Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłeś przy swoim aucie ?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 19,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • Moderator

Dzisiaj skromnie. Lekkie odświeżenie. I dresing na kółeczka.

th_855776750_2014_08_2819.10.49_122_221lo.jpg

th_985613475_2014_09_0419.29.15_122_251lo.jpg

 

Potem dresing na kalosze (Megsa Endurance)

th_856041460_2014_09_0419.06.41_122_177lo.jpg

th_856082827_2014_09_0419.06.53_122_342lo.jpg

 

 

jako ciekawostka. Przyłapałem Peterbilta z http://www.acoldtimer.pl/ w mojej okolicy. Nawet on ma dresing ;) nie zdążyłem spytać jaki ;)

 

th_985583567_2014_09_0415.51.16_122_56lo.jpg th_855886703_2014_09_0415.51.26_122_552lo.jpg

th_855943554_2014_09_0415.55.01_122_571lo.jpg th_856003136_2014_09_0415.55.10_122_335lo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie dziś ale przez ostatnie dwa tygodnie robiłem razem z tatą generalny remont silnika w mojej E36. Jako że Bawarka nie dała rady tym razem wrócić z Chorwacji na własnych kółkach, ponieważ odmówiła posłuszeństwa pompa wody (wirniki się rozpadły), co za skutkowało przegrzaniem silnika, a to spowodowało uszkodzenie uszczelki pod głowica, co spowodowało że samochód się ciągle zapowietrzał (uf prawie na bezdechu :) )

 

Poniżej kilka fot:

W trkacie demontażu.

2ffbc450519ca0f0gen.jpg

Diagnoza była jasna - uszkodzona uszczelka pod głowicą na 4tym cilindrze.

Głowica już rozebrana i wyczyszczona :)

ef85c313afba1bdagen.jpg

Blok również oczyszczony :)

9bf3f172cf47903fgen.jpg

Znalazł się również czas na lekkie przepolerowanie pokrywy zaworów czy kolektora

b0cc942d99527dd6gen.jpg

No i ostatecznie planowanie głowicy. Na wysokości czwartego cylindra ewidentnie więcej było materiału do zgarnięcia (może wada fabryczna a może z powodu przegrzania - jednak mierzona suwmiarką głowica na każdym rogu miała 141 mm)

b87efcbcf3eb30d0gen.jpg

aa21b5f9a54f1d33gen.jpg

 

Silnik przemyty, zalany świeżym olejem + wymiana filtrów. Pierwsze odpalenie poszło dość gładko. :good:

ec83de018191ca44gen.jpg

93684eda9d6856bcgen.jpg

b34de733b5c132a2gen.jpg

 

Teraz jak już auto sprawne mogłem z czystym sumieniem zadbać o zewnętrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybciej i niewiele drozej bylo wlozyc m50b25/b28 i miec auto z silnikiem ;)

Szybciej na pewno ale na pewno też drożej - w tym przypadku płaciłem tylko za części ponieważ całą robociznę miałem za darmo :)

A swap wchodził w grę tylko w przypadku uszkodzenia głowicy lub bloku, a skoro nic takiego nie było to nie chciałem wchodzić w koszta. A jakbym już musiał robić swapa to na 1.8is (mam gaz który mimo wszystko chcę zachować). A poza tym kupienie zdrowego silnika z pewnej ręki też kosztuje bo kupić złom i włożyć w niego tyle co w to 1.6 mijałoby się dla mnie z celem.

Takie jest moje zdanie w tym temacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domel, kiedys pogadalem z kierowca ciezarowki firmy Acana (zarelko dla piesełów) dupna amełykańska. Jeżdzą nią na większe wystawy psów. Zagaduje ze śmiechem ze środek na opony Pan wałkiem nakłada, a on: nie kupuje na stacji plaka matowego i jade całą kabine i opony tez...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet on ma dresing ;) nie zdążyłem spytać jaki ;)

Jak to jaki? Tani i świecący :)

A co do Plaka. Was na prawdę dziwi ten preparat na oponach? Przecież ten środek można stosować na wszystko i wszędzie :mrgreen:

Nadaje się do wnętrza, silnika, plastikowych zderzaków, nadkoli i opon.

 

Inna sprawa, że psikanie plakiem po oponach ciężarówki z ekonomicznego punktu widzenia to zabójstwo i albo gość robił sobie jaja, albo firma płaci i "psika" :)

A dla znawców, myślę, że jak byś ktoś nie węszył za bardzo i nie szukał na siłę to nie przyglądając się dokładnie ciężko znaleźć różnicę na pierwszy rzut oka między plakiem a dressingiem :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Na plaka mi to nie wygląda. Zbyt soczysty i równy kolor. Z bliska wyglądało mi to nawet na Brilianco podobny środek. Jestem w stanie to uwierzyć bo firma http://www.acoldtimer.pl/ i jej właściciel to wspaniały koneser i znawca motoryzacji. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domel o Plaku odpisywałem na post wyżej przed moją odpowiedzią.

A co do twoich zdjęć to widać, że ktoś się przyłożył bo wygląda to zacnie :)

I jak pisałem na pewno taniej wyjdzie rozprowadzić markowy produkt niż np psikać Plakiem który bardzo szybko się kończy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koniec off topa :)

dzisiaj mycie ręczne szamponem z APC, później cleaner duraglos a na to FK 1000hp.

Powoli szykuje sie do zimy, za 3 tygodnie druga warstwa.

Ponadto zmieniłem profilaktycznie :) czujnik położenia wałka rozrządu - obecny wożę w aucie.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokręciłem trochę gwintem z przodu jeszcze :D

A z tyłu wyjęta regulacja ;)

73773426112804921979.jpg

 

Wszystko teraz jest tak spasowane że nawet 10zł się nie wciśnie :] przednie nadkola zaklepane i jest malina 8-)

 

Na przyszły sezon trzeba odłożyć na psst psst :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.