Skocz do zawartości

Co czyni polerkę dobrą ?


KubaCK

Rekomendowane odpowiedzi

maja polerke SPARKY ale w cenie 539PLN - czy da sie gdzies taniej kupic ?

Jednym ze sposobów, mając konto na Allegro, jest subskrybcja . Wpisujesz interesującą Cię polerkę i otrzymujesz na maila codziennie rano info o wystawionym nowo przedmioci. Tak trafiłem Sparkego w grudniu za 370 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Polecacie początkującym użytkownikom rotacyjną jako początek swoich przygód w detailingu. Przy braku możliwości ćwiczenia na elementach ze szrotu lub bez odpowiedniego kursu/instruktażu jest to dość ryzykowny krok.

 

Polecam 2 filmiki od użytkownika Junkman2008 z forum DW który mówi jak działa DA i czy można nim uszkodzić lakier. Tym samym ukazuje sposób działania maszyny rotacyjnej. Dodajcie do tego niewielką ilość praktyki i nieszczęście gotowe. Oto link do tematu na DW:

http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=139060

 

W tamtym roku też zastanawiałem się, czy nie wziąć z Allegro jakiejś taniej maszynki rotacyjnej, jednak po kilku lekturach zmądrzałem. Wolę trochę dłużej popracować z lakierem niż później żałować wyrządzonych szkód.

Stałem się posiadaczem zestawiku DAS-6 z CYC i banan nie schodzi mi z gęby :-]:D

A jeśli mowa o kosztach zakupu to proszę bardzo:

http://www.autopaint-pro.co.uk/kestral- ... -655-p.asp 60 funtow bez VAT-u

http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing ... d_519.html 80 funtów z VAT-em

 

Pozdrawiam.. 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CYC i ich podejście do klienta ... jasne.

 

Łukasz, ja nie miałem z nimi problemów :)

 

Kestrel kosztuje 425PLN - tez sie nad nia zastanawialem, jest na prawde dobra czy tylko bezpieczna :)

 

Jeśli pytasz się o DA to jest bezpieczniejsza od rotacyjnej :) Proponuje obejrzeć link z forum DW który umieściłem w swoim poprzednim poście. Rozwieje to wszelkie wątpliwości co do bezpieczeństwa używania DA :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JJ., z drugiej strony, używając na początku miękkich padów, trzeba się ewidentnie starać, żeby coś popsuć. rozumiem, że ktoś zacznie od twardych, mocno ściernych gąbek, ale na takim standartowym polishing czy finishing pad można się nauczyć. ja tak zaczynałem i obyło się bez ofiar;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie, ze obejrzalem ale ten film pokazuje tylko jak bezpieczna jest ta polerka, a ja sie zapytalem czy jest skuteczna. Ja musze na 2 autach zrobic polerke compundem (bo lakiery sa w kiepskim stanie), a dopiero potem zabezpieczyc woskami, sealantami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w sumie bez żadnego doświadczenia zabrałem się za pracę rotacją ... Prawdą jest fakt, że uczyłem się na jakiś elementach na których mi nie zależało (parę par drzwi) - ale na nich mimo usilnych starań nie udało mi się wyrządzić żadnych szkód (zieloną, pomarańczową ani niebieską gąbką). Jedyne które mi się udało uszkodzić to te które hamsko tarłem papierem ściernym na siłę, żeby zobaczyć ile wytrzymają - powiem tak, że wytrzymał naprawdę baaaaaaardzo dużo.

 

Stosunkowo łatwo natomiast szło uszkadzanie rantów zieloną gąbką na wysokich obrotach - robiłem to jednak celowo.

 

Innym faktem jest to, że żeby usunąć rysy, hologramy i inne takie sprawy to naprawdę sporo musiałem trenować na moich ofiarach a i tak jeszcze nie zawsze mi to wychodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tak zaczynałem i obyło się bez ofiar;)

No widzisz julian, jednemu się uda, drugiemu nie do końca. Moim zdaniem nie warto grać w taką ruletkę. A jakie było Twoje doświadczenie zanim przystąpiłeś do pracy z rotacyjną? 8-)

 

a ja sie zapytalem czy jest skuteczna.

Jest skuteczna tak samo jak rotacyjna, wymaga jedynie poświęcenia trochę większej ilości czasu (a w detailingu chyba nie chodzi o pośpiech :roll: ) Pod tymi filmikami z DW była pokazana Corvette po pracy z DA. Rezultaty jednak mówią same za siebie - uzyskanie zadziwiających efektów jest możliwe. Jeśli chodzi o więcej przykładów ukazujących skuteczność DA to mi osobiście podobają się efekty pracy z UDM (Ultimate Detailing Machine bodajże) użytkownika Baker21 z DW. Również relacja opisująca cały zabieg (od mycia po woskowanie) jest wykonana na bardzo wysokim poziomie.

 

 

julian, często jest tak, że użytkownicy polerek rotacyjnych sięgają po DA aby wykończyć swoją robotę. Coś w tym jest.. :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz julian, jednemu się uda, drugiemu nie do końca. Moim zdaniem nie warto grać w taką ruletkę. A jakie było Twoje doświadczenie zanim przystąpiłeś do pracy z rotacyjną?

używałem turtle wax turbo nano i byłem podniecony zestawem szmatek nigrina z reala. a potem od razu kupiłem rotacje hitachi, pady niebieskie 3M i Ultrafine. tak się zaczęło. potem sobie stopniowałem, dokupiłem żółtą, żółte i czarne pady, w końcu przeskoczyłem na FC+ i twarde gąbki, żeby skończyć z papierem 2000 w ręku. teraz czekam na testy z papierem na maszynie pneumatycznej;) w międzyczasie sprawdziłem kilkanaście różnych padów, trochę aut zrobiłem, tylko raz zaliczyłem wpadkę, ale na szczęscie było to małe draśnięcie. i pewnie dlatego, że nie chciało mi się zmieniac padów swojej maszynie, a pożyczyłem cudzą makitę z uchwytem dla leworęcznych. oto moja historia, dziękuję za uwagę :lol::ad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz, właśnie o to mi chodzi. Lakiernicy tworzą mit o nie wiadomo jakiej mocy niszczycielskiej maszyn. Nie warto powielać takiego poglądu, one nie gryzą. Tyczy się to tylko ludzi którzy podejdą do tego zdroworozsądkowo i nie zaczną obrotami 2000 jeździć po malowanym elemencie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, Maciek (nOx) ostatnio mi wygarnął, że jak do niego pierwszy raz przyszedłem, to zażekałem się, iż nigdy maszyny nie wezmę do ręki.

Ostatnio zakupiłem rotacje i na DA nie chce mi się już patrzeć.

Zastanawiam się tylko, dlaczego się tak bałem wcześniej rotacji...

Dobre rady udzielił mi Łukasz i Metys, a mianowicie bezpieczna predkość 600 - 1200 obr... Co w mojej akurat odpowiada:

1 bieg 700 obr

2 bieg 1200 obr

3 bieg 1500 obr

 

Koledzy, prawda jest taka, iz gdy się leci na wolnych obrotach i odpowiednio słabszą pastą i padem to krzywdy się nie da zrobić, chyba że faktycznie ktoś się zagapi.

Ostatnio kolega sie tak zagapił na weselu i zupą oblał Pannę Młodą...

 

A przy polerce chyba każdy z nas uważa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie jak się ma szlifierko-polerka DA: RUPES EK150AE kontra Festool 150(lub125) Rotex?

Jakby nie patrzeć jest to bliźniaczy model a o tej pierwszej firmie jeszcze nikt nie wspominał. Obie mają multum zastosowań głównie w lakiernictwie a nawet stolarswie.

Teraz pytanie jak one się spisują przy samej kosmetyce aut, czy warto wydać takie pieniądze (prawie 2 tyś.)jeżeli dwukrotnie przepłacamy za samą funkcję odsysania pyłu, której to ja wiadomo nikt nie wykorzystuje przy np. nabłyszczaniu auta na wysoki połysk???

Poza tym większość prac robimy i tak maszynką rotacyjną :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luigi,

będziesz robił profi detailing, czy bawił się sam dla siebie????

Jeżeli sam dla siebie, to chyba nie warto wydawać prawie 2 koła zł na polerkę,

której będziesz używał nawet 4-5 razy w roku.

Natomiast, jeżeli planujesz robić 4-5 aut w miesiącu to chyba warto.

Takie moje zdanie. Sam myślałem o Rotex-ie, ale mając dwa auta do "obsługi" odpuściłem

zakup, mimo że kasę miałem ;)

Pamętaj że Rotex to tylko taka lepsza polerka orbitalna i do zniszczonych lakierów

i tak będziesz musiał kupić rotacyjną, chyba że lubisz polerować godzinami :ad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od ponad roku jadę wszystko swoją rotacyjną SP3 i jest ok, ale jest okazja zakupu tego Rupes'a co wspominałem wcześniej i się waham bo za jej cenę można mieć prawie 4 Kestrele :D

Poza tym robię tego nie za wiele i pewnie nie wykorzystam w pełni jej zalet...bo to w zasadzie bardziej szlifierka na lakiernię a tylko jednym z jej zastosowań może być wykańczanie auta po polerowaniu (sam producent takie maszynki nazywa antyhologram).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szeryf ma Rupesa 18, ale żadko go widać, zreszta ja też nie kontaktuję się z nim, więc nie wiem co się z nim dzieje. W każdym razie była to rotacja.

 

Luigi, kupiłbym kestrela.

A jak się okaże, że jest niewystarczający, to na tyle się zamortyzuje, że będziesz w stanie kupić coś lepszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.