Capaz Posted August 27, 2012 Report Share Posted August 27, 2012 Witam, Polerowałem dziś zakamarki przy użyciu DA, zestawem FG500 + 80mm ABW Cutting pad biały. Po kilku/kilkunastu przejazdach na elemencie nagle z maszyny zaczął unosić się dym i zapach, mówiący, że coś się pali. Oderwałem maszynę od lakieru i w tym momencie pad wystrzelił w powietrze. Pomyślałem, że spaliłem lakier... NIE. Lakier był ledwo ciepły. Backing Plate (Flexipads) był natomiast bardzo gorący, parzył. Okazało się, że rzep pada rozkleił się (pytanie dlaczego?), a jego klej przytwierdził go do BP. W efekcie do wyrzucenia jest nowy pad i nowy BP... Przepracował może 30minut. Zastanawia mnie fakt, że taka sytuacja miała miejsce... Nie dociskałem zbytnio pada. Jestem wściekły bo muszę przerwać pracę i kupować kolejny BP. Czy to wina padów ABW? Jakie pady w rozmiarze 80mm kupić, żeby takich sytuacji już nie było? Tak to mniej więcej wygląda: Rzep pada przykleił się i na stałe zespolił z rzepem BP. Nie ma możliwości ich rozdzielenia - próbowałem podgrzewać i bez efektu. Pozdrawiam, Maciek Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruby_RS Posted August 27, 2012 Report Share Posted August 27, 2012 Hehe "norma" przy tej marce... Pady ABW kupiłem raz i to koniec przygody z tą firmą, niech one kosztują złotówkę - dziękuję, postoję [ Dodano: 27 Sierpień 2012, 12:34 ] Jakie pady w rozmiarze 80mm kupić flexipads jakość wysoka, a znacznie bezpieczniejsze od 3M - rant Link to comment Share on other sites More sharing options...
senz Posted August 27, 2012 Report Share Posted August 27, 2012 Mam kilkanascie ABW i nigdy nic takiego mi się nie przytraiło. Czy gąbka się obkręcała ? Przy DA talerze BP się grzeją. Trzeba co jakiś czas zrobić przerwę, zmienić BP lub go np. ochłodzić powietrzem z kompresora. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Capaz Posted August 27, 2012 Author Report Share Posted August 27, 2012 flexipads jakość wysoka, a znacznie bezpieczniejsze od 3M - rant Zaraz jadę do Shiningcar i kupuję. Zawsze kupowałem flexipads, ale wtedy nie było cutting pada i kupiłem ABW... Czy gąbka się obkręcała ? Jasne Przy DA talerze BP się grzeją. Trzeba co jakiś czas zrobić przerwę, zmienić BP lub go np. ochłodzić powietrzem z kompresora. No cóż, człowiek się uczy na takich sytuacjach... teraz będę robił często przerwy... Ale ja nie pracowałem długo tym padem... kilka przejazdów dosłownie na połowie nadkola.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator krd Posted August 27, 2012 Moderator Report Share Posted August 27, 2012 Mialem to samo z ABW. Na 1 biegu przy nakladaniu cleanera rozkleil sie pad finiszowy... Od teraz tylko 3m... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Capaz Posted August 27, 2012 Author Report Share Posted August 27, 2012 Mialem to samo z ABW. Na 1 biegu przy nakladaniu cleanera rozkleil sie pad finiszowy... Od teraz tylko 3m... Najgorsze jest to, że szlak trafił także BP... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fancivi Posted August 27, 2012 Report Share Posted August 27, 2012 Mam pad finiszowy ABW maly i duzy i jeszcze sa cale ;D ale tez glownie uzywam flexipads i 3M Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pit_Krk Posted August 27, 2012 Report Share Posted August 27, 2012 Miałem to samo przy padzie cutting ABW, więc jak widać nie jestem odosobnionym przypadkiem (a już się martwiłem ). Mi na szczęście udało się oderwać rzep z pada od BP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator AreK Posted August 27, 2012 Administrator Report Share Posted August 27, 2012 Co innego DA a co innego rotacja. Niektóre da mają tendencje do grzania się. Temperatura przenosi się mocowaniem na bp i na pad. W gabce zastosowany jest zły klej nieodporny na wysoka temperaturę. Zabawa kończy się tak jak u Ciebie. Niedawno znajomy przeżył dokładnie to samo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
escimo Posted August 27, 2012 Report Share Posted August 27, 2012 Potwierdzam. Mi też 2 małe pady (polishing i cutting) padły na DA. Oczywiście też wystrzelił daleko w garaż Link to comment Share on other sites More sharing options...
fireman Posted August 27, 2012 Report Share Posted August 27, 2012 U mnie ABW na DA dają radę, problemów jak na razie nie odnotowałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Capaz Posted August 27, 2012 Author Report Share Posted August 27, 2012 Panowie pracowałem dalej i co mnie spotkało? Otóż miałem jeszcze duży cutting pad do ABW i męczyłem nim lakier na pokrywie bagażnika... Praca nie budziła zastrzeżeń. Po zrobieniu całego elementu zdjąłem pad z BP i już się zaczyna odrywać mocowanie (rzep)... Wyrzucam to cholerstwo nim popsuję wszystkie BP jakie mam... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ANB Karol Posted August 27, 2012 Report Share Posted August 27, 2012 Też kiedyś miałem ABW jak zaczynałem przygodę i nigdy więcej moje denary nie zapłacą za ten szajs Ja używam padów Flexi i Urbana i jest Link to comment Share on other sites More sharing options...
MM.MM Posted August 27, 2012 Report Share Posted August 27, 2012 Pad i może był ok tylko klej pewnie się zagrzał i nie sprostał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 27, 2012 Report Share Posted August 27, 2012 Używam Abw i jeszcze nie zdarzyło się, żeby pad rozkleił mi się w trakcie pracy. Owszem była taka sytuacja, ale z mojej winy - po pracy nie miałem już mocy na pranie i zostawiłem na 24 H pady w misce z wodą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
snap Posted August 27, 2012 Report Share Posted August 27, 2012 Potwierdzam. Mi też 2 małe pady (polishing i cutting) padły na DA. Oczywiście też wystrzelił daleko w garaż u mnie to samo, maly cutting polecial w buraki, ja wygladalem tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
escimo Posted August 27, 2012 Report Share Posted August 27, 2012 Pady ABW są ogólnie dobrymi padami, ale tej klej który trzyma rzepy to jest jakaś porażka Link to comment Share on other sites More sharing options...
fazy Posted August 28, 2012 Report Share Posted August 28, 2012 U mnie wszystkie ABW odfurały gdzieś daleko, spod maszyny DA A na rotacji i tak nie mam zamiaru już ich testować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Capaz Posted August 28, 2012 Author Report Share Posted August 28, 2012 Mam jeszcze jedną sprawę. Napiszę tutaj, bo nie chcę tworzyć kolejnego tematu. Mianowicie chciałem zapytać Was jak sobie radzicie z cięciem lakieru cutting padem na przeróżnych przetłoczeniach, nadkolach itd. używacie małych padów czy "lecicie" dużym na żywioł bokiem czy nie wiem jak... Otóż męczę któryś dzień ostro zajechany lakier. Mam pełno przetłoczeń i twarde pady nie poddają się na nich i wiadomo jaki jest efekt... A małym padem to chyba końca świata wcześniej doczekam, niż wszystko wyprowadzę. Zwłaszcza że jest pełno zmatowień papierem, więc jeden przejazd to za mało. Pozdrawiam, Maciek Link to comment Share on other sites More sharing options...
fazy Posted August 28, 2012 Report Share Posted August 28, 2012 Po papierze powinno się ładnie wyprowadzić, jeśli używałeś dużo wody, 125mm powinna dać rade pod kątem. Małą można zaczepić o rant BP jeśli przetłoczenia są głębokie. Wkręć gabkę na obroty i działaj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
crystaldetail Posted August 29, 2012 Report Share Posted August 29, 2012 my tylko na padach flexi dzialamy - zadnych problemow ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now