Jump to content

Fiat Ducato 2.3 2009r


gruby_RS
 Share

Recommended Posts

Witam Serdecznie.

 

Zapraszam do zapoznania się z moimi wypocinami nad wyjątkowym autem :song: .

Relację będę wrzucał etapami, stopniując napięcie :D . Wersja pełna nie przejdzie przez skrypt :-]:kox: , a i samo czytanie "na raz" zniechęci największych fanów obszernych relacji...

 

Trochę wstępu i historii. Samochód ma skończone 3 lata, przebieg 45 tys km, więc jak na busa chyba śmieszny. O auto staram się bardzo dbać mechanicznie, lecz w kwestiach detailingu – nooo to bywa różnie. Od czasu do czasu się nawoskuje, albo obleci jakimś AIO. Rozmiary i fakt użytkowania przez 6 dni w tygodniu zniechęcał do grubszych prac. Kilka podchodów i słomiany zapał do czegoś więcej czasami w sobotę po południu dopadał, ale było zwykle tak, że kończyło się na szybkim myciu i starczy – i tak jest „lala” No bo jest, wg smutnego losu „busów” to mój jest faktycznie nowy...

 

img0002svf.jpg

img0003zgj.jpg

 

Po trzeciej zimie kilka spraw wymknęło się już spod kontroli i żarty się skończyły.

Czas zakasać rękawy...

 

Dzis zaczynamy od silnika. Dramatu nie ma, normalne zakurzenie i zabłocenie...

 

img0004ccu.jpg

img0005lm.jpg

img0006jxi.jpg

img0007nx.jpg

img0008sh.jpg

img0010jr.jpg

 

Drobny zonk, to poczynania uszczelki maski z przednim grillem...

 

img0009ysz.jpg

 

Lecimy z koksem. Cóż może gruby zrobić? No co takiego? :D:lol:

Proszeeee... :kox:

 

img0011vp.jpg

 

Wersja 1: Na „potrzeby” relacji :-]

Wersja 2: Oczyszczenie chłodnic i IC z brudu i robactwa :-]

 

Obie wersje są prawidłowe i świetnie się uzupełniają :D

 

Musi być, nie ma lipy... :song:

 

img0014zt.jpg

img0015wg.jpg

 

Śrubki trzymające przedni grill i zderzak do kąpieli...

 

img0013fa.jpg

 

I dobieramy się do silnika. APC DG z Glorii i butli, pędzle, fibry, 2 szczotki Daytona – wersja duża i wygotowana w 90 stopniach...

 

img0016gx.jpg

img0017wz.jpg

img0018pj.jpg

img0019xy.jpg

 

Musiałem...

 

W czasie kiedy silnik schnie, aby poprawić niedoróbki, praca przy zdemontowanych częściach pasa przedniego i osłonach...

 

img0012ur.jpg

 

To zostało umyte APC i nałożony Gtechniq T1. Właściwie to nic nie będzie widać po zamontowaniu, ale ja nie potrafię zostawić brudnej części...

 

img0023fj.jpg

img0024so.jpg

 

Osłona silnika zapyziała i zmatowiona...

 

img0021kl.jpg

 

Nieco odżyła po dressingu ( T1)

 

img0022bed.jpg

 

Dalsze prace to kolejne płukania, poprawki i 1Z Motorlack i Gt T1. Następnie montaż zderzaka i grilla. Kozaczenie mokrym silnikiem „patrzta jak zajebiście wyszło” to hmmm..... :lol::D

Więc tu mamy pure real foto, silnik suchy...

 

img0028yx.jpg

img0029ol.jpg

img0030ua.jpg

img0031mo.jpg

 

Jeszcze bez osłony...

 

img0032xx.jpg

 

A tu już „z”...

 

img0036sr.jpg

 

No to jeszcze kilka fotek...

 

img0033rd.jpg

img0034fy.jpg

img0035i.jpg

img0037so.jpg

 

Zamek maski złapał już niestety nalot, tylko oczyszczony i nasmarowany białym smarem...

img0043gs.jpg

img0044yy.jpg

 

Kilka fotek głębiej, jest kilka niedoróbek, ale kto choć raz bawił się w detailing pod maską, a nie tylko płukał pianą silnik - zrozumie :P

Poprawię na koniec prac QD do silników PA...

 

img0045hc.jpg

img0047pgk.jpg

img0051di.jpg

img0053q.jpg

 

Koniec fotek w cieniu i koniec prac pod maską na dziś, przestawiłem auto pod słońce i jeszcze kilka zdjęc, jak przynudzam to śmiało scroll pięc razy... :-]

 

img0054ci.jpg

img0057jwz.jpg

img0058ltq.jpg

img0059ji.jpg

img0060di.jpg

img0062ux.jpg

img0063o.jpg

img0064bj.jpg

img0065db.jpg

img0066t.jpg

img0069jt.jpg

img0070fc.jpg

img0071kd.jpg

img0073lc.jpg

 

Kończymy i po kilku dniach zaczynamy dalsze prace od....bagażnika :D

Oto on i jego stan...

 

trochę kurzu...

 

img0003jl.jpg

 

trochę brudu...(nie bić – woziłem złom drewniany do spalenia)

 

img0006pu.jpg

 

img0009pui.jpg

 

kurz Panowie, kurzy się jak diabli...

 

img0010mz.jpg

img0013nw.jpg

img0017lq.jpg

img0019iw.jpg

img0021fl.jpg

 

Obicie bocznych ścian nie jest tragiczne, zwykły, drobny brudek...

 

img0022ij.jpg

 

Pracę zaczynamy od demontażu punktów kotwiczenia ładunku, na foci ich kondycja i pierwsze 50/50 z podłogi... :-]

 

img0024wq.jpg

 

Tu przyrząd znany z gospodarstw domowych sprawdzi się nieco lepiej niż pędzel, ale nie ma zmiłuj - bez pozorowanej fotki relacja ginie po kilku dniach na drugiej stronie działu PSB... :D

 

img0025uywoo.jpg

 

Troche piachu wydmuchałem kompresorem...

 

img0026wp.jpg

 

I można zaczynać mycie. APC DG, Gloria i urządzenie o mocy lasera (kto był w woju prawdziwe 15 miechów - to wie :-];) )

 

img0027hs.jpg

img0028ee.jpg

img0029tk.jpg

 

Urządzenia o podobnej sile mają najlepsze studia detailingowe, ale Oni chyba mówią na nie PolarJet, czy jakoś tak... :D:lol:

 

img0030qw.jpg

 

Po wypracowaniu...

 

img0031zw.jpg

 

...spłukanie z węża ogrodowego na małym ciśnieniu i czekamy niech sobie schnie.

Wcześniej zdemontowałem listwy, nazwijmy je „ozdobne” :-] i zająłem się śrubkami i uchwytami.

 

img0032ko.jpg

img0033dq.jpg

img0035ys.jpg

 

Bałem się tylko zdemontować to...

 

img0036re.jpg

 

Chodzi o to, że to się ustawia i nie wiem jak zamocowany jest punkt z gwintem w nadwoziu, nie ryzykowałem szukania go w profilu i musiało zostać tylko umycie APC.

 

Lecznicza kąpiel w „kwasiku” i poprawka pastami, odmłodziła nieco punkty mocowania...

 

img0038ss.jpg

 

jedynie śruby wyszły tak sobie i wcześniej był drobny „smart” cynkiem w spreju...

 

img0037gs.jpg

 

Dalsze prace to umycie, dokręcenie (standard w busach na naszych hajłejach) i oczyszczenie cleanerem przegrody czołowej...

 

img0039zk.jpg

img0040ug.jpg

img0041ow.jpg

 

nie, nie wiozłem zielonego „anglika” „na graty” - kosiarka jechała kiedyś na serwis... :-]

 

img0042hp.jpg

 

i już po...

 

img0044gf.jpg

img0045dba.jpg

img0046li.jpg

 

tak to wygląda na gotowo. Owszem kilka mechanicznych otarć jest, ale jak następnym razem podjedzie do Was kurier z nowymi fantami, to zajrzyjcie na pakę... :D

 

Wprawiłem się jak stary lakiernik, więc kolejny smarcik... :song:

 

img0048fe.jpg

 

Podłoga nieco przeschła i można zająć się bocznymi ścianami i kilkoma detalami...

 

img0049bu.jpg

img0050vb.jpg

img0052df.jpg

 

Danie firmowe „Gruby`s Garage” czyli demontaż czego się da... :-]:D:lol:

 

img0053ct.jpg

 

śmiejcie się, ale detailer śmieci pod dywan nie zamiata :x

 

img0054yi.jpg

img0055xb.jpg

 

Umyte i nabłyszczone czekają na swoją kolej...

 

img0067kzb.jpg

 

Na bokach, jak wspominałem nie ma dramatu – wystarczy „przetrzeć”...

 

img0043lw.jpg

img0056bg.jpg

 

Wszystko na pace, co w kolorze samochodu uczciwie przetarte Presto DS... :song:

 

img0057cx.jpg

 

before...

img0058jd.jpg

 

i after...

 

img0061mr.jpg

 

i jeszcze raz "b" i "a" :P

 

img0064ab.jpg

 

img0065yz.jpg

 

 

Zrobiłem jeszcze taki myk :kox: . Taaaaa, słyszę przez łącza „gruby w amoku” :D

Kto ma Dukacinę to się domyśla ;) , a kto nie - już tłumaczę i pokazuję... :acute:

 

img0069rt.jpg

 

Problem to prawa lampa...

 

img0070pk.jpg

 

Wymienili mi na gwarancji dwa razy, potem dałem se na luz, ale po każdej zimie jest tak... :shock::wallbash:

 

img0076cx.jpg

img0077bl.jpg

img0078qj.jpg

 

Zaniechanie działań kończy się pomarańczową kontrolką „awaria oświetlenia” i choinką w tylnych lampach. Oczyściłem papierkiem, WD 40, i poskręcałem z powrotem.

 

img0082pn.jpg

 

Lamp nie myłem od środka, na mojej wodzie obrzydliwe zacieki wewnątrz gwarantowane.

Nie wypadało tylko zostawić w spokoju „maskownic”...voila... :-]

 

img0079bv.jpg

 

Kończymy, poskręcane, poskładane, kilka końcowych fotek...

 

img0083tj.jpg

 

Listwy „pracują” i niestety dużo śladów „mechanicznych” ale jest lepiej...

 

img0084zs.jpg

img0087hh.jpg

img0090ra.jpg

img0092nu.jpg

img0093fk.jpg

img0095rh.jpg

img0099ld.jpg

img0100bb.jpg

img0097h.jpg

img0101we.jpg

 

end of part 1

 

img0102vo.jpg

 

Podłoga i nadkola noszą ślady używania, ale myślę że przy tym typie auta to zrozumiałe.

Nie ma wgniot i "dziobów" – a towaru i najróżniejszych gratów przewinęło się przez tą pakę „parę” ton...

Widoczne też są z tyłu przetarcia uszczelek i lakieru przez pracujące nadwozie.

No niestety, nasze drogi po raz kolejny..... A to jest "niski" dach :shock:

Wysokie Maxi po kilku latach się chyba będą rozpadać....

Uprzedzając pytania o boczne drzwi, uszczelki, zawiasy – wszystko będzie :song: .

Jak coś "wyniuchacie" :P to pisać śmiało - projekt w trakcie, poprawi się ;)

Ja naprawdę jestem tylko człowiekiem :-)

 

Na dziś tyle, zbrakło weny i zapału, a jak tylko dopada mnie taki stan, przerywam robotę, bo zaraz zaczyna się pośpiech i ściemnianie.

 

Dziękuję za uwagę, kolejne etapy przyniosą nieco więcej zabawy...

Następny odcinek to podwozie i koła... :-]

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Administrator

Paweł a dlaczego nie doprowadziłeś do ładu i nie postawiłeś na baczność żeberek radiatora w chłodnicy?

Link to comment
Share on other sites

:shock:

Wujku - jesteś mistrzem 8-)

 

allleeeee - doczepię się tych pracujących listw, pomalować trzeba i folia bezbarwna :acute: mam taką fajną grubą, jutro po 9 będę w Ząbkach to jak chcesz to Ci podrzucę ;) przetestujesz, może akurat wytrzyma :o:o

Link to comment
Share on other sites

Szacunek.Ja czasem ogarnę ambitniej służbowe maszyny,to czasu schodzi oj schodzi i tylko słyszę,po co jutro będzie taki sam :thumbdown: .

Ogólnie przyjęta zasada busów mówi,że mają być czyste 2razy przy zakupie i sprzedaży :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

nie doprowadziłeś do ładu i nie postawiłeś na baczność żeberek radiatora w chłodnicy?

 

trafna uwaga - poprawimy :P

 

Zapas pod autem ?

 

ta, ale spoko działa ;)

 

Jak robiłem busa to każdy pytał czy sprzedaje i dlaczego.

 

Wiesz, niektóre ćwoki mówią "to nie samochód - to bus" :wallbash:

Niestety widać nawet po nowych modelach, że te samochody nie mają lekko...

Najczęściej jak jeździ ktoś, kto za busa nie zapłacił :/ Firmy, szefa - czyli niczyje, malina jedziemy...żal mi takich ludzi :thumbdown:

 

pomalować trzeba i folia bezbarwna

 

no właśnie, jak się pomaluje, to folię mam :P ... ale dzięki ;):good:

Link to comment
Share on other sites

Paweł a dlaczego nie doprowadziłeś do ładu i nie postawiłeś na baczność żeberek radiatora w chłodnicy?

 

no właśnie !! dlaczego chłodnica i IC nie zostały wyczesane ?? :o

 

podziw za wkład pracy !! :good:

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Panowie to zakrawa o kpinę. To co tu wypisujemy i robi Paweł nie ma najmniejszego sensu. Detailing ,detailingiem ale czy my jesteśmy normalni? Żeby wyczesywać chłodnicę? Nie wiem czy starość mnie zżera ale to co wyprawimy to absurd. Kuźwa najlepsze jest to ,że robię to samo albo (na pewno) jeszcze gorzej ale czasami jest mi wstyd to pokazywać na łamach forum.

Paweł żarty żartami. Podziwiam i doceniam nakład pracy.

Zapraszam oficjalnie na następną akcję w Wlkp. :evil: Będzie GRUBO!!!

Link to comment
Share on other sites

.

Najczęściej jak jeździ ktoś, kto za busa nie zapłacił :/

 

Otóż to.

Mi, po wożeniu soli drogowej, na pace pojawiło się mnóstwo lotnej rdzy. Prawie cała butla irona poszła.

 

Czekam na LSP bo mam swojego faworyta ale czekam aż ktoś pierwyj przetestuje.

Link to comment
Share on other sites

 

Rozumiem, że wygłuszenie maski to taka mała prowokacja? :-];)

 

Rozumiem, że nie wytrzymałeś. Godzina ok 19.00 sprawdz na IMiGW wschody i zachody słońca dla początku maja :lol::lol::lol:

 

Plastik, chwyt powietrza niestety odbarwiony - to tylko fiat...

 

Czekam na update z korekty dachu :D

 

Ciekawe co wtedy napiszesz...? :D:D:D Tam widze hologram? :lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

hmm...yyyy...noooo...a juz wiem! kiedy przerejstrowales fiacine :D

ale...robactwo potraktowales APC+pedzelek? :o trzeba bylo mowic ze az tak grubo bedzie to bym podrzucil palnik gazowy :D

Mam nadzieje ze przyszly weekend bede na dzielni to zaspokoi sie co poniektorych :P

Link to comment
Share on other sites

gruby_RS, Twoje projekty są zawsze takie ,,inne`` ale oczywiście na + ;)

Powiedz ile czasu zajęło Tobie nałożenie tego dresingu na każdy przewód itp. po porostu pod maską ? a i jak oceniasz trwałość T1 ?

Link to comment
Share on other sites

sprawa z dachem jest prosta :

 

ajjjj, spaliłeś dobry "zamęt" :thumbdown::D:P

tylko z przyczyn hmmm...technicznych :D potrzebny jest najchudszy z kompanii WWL :-];)

 

Szakal kilkukrotne mycie i suszenie bo jak mokry to bez szans zrobić "na raz" - ale to wiesz ;) .Dressing? Wybieram "obszar" i po kolei punkt, po punkcie. Aplikator, pędzelek i pędzlo-gąbka. Łapy troche pokaleczone i plecy bolały od wyginania, ale poszło. Idealnie nie jest, ale na szkolne "4" tak. czas to ok 5 godzin.

Nie sztuka przyp...pianą i myjką luźny brud a potem szybko strzelić focię "na mokro"...

T1 to świeży zakup, auto normalnie rusza w pon do pracy, będą upy ;)

Link to comment
Share on other sites

Zabezpieczałeś może czymś podłogę na pace?

 

chyba zły pomysł... :dontknow: nie raz coś pogiąłem przy hamowaniu i na szybszych "winkach" bo "poleciało" po pace :kox: - ona jest lekko chropowata, ale mogłaby być jeszcze bardziej "tępa" ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.