PN Opublikowano 8 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 W ostatni czwartek pazdziernika, trochę na fali Warszawskiego spotkania Forumowiczów udało mi się namówić Juliana do wspólnej, szybkiej korekty takiego właśnie egzemplarza. BMW 325i rocznik 1992, przebieg niecałe 220 tys km, od 12 lat w rękach swojego drugiego właściciela. Stan zasadniczo oryginalny. Ostatni jaki taki detailing - 9 lat temu. Od tej pory w warunkach "przeciętnego samochodu" - chociaż garażowane. Stan: multum rys, głównie podłużnych od wycierania i ściągaczek, kocich łap , innych zarysowań z uzytkowania, szczotek etc etc. Szkody lakiernicze - poważne: ostre odpryski klaru (szczególnie maska, progi i drzwi), przytarcia i rysy (zderzaki, drzwi - widać na zdjęciach), rdza, utlenienie, plamy po żywicy. Cel do osiągnięcia: szybka korekta lakieru przed naprawą blacharsko-lakierniczą (będzie wymiana błotników i może progów), aby lakiernik dobierał kolor do faktycznej barwy pojazdu a nie do tego, co się juz pod słońcem odstało. Julian atakował Makitą i systemem 3M, ja "finishowałem" G220 i Megsem. Po korekcie cleaner Lusso Oro Revitalizing Cream (wypisz-wymaluj Zymol HDC) a na to Collinite 476s. Łączny czas pracy - raptem 5 godzin. Lakier to stara niemiecka robota - bardzo, bardzo twardy. Niestety sporo głębszych rys pozostało. W chwilach desperacji zaczynaliśmy myśleć o papierze ściernym. Niestety, z braku czasu auto nie było po korekcie myte (stąd tu i ówdzie widoczny pył) ani też w żaden inny większy sposób detailowane (nadkola, plastiki, chromy, lampy czy inne takie - przynajmniej na opony Endurance Megsa poszło). Zasadniczo niestety też nie udało nam się prawie w ogóle dotknąć zderzaków ani dolnych części drzwi. Niemniej jednak cel został osiągnięty: auto odzyskało właściwy kolor i sporo blasku. A na właściwy detailing przyjdzie czas po wizycie u lakiernika. No i wielkie brawa dla Juliana - mistrza 25-kilowej Makity! Zdjęcia są jakie są - pogoda jak wiemy a foty robione "małpą" a nie porządną lustrzanką. Julian zrobił też trochę fotek 50-50 więc może je tu wklei... Trochę zbliżeń, żeby wyciągnąć fakturę lakieru A tu w świetle jarzeniówek w garażu Mycie usunęłoby ten pył ze szczelin... A tu widać nieruszany lakier zderzaków The End! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
julian Opublikowano 8 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 miło wspominam wspólpracę, auto super:) oby zdobyło sympatię naszych forumowiczów! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonnes Opublikowano 8 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Nooooo, wyszło bardzo fajnie , podoba mi się, szczególnie faktura lakieru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek881 Opublikowano 8 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 jak na rok 92 to na prawde dobrze się trzyma, tym bardziej teraz po takiej akcji szkoda trochę że nie ma fot przed rozpoczęciem prac, dobra robota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chisel Opublikowano 8 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Przed wizytą u lakiernika warto zaznaczyć, które elementy są gotowe, tak, żeby je zabezpieczył. W przeciwnym razie odkurz itp. są b prawdopodobne a szkoda pracy Jaki macie sposób na doczyszczanie liter w "325i" tak, żeby nie porysować lakieru pomiędzy literami/cyframi ? Pzdr Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
julian Opublikowano 8 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 chisel, róg mikrofibry, waciki kosmetyczne, w najgorszych przypadkach(albo gdy trzeba polerować) trzeba demontować napis i kleić od nowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AutoDetailing Opublikowano 8 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 chisel, przydaje się również delikatny pędzelek. julian, PN, zacnie się prezentuje. Fajny samochód, można rzec "dinozaur" - prawie wszystkie starsze BMW zostały nieodwracalnie "poprawione" przez swoich właścicieli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 8 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 auto wygląda fajnie ładny kolor szkoda,że tak mało fotek a jak silnik ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PN Opublikowano 9 Listopada 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 Dzięki za pochwały! a jak silnik ?? w miarę fajnie - 192 konie i coś w okolicach 7.5sek 0-100km/h ale niestety jak pisałem auto nie było (...) w żaden inny większy sposób detailowane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 Szkoda ze nie zrobiliscie pelnego detalingu. Chetnie bym zobaczyl co mozna jeszcze wyciagnac z e36 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabul Opublikowano 12 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 Bardzo lubię ten kolor. Przy zachmurzonym niebie jest taki ciemny a w pełnym letnim słońcu jest bardzo jasny i extra się mieni. 2.5 nie powinien mieć dwóch rurek z tyłu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PN Opublikowano 12 Listopada 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 2.5 nie powinien mieć dwóch rurek z tyłu? Powinien. Jak zauważysz nawet podcięcie ma pod podwójny wydech. Niestety zostało wymienione na tańszą wersję jednorurkową Chociaż tyle dobrze, że oryginalne BMW Ale nie bój się - wiosną auto wróci do pełni swietności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Pięknie wyszło jestem w szoku ile muszę w mojej bmce poprawić żeby tak się prezentowała oczywiście poza wizytą u blacharza-lakiernika a właśnie, ma może ktoś z Was dobrego a nawet bardzo dobrego speca od blacharki? chciałabym wymienić błotnik i progi ale zeby to było zrobione porządnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanar Opublikowano 13 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 wczoraj mialem przyjemnosc obejrzec, piekny woz, stara niemiecka szkola, no i bardzo ladnie sie na zywo prezentuje lakier Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PN Opublikowano 16 Listopada 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 przy okazji - kanar, dzięki za pomoc - niezła robota! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanar Opublikowano 16 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 a dzieki, staralem sie po prostu wyrobic w czasie, nic szczegolnego kiedys mozna by jeszcze nad bawarka wspolnie popracowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
julian Opublikowano 19 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 dorzucam jeszcze 4 fotki od siebie, niestety są wyjątkowo podłej jakości i w odwrotnej kolejności, ale robiłem je małpą i to wszystko co udało się nią uchwycić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Globy Opublikowano 25 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 O, cholera... Skromnisie Gratuluję, super efekt. Oby wszystkie E36 kusiły takim blaskiem! A i widzę tam jasną skórkę, piękne zestawienie z tą zielenią, zacny egzemplarz. Szczerze, to mnie najbardziej kręcą takie fury - lekko wiekowe, ale z duszą i wyróżniające się pośród rozpadających się sióstr i braci na ulicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się