Skocz do zawartości

Krótkie pytanie - krótka odpowiedź część 4


Evo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 10,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Panowie szybkie pytanko jak zmyje resztki wosku przygotuje samochód pod nowy jakimś cleanarem obecnie mam UC i UP to po tych 2 pastach powinno się przetrzeć jeszcze IPA żeby zmyć wypełniacze itp i teraz pytanie jak nie przejedziemy IPA i nałożymy na to wosk to rozumiem że wosk szybciej nam spłynie ? Nie powinno być odwrotnie że dłużej będzie się trzymał bo poprzednie środki już w jakimś tam stopniu przygotowały lakier pod wosk i powinny go dłużej utrzymywać itp ? Zastanawiam się czy wosk dłużej się utrzyma jak się przetrze IPA czy bez i dlaczego ;-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

majstry, bo juz zgłupiałem od tych wszystkich poradników na yt - kiedy stosować QD? Mam akurat od SG, a na aucie FK Pink Wax

 

1. mycie samochodu, suszenie i wtedy detailer

2. mycie auta, na mokre QD i wtedy suszenie fluffy'm

 

??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szpadliszi, są różne szkoły. Jedni leją QD na mokry samochód żeby lepiej dało się osuszać, a inni zaraz po osuszeniu. Osobiście praktykuję tą drugą opcję. Do psikania na mokry samochód są inne środki do tego przeznaczone, co nie znaczy, że QD się nie nada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, szukam piany aktywnej do mycia karoserii samochodowej ale w stacjonarnym sklepie mam tylko do wyboru Dimer, Tenzi Truck i pianę z firmy Moje Auto, czytałem na temat dwóch pierwszych i widzę, że forumowicze używają ich do mycia silników i maszyn. Można tymi środkami myć auto w jakimś mniejszym stężeniu? Ewentualnie co z podanych środków polecicie i w jakim stężeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do was pytanie, który z tych preparatów jest wg. was lepszy do czarnego lakieru?

Jeden i drugi mam zamiar używać tylko jako jeden produkt i nie mam czasu już na inne dodatkowe smarowania auta.

 

1. http://carok.pl/sklep/index.php?action=towar&id=561

2. http://carok.pl/sklep/towar.741.meguiar ... .311g.html

 

Który wg. was preparat nasyci bardziej kolor i będzie robił większy wow na ulicy?

Auto posiada zadbany lakier więc nie musi zakrywać rys.

 

Czy ktoś mógłby wyrazić swoją opinię? Będę wdzięczny bo moja wiedza jest znikoma w tej dziedzinie :/

 

Juz Ci odpowiedzialem chwile wczesniej to raz, a dwa wysililbys sie cokolwiek i poczytal o produktach, ktore zalinkowales, moze wtedy zrozumiesz , ze zestawienie, ktore podales jest totalnie bez sensu ( napisalem tez zreszta czemu )

 

 

Panowie szybkie pytanko jak zmyje resztki wosku przygotuje samochód pod nowy jakimś cleanarem obecnie mam UC i UP to po tych 2 pastach powinno się przetrzeć jeszcze IPA żeby zmyć wypełniacze itp i teraz pytanie jak nie przejedziemy IPA i nałożymy na to wosk to rozumiem że wosk szybciej nam spłynie ? Nie powinno być odwrotnie że dłużej będzie się trzymał bo poprzednie środki już w jakimś tam stopniu przygotowały lakier pod wosk i powinny go dłużej utrzymywać itp ? Zastanawiam się czy wosk dłużej się utrzyma jak się przetrze IPA czy bez i dlaczego ;-))

 

 

Po UC tak bo jest to pasta scierna jakby nie patrzec.

 

Natomiast UP to politura, czyli przecierajac ja IPA calkowicie ja zdejmiesz i praca jest bez sensu. UP mozesz traktowac jako taki podklad pod wosk, ktory poprawi wyglad i zamaskuje jakies tam ryski mniejsze.

 

Jak nie masz cleanera to machnij UC, potem UC przemywasz IPA, na to nakladasz UP i dopiero na to wosk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" Czy u któregoś z partnerów forum dostanę

Meguiars Paint Reconditioning Cream D151 ?

ktoś coś wie?czy tylko na stronie Meguiarsa

dostępny?"

 

 

 

 

 

 

Bańka zakupiona u mrcleaner-a :P

Zobaczymy jakie efekty daje i jak się tym AIO Meguiarsa pracuje :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do was pytanie, który z tych preparatów jest wg. was lepszy do czarnego lakieru?

Jeden i drugi mam zamiar używać tylko jako jeden produkt i nie mam czasu już na inne dodatkowe smarowania auta.

 

1. http://carok.pl/sklep/index.php?action=towar&id=561

2. http://carok.pl/sklep/towar.741.meguiar ... .311g.html

 

Który wg. was preparat nasyci bardziej kolor i będzie robił większy wow na ulicy?

Auto posiada zadbany lakier więc nie musi zakrywać rys.

 

Czy ktoś mógłby wyrazić swoją opinię? Będę wdzięczny bo moja wiedza jest znikoma w tej dziedzinie :/

 

Juz Ci odpowiedzialem chwile wczesniej to raz, a dwa wysililbys sie cokolwiek i poczytal o produktach, ktore zalinkowales, moze wtedy zrozumiesz , ze zestawienie, ktore podales jest totalnie bez sensu ( napisalem tez zreszta czemu )

 

 

Panowie szybkie pytanko jak zmyje resztki wosku przygotuje samochód pod nowy jakimś cleanarem obecnie mam UC i UP to po tych 2 pastach powinno się przetrzeć jeszcze IPA żeby zmyć wypełniacze itp i teraz pytanie jak nie przejedziemy IPA i nałożymy na to wosk to rozumiem że wosk szybciej nam spłynie ? Nie powinno być odwrotnie że dłużej będzie się trzymał bo poprzednie środki już w jakimś tam stopniu przygotowały lakier pod wosk i powinny go dłużej utrzymywać itp ? Zastanawiam się czy wosk dłużej się utrzyma jak się przetrze IPA czy bez i dlaczego ;-))

 

 

Po UC tak bo jest to pasta scierna jakby nie patrzec.

 

Natomiast UP to politura, czyli przecierajac ja IPA calkowicie ja zdejmiesz i praca jest bez sensu. UP mozesz traktowac jako taki podklad pod wosk, ktory poprawi wyglad i zamaskuje jakies tam ryski mniejsze.

 

Jak nie masz cleanera to machnij UC, potem UC przemywasz IPA, na to nakladasz UP i dopiero na to wosk.

 

 

OK

Czyli UC potem IPA i UP następnie wosk ;-) czyli rozumiem że jak bym nie miał UC tylko jakiś cleaner to dlatego go się przemywa IPA bo coś tam ściera i wosk by krócej na nim leżał ;-) ? Rozumiem ze rozwiązanie UC + IPA i wosk też jest poprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pierwsze Polerowanie przede mną :)

 

Miałem w planach ręczne UC ale naczytałem się o ręcznym polerowaniu przy użyciu UC i mi się odechciało :) przypomniało mi się iż mam gdzieś schowaną polerkę orbitalną czy możecie polecić mi jakieś pady/materiał jaki na nią założyć aby sprostała polerowaniu. przy użyciu UC??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK

Czyli UC potem IPA i UP następnie wosk ;-) czyli rozumiem że jak bym nie miał UC tylko jakiś cleaner to dlatego go się przemywa IPA bo coś tam ściera i wosk by krócej na nim leżał ;-) ? Rozumiem ze rozwiązanie UC + IPA i wosk też jest poprawne.

 

 

o kurde, a myslalem, ze to ja chaotycznie pisze :D

 

Nie nie nie nie patrz:

Czyli UC potem IPA i UP następnie wosk ;-) - TAK

 

czyli rozumiem że jak bym nie miał UC tylko jakiś cleaner to dlatego go się przemywa IPA bo coś tam ściera i wosk by krócej na nim leżał ;-) - NIE

 

UC jest pasta scierna i moze ( tak jest ) zostawiac jakies tluste skladniki wypelniajace po pracy z ta wlasnie pasta i dlatego nalezaloby to najlepiej przemyc IPA aby wyzbyc sie tego wszystkiego i miec "goły" lakier.

 

Natomiast cleaner to jest taki jakby przygotowywacz powierzchni pod wosk. Dobrze dopasowany cleaner przedluzy zywotnosc wosku. Cleaner tak samo np usunie stara warstwe wosku ( lub jakies inne drobne zanieczyszczenia )

 

Wiec w teorii majac w arsenale 4 produkty ( UC , IPA, UP, wosk )

kolejnosc powinna wygladac tak:

praca z UC

przemyc IPA

nalozyc/ rozprowadzic Cleaner

nalozyc UP

nalozyc Wosk

 

majac tylko 3 produkty ( UC , IPA , wosk )

UC

przemyc IPA

UP

wosk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie dwa pytanka

 

- Czy produkty typu Red Devil, SG New T&G, Prix nie uszkodzą mi uszczelek szyberdachu ? Są jakby materiałowe, w dotyku przypominają zamsz.

 

- Czy po zrobieniu zaprawek w niektórych miejscach ( kupioną farbą w małym aplikatorze z pędzelkiem), będę mógł bez problemu to spolerować podczas korekty, tak aby powierzchnia była równa, bez garbu po zaprawce ? Nie powinno być problemów ?

 

Dzięki z góry :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie dwa pytanka

 

- Czy produkty typu Red Devil, SG New T&G, Prix nie uszkodzą mi uszczelek szyberdachu ? Są jakby materiałowe, w dotyku przypominają zamsz.

 

- Czy po zrobieniu zaprawek w niektórych miejscach ( kupioną farbą w małym aplikatorze z pędzelkiem), będę mógł bez problemu to spolerować podczas korekty, tak aby powierzchnia była równa, bez garbu po zaprawce ? Nie powinno być problemów ?

 

Dzięki z góry :)

 

ad1 Nie wiem co masz za uszczelki, jeśli rzeczywiście jest to coś ala zamsz to prixem itp. podchodziłbym ostrożnie, apc w nie za mocnym stężeniu, zachowując ostrożność, generalnie przed korektą/cleanerem bardziej skupiłbym się na porządnym wyglinowaniu niż laniu t&g po całości na dach.

 

ad2 zaprawki nie spolerujesz do równego poziomu, jeśli odprysk jest mały zaaplikuj lakier najmniejszymn pedzelkiem jaki masz, i nic więcej z tym nie kombinuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz spokojnie robić podnosic po jednym kole. układaj pod mocowanie wahacza(przód) wahacza/belki (tył). będzie to najpewniejszy punkt podporu. szkoda stawiać na podłużnicy, żeby nie uszkodzić zabezpieczenia podwozia. + najlepiej mieć na kobyłkach gumowe "osłonki"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.