Jump to content

Dym i smród z pad-a. Uszkodzony BP.


Capaz
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Polerowałem dziś zakamarki przy użyciu DA, zestawem FG500 + 80mm ABW Cutting pad biały.

Po kilku/kilkunastu przejazdach na elemencie nagle z maszyny zaczął unosić się dym i zapach, mówiący, że coś się pali. Oderwałem maszynę od lakieru i w tym momencie pad wystrzelił w powietrze. Pomyślałem, że spaliłem lakier... NIE. Lakier był ledwo ciepły. Backing Plate (Flexipads) był natomiast bardzo gorący, parzył.

Okazało się, że rzep pada rozkleił się (pytanie dlaczego?), a jego klej przytwierdził go do BP. W efekcie do wyrzucenia jest nowy pad i nowy BP... Przepracował może 30minut.

 

Zastanawia mnie fakt, że taka sytuacja miała miejsce... Nie dociskałem zbytnio pada. Jestem wściekły bo muszę przerwać pracę i kupować kolejny BP.

Czy to wina padów ABW? Jakie pady w rozmiarze 80mm kupić, żeby takich sytuacji już nie było? :dontknow:

 

Tak to mniej więcej wygląda:

p1110473e.jpg

 

Rzep pada przykleił się i na stałe zespolił z rzepem BP. Nie ma możliwości ich rozdzielenia - próbowałem podgrzewać i bez efektu.

 

Pozdrawiam,

Maciek

Link to comment
Share on other sites

Hehe "norma" przy tej marce... :D:dontknow: Pady ABW kupiłem raz i to koniec przygody z tą firmą, niech one kosztują złotówkę - dziękuję, postoję :)

 

[ Dodano: 27 Sierpień 2012, 12:34 ]

Jakie pady w rozmiarze 80mm kupić

 

flexipads ;) jakość wysoka, a znacznie bezpieczniejsze od 3M - rant ;)

Link to comment
Share on other sites

Mam kilkanascie ABW i nigdy nic takiego mi się nie przytraiło.

 

Czy gąbka się obkręcała ?

 

Przy DA talerze BP się grzeją. Trzeba co jakiś czas zrobić przerwę, zmienić BP lub go np. ochłodzić powietrzem z kompresora.

Link to comment
Share on other sites

flexipads ;) jakość wysoka, a znacznie bezpieczniejsze od 3M - rant ;)

Zaraz jadę do Shiningcar i kupuję. Zawsze kupowałem flexipads, ale wtedy nie było cutting pada i kupiłem ABW... :wallbash:

Czy gąbka się obkręcała ?

Jasne ;)

Przy DA talerze BP się grzeją. Trzeba co jakiś czas zrobić przerwę, zmienić BP lub go np. ochłodzić powietrzem z kompresora.

No cóż, człowiek się uczy na takich sytuacjach... teraz będę robił często przerwy... Ale ja nie pracowałem długo tym padem... kilka przejazdów dosłownie na połowie nadkola.. :dontknow:

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Co innego DA a co innego rotacja. Niektóre da mają tendencje do grzania się. Temperatura przenosi się mocowaniem na bp i na pad. W gabce zastosowany jest zły klej nieodporny na wysoka temperaturę. Zabawa kończy się tak jak u Ciebie. Niedawno znajomy przeżył dokładnie to samo.

Link to comment
Share on other sites

Panowie pracowałem dalej i co mnie spotkało? Otóż miałem jeszcze duży cutting pad do ABW i męczyłem nim lakier na pokrywie bagażnika... Praca nie budziła zastrzeżeń. Po zrobieniu całego elementu zdjąłem pad z BP i już się zaczyna odrywać mocowanie (rzep)... :dontknow:

Wyrzucam to cholerstwo nim popsuję wszystkie BP jakie mam... :thumbdown:

Link to comment
Share on other sites

Używam Abw i jeszcze nie zdarzyło się, żeby pad rozkleił mi się w trakcie pracy. Owszem była taka sytuacja, ale z mojej winy - po pracy nie miałem już mocy na pranie i zostawiłem na 24 H pady w misce z wodą.

Link to comment
Share on other sites

Mam jeszcze jedną sprawę. Napiszę tutaj, bo nie chcę tworzyć kolejnego tematu. Mianowicie chciałem zapytać Was jak sobie radzicie z cięciem lakieru cutting padem na przeróżnych przetłoczeniach, nadkolach itd. używacie małych padów czy "lecicie" dużym na żywioł bokiem czy nie wiem jak...

Otóż męczę któryś dzień ostro zajechany lakier. Mam pełno przetłoczeń i twarde pady nie poddają się na nich i wiadomo jaki jest efekt... A małym padem to chyba końca świata wcześniej doczekam, niż wszystko wyprowadzę. Zwłaszcza że jest pełno zmatowień papierem, więc jeden przejazd to za mało. ;)

 

Pozdrawiam,

Maciek

Link to comment
Share on other sites

Po papierze powinno się ładnie wyprowadzić, jeśli używałeś dużo wody, 125mm powinna dać rade pod kątem. Małą można zaczepić o rant BP jeśli przetłoczenia są głębokie. Wkręć gabkę na obroty i działaj.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.