miejscu czy porysuje Ci auto, nie musisz przecież od razu glinkować cały samochód , zrób element i sprawdzaj czy nabroiłeś.

Opublikowano

mateuszk, ptasie guano przeżera srp, woski, (jak dłużej poleży to i powłoki) no i wżera się w lakier.

Opublikowano
mateuszk, ptasie guano przeżera srp, woski, (jak dłużej poleży to i powłoki) no i wżera się w lakier.

 

Dokładnie tak .Kupiłem samochód od starszej pani.Był mało używany ,wiecej stał pod blokiem .Nikt nie zmywał ptasich odchodów co doprowadziło do wykruszenia lakieru w miejscach gdzie zalegało g..no.

  • Moderator
Opublikowano

W1Michal, no offence ale usystematyzujmy trochę wiedzę bo ludzie ten temat czytają i się uczą.

 

1) 95% lakierów nowych samochodów, bez względu na markę i klasę auta, ma bardzo miękki lakier.

2) lakier to nie szklanka więc się nie stłucze.

3) glinka jest obowiązkowa przed każdym woskowaniem jeśli chce się naprawdę dobrze przygotować powierzchnię pod wosk. Przed nią używa się oczywiście odsmalaczy i deironizatorów ale one NIGDY wszystkiego nie usuną.

4) tylko glinka usuwa tysiąc twardych kropek na lakierze :)

5) miękka glinka (VP, Sonus, Megs itp.) nie sieje spustoszenia. Zrób tak jak piszą koledzy. Wypróbuj jej na małej powierzchni i zobaczysz że nie taki diabeł straszny jak się wydaje.

6) jeśli glinka zostawi nawet jakieś delikatne ryski czy hologramy to nie będą one większy od tych które robisz, myjąc auto.

7) ponieważ jak sam napisałeś, masz delikatny lakier który rysuje się od samego patrzenia, z tego wnioskuję że masz go już (wg naszych standardów) nieźle zmasakrowanego. Z tego wynika -> pkt 7

8) polerka a właściwie szybki finisz maszyną to nie żadne katowanie lakieru a obowiązkowa czynność co drugie - trzecie woskowanie, jeśli się chce żeby auto dobrze wyglądało.

 

Tyle ode mnie ;)

Opublikowano

Witam

mam inne pyt w spawie korekty.

Przymierzam się do korekty lakieru w swoim samochodzie.

Np. zaczynam korektę przedniego błotnika na paście Menzerna FG później przechodzę do PF a SF dopiero jak skończę wszystkie elementy po FG i PF.

Czy jadę wszystkie elementy FG później wszystkie na PF a na końcu SF

za odp. z góry Dzięki

Opublikowano

Ponawiam pytanie.

 

Co polecicie do zdrzakow i sierpow w corsie b polakierowanych lakierem strukturalnym?

chemical guys extreme shine fajnie sobie radzi, ale efekt krotkotrwaly. To samo z Shiny Garage Jet-Black exterior trim restorer

Opublikowano

iivo dzięki, muszę tylko ją znaleźć i wezmę się za robotę.

Wczoraj po kolejnym myciu dostrzegłem jaśniejsze plamy na listwie, trochę się wystraszyłem, że to ja dokonałem takiego spustoszenia. Dzisiaj obejrzałem drugą listę i humor mi się poprawił - jaśniejsze pola to miejsca przysłonięte przed promieniami słonecznymi, więc to nie ja jestem winowajcą. Jednak sytuacja nie jest różowa, chciałbym aby listwy wyglądały ładnie, tylko nie wiem co z nimi zrobić. Może macie jakieś sugestie?

plas2.jpg.287573227d3c29e58df8df6325b350aa.jpg

Opublikowano
Mathhias, Gyeon Q2 Trim.

 

On przyczerni elementy? Czy tylko zabezpieczy?

Bo mi zalezy, zeby te elementy staly sie czarniejsze. W carok polecaja mi valetpro trim glitz - co o tym sadzicie?

Opublikowano

Mathhias, przejrzyj dział testy i znajdź tego gyeona to raz, a dwa VP też będzie krótko leżał

 

[ Dodano: 2 Sierpień 2014, 14:13 ]

iivo dzięki, muszę tylko ją znaleźć i wezmę się za robotę.

Wczoraj po kolejnym myciu dostrzegłem jaśniejsze plamy na listwie, trochę się wystraszyłem, że to ja dokonałem takiego spustoszenia. Dzisiaj obejrzałem drugą listę i humor mi się poprawił - jaśniejsze pola to miejsca przysłonięte przed promieniami słonecznymi, więc to nie ja jestem winowajcą. Jednak sytuacja nie jest różowa, chciałbym aby listwy wyglądały ładnie, tylko nie wiem co z nimi zrobić. Może macie jakieś sugestie?

 

Używałeś magicznej gąbki??

Opublikowano

Corsa B? Na tym forum? :D

 

hehehe, mam też i takie autko.

 

Mathhias tchnąłeś we mnie energię do ogarnięcia zderzaków. Fotka miesiąc czekała w telefonie na wrzucenie na forum. Auto w coś uderzyło, jak kupowałem to mi to nie przeszkadzało, bo to było tanie auto kupione na czas remontu innego autka. Myślicie, że Polytrol sobie z tym poradzi?

 

[ Dodano: 2 Sierpień 2014, 14:24 ]

Kamilgt kupiłem ją jakieś dwa miesiące temu, a u mnie wszystko musi się uprawomocnić, więc została dobrze schowana :D. Jak wrócę do domu to wznowię poszukiwania zaginionej gąbki i zdam relację.

WP_000741.jpg.99377a52304ff237bd0dac7c266a66f5.jpg

Opublikowano

Jeśli to zderzaki Corsy - poradzi sobie. Spróbować można użyć też opalarki lub polakierować sprayem do plastików zewnętrznych :)

Opublikowano

cptolgierd myślisz, że opalarka poradzi sobie z powstałymi przesileniami powstałymi od naprężeń uderzeniowych. Za dużo roboty z lakierowaniem zderzaków, to nie jest auto reprezentacyjne :-)

Opublikowano

Co rozwinąć? Masz Corsę , to wyjrzyj za okno i zobacz jakie są listwy przy kołach ;)

Wkleiłem takie 50/50 zrobione w 30s tylko opalarką. Oczywiście była potem potrzebna metalowa packa żeby nie dmuchało na lakier ale po ok 30 min cała corsa miała plastiki w kolorze z jakim wyjechała z fabryki .

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.