Skocz do zawartości

Wrażenia z jazd testowych, FB, YT, zmiany :D


Geno

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 663
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderator

mkbewe, sam jezdze tsi, co prawda 1.2 ale widze ze masz ciezka noge. dzis robiac 70km po miescie mialem srednie spalanie 7.2. Na trasie spokojnie schodze do 5-6. 10 litrow to bierze jak sprintuje od swiatel do swiatel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam tsi, ja śmigam jeszcze starym poczciwym 1.8T. A chodzi mi tylko o to ze benzyniaki w audi pala swoje i nie ma sie tu co oszukiwać ze tak nie jest czy coś.

A takim 1.4tsi tez bym miał spalanie spore bo bym musiał przyciskać żeby jechało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego pisze o spalaniu...

Na tej samej trasie poza miastem (moze i mam ciezka noge ale tez nie jezdze jak glupi)

Passat 2.0tsi dsg - 7-10l zależności od nastroju i warunkow na drodze, mowimy o samochodzie 90km i 400kg cięższym...

A3 sportback 1.4TFSI 122km 6-8l.

 

Moze ta mała mydelniczka prowokuje do cisniecia, stad ten efekt. Nie wiem sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maluch, masz rację. U mnie z ostatnich 580 km jazdy : dziennie po 40 km trasy 110-120 ze zrywami do 2 skrzynek i 20 km po centrum Warszawy - 8,9. Jak w TDI, nie chce więcej spalić, a czasem benzyny odciągać, bo się ulewa :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

I ja dorzucę swoje 3 grosze z ostatnich jazd testowcyh.

 

Pierwsze auto to Golf 7 z opisywanym już przez innych silniczkiem 1.4TSI 122PS w DSG.

Jeździłem wersją highline z praktycznie full opcją (brakowało tylko najdroższej wersji nawigacji i pełnych skór-moja sztuka miała półskórę)

Pierwsze wrażenie po tym jak do niego wsiadłem - bardzo przytulne, super spasowane i ergonomiczne wnętrze, materiały na wysokim poziomie (jak na vw :P ). Podświetlane na biało bardzo subtelnie listwy dekoracyjne dawały wieczorkiem świetny efekt.

Układ kierowniczy perfekt - wraz ze zmianą prędkości układ "sztywniał" lub na odwrót.

Tłumienie nierówności (wybrałem odcinek który można z pewnością nazwać typową polską drogą :| ) na wysokim poziomie, choć doszły mnie kilkukrotne słuchy jakiegoś trzasku z tyłu (jakby z deski bagażnika) - ale dla mnie nie było to jakimś wielkim problemem. Poza wqrwiającym sprzedawczykiem na bocznym siedzeniu w kabinie nie mam nic więcej do zarzucenia.

 

Przejdźmy do silnika i ogólnej dynamiki - dla mnie b.ważny element.

Siliniczek pracuje mega cicho. Na jednym ze skrzyżowań system start-stop zgasił mi auto i gdybym nie spojrzał na wskazówkę obrotów nawet nie wiedziałbym że silnik nie pracuje.

Głośniej robi się natomiast wtedy kiedy dajemy mu w palnik - czyli tak od około 4.5-5tysobr/min ale i tak do przeżycia. Dynamika- a właściwie jej brak to wg mnie najgorszy punkt tego silnika. B. często jeżdżę V generacją golfa z silnikiem 2.0TDI 140PS - choć głośny jak traktor to tego TSI zrobiłbym TDIkiem w przedbiegach (ogromna różnica jak dla mnie). Skrzynia DSG natomiast to bardzo duży plus - pracuje świetnie, zmienia biegi absolutnie niewyczuwalnie i szybko. Nie myśli zbyt długo choć i tak mam wrażenie, że przy szybkim kickdownie musi troszkę długo długo "pomyśleć".

Spalanie wg kompa po dość dynamicznej jeżdzie 50/50 trasa/wioski wyniosło 9l :shock:

*Moja opinia nt. silnika może nie być do końca obiektywna ponieważ na co dzień śmigam 270konnym RWD :P

 

Ogólne wrażenie z jazdy 8/10. A gdyby nie ta łajza na prawym fotelu byłoby 9/10.

 

Drugie auto jakim udało mi się ostatnio trochę pojeździć do najnowsze BMW 5 F10 po lifcie z dieslem- 2.0d 184PS xdrive w automacie, m pakiecie i z bardzo bogatą opcją. Autkiem bryknąłem się kiedy moja e60 była na akcji serwisowej w jednym z warszawskich ASO. BMW jeździłem dużo krócej niż powyższym golfem to i opis będzie krótszy.

Pierwsze wrażenie - ogromny przeskok stylistyczny jak i technologiczny w porównaniu do mojej E60. Środek - bajka, ergonomia dużo lepsza niż u mnie - materiały iście z flotowej 7mki - nic do zarzucenia. W kabinie wszechobecna cisza i spokój. Fotele komfortowe z tysiącami możliwych ustawień to absolutny majstersztyk! Aktywny układ kierowniczy oraz zawieszenie - super sprawa.

Silnik.... no właśnie - tu natomiast absolutna porażka. Auto jak dla mnie zupełnie nie jedzie. Nie daje sobie rady z tą gablotą. Sądzę, że 3.0d 258PS będzie tu najrozsądniejszym rozwiązaniem. Skrzynia biegów to natomiast istna perfekcja, nie "złapałem" jej na niczym co można by zaliczyć do minusów. Spalanie z dość krótkiej ale dynamicznej jazdy tak jak wyżej 50/50 trasa/wioski to na kompie 8,6l.

 

Ogólna ocena 9/10 (silnik)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maluch, po kilku dniach i dłuższym przyglądaniu się coraz częściej podchodząc do niego było : ej, on wcale nie jest taki marny :mrgreen:

 

Weny nie ma za dużej, więc nie ma co płodzić, żeby było. Wpadnie pomysł to skrobnę, chociaż na A4 mam już pomysł. Tylko tutaj w sumie o wielu aspektach nie mam co mówić, bo samej jazdy wyszło może z 1,5h ( odliczając dojazd/powrót z sesji, stanie w korkach ) właśnie tak to wygląda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Mercedes-Benz Museum

 

Sam kompleks ? Ogrom. Składa się na niego fabryka, muzeum, salony (takie tam 5 pięter, od najniższego z A i B, do najwyższego z samymi AMG i Skami), sklep, serwis, praktycznie całe miasteczko. Nam nie pozwolono wejść do fabryki, bo część grupy nie znała płynnie niemieckiego, co było dla Niemiaszków przeszkodą, trudno, tutaj i tak nie ma linii produkcyjnych ;) Na ulicach nowe C klasy, Viano, S63 AMG do spotkania tak często jak matowe czarne Hondy.

 

W muzeum ilość eksponatów przytłacza, cała opowieść zaczyna się od konia :dontknow:, potem delikatne przejście przez maszyny "jeżdżące", a potem już kolejne modele z historii marki + tematyczne np. pomoce drogowe, służby itd. Udało się obejść całość w 4h, a spokojnie można by poświęcić na to dwa razy więcej czasu nie nudząc się. Każde auto w idealnym stanie, ładnie tematycznie ustawione, dla mnie bomba :good: Wstęp kosztuje śmieszne pieniądze (4 euro), więc jak ktoś jest w okolicy punkt obowiązkowy.

Kilka zdjęć na zachętę :

 

DSC_6238.jpg

 

DSC_6267.jpg

 

DSC_6283.jpg

 

DSC_6294.jpg

 

DSC_6349.jpg

 

DSC_6431.jpg

 

DSC_6435.jpg

 

DSC_6469.jpg

 

Więcej dostępne : tutaj

 

2. Porsche Museum

 

Zaraz po MB przyszedł czas na Porsche. Eksponatów mniej, ale w okolicy fabryk i salonu ilość spotkanych Prosiaków skutecznie obniża czujność. Po 20 minutach stania przed muzeum nikt już nie zwracał uwagi na przejeżdżające 911 TurboS czy np. nowe Caymany, ot proza tamtejszego życia :mrgreen: Wstęp też kosztuje śmieszne pieniądze, więc dla fana Porsche obowiązkowy punkt wycieczki.

 

 

DSC_6169.jpg

 

DSC_5940.jpg

 

DSC_5952.jpg

 

DSC_5970.jpg

 

DSC_5973.jpg

 

DSC_5982.jpg

 

DSC_5990.jpg

 

DSC_5991.jpg

 

DSC_6021.jpg

 

DSC_6046.jpg

 

DSC_6067.jpg

 

DSC_6075.jpg

 

DSC_6100.jpg

 

DSC_6166.jpg

 

Więcej zdjęć : tutaj

 

3. Meilenwerk

 

Na następny dzień zostało Meilenwerk, którego sam do końca nie ogarniałem. Słyszałem opowieści o jakiejś stodole, w której stoją "rzadkie" auta. Cóż, na stodołę to to nie wygląda :mrgreen: A sama idea jest genialna. Setki aut, wszystkie ciągle jeżdżone (w trakcie naszego pobytu przyjechał jegomość w 190SL, zaparkował pod serwisem i kupił części zamienne), w środku czuć benzynę i zapach starych aut. Co ciekawe są auta zarówno z lat 90tych, 60tych, jak i najnowsze 458 Italia czy 911. W środku ciepło, wszystko idealnie utrzymane, klimatycznie. W jednym miejscu parking, serwisy, salony, części zamiennie, coś pięknego :good:

 

DSC_6472.jpg

 

DSC_6480.jpg

 

DSC_6486.jpg

 

DSC_6491.jpg

 

DSC_6498.jpg

 

DSC_6504.jpg

 

DSC_6511.jpg

 

DSC_6515.jpg

 

DSC_6527.jpg

 

DSC_6550.jpg

 

DSC_6571.jpg

 

DSC_6574.jpg

 

DSC_6580.jpg

 

DSC_6583.jpg

 

DSC_6603.jpg

 

DSC_6620.jpg

 

DSC_6631.jpg

 

Więcej zdjęć : tutaj

 

Jeśli ktoś ma jakieś pytania, śmiało ;);)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.