Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Macie jakiś pomysł jak pozbyć się śladów po naklejkach z aluminiowej burty Mercedesa Sprintera ?

Naklejki i pozostały po nich klej usunąłem. Niestety nie mogę się pozbyć przebarwienia (nieoklejona część wyblakła).

Przeleciałem te miejsca papierem p1000 i p2000. Rożnica jest mniejsza lecz nadal można śmiało odczytać co było naklejone.

Najlepiej pokaże to zdjęcie.

Wszystkie pomysły mile widziane :)

21012013877.jpg.998debe926195571dbac7fc6be217692.jpg

  • Moderator
Opublikowano

Skoro papier 1000 i 2000 tego nie ruszyl to watpie zeby polerka rotacyjna byla w stanie...

Opublikowano

Filc na rotacje i jakiś siuwaks do polerowania alu, powinno zejść.

Opublikowano

Ja z kolei zaproponuję włókninę techniczną - dość wygodnie się nią szlifuje alu.

 

Można zaatakować odważnie ściernicą listkową z włókniny na wiertarce/szlifierce.

  • Administrator
Opublikowano

Z tą ściernicą bym nie szalał ponieważ można narobić biedy.

Zależy jaki efekt chcesz osiągnąć. Połysk czy mat. W obydwóch przypadkach zaczynasz od delikatnego szlifowania alu. Później albo polerujesz albo wykańczasz papierem np P2000-P3000, gąbką ścierną lub włókniną.

Za każdym razem musisz "zedrzeć" wierzchnią warstwę. Miejsca w których nie było naklejek są utlenione w większym stopniu od tych pod naklejkami. Przerabiałem ten temat bardzo dawno temu na burtach dostawczaka. Nie było jeszcze wtedy detailingu w naszym kraju ;)

Opublikowano

O kurcze, nie sądziłem, że taki odzew będzie.

Dziękuję ! Tym bardziej, że to mój pierwszy post na tym forum.

Próbowałem to polerować zielona pastą do aluminium na twardej gąbce i na filcu. Efektu zero :(

Próbowałem również autosolem na filcu i na gąbce. Niestety tu również efekt zerowy :(

Może gdyby to było gładkie aluminium to byłoby łatwiej, ale jest to chropowate. Dokładniej ma takie jakby linie wzdłuż burt. Są na tyle głębokie, że śmiało zatrzymuje się w nich paznokieć.

Na lustro nie mam zamiaru tego polerować :)

Chyba najrozsądniejszym wyjściem będzie p400, p1000 i może na koniec p2000.

Tu chodzi jedynie o to aby nie było widać śladów po naklejkach.

p400 poszłoby szybko, ale może zacznę od p800 albo p640 żeby nie narobić sobie wielu godzin tarcia drobniejszymi papierami ?

Jak sądzicie ?

Opublikowano
O kurcze, nie sądziłem, że taki odzew będzie.

Dziękuję ! Tym bardziej, że to mój pierwszy post na tym forum.

Próbowałem to polerować zielona pastą do aluminium na twardej gąbce i na filcu. Efektu zero :(

Próbowałem również autosolem na filcu i na gąbce. Niestety tu również efekt zerowy :(

Może gdyby to było gładkie aluminium to byłoby łatwiej, ale jest to chropowate. Dokładniej ma takie jakby linie wzdłuż burt. Są na tyle głębokie, że śmiało zatrzymuje się w nich paznokieć.

Na lustro nie mam zamiaru tego polerować :)

Chyba najrozsądniejszym wyjściem będzie p400, p1000 i może na koniec p2000.

Tu chodzi jedynie o to aby nie było widać śladów po naklejkach.

p400 poszłoby szybko, ale może zacznę od p800 albo p640 żeby nie narobić sobie wielu godzin tarcia drobniejszymi papierami ?

Jak sądzicie ?

 

 

Proponuję nie ceregielić się, siegałbym przynajmniej po papier 400 jak juz. Ważne żebyś szlifował wzdłuż tych oryginalnych śladów po obróbce, a nie np kolistymi ruchami.

  • Administrator
Opublikowano

Zrób lepsze zdjęcie. Jakieś zbliżenie. Musisz usunąć utleniona warstwę alu. Gradacje dobierz metoda prób. P400 P800 nie można tak jednoznacznie określić. Trzeba próbować!

Opublikowano

Dzięki za rady.

Od rana będę z tym walczył.

Oczywiście zacznę od prób. p1000 nie dało rady więc może 800. Jak nie 800 to 640 itd., aż dojdę do tego, który papier będzie najłagodniejszy, ale przyniesie zamierzony efekt.

Mógłbym to przelecieć p40 albo 24, ale ile później byłoby gładzenia :)

Opublikowano

Ja bym do tego podszedł nie mechanicznie, a chemicznie np. nierozcieńczony Tenzi Alux, który żre alu aż kipi - cała burta zostanie jednakowo wytrawiona, literki na bank znikną i zostanie czysta matowa powierzchnia

Opublikowano

Problem rozwiązany.

Aluxa nie zdobyłem, ale pomogło szlifowanie p80 na szlifierce a potem autosol ręcznie.

Wygląda ok. Śladu po naklejkach brak i nie widać śladów szlifowania, no może oprócz 2 miejsc gdzie za długo szlifierkę przytrzymałem :)

Jak ktoś jest zainteresowany wyglądem to mogę wrzucić fotkę.

Opublikowano

Tak, na pewno p80 :)

Po autosolu nie jest matowe. Wygląda jak normalna, używana burta. Tak mialo być :)

To ciężarówka do pracy a nie autko na wystawę :)

Jutro wrzucę fotkę, bo zapomniałem pstryknąć.

 

Dodaje fotki. Przepraszam za jakość, ale pstrykane telefonem w kiepskim oświetleniu.

25012013880.jpg.748b163b46d804b3c60278312d335885.jpg

25012013879.jpg.cadc7f5db9e3fc40992f09c3d7490858.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.