Camel- Opublikowano 19 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Arekkaz, kliknij sobie pomógł jak możesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator AreK Opublikowano 19 Lutego 2012 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Kilka razy zwracałem towar i mi zwracali i nikt nawet nie wpadł na taki pomysł żeby pytać o zwrot kosztów przesyłki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vanquisz Opublikowano 19 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Arekkaz, dużo zależy od sytuacji. Jak sprzedawca ewidentnie leci w kulki, to kosztu transportu też powinien ponieść. Tydzień temu kupiłem rękawiczki The North Face z gore-texu. Przyszły polarowe no name, na metce 100% poliester, i system Thinsulate. Po głębszym przestudiowaniu konta sprzedającego, doszedłem do wniosku ze zajmuje sie haftem cyfrowym, a rękawiczki kupił w Decathlonie za 9zł Zaproponowałem mu negatywny komentarz, albo zwrot towaru z kosztami transportu. Przystał na drugiej opcji, zobaczymy co z tego dalej wyniknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator AreK Opublikowano 19 Lutego 2012 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 vanquisz, mówimy o transakcjach z poważnymi ludźmi ale oczywiście zgadzam się z Tobą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ariello01 Opublikowano 19 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 W rzaie jakiejś reklamacji/zwrotu itp koszty wysłki przeważnie pokrywa kupujący i to w obie strony, choć tak na prawdę powinno być to opisane w regulaminie aukcji. Jeśli kupujący stanowczo chce się trzymać litery prawa a przedmiot był niezgodny z opisem to ma prawo zwrotu ale pokrywając koszty wysyłki. ( jak do sklepu jedzie coś kupić a później chce oddać to też jedzie do sklepu i nikt mu za paliwo nie oddaje ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maestro00 Opublikowano 19 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Oczywiście zwrot kosztów się nie nalezy , to pewne i bezdyskusyjne. Gdybym był na Twoim miejscu to za takie chamstwo ze strony kupującego szczerze bym się zastanowił czy wgl coś mu zwrócić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toka Opublikowano 19 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 No to ja też opiszę przypadek mojej aukcji. Wystawiłem nowe buty na allegro na licytację. Buty wylicytowała jakaś babka za 200 zł ( warte były 450 zł). W aukcji było napisane że buty nowe, nie używane, za ile wylicytujesz za tyle kupujesz i td. Po paru dniach babka piszę że buty chce zwrócić, ponieważ obcas w nich jest krzywy, że to wada fabryczna i nie da się w nich chodzić, i że o mało co nie złamała nogi Ja jak wysyłałem buty, były bez żadnych wad, nie był wykrzywiony obcas, tak jak twierdzi kupujący.... Otworzyła mi spór na allegro, ponieważ odmówiłem zwrotu towaru, zwłaszcza że w aukcji w stronie o mnie było jasno i wyraźnie napisane że zwrotów nie przyjmuję i że proszę o rozsądną licytację. Czy mam jakieś szanse to wygrać? Spór jest już zakończony i piszę że pracownik allegro przeglądnie cały spór i w razie czego udzieli pomocy w postaci profesjonalnej kancelarii adwokackiej osobie, która go otwarła. Czy mogę jakoś udowodnić że buty były bez wad? Bo tak naprawdę, nie wiem czy jak odbiorę towar to te buty dalej będą w takim stanie w jakim je wysłałem... Miał ktoś kiedyś podobną sytuację? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 toka, Słowo przeciw słowu. Troszkę przerzucania się mailami i sprawa trafi w odmęty zapomnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DaV Opublikowano 19 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Z tego co wiem, to jeżeli kupuje się przez internet przysługuje ileś tam dni na zwrot towaru, także takie coś jak "nie przyjmuje zwrotów" raczej nie pomoze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
falon Opublikowano 19 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 maestro00, typowe polskie myślenie. Z takim podejściem to u nas nigdy się nic nie zmieni na lepsze. Obawiam się, że problem jest w drugą stronę, za duzo osób uważających jak Ty. Mało idzie zmienić w kraju gdzie same sterowane kukiełki chodzą na wybory. Niestety taka prawda. Problemem w polsce są wysokie podatki osiągające 90% dochodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DawPi Opublikowano 19 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 toka, robiłeś zdjęcia tych butów przed wysłaniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirtrojan Opublikowano 19 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 w sklepach tak - od osób prywatnych może nie działać ten przepis. weź od niej te buty - zobacz czy są czy nie zniszczone - jak nie, oddaj kasę i tyle. Jak tak , odeślij buty. Na świecie pełno jest dziadów którzy wezmą coś ze sklepu, poużywają i chcą oddać jako nowe nieużywane lecz niespełniające ich oczekiwań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Z tego co wiem, to jeżeli kupuje się przez internet przysługuje ileś tam dni na zwrot towaru W przypadku firm tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tfelek Opublikowano 19 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Ja miałem inny przypadek ze 1,5 roku temu że wylicytowałem nowe buty i czekam na dane do przelewu po paru dniach otrzymuje emaila ze nie sprzeda mi ich bo jest za niska cena (akcja bez ceny minimalnej)i wymiana wiadomości itp.. a po paru dniach pisze mi że buty są uszkodzone .. sprawa trafia do allegro .,. spory itp... po około paru miesiącach spór nie został nierozstrzygnięty(nie pamiętam co allegro odpisało) i gościu w tym czasie wystawił jeszcze raz te buty.. sprawę odpuściłem .. szkoda nerwów .. miałem jeszcze dwa przypadki takie że miałem nowe rzeczy nie otwarte itp.. wysyłam a po paru dniach że w środku nic niema (to były płyty windowsa ) no że tego nie otwierałem itp były zafoliowane to z wróciłem kasę i po problemie ale sadze że ktoś mnie naciągnął i dlatego teraz trzeba uważać.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maestro00 Opublikowano 19 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Z tego co wiem, to jeżeli kupuje się przez internet przysługuje ileś tam dni na zwrot towaru, O ile opakowanie nie jest otwarte to 10 dni bez podawania przyczyn. Praktyka jest taka ze nie ma zwrotów kupionych na allegro od osób prywatnych a juz nie ma mowy o zwrocie kosztów przesyłki. Zawsze dobijają mnie kupujący którzy wylicytują coś za ułamek ceny nowego i póżniej mają pretensje że produkt ma wady. Myślą że ktoś dokłada do interesu ? Plagą są też ludzie którzy kupują u kilku sprzedawców/sklepów na raz ten sam sprzęt i wybierają opcje za pobraniem, chodzi o to że później odbierają przesyłkę od tego kuriera który przyjedzie szybciej a reszcie - dziękują, tym samym narażają sprzedawce na straty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuflik Opublikowano 19 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Cena,stan itd nie mają tu nic do rzeczy. Klient może odstąpić od transakcji, zwrócić towar bez podania przyczyny. Koszt przesyłki niestety przepada i zwracasz mu cenę przedmiotu.Telefonicznie nie informuje się klienta o stanie towaru. Wszystko musi być zawarte w opisie aukcji. To dotyczy chyba tylko zakupu w firmach a nie od osoby prywatnej sprzętu używanego.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maestro00 Opublikowano 19 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 kuflik, 1. Pierwsze słysze 2. Post pod postem, rządam zebyś przyznał sobie warna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuflik Opublikowano 19 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 1. "Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał już dwie decyzje, które tworzą dość niebezpieczny w polskich warunkach prezcedens. W decyzjach tych UOKiK stwierdza, że e-sklep powinien konsumentowi zwrócić nie tylko cenę towaru ale również zrekompensować nakłady poniesione z tytułu przesyłki towaru. W tej sytuacji jedynym kosztem jaki poniesie klient będzie koszt odesłania towaru." http://www.ecommerce.edu.pl/wiadomosci/ ... klepy.html 2. Sobie nie dam, ale jak chcesz to Tobie moge dać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witles Opublikowano 19 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 kuflik, masz rację odnośnie zwrotu całej wartości zakupionego towaru + koszty przesyłki, tak stanowi prawo UE chyba, ale w Polsce nie spotkałem się z tym by jakiś sklep się do tego stosował. Jest to dosyć kontrowersyjne, bo wiele sklepów można by w ten sposób "zniszczyć". maestro00, my mamy pewien zapis w regulaminie sklepu odnośnie nie odbierania paczek Generalnie rezygnacja z nie odebrania wcześniej zamówionego towaru bez uprzedniego poinformowania sprzedawcy skutkuje naliczeniem kosztów manipulacyjnych wysokości 50 zł netto. Mieliśmy już kilka takich sytuacji i za każdym razem klient płacił Wiem, że nie jest to łatwe do wyegzekwowania, ale możliwe. Dla klienta jest to przynajmniej nauczka na przyszłość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel1380 Opublikowano 20 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 No to ja też opiszę przypadek mojej aukcji. Wystawiłem nowe buty na allegro na licytację. Buty wylicytowała jakaś babka za 200 zł ( warte były 450 zł). W aukcji było napisane że buty nowe, nie używane, za ile wylicytujesz za tyle kupujesz i td. Po paru dniach babka piszę że buty chce zwrócić, ponieważ obcas w nich jest krzywy, że to wada fabryczna i nie da się w nich chodzić, i że o mało co nie złamała nogi Ja jak wysyłałem buty, były bez żadnych wad, nie był wykrzywiony obcas, tak jak twierdzi kupujący.... Otworzyła mi spór na allegro, ponieważ odmówiłem zwrotu towaru, zwłaszcza że w aukcji w stronie o mnie było jasno i wyraźnie napisane że zwrotów nie przyjmuję i że proszę o rozsądną licytację. Czy mam jakieś szanse to wygrać? Spór jest już zakończony i piszę że pracownik allegro przeglądnie cały spór i w razie czego udzieli pomocy w postaci profesjonalnej kancelarii adwokackiej osobie, która go otwarła. Czy mogę jakoś udowodnić że buty były bez wad? Bo tak naprawdę, nie wiem czy jak odbiorę towar to te buty dalej będą w takim stanie w jakim je wysłałem... Miał ktoś kiedyś podobną sytuację? Zwrotów z licytacji nie masz obowiązku przyjmować z powrotem. To nie kup teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camel- Opublikowano 20 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Oho, gośc mi założył spór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maggot Opublikowano 20 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Oho, gośc mi założył spór. No to nie będziesz się nudził przez jakiś czas Koledzy wyżej dobrze piszą - jeśli ktoś, kupi coś poprzez licytację, to nie podlega to wymianie pod względem prawnym . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camel- Opublikowano 20 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Teraz mnie starszy sądem. Baran jeden. 3 raz mu mówie, że zwróce kasę, a ten dalej swoje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maggot Opublikowano 20 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Teraz mnie starszy sądem. Baran jeden. 3 raz mu mówie, że zwróce kasę, a ten dalej swoje. Jak widać z "normalnym" człowiekiem/użytkownikiem allegro NIEstety nie masz teraz do czynienia także tylko współczuć i życzyć szybkiego ogarnięcia sprawy Dostanie kasę, to pewnie się uspokoi narwaniec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się