Skocz do zawartości

Podstawy chemii i różne inne teoretyzowanie


KubaCK

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam na forum jakiekoś tematu dotyczącego tych zagadnień - jak się za coś brać to chciałbym poznać zasady. Wiem jak są zbudowane lakieru, struktura etc. Ale często na forum poruszacie zagadnienia chemiczne (składy etc.) Jakie to ma znaczenie, jak się tego nauczyć ?? Jak rozróżniać woski od sealantów ?? Jest jakiś tutorial w tym względzie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sealenty mają w swoim składzie polimery.

 

A ja bym wręcz powiedział, że nie mają carnauby i są oparte wyłącznie na składnikach produkowanych sztucznie.

 

Ale, żeby zamieszać, sporo produktów LSP ma w swoim składzie obok carnauby polimery, a mimo to zaliczamy je do wosków - najlepszym przykładem jest Collinite 476s. I odwrotnie, są LSP, które piszą o sobie sealant, ale z dodatkiem canaruby (np. Poorboy's EX)

 

Mimo wszystko jednak powiedziałbym, że sealanty to produkty wyłącznie mineralno-sztuczne, bez elementu organicznego - jak woski carnauba , pszczele etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim kwestia gustu. Ja należe do tych, którzy widzą różnicę w efekcie końcowym. Sealanty dają (w moich oczach) taki bardziej mega-połyskliwy, błyszczący, refleksyjny, ehm... połysk, a woski głęboki, mokry, nasycony look.

 

Niektóre produkty mogą mieć specjalne wymagania co do sposobu i/lub warunków nakładania ale to nie ma reguły sealant-wosk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra a jeżeli chodzi o praktyczne użycie - inaczej się je nakłada

Kuba, woski naturalne wymagaja min. +15 stopni do nakładania.

Sealenty mozna nakładać w niższych temperaturach (ok. +5 +7 stopni).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 stopni temp. lakieru musi wynosić ?? Teraz wiadomo jakie są temperatury, ale wszystkie działania będę przeprowadzał w ogrzewanej hali. Rozumiem, że będzie trzeba poczekać aż auto (blachy) się zagrzeją ?? Jak sprawdzacie, czy osiągnęły już optymalną temperaturę ?? Na wyczucie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy przy polerowaniu maszyną z padami np. 3M oraz pastami 3M temperatura ma znaczenie ??

 

Przy polerowaniu środkami polerskimi temperatura otoczenia czyli po części też lakieru (o ile o to chodzi) nie ma większego znaczenia - oczywiście ważne żeby była to temperatura dodatnia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo duże znaczenie ma temperatura polerowanej powierzchni, która nagrzewa się w trakcie polerowania w skutek tarcia. Im większa prędkość obrotowa polerki i siła nacisku tym szybciej narasta temperatura. Dodatkowo im wolniej przesuwasz polerką po powierzchni tym dłużej pad działa w jednym miejscu, co przyczynia się do wzrostu temperatury. Ogrzanie polerowanego panela do pewnego stopnia pomaga prawidłowo "przepracować" pastę polerską, jednak zbyt szybki wzrost temperatury grozi przypaleniem lakieru. Dlatego też, kontrola temperatury polerowanego lakieru jest ważna.

 

Producenci padów polerskich prześcigają się w rozwiązaniach mających na celu zminimalizowanie niebezpieczeństwa zbyt szybkiego narastania temperatury w trakcie polerowania. W ten sposób powstały np. pady CCS posiadające "kieszonki" które mają spowalniać wzrost temperatury.

 

edit: ponadto niektórzy specjaliści sugerują wpływ temperatury otoczenia na komfort pracy z określonymi rodzajami past polerskich. W wyższej temperaturze otoczenia pasty polerskie szybciej wysychają, dodatkowy wpływ na to ma wilgotność powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra a jeżeli chodzi o praktyczne użycie - inaczej się je nakłada

Kuba, woski naturalne wymagaja min. +15 stopni do nakładania.

Sealenty mozna nakładać w niższych temperaturach (ok. +5 +7 stopni).

 

czy jak rozumiem gdy mam zime i temp plusowa to lepiej stosowac owe Sealanety niz naturalne ? (mowa o woskowaniu na powietrzu a nie ogrzewanym garazu , hali itp)

 

Czy owe sealenty mozna tez nakladac gdy temp jest bliska zeru ? ( oczywiscie po stronie dodatniej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi chodziło o wszystkie zagadnienia związen z temperaturą. Chce się na prawdę przygotować profesjonalnie do pracy, więc staram się dowiedzieć jak najwięcej a Wy mi w tym pomagacie ;)

 

P.S. Dzisiaj oglądam prezentację 3M past oraz padów, a w sobotę zamawiam wszystko. Już się nie mogę doczekać, emocje mam jak małe dziecko :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy przy polerowaniu maszyną z padami np. 3M oraz pastami 3M temperatura ma znaczenie ??

 

Przy polerowaniu środkami polerskimi temperatura otoczenia czyli po części też lakieru (o ile o to chodzi) nie ma większego znaczenia - oczywiście ważne żeby była to temperatura dodatnia ;)

 

Moim zdaniem właśnie niestety ma znaczenie, tak jak później też Tomasz napisał. Moim zdaniem np. dla takiego Ultrafine czy żółtego korka minimalna sensowną temperturą jest 13-15 stopni. ew. moża sobie pomagać dłuzej pracując z produktem i wolniej przesuwając maszynę, aby uzyskać optymalną temperaturę pracy, ale to już w pewien sposób zawęża pole działania i zmusza do zmiany techniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

julian, właśnie też tak na chłopski rozum kombinowałem - oczywiście wszystkie prace będę przeprowadzał w hali, ale mycie auta na zewnątrz - tak więc konkluzja taka, że dobrze żeby postał po myciu trochę i złapał temperaturę.

 

No dobra a mycie auta - zimną czy ciepłą wodą ?? Ma jakieś znaczenie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem właśnie niestety ma znaczenie, tak jak później też Tomasz napisał.

 

Julek, sugerowałem się m.in. tym tematem i tą wypowiedzią:

http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... 0496#10496

 

Poza tym nawet jak temp. otoczenia jest niska, to podczas pracy i tak się ona robi taka jaka powinna więc wg. mnie jako takiego wpływu temperatura otoczenia nie ma jeżeli chodzi o środki polerskie, no ale możliwe, że coś przeoczyłem.

 

Oczywiście temperatura polerowanej powierzchni podczas pracy to bardzo ważny element.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz, problemem staje się konsystencja pasty na powierzchni lakieru, powstają niejako wyspy zamiast równomiernie rozprowadzonej pasty.

Szczerze mówią zawsze pracowałem w ciepłym, zamkniętym garażu, ew. w letni dni otwierałem bramę, ale to raczej tylko celem wywietrzenia oparów. Dopiero ostatnio robiłem małą korekcję w warunkach nieco bardziej spartańskich i aż było zaskoczony wpływem temperatury otoczenia na zachowanie pasty. Dotychczas, nie posiadając tego doświadczenia, byłbym gotów stać po stronie opinii, że przeciez tarcie generuje wystarczającą temperaturę. Ale tak niestety chyba nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.