siwyalf Posted January 21, 2013 Report Posted January 21, 2013 Witam, Macie jakiś pomysł jak pozbyć się śladów po naklejkach z aluminiowej burty Mercedesa Sprintera ? Naklejki i pozostały po nich klej usunąłem. Niestety nie mogę się pozbyć przebarwienia (nieoklejona część wyblakła). Przeleciałem te miejsca papierem p1000 i p2000. Rożnica jest mniejsza lecz nadal można śmiało odczytać co było naklejone. Najlepiej pokaże to zdjęcie. Wszystkie pomysły mile widziane
Marco Posted January 21, 2013 Report Posted January 21, 2013 Tylko polerowanie. Aluminium jak wiadomo jest na to podatne
Dystrybutor e36ace Posted January 21, 2013 Dystrybutor Report Posted January 21, 2013 może zacznij papierami o mniejszej gradacjia
Pit_Krk Posted January 21, 2013 Report Posted January 21, 2013 może zacznij papierami o mniejszej gradacjia Ale w jakim celu?? Pod polerką zejdzie to bez problemu.
Moderator krd Posted January 21, 2013 Moderator Report Posted January 21, 2013 Skoro papier 1000 i 2000 tego nie ruszyl to watpie zeby polerka rotacyjna byla w stanie...
mol666 Posted January 21, 2013 Report Posted January 21, 2013 Filc na rotacje i jakiś siuwaks do polerowania alu, powinno zejść.
DS_Tomek Posted January 21, 2013 Report Posted January 21, 2013 Ja z kolei zaproponuję włókninę techniczną - dość wygodnie się nią szlifuje alu. Można zaatakować odważnie ściernicą listkową z włókniny na wiertarce/szlifierce.
Administrator AreK Posted January 21, 2013 Administrator Report Posted January 21, 2013 Z tą ściernicą bym nie szalał ponieważ można narobić biedy. Zależy jaki efekt chcesz osiągnąć. Połysk czy mat. W obydwóch przypadkach zaczynasz od delikatnego szlifowania alu. Później albo polerujesz albo wykańczasz papierem np P2000-P3000, gąbką ścierną lub włókniną. Za każdym razem musisz "zedrzeć" wierzchnią warstwę. Miejsca w których nie było naklejek są utlenione w większym stopniu od tych pod naklejkami. Przerabiałem ten temat bardzo dawno temu na burtach dostawczaka. Nie było jeszcze wtedy detailingu w naszym kraju
Franek Posted January 21, 2013 Report Posted January 21, 2013 A pastą do amelinium? http://www.pielegnowacauto.pl/kosmetyka ... -75ml.html
Administrator AreK Posted January 21, 2013 Administrator Report Posted January 21, 2013 Franek, po przygotowaniu owszem ale samą pastą nic nie zdziała.
siwyalf Posted January 21, 2013 Author Report Posted January 21, 2013 O kurcze, nie sądziłem, że taki odzew będzie. Dziękuję ! Tym bardziej, że to mój pierwszy post na tym forum. Próbowałem to polerować zielona pastą do aluminium na twardej gąbce i na filcu. Efektu zero Próbowałem również autosolem na filcu i na gąbce. Niestety tu również efekt zerowy Może gdyby to było gładkie aluminium to byłoby łatwiej, ale jest to chropowate. Dokładniej ma takie jakby linie wzdłuż burt. Są na tyle głębokie, że śmiało zatrzymuje się w nich paznokieć. Na lustro nie mam zamiaru tego polerować Chyba najrozsądniejszym wyjściem będzie p400, p1000 i może na koniec p2000. Tu chodzi jedynie o to aby nie było widać śladów po naklejkach. p400 poszłoby szybko, ale może zacznę od p800 albo p640 żeby nie narobić sobie wielu godzin tarcia drobniejszymi papierami ? Jak sądzicie ?
DS_Tomek Posted January 21, 2013 Report Posted January 21, 2013 O kurcze, nie sądziłem, że taki odzew będzie.Dziękuję ! Tym bardziej, że to mój pierwszy post na tym forum. Próbowałem to polerować zielona pastą do aluminium na twardej gąbce i na filcu. Efektu zero Próbowałem również autosolem na filcu i na gąbce. Niestety tu również efekt zerowy Może gdyby to było gładkie aluminium to byłoby łatwiej, ale jest to chropowate. Dokładniej ma takie jakby linie wzdłuż burt. Są na tyle głębokie, że śmiało zatrzymuje się w nich paznokieć. Na lustro nie mam zamiaru tego polerować Chyba najrozsądniejszym wyjściem będzie p400, p1000 i może na koniec p2000. Tu chodzi jedynie o to aby nie było widać śladów po naklejkach. p400 poszłoby szybko, ale może zacznę od p800 albo p640 żeby nie narobić sobie wielu godzin tarcia drobniejszymi papierami ? Jak sądzicie ? Proponuję nie ceregielić się, siegałbym przynajmniej po papier 400 jak juz. Ważne żebyś szlifował wzdłuż tych oryginalnych śladów po obróbce, a nie np kolistymi ruchami.
Administrator AreK Posted January 21, 2013 Administrator Report Posted January 21, 2013 Zrób lepsze zdjęcie. Jakieś zbliżenie. Musisz usunąć utleniona warstwę alu. Gradacje dobierz metoda prób. P400 P800 nie można tak jednoznacznie określić. Trzeba próbować!
siwyalf Posted January 21, 2013 Author Report Posted January 21, 2013 Dzięki za rady. Od rana będę z tym walczył. Oczywiście zacznę od prób. p1000 nie dało rady więc może 800. Jak nie 800 to 640 itd., aż dojdę do tego, który papier będzie najłagodniejszy, ale przyniesie zamierzony efekt. Mógłbym to przelecieć p40 albo 24, ale ile później byłoby gładzenia
Borek Posted January 22, 2013 Report Posted January 22, 2013 Ja bym do tego podszedł nie mechanicznie, a chemicznie np. nierozcieńczony Tenzi Alux, który żre alu aż kipi - cała burta zostanie jednakowo wytrawiona, literki na bank znikną i zostanie czysta matowa powierzchnia
siwyalf Posted January 23, 2013 Author Report Posted January 23, 2013 Problem rozwiązany. Aluxa nie zdobyłem, ale pomogło szlifowanie p80 na szlifierce a potem autosol ręcznie. Wygląda ok. Śladu po naklejkach brak i nie widać śladów szlifowania, no może oprócz 2 miejsc gdzie za długo szlifierkę przytrzymałem Jak ktoś jest zainteresowany wyglądem to mogę wrzucić fotkę.
kinek01 Posted January 24, 2013 Report Posted January 24, 2013 siwyalf, a nie zrobiło się bardziej matowe aluminium? Jak masz jakieś zdjęcia z prac to wrzuć, chętnie zobaczę
Administrator AreK Posted January 24, 2013 Administrator Report Posted January 24, 2013 siwyalf, na pewno P80? Żadnym drobniejszym papierem nie wykańczałeś ?
siwyalf Posted January 24, 2013 Author Report Posted January 24, 2013 Tak, na pewno p80 Po autosolu nie jest matowe. Wygląda jak normalna, używana burta. Tak mialo być To ciężarówka do pracy a nie autko na wystawę Jutro wrzucę fotkę, bo zapomniałem pstryknąć. Dodaje fotki. Przepraszam za jakość, ale pstrykane telefonem w kiepskim oświetleniu.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now