Jump to content

Collinite 476 vs. Collinite 915


julian
 Share

Recommended Posts

Test w stylu bratobójczej walki. Czy warto dopłacic do Colli 915? Czy efekt faktycznie jest lepszy? A może opłaca się dopłacić za więcej produktu?

 

Sprawdźmy;)

 

Krótko o produktach

 

Colli 476

 

dostępny w opakowaniu 9oz czyli 255gram za 79,99PLN

konsystencja: twardy wosk w paście

zapach: wieki mówią, czyli zupełnie jak wosk pożyczony od dziadka

barwa: kremowo-żółta

 

 

Colli 915

 

dostępny w opakowaniu 12oz, czyli 340gram za 129,99PLN

konsystencja: twardy wosk w paście

zapach: j.w., ale znacznie łagodniejszy, minimalnie słodszy

barwa: kremowo-żółta

 

 

Pole testowe do srebrny Opel Combo. Lakier oczyszczony IronX, wyglinkowany Sonus Detail Clay, na całej powierzchni cleaner R222 Paintwork Cleanser nałożony DA.

 

Auto przed

DSC_0047.jpg

 

DSC_0051.jpg

 

DSC_0052.jpg

 

Przed cleanerem:

 

DSC_0053.jpg

 

DSC_0057.jpg

 

Po cleanerze:

 

DSC_0054.jpg

 

DSC_0056.jpg

 

Produkty testowane:

 

DSC_0061.jpg

 

Obie połówki pokryte równomierną warstwą wosków:

 

DSC_0062.jpg

 

DSC_0064.jpg

 

I spolerowane:

 

DSC_0065.jpg

 

DSC_0066.jpg

 

Kropelkowanie 476:

 

DSC_0069.jpg

 

DSC_0072.jpg

 

Kropelkowanie 915:

 

DSC_0070.jpg

 

DSC_0071.jpg

 

 

Podsumowanie

 

Colli 476

 

zalety:

- legendarna trwałość

- znikome zużycie

- dobre kropelkowanie

- niewielka cena - to najtańszy na serio działający wosk

 

wady:

 

- zapach

- zdecydowanie lepiej wygląda na jasnych lakierach

 

 

Colli 915

 

zalety:

- wysoka trwałość

- zerowe zużycie

- banalna aplikacja i ścieranie

- przyjemniejszy niż 476 w pracy, szczególnie zapachowo

- świetny na ciemnych lakierach.

 

wady:

- nigdy się nie skończy.

 

 

Podsumowanie:

 

Oba woski są proste w pracy, oba są trwałe, oba są niedrogie.

Czy warto zapłacić więcej za 915?

Tak, jeśli:

 

- jesteśmy stali w uczuciach i nie jesteśmy typem samplerowca-testera;

- jeśli mamy ciemne auto;

- jeśli cenimy łatwość pracy i sporą trwałość;

- jeśli stosunek ceny do jakości jest dla nas kluczowy.

 

W każdym innym wypadku z czystym sumieniem mogę polecić 476.

 

Najciekawsze będzie sprawdzenie woskó na długim dystansie, auto właśnie wróciło z długiej trasy, więc wieczorem postram się wstawić pierwszy "bezdotykowy" update.

Link to comment
Share on other sites

Czy 915 wypada zdecydowanie lepiej na ciemnych lakierach ? różnica jest na tyle zauważalna ? pytam bo czasami wrzucam jeszcze Colli 476 na autko a kolor jest czarny wiec może warto wymienić na 915 ew. dokupić :)

 

Tym bardziej jeśli 915 będzie rownie pancerny jak 476 ;)

 

Teścik jak zwykle na poziomie, napewo się przyda :good:

Link to comment
Share on other sites

Nie mam porownania do 476, ale kilka aut na zime zabezpieczalem 915 i dawal rade. W sezonie letnim tez raz padl na auto w rodzinie i 4 m-ce do nastepnego spotkania dal rade w dobrym stanie. Na czarnym samochodzie, bez cleanera tylko po odtluszczeniu IPA efekt wizualny byl bardzo przyzwoity. Wydajnosc... pucha starczy do emerytury :D

Link to comment
Share on other sites

Test mniodzio , po kropelkach widzę że mój prawie 4 miesięczny 476 odchodzi do krainy wiecznych łowów ;).

Najgorsze są właśnie wady tych w/w wosków. Szkoda tylko że nie mamy ciut cieplejszego klimatu żeby można było sobie spokojnie co 2msc smalcować auto :(

Link to comment
Share on other sites

co do następnych testów z chęcią bym zobaczył w roli głównej jakiś wosk SV z tych tańszych, powiedzmy do 1000zł i do pary powiedzmy carbon albo titanium

Link to comment
Share on other sites

julian,

jak możesz coś z dodo/zymol/sv to rób śmiało ;)

Ja mógłbym zrobic porównanie na masce DJ Lp + DJ banana armour/ HDC+ Titanium/ IPA+ Hi temp.

Auto jeszcze przed polerką, więc pewnie mega długo nie poleża, tym bardziej, że autem jeździ mama na codzień. Tylko u mnie mrozy i nie mam możliwości w tym momencie umyć auta i przygotować maski.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
co do następnych testów z chęcią bym zobaczył w roli głównej jakiś wosk SV z tych tańszych, powiedzmy do 1000zł i do pary powiedzmy carbon albo titanium

 

Na dniach cos sie wykombinuje :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Witam,aby nie pisać samych niewnoszących bzdur zacznę od spostrzeżenia u siebie.

U mnie 915stka łatwo się aplikowała, ładnie kropelkuje i nie zostawia na lakierze śladów po kropelkach z kurzem....

...ostatnio celowo zrobiłem auto 50/50 coli 915 i pb EX-p ... i ten drugi w moim odczuciu na białym lakierze zostawia po sobie większy syf....

....z trwałością idą na razie łeb w łeb.....

zdjęć na razie brak ...wkrótce -uzupełnię ...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.