Skocz do zawartości

Collinite 476 vs. Collinite 915


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Test w stylu bratobójczej walki. Czy warto dopłacic do Colli 915? Czy efekt faktycznie jest lepszy? A może opłaca się dopłacić za więcej produktu?

 

Sprawdźmy;)

 

Krótko o produktach

 

Colli 476

 

dostępny w opakowaniu 9oz czyli 255gram za 79,99PLN

konsystencja: twardy wosk w paście

zapach: wieki mówią, czyli zupełnie jak wosk pożyczony od dziadka

barwa: kremowo-żółta

 

 

Colli 915

 

dostępny w opakowaniu 12oz, czyli 340gram za 129,99PLN

konsystencja: twardy wosk w paście

zapach: j.w., ale znacznie łagodniejszy, minimalnie słodszy

barwa: kremowo-żółta

 

 

Pole testowe do srebrny Opel Combo. Lakier oczyszczony IronX, wyglinkowany Sonus Detail Clay, na całej powierzchni cleaner R222 Paintwork Cleanser nałożony DA.

 

Auto przed

DSC_0047.jpg

 

DSC_0051.jpg

 

DSC_0052.jpg

 

Przed cleanerem:

 

DSC_0053.jpg

 

DSC_0057.jpg

 

Po cleanerze:

 

DSC_0054.jpg

 

DSC_0056.jpg

 

Produkty testowane:

 

DSC_0061.jpg

 

Obie połówki pokryte równomierną warstwą wosków:

 

DSC_0062.jpg

 

DSC_0064.jpg

 

I spolerowane:

 

DSC_0065.jpg

 

DSC_0066.jpg

 

Kropelkowanie 476:

 

DSC_0069.jpg

 

DSC_0072.jpg

 

Kropelkowanie 915:

 

DSC_0070.jpg

 

DSC_0071.jpg

 

 

Podsumowanie

 

Colli 476

 

zalety:

- legendarna trwałość

- znikome zużycie

- dobre kropelkowanie

- niewielka cena - to najtańszy na serio działający wosk

 

wady:

 

- zapach

- zdecydowanie lepiej wygląda na jasnych lakierach

 

 

Colli 915

 

zalety:

- wysoka trwałość

- zerowe zużycie

- banalna aplikacja i ścieranie

- przyjemniejszy niż 476 w pracy, szczególnie zapachowo

- świetny na ciemnych lakierach.

 

wady:

- nigdy się nie skończy.

 

 

Podsumowanie:

 

Oba woski są proste w pracy, oba są trwałe, oba są niedrogie.

Czy warto zapłacić więcej za 915?

Tak, jeśli:

 

- jesteśmy stali w uczuciach i nie jesteśmy typem samplerowca-testera;

- jeśli mamy ciemne auto;

- jeśli cenimy łatwość pracy i sporą trwałość;

- jeśli stosunek ceny do jakości jest dla nas kluczowy.

 

W każdym innym wypadku z czystym sumieniem mogę polecić 476.

 

Najciekawsze będzie sprawdzenie woskó na długim dystansie, auto właśnie wróciło z długiej trasy, więc wieczorem postram się wstawić pierwszy "bezdotykowy" update.

Opublikowano

Czy 915 wypada zdecydowanie lepiej na ciemnych lakierach ? różnica jest na tyle zauważalna ? pytam bo czasami wrzucam jeszcze Colli 476 na autko a kolor jest czarny wiec może warto wymienić na 915 ew. dokupić :)

 

Tym bardziej jeśli 915 będzie rownie pancerny jak 476 ;)

 

Teścik jak zwykle na poziomie, napewo się przyda :good:

Opublikowano

Nie mam porownania do 476, ale kilka aut na zime zabezpieczalem 915 i dawal rade. W sezonie letnim tez raz padl na auto w rodzinie i 4 m-ce do nastepnego spotkania dal rade w dobrym stanie. Na czarnym samochodzie, bez cleanera tylko po odtluszczeniu IPA efekt wizualny byl bardzo przyzwoity. Wydajnosc... pucha starczy do emerytury :D

Opublikowano

Test mniodzio , po kropelkach widzę że mój prawie 4 miesięczny 476 odchodzi do krainy wiecznych łowów ;).

Najgorsze są właśnie wady tych w/w wosków. Szkoda tylko że nie mamy ciut cieplejszego klimatu żeby można było sobie spokojnie co 2msc smalcować auto :(

Opublikowano

nie bardzo. Auto nie stało zbyt długo w zamkniętym pomieszczeniu, a zaraz po wyjeździe zaczął padać dość mocny deszcz.

Opublikowano

co do następnych testów z chęcią bym zobaczył w roli głównej jakiś wosk SV z tych tańszych, powiedzmy do 1000zł i do pary powiedzmy carbon albo titanium

Opublikowano

malkolm , julian testuje produktu dostępne w Car-Spa ( i nie tylko ) i niech tak zostanie , a nie teraz kombinować z dostaniem szwajcara ( no chyba że z prywatnej kolekcji )

Opublikowano
julian,

jak możesz coś z dodo/zymol/sv to rób śmiało ;)

Ja mógłbym zrobic porównanie na masce DJ Lp + DJ banana armour/ HDC+ Titanium/ IPA+ Hi temp.

Auto jeszcze przed polerką, więc pewnie mega długo nie poleża, tym bardziej, że autem jeździ mama na codzień. Tylko u mnie mrozy i nie mam możliwości w tym momencie umyć auta i przygotować maski.

Opublikowano

Ciekawe jak się spiszą oba produkty. Zapewne auto jest dobrym obiektem bo pewnie robi sporo km i jest użytkowane w normalnych lub cieżkich warunkach.

  • Moderator
Opublikowano
co do następnych testów z chęcią bym zobaczył w roli głównej jakiś wosk SV z tych tańszych, powiedzmy do 1000zł i do pary powiedzmy carbon albo titanium

 

Na dniach cos sie wykombinuje :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

update po 6 tygodniach i ca. 2500KM.

auto tylko spłukiwane na bezdotykach, 2 razy chemią (ale delikatnie), 2 razy samą wodą.

 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,aby nie pisać samych niewnoszących bzdur zacznę od spostrzeżenia u siebie.

U mnie 915stka łatwo się aplikowała, ładnie kropelkuje i nie zostawia na lakierze śladów po kropelkach z kurzem....

...ostatnio celowo zrobiłem auto 50/50 coli 915 i pb EX-p ... i ten drugi w moim odczuciu na białym lakierze zostawia po sobie większy syf....

....z trwałością idą na razie łeb w łeb.....

zdjęć na razie brak ...wkrótce -uzupełnię ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.