Skocz do zawartości

BMW E90 330xd 2005r.TITANSILBER METALLIC (354)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dzięki :) ja używam ONR-a po spłukaniu myjką (czasem jeszcze po aktywnej pianie) więc piana szamponowa mi nie grozi :D

  • Odpowiedzi 140
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam ponownie

Po długiej zimie przyszła pora na letnie porządki.

Jak to u mnie bywa nie obeszło się bez zimowych strat.

W połowie zimy jadąc autostradą zostałem ostrzelany przez piaskarkę.

W wyniku tego ataku przednia szyba pękła, na środku maski pojawił się odprysk do gołego metalu, a przedni zderzak wyglądał jakby go ktoś z wiatrówki ostrzelał.

Na początku wiosny oddałem zderzak do malowania. Lakiernik wykonał swoje zadanie bez zarzutów. Odprysk udało mi się zaprawić z efektem dobrym.

Wprowadziłem drobne zmiany w wyglądzie zewnętrznym samochodu. Zamontowałem tylne lampy BLACK LINE, obudowy lusterek przemalowałem na czarny połysk, dołożyłem splittery zderzaka przedniego i usunąłem oznaczenie modelu.

Zapraszam do obejrzenia krótkiej relacji.

 

Na pierwszy rzut poszło wnętrze.

Stan przed rozpoczęciem pracy

1008897.jpg

1008899g.jpg

1008906.jpg

1008904i.jpg

1008903t.jpg

1008902e.jpg

 

Do plastików użyłem APC Megsa i pędzelka Valet Pro

1008909.jpg

1008910m.jpg

1008911b.jpg

1008914b.jpg

1008916e.jpg

1008919k.jpg

1008920c.jpg

1008921e.jpg

1008922.jpg

1008923.jpg

 

Po skończeniu z plastikami zabrałem się czyszczenie skóry.

Lubię próbować nowych kosmetyków dlatego tym razem skóra czyszczona roztopioną śniadaniową

1008931ew.jpg

 

 

 

 

:D Żart oczywiście. Do skórki użyłem jak zwykle zestawu GLIPTONA GT 11 i 12.

Cleaner delikatnie rozcieńczony ciepłą wodą.

1008937t.jpg

1008934.jpg

1008935j.jpg

1008941d.jpg

1008940z.jpg

1008936l.jpg

 

Po wyschnięciu wygląda do tak

1008945.jpg

1008948.jpg

1008947.jpg

1008946.jpg

 

Na plastiki PB Natural Look

1008950u.jpg

1008951p.jpg

1008952j.jpg

 

Na skórę GLIPTON GT11

1008975c.jpg

1008976p.jpg

1008979f.jpg

 

W czasie kiedy skóra wysychała postanowiłem zrobić małe doświadczenie.

Bardzo lubię zapach CHEMICAL GUYS STRIPPER SCENT, ale nie utrzymuje się on zbyt długo.

Miałem zużyty zapach Coronado Cherry i zrobiłem takie coś.

1008925a.jpg

 

Do kubeczka wlałem trochę strippera

1008926r.jpg

Wyjąłem wkład z puszki

1008927.jpg

I zanurzyłem w stripperze

1008930y.jpg

 

Po mniej więcej godzinie wkłady wchłonęły strippera.

Przez jakieś dwa dni było fajnie, ale ogólnie nic z tego nie wyszło.

Może jakby wkłady były nowe i nasączone samym strpperem to efekt byłby lepszy.

 

Na koniec dywaniki umyte APC Megsa i zabezpieczone NIELSEN SUPER A SHEEN

 

1008949k.jpg

Mniejszy zabezpieczony, większy jeszcze nie

1008953n.jpg

 

Po wnętrzu przyszła kolej na lakier.

Samochód został "odszczurzony" po zimie na początku wiosny poprzez umycie mocnym stężeniem APC Megsa i opryskiem IronX.

 

Na początek piana aktywna VP NSF + APC Megsa

1008982j.jpg

1008983v.jpg

1008986.jpg

 

Po spłukaniu piany mycie zakamarków APC Megsa

1008996.jpg

1008997a.jpg

1008994.jpg

1008995m.jpg

1008993z.jpg

1008992r.jpg

1008998.jpg

 

Następnie mycie szamponem PRESTA

Lanca w wiadrze obowiązkowa

1008984.jpg

1008988.jpg

 

I glinkowanie

1008989f.jpg

1008991b.jpg

 

Po glinkowaniu jeszcze raz umyłem auto i osuszyłem ręcznikiem

1009001l.jpg

 

Po osuszeniu usunąłem emblemat z tylnej klapy

1009002.jpg

1009004l.jpg

 

Resztki kleju spryskane Citrus T&G Remover

1009005d.jpg

 

Miejsce gdzie był emblemat przejechane FG 500 na białym Flexi padzie

 

Lakier odświeżony SF 4000 na żółtym Flexi. Każdy element po dwa przejazdy.

1009015.jpg

1009017u.jpg

1009019r.jpg

1009020.jpg

1009021x.jpg

 

Na plastiki zewnętrzne NIELSEN SUPER A SHEEN

1009014.jpg

 

Na opony ValetPRO Traditional Tyre Dressing

1009010k.jpg

 

Po skończeniu polerowania wjechałem do garażu i całe auto zostało przetarte IPA

1009036.jpg

1009030k.jpg

 

Pora na zabezpieczenie

Na początek SRP

 

1009038n.jpg

1009039r.jpg

SRP poleżało około 12 godzin.

 

Po spolerowaniu pancerny Megs 16

1009074m.jpg

 

I na koniec Golden Shine

1009075.jpg

 

Myślę, że do jesieni powinno wytrzymać.

 

Na zakończenie szyby.

Przednia potraktowana Auto Glym Glass Polish

1009076.jpg

1009078.jpg

 

A boczne i tylna RainX

1009080w.jpg

 

 

Teraz komora silnika. Nie ruszana od czasu poprzedniej relacji.

Stan przed. Zima robotę zrobiła

1009131.jpg

1009132.jpg

 

Wykręciłem wszystko co się dało

1009133.jpg

 

Przygotowałem miksturę APC i NSF

1009134.jpg

 

I piana buch

1009135.jpg

1009136z.jpg

 

Pędzel w ruch

1009138o.jpg

1009139n.jpg

1009140j.jpg

 

Po płukaniu

1009141.jpg

 

Zabezpieczenie NIELSEN SUPER A SHEEN

1009142.jpg

1009143.jpg

 

W między czasie jak dresing przesychał zająłem się klimatyzacją

1009129.jpg

 

Pianka poszła bezpośrednio na parownik Czynność powtórzona 3 razy w odstępach około3 godzinnych. Na koniec spray WURTHA też prosto na parownik.

 

Później wymieniłem filtr

1009144d.jpg

 

I wszystko poskładałem

1009145m.jpg

1009146.jpg

 

Nadkoli nie robiłem. Nie chciało mi się odkręcać felg bo w czerwcu będą malowane na kolor Gun Metal. Jak odbiorę felgi z renowacji to przed montażem ogarnę nadkola.

Renowację wykona Czaja z Wieliczki. Terminy ma strasznie długie.

 

Na koniec kilka zdjęć efektów pracy

1009088.jpg

1009087.jpg

1009085r.jpg

1008971.jpg

1008967z.jpg

1008960r.jpg

1009081q.jpg

1009082r.jpg

1008957j.jpg

1009090c.jpg

1009091.jpg

1009092o.jpg

1009093a.jpg

1009095a.jpg

1009097b.jpg

1009096.jpg

1009099z.jpg

1009147wk.jpg

1009148.jpg

1009149m.jpg

1009100.jpg

1009102.jpg

1009104l.jpg

1009105d.jpg

1009110.jpg

1009108s.jpg

1009107m.jpg

1009109s.jpg

Opublikowano

Noi pięknie :D od razu lepiej :good::kox:

 

A powiedz, czemu do SF4000 użyłeś żółtego flexi? Jakiś patent? Bo zawsze używałem go tak do IP 2500 i uważałem go za średnią gąbkę. Do 4000 używam już mega finiszowego pada. I tak z ciekawości pytam, bo może odkryłeś jakiś patent :D

Opublikowano

Mam 3 pasty i 3 pady.

500 - biały

2500- pomarańczowy

4000 - żółty

Patentu żadnego nie mam.

Jak kupowałem zestaw do korekty to do SF 4000 dedykowany był żółty pad FLEXI dlatego taki kupiłem i takiego używam.

Jak dla mnie jest OK

Opublikowano

Michał 330xd, bardzo fajna relacja, gratuluję :)

 

Napisz jeszcze proszę, ile kosztuje pomalowanie 2szt lusterek na czarny połysk. Dzięki!

Opublikowano

Malował mi ostatnio dwa komplety i terminy teraz rzeczywiście ma masakryczne :D Z tym, że ten ich gunmetal wygląda podobno rewelacyjnie. Bardzo fajna, składna relacja :good:

Opublikowano

Całkiem sympatyczne odświeżenie samochodu po zimie. Podoba mi się. :good:

Egeemplarz 3er bardzo ładny, 330xd...

Jakiś programik jest?

 

Pierwszy raz widzę tak długi filtr powietrza :kox:

Opublikowano

Do pianownicy wlewam pół na pół z wodą, potem tylko strumień wody ograniczam.

Na bogato... Efekty są widoczne. Na to Insignie zeszła połowa z pianownicy.

 

Na twoim miejscu nie czekałbym, już robiłbym program. Ten silnik jest elegancki :-]

Masz plan ją kiedyś sprzedawać?

Opublikowano

Ja też leję pół na pół i piana wychodzi średnia, ale to chyba wina pianownicy.

Ile kosztuje ta co ty masz ?

 

Program może kiedyś zrobię. Myślałem nad włożeniem wtrysków od 335d, do tego tłumik przelotowy i większy IC. Po takich zmianach i strojeniu powinna spokojnie osiągnąć w granicach 300 KM.

 

Sprzedawać na razie nie planuję. Pod względem mechanicznym auto doprowadziłem do stanu idealnego.

A w Polsce jak coś było malowane to od razu auto musi być z kilku składane co przekłada się na cenę.

Po prostu włożyłem za dużo kasy w to auto, żeby je teraz sprzedać.

Jak mnie będzie stać na zakup i utrzymanie M3 to wtedy sprzedam.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

ZIMOWE PRZYGOTOWANIA

 

Zapraszam do obejrzenia krótkiej relacji z pracy przy nadkolach. Czasu miałem mało bo auta cały czas używam dlatego nie będzie bardzo szczegółowych zdjęć.

 

Zacząłem od przodu.

Tak wygląda nadkole po roku jazdy

t9lf.jpg

 

Nie zastanawiając się długo postawiłem wymontować osłony nadkola.

qwxz.jpg

Tragedii nie ma. Trochę smoły, błota i rdzy.

Na smołę poszedł mój nowy numer 1 Prickbort

5lct.jpg

zf2k.jpg

 

Następnie przygotowałem mieszankę APC Megsa + NSF

1bw4.jpg

 

I przy użyciu pianownicy naniosłem na nadkole

g1f9.jpg

 

Zanim piana ściekła nadkole zostało wypędzelkowane

mkgu.jpg

 

i wypłukane

t85h.jpg

 

Trochę smoły zostało, ale w miejscach niewidocznych więc odpuściłem.

 

Teraz kolej na osłony nadkola

fqiz.jpg

 

Potraktowane tą samą mieszanką co nadkole

02ss.jpg

 

Pędzelek

6sxm.jpg

3kkw.jpg

xn3h.jpg

 

Bez rewelacji

cpjv.jpg

 

Więc poprawiłem szczotką

3aip.jpg

tij9.jpg

 

Teraz jest do zaakceptowania

y33p.jpg

 

Osłony zabezpieczone Nielsen Super A Sheen

l7i6.jpg

 

Przechodzimy do tyłu

ekva.jpg

 

I tak samo jak z przodu.

Demontaż osłony nadkola, piana i płukanie.

ria5.jpg

oqhd.jpg

mres.jpg

 

Na osłony mieszanka APC i NSF

izbw.jpg

 

Wymiana dyszy w myjce na wirującą i kilkuminutowe płukanie

mken.jpg

0brz.jpg

 

Po umyciu nadkoli założyłem koła i wjechałem do garażu gdzie auto na prowizorycznych kobyłkach spędziło tydzień

wr66.jpg

 

Wszystkie miejsce w których pojawiła się rdza zostały wyczyszczone szczotką drucianą na wiertarce, wytrawione przy użyciu ANTIRUST GEL, zamalowane podkładem antykorozyjnym i na koniec lakierem.

 

W ostatniej relacji zapowiadałem, że przy najbliższej wymianie klocków zajmę się zaciskami. I tak też się stało.

Hamulce zostały zdemontowane.

cth8.jpg

ey9i.jpg

h1ne.jpg

 

I zacząłem żmudne czyszczenie, które trwało prawie cały dzień.

lrp3.jpg

xgab.jpg

 

Po wyczyszczeniu zabrałem się za malowanie

qwig.jpg

 

Na zaciski i jarzma poszły dwie warstwy lakieru

9lgs.jpg

1e8k.jpg

7bdg.jpg

 

Polecam zestaw FOLIATEC. Drogi ale bardzo wydajny.

 

Tarcze też zostały pomalowane

2mov.jpg

 

Po wyschnięciu wymiana klocków i czujników

rral.jpg

 

I wszystko zostało złożone na paście miedzianej

71wz.jpg

rgt3.jpg

o1av.jpg

f9vc.jpg

 

Wleciała też odpowiednia naklejka

uud5.jpg

 

Po złożeniu hamulców auto stało na "kobyłkach" jeszcze 1 dzień, żeby lakier się utwardził.

Z efektów pracy jestem zadowolony

Dla porównania

Przed

t9lf.jpg

 

Po

f9vc.jpg

 

Po tygodniu stania w garażu auto się trochę zakurzyło więc zostało spryskane NSF, spłukane i wytarte do sucha.

v2vj.jpg

hfl8.jpg

tu31.jpg

 

Do zakonserwowania została jeszcze podłoga. W kilu miejscach pojawi się rdzawy nalot.

Ale do tego potrzebny jest kanał. Pod koniec miesiąca będę wymieniał olej. Po wymianie oleju mechanik udostępni mi kanał, i wtedy się tym zajmę.

Na chwilę obecną na lakierze są 2 warstwy MEGSA 16 nakładane w odstępach dwutygodniowych. Zanim przyjdzie zima nałożę jeszcze jedną, albo dwie warstwy i do wiosny powinno wytrzymać.

Jest to też ostatni sezon na felgach 194M. W garażu już czekają 193M.

W przyszłym tygodniu dojdzie jeszcze spoiler od M3, który będzie ostatnim modem w tym roku. Miałem jeszcze zmieniać wydech, ale czasowo się nie wyrobię.

Na koniec kilka zdjęć.

9dct.jpg

kqo9.jpg

vbb2.jpg

9o1z.jpg

8ggi.jpg

ssrt.jpg

icfq.jpg

23by.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.