Jump to content

BMW 635 CSI 1988 Diamantswarz


KinceK
 Share

Recommended Posts

W pierw kilka słów o samym samochodzie, auto należy do mojego kolegi i mechanika jednocześnie, pewnie niektórzy związani ze światem BMW kojarzą to auto, które było kosmetycznie mocno zniszczone, w najgorszym stanie był i nadal jest lakier(tak czy siak musi dostać nowy), liczne ubytki klaru na dachu o wielkości szpilki i całość lakieru źle wlana, tak że nie można było dokonać prawidłowej korekty, ale spróbować było trzeba, choć nie jestem zadowolony z efektu. Przednie fotele pochodzą od anglika i są jeszcze w gorszym stanie niż oryginały, które właściciel zdemontował - namawiam go na powrót do oryginalnych, mimo iż nie sportsitze, to z elektryczną regulacją i kolor się zgadza. Skóra i ogólnie tapicerka łącznie z deską rozdzielczą chyba nigdy nie były myte, bo zapach kurzu, aż gryzł w oczy jak przy myciu starego mebla, który od ponad 2 dekad stał na strychu. W każdym razie projekt trwał blisko 50 godzin i na drugie tyle znalazłbym tam pracy, także nie miałem wystarczająco dużo czasu by wypucować felgi od wewnątrz tak jakbym chciał i nad komorą silnika można by posiedzieć, ale to już trzeba by było trochę porozkręcać :(

 

Lakier

 

+Mycie

-Karcher

-Pianowanie (piana no name)

-Szampon Wolf + 2 wiadra

 

+Oczyszczenie lakieru

-Megs Bugs N Tar

-Decabit na nadkolach i miejscami na zderzakach

-Glinka BH Soft + woda

 

+Polerowanie

-Pasty

Menzerna FG500, Żółty i Niebieski korek 3M. Megs UC

Pady

Twardy pad Sonusa - dzięki Julian, spisał się fantastycznie i nie chcę już innego, praktycznie się nie zużywa i nie pyli.

Żółty i Niebieski pad z 3M/ małe pady 3M

Tricolore w miejscach ciężko dostępnych w połączeniu z UC.

IPA Kontrolnie

Przy tak zniszczonym lakierze postanowiłem zostawić warstwę Ultrafiny by choć częściowo przykryć mnogość rys.

Taśmy 3M

 

+Zabezpieczenie lakieru

Po umyciu i osuszeniu auta nałożyłem mój ulubiony komplet Zymol HD Cleanse + Carbon.

 

+Koła

- R222 w żelu, felgi odświeżone ręcznie Autosolem

Zabezpieczone Megsem Endurance i Colli 476s

 

+Nadkola

-Karcher

-APC

-Zabezpieczone Aerospace 303

 

+Zabezpieczenie zewnętrzne

-Szyby w Megs NXT Generation

-Plastiki zewnętrzne Megs Endurance

 

+Wnętrze

-Odkurzone, wyprane i umyte.

-APC, Prespray Prochem, chemia Karchera przy użyciu Puzzi 100

-Zabezpieczenie plastików Chemical Guys o zapachu migdałowym, skóra została potraktowana mleczkiem BMW. Bagażnik wyprany i komora zabezpieczona woskiem Colli

 

+Komora silnika

-Mycie ręczne APC i na tłuste poszedł Megs do silników.

-Zabezpieczone Megsem Endurance i Colli 476s

 

IMG_7086.jpg

 

IMG_7082.jpg

 

IMG_7089.jpg

 

IMG_7093.jpg

 

IMG_7099.jpg

 

IMG_7101.jpg

 

IMG_7102.jpg

 

IMG_7123.jpg

 

IMG_7117.jpg

 

IMG_7123.jpg

 

IMG_7138.jpg

 

IMG_7142.jpg

 

IMG_7143.jpg

 

IMG_7162.jpg

 

IMG_7169.jpg

 

IMG_7186.jpg

 

IMG_7188.jpg

 

IMG_7198.jpg

 

IMG_7203.jpg

 

IMG_7220.jpg

 

IMG_7230.jpg

 

A tak było miejscami, dlatego nie udało się osiągnąć zamierzonych efektów.

 

IMG_7232.jpg

 

IMG_7234.jpg

 

IMG_7254.jpg

 

IMG_7249.jpg

 

IMG_7263.jpg

 

IMG_7266.jpg

 

IMG_7269.jpg

 

Od wewnątrz trzeba jeszcze by było popracować, ale czas gonił następnym razem może się uda.

 

IMG_7271.jpg

 

IMG_7275.jpg

 

IMG_7287.jpg

 

IMG_7312.jpg

 

IMG_7314.jpg

 

Rysę trochę udało się zdjąć

 

 

IMG_7333.jpg

 

IMG_7335.jpg

 

IMG_7337.jpg

 

IMG_7342.jpg

 

IMG_7362.jpg

 

IMG_7363.jpg

 

IMG_7383.jpg

 

IMG_7389.jpg

 

IMG_7391.jpg

 

IMG_7400.jpg

 

IMG_7397.jpg

 

IMG_7373.jpg

 

I to by było na tyle.. Mam jeszcze trochę zdjęć, więc jakbyście chcieli zobaczyć coś więcej to dajcie znać. Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

W sumie tragedii nie było, alem miękki nie był raczej po 4-5 przejazdach na twardym efekt był powiedzmy zadowalający - nie widziałem sensu cięcia dalej. Auto było całe lakierowane - oprócz kalkomanii, które są oryginalne, ale problem był inny a to lakiernikowi nr 1 wlał się w rysy starego lakieru i osiadł, a lakiernikowi nr 2 trochę ostatnia warstwa nie wyszła i zaczęła się powoli łuszczyć.

 

Tfelek - później jest mniej błyszczący, fota tuż po nałożeniu, prawdę mówiąc to musiałem 3 razy wcierać, bo tak plastik był wyschnięty na desce. Osobiście bardzo go lubię, tak jak Endurance na kołach.

 

Michał - na skóry poszło APC i w ramach testów poszedł plastmal do skór, ale wg mnie jest zbyt agresywny, czyści szybciej, ale nie uważam go za do końca bezpieczny, gdyż wyczyszczona powierzchnia zostaje jakby trochę wybielona, także skupiłem się na APC Megsa 1:4 i szczotce Colorlock, w sumie to też testowałem Colorlock do czyszczenia skór w porównaniu do tych środków i powiem, że za tę cenę można by oczekiwać czegoś więcej.

Link to comment
Share on other sites

Colorlock do czyszczenia skór w porównaniu do tych środków i powiem, że za tę cenę można by oczekiwać czegoś więcej.

To zależy którego clinera używałeś ?

 

Tak po za tym to świetna fura do zabawy w detailing, no i świetna robota ;)

Link to comment
Share on other sites

Głównie APC, Plastmall poszedł jedynie na przednie skóry - spodnia część foteli, colorlock tylko na kawałku dolnej części przedniego fotela, także w zasadzie żaden obszar. APC robi robotę tylko wolniej, ale mam wrażenie, że bezpieczniej. Plastmall na prawdę szybko działa, ale co do jego bezpieczeństwa to nie bardzo - równomiernie należy wyczyścić dany obszar, bo może zostawić odbarwienia.

Link to comment
Share on other sites

Dobra robota :good: . 6 w czasach swojej młodości została ogłoszona najpiękniejszym coupe świata, dlamnia nadal nim jest ;)

Link to comment
Share on other sites

Z przyjemnością zajrzałem do tej relacji tym bardziej, że seria 6 jest jednym z samochodów moich marzeń nie zależnie w jakiej budzie ;)

 

Naprawdę zazdroszczę pracy przy tak okazałym egzemplarzu - prezentuje się świetnie na tym kole :good: Po Twoim dopieszczeniu auto prezentuje się tak jak powinno i myślę, że wyszło naprawdę dobrze. Wiadomo, że mogło być lepiej bo korekta nie wyszła w 100% ale trzeba wziąć pod uwagę fakt, iż auto swoje przeszło i parę lat na karku ma. Moim zdaniem możesz być z siebie zadowolony - gratulacje 8-)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki wielkie za pozytywne komentarze. :)

 

 

SzaKal - wypróbuje się przy okazji - soft mi został po zestawie do malowania i sporadycznie go używam.

 

Arekkaz wrzuciłem tam jeszcze trochę fot - link na pierwszej stronie w którymś tam poście, nie wiem czy widziałeś? Więcej zdjęć może jest u mojego kumpla na aparacie także może coś wydębię.

 

W każdym razie jeszcze po weekendzie postaram się wrzucić relację z CL 420 mojego starszego, porobiło się trochę zaległości...

 

IMG_7013.jpg

 

i pewnej Hondy

 

civic.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.