Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam,

Macie jakiś pomysł jak pozbyć się śladów po naklejkach z aluminiowej burty Mercedesa Sprintera ?

Naklejki i pozostały po nich klej usunąłem. Niestety nie mogę się pozbyć przebarwienia (nieoklejona część wyblakła).

Przeleciałem te miejsca papierem p1000 i p2000. Rożnica jest mniejsza lecz nadal można śmiało odczytać co było naklejone.

Najlepiej pokaże to zdjęcie.

Wszystkie pomysły mile widziane :)

21012013877.jpg.998debe926195571dbac7fc6be217692.jpg

Posted
może zacznij papierami o mniejszej gradacjia

 

Ale w jakim celu?? :dontknow:

 

Pod polerką zejdzie to bez problemu.

  • Moderator
Posted

Skoro papier 1000 i 2000 tego nie ruszyl to watpie zeby polerka rotacyjna byla w stanie...

Posted

Filc na rotacje i jakiś siuwaks do polerowania alu, powinno zejść.

Posted

Ja z kolei zaproponuję włókninę techniczną - dość wygodnie się nią szlifuje alu.

 

Można zaatakować odważnie ściernicą listkową z włókniny na wiertarce/szlifierce.

  • Administrator
Posted

Z tą ściernicą bym nie szalał ponieważ można narobić biedy.

Zależy jaki efekt chcesz osiągnąć. Połysk czy mat. W obydwóch przypadkach zaczynasz od delikatnego szlifowania alu. Później albo polerujesz albo wykańczasz papierem np P2000-P3000, gąbką ścierną lub włókniną.

Za każdym razem musisz "zedrzeć" wierzchnią warstwę. Miejsca w których nie było naklejek są utlenione w większym stopniu od tych pod naklejkami. Przerabiałem ten temat bardzo dawno temu na burtach dostawczaka. Nie było jeszcze wtedy detailingu w naszym kraju ;)

  • Administrator
Posted

Franek, po przygotowaniu owszem ale samą pastą nic nie zdziała.

Posted

O kurcze, nie sądziłem, że taki odzew będzie.

Dziękuję ! Tym bardziej, że to mój pierwszy post na tym forum.

Próbowałem to polerować zielona pastą do aluminium na twardej gąbce i na filcu. Efektu zero :(

Próbowałem również autosolem na filcu i na gąbce. Niestety tu również efekt zerowy :(

Może gdyby to było gładkie aluminium to byłoby łatwiej, ale jest to chropowate. Dokładniej ma takie jakby linie wzdłuż burt. Są na tyle głębokie, że śmiało zatrzymuje się w nich paznokieć.

Na lustro nie mam zamiaru tego polerować :)

Chyba najrozsądniejszym wyjściem będzie p400, p1000 i może na koniec p2000.

Tu chodzi jedynie o to aby nie było widać śladów po naklejkach.

p400 poszłoby szybko, ale może zacznę od p800 albo p640 żeby nie narobić sobie wielu godzin tarcia drobniejszymi papierami ?

Jak sądzicie ?

Posted
O kurcze, nie sądziłem, że taki odzew będzie.

Dziękuję ! Tym bardziej, że to mój pierwszy post na tym forum.

Próbowałem to polerować zielona pastą do aluminium na twardej gąbce i na filcu. Efektu zero :(

Próbowałem również autosolem na filcu i na gąbce. Niestety tu również efekt zerowy :(

Może gdyby to było gładkie aluminium to byłoby łatwiej, ale jest to chropowate. Dokładniej ma takie jakby linie wzdłuż burt. Są na tyle głębokie, że śmiało zatrzymuje się w nich paznokieć.

Na lustro nie mam zamiaru tego polerować :)

Chyba najrozsądniejszym wyjściem będzie p400, p1000 i może na koniec p2000.

Tu chodzi jedynie o to aby nie było widać śladów po naklejkach.

p400 poszłoby szybko, ale może zacznę od p800 albo p640 żeby nie narobić sobie wielu godzin tarcia drobniejszymi papierami ?

Jak sądzicie ?

 

 

Proponuję nie ceregielić się, siegałbym przynajmniej po papier 400 jak juz. Ważne żebyś szlifował wzdłuż tych oryginalnych śladów po obróbce, a nie np kolistymi ruchami.

  • Administrator
Posted

Zrób lepsze zdjęcie. Jakieś zbliżenie. Musisz usunąć utleniona warstwę alu. Gradacje dobierz metoda prób. P400 P800 nie można tak jednoznacznie określić. Trzeba próbować!

Posted

Dzięki za rady.

Od rana będę z tym walczył.

Oczywiście zacznę od prób. p1000 nie dało rady więc może 800. Jak nie 800 to 640 itd., aż dojdę do tego, który papier będzie najłagodniejszy, ale przyniesie zamierzony efekt.

Mógłbym to przelecieć p40 albo 24, ale ile później byłoby gładzenia :)

Posted

Ja bym do tego podszedł nie mechanicznie, a chemicznie np. nierozcieńczony Tenzi Alux, który żre alu aż kipi - cała burta zostanie jednakowo wytrawiona, literki na bank znikną i zostanie czysta matowa powierzchnia

Posted

Problem rozwiązany.

Aluxa nie zdobyłem, ale pomogło szlifowanie p80 na szlifierce a potem autosol ręcznie.

Wygląda ok. Śladu po naklejkach brak i nie widać śladów szlifowania, no może oprócz 2 miejsc gdzie za długo szlifierkę przytrzymałem :)

Jak ktoś jest zainteresowany wyglądem to mogę wrzucić fotkę.

Posted

siwyalf, a nie zrobiło się bardziej matowe aluminium? Jak masz jakieś zdjęcia z prac to wrzuć, chętnie zobaczę ;)

  • Administrator
Posted

siwyalf, na pewno P80? Żadnym drobniejszym papierem nie wykańczałeś ?

Posted

Tak, na pewno p80 :)

Po autosolu nie jest matowe. Wygląda jak normalna, używana burta. Tak mialo być :)

To ciężarówka do pracy a nie autko na wystawę :)

Jutro wrzucę fotkę, bo zapomniałem pstryknąć.

 

Dodaje fotki. Przepraszam za jakość, ale pstrykane telefonem w kiepskim oświetleniu.

25012013880.jpg.748b163b46d804b3c60278312d335885.jpg

25012013879.jpg.cadc7f5db9e3fc40992f09c3d7490858.jpg

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.