Jump to content

BMW E90 330xd 2005r.TITANSILBER METALLIC (354)


Michał 330xd
 Share

Recommended Posts

Witam !

W związku z nadchodzącą zimą postanowiłem trochę podłubać przy aucie.

Głównie zależało mi na odświeżeniu lakieru,a konkretnie na usunięciu drobnych rysek i gdzie nie gdzie pyłu lakierniczego (maska i błotniki).

Łączny czas pracy 12 godz. z krótkimi przerwami.

Z góry przepraszam za jakość zdjęć. Aparat coś szwankował i nie zawsze łapał ostrość, ale do rzeczy.

 

Użyte środki:

Mycie:

- ValetPRO pH Neutral Snow Foam

- APC Poorboy's

- APC Meguiar's

- Meguiar's Gold Class Car Wash Shampoo & Conditioner

- Glinka ValetPRO Yellow Poly Clay Bar

- CarPro IronX

Polerowanie:

- Meguiar's Ultimate Compound + Monster Shine aplikator Tri Color

Woskowanie:

- Meguiar's NXT Generation Tech Wax 2.0

- Meguiar's Quik Detailer

Koła:

- CarPro IronX

- Akra do mycia silników od K2

- ValetPRO Traditional Tyre Dressing

Plastiki, elementy gumowe i uszczelki:

- ValetPRO Talos Protectant

Szyby:

GLASS SCIENCE Rain Clear Dual-Action Glass Cleaner & Rain Repellent

Akcesoria:

- myjka Karcher K6.40

- pianownica Karcher 0,3l

- pędzelki z castoramy

- aplikator piankowy Meguiar's

- ręcznik waflowy

- rękawica z MF Nigrin

- 2 wiadra

- kilka mikrofibr

 

Stan auta przed myciem. Auto myte i woskowane regularnie, więc źle nie jest.

1006134.jpg

1006129l.jpg

 

Na oponach ValetPRO Traditional Tyre Dressing po 2 tygodniach od aplikacji

1006131v.jpg

1006132ob.jpg

 

Mycie wstępne mieszanką

1006136e.jpg

1006137.jpg

1006138a.jpg

1006139.jpg

 

Płukanie

1006140.jpg

1006141.jpg

 

Koła potraktowane od razu z "grubej rury"

1006143v.jpg

1006144o.jpg

1006147pi.jpg

1006146k.jpg

1006150.jpg

 

Przednie koła zostały dla pewności wypędzlowane

1006153.jpg

1006154t.jpg

 

Po płukaniu prezentowały się tak:

1006158s.jpg

1006157t.jpg

 

Dolne partie samochodu też dostały, co by glinka miała lżej

1006145.jpg

1006148h.jpg

1006149f.jpg

1006151e.jpg

 

Teraz czas na detale

1006160.jpg

1006161.jpg

1006163.jpg

1006172.jpg

1006174.jpg

1006164o.jpg

1006165.jpg

1006167o.jpg

1006169q.jpg

1006178.jpg

1006179y.jpg

1006181c.jpg

1006182d.jpg

1006177vb.jpg

1006176p.jpg

1006175f.jpg

 

Teraz mycie na 2 wiadra

 

1006183w.jpg

1006184u.jpg

1006185f.jpg

1006186a.jpg

1006187.jpg

1006193.jpg

 

Po umyciu

1006194x.jpg

 

Glinkowanie

1006197x.jpg

 

Po masce , przednim zderzaku i błotnikach

1006201v.jpg

 

Po reszcie samochodu

1006203.jpg

 

Po glinkowaniu ponowne mycie

1006205g.jpg

 

Po spłukaniu w oczekiwaniu aż samochód trochę obcieknie zająłem się felgami nadkolami.

1006207z.jpg

 

Znalazłem w garażu resztki Akry. Żeby się nie marnowała to umyłem nią wewnętrzną stronę felg. Jak na swoją cenę działa naprawdę dobrze.

1006216m.jpg

1006215b.jpg

1006221i.jpg

 

W czasie kiedy myłem felgi i nadkola przeszedł "FRED". Nie wiadomo czy zwabiony zapachem szamponu czy przeczytał napis na wiaderku. :D

1006198u.jpg

Ciekawe jak smakuje szampon :shock:

1006199a.jpg

 

Nadkola umyte APC Megsa i Akrą + kilkukrotne płukanie. Swoją drogą nie wiem po co tylne nadkola są wyłożone filcem. Chyba tylko po to żeby brud miał się czego łapać.

1006211.jpg

 

Po kilkukrotnym płukaniu

1006220d.jpg

 

Przód

1006222.jpg

1006224q.jpg

1006236.jpg

1006244.jpg

 

Nie dawno robiłem drobne zakupy i oczywiście drugi raz zapomniałem kupić Tar&Glue Remover'a. Asfalt, który siedział na nadkolach był mocno przyklejony, dlatego nie wszystko zeszło. Najwięcej zostało za amortyzatorami co zresztą widać na zdjęciach. Ale to nic. jak będę zakładał zimówki to się go wtedy usunie. Myślę, że do tego czasu zdążę kupić. O ile nie zapomnę :)

1006244.jpg

 

Po umyciu zabezpieczyłem plastik ValetPRO Talos Protectant

1006227.jpg

 

Po założeniu felg zabrałem się za dosuszenie samochodu. Felg nie glinkowałem i nie zabezpieczałem. Nie długo będę zakładał zimówki. Po zmianie kół zostaną dokładnie wyczyszczone i przygotowane do następnego sezonu.

 

Suszenie ręcznikiem waflowym

1006260.jpg

 

i powietrzem z trudno dostępnych miejsc

 

1006262x.jpg

 

Tak prezentowało się auto po wysuszeniu

1006263c.jpg

1006265wk.jpg

1006266g.jpg

 

Teraz wjazd do garażu i ręczna polerka UC Tri cololorem. Na drugi dzień ręce trochę bolały :/

Nie miałem odpowiedniego halogena, dlatego na zdjęciach nie widać rys. Mam 1000W ale to trochę za dużo. Najgorsza była maska. Sporo kolistych zarysowań. Reszta samochodu przyzwoita. Oczywiście wszystkie rysy nie zniknęły.

Zostały te głębsze, ale i tak jest o niebo lepiej niż było przed polerką.

 

Maska

1006274w.jpg

1006297r.jpg

 

Klapa tył

1006278c.jpg

1006280.jpg

1006281.jpg

 

Błotniki

1006293p.jpg

1006295.jpg

 

Lampy

1006302z.jpg

 

Po skończeniu polerowania czas na wosk.

1006309d.jpg

1006312g.jpg

1006314.jpg

1006315x.jpg

 

Kiedy wosk wysychał nałożyłem dresingi i zająłem się szybami

1006325z.jpg

1006329o.jpg

1006342.jpg

1006349t.jpg

1006355i.jpg

1006358k.jpg

1006366m.jpg

1006367r.jpg

 

Po spolerowaniu wosku bateria w aparacie padła.

Zdjęcia gotowego auta zrobiłem drugiego dnia.

 

Na wnęki między drzwiami poszedł Quik Detailer Megsa.

1006413.jpg

1006414.jpg

1006418.jpg

 

1006379d.jpg

1006385.jpg

1006373d.jpg

1006375.jpg

1006380i.jpg

1006381.jpg

1006383.jpg

1006384u.jpg

1006425m.jpg

1006426m.jpg

1006424.jpg

1006432j.jpg

1006390h.jpg

1006412.jpg

1006399c.jpg

1006404.jpg

1006429y.jpg

 

Wnętrze zostało tylko odkurzone dlatego zdjęć nie robiłem.

Wkrótce relacja z pracy przy komorze silnika.

 

Mam nadzieję, że nie zanudziłem.

Zapraszam do komentowania i krytykowania.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

"kuchar"

Maskę polerowałem ze 2 godziny mimo że lakier nie ORI

 

"Ghoorall"

Zaczekaj chwilkę

 

[ Dodano: 20 Listopad 2011, 22:46 ]

"yukon"

Końcówki wydechu pójdą do wymiany.

Są już trochę zmęczone, i w kilku miejscach odprysł chrom

 

"Ghoorall"

Więcej liści

1005797t.jpg

Link to comment
Share on other sites

Michał 330xd, dobra robota :good: bardzo mi sie podoba twoje auto :)

relacja jak przystalo na PSB- czyli lanca w wiaderku jest :mrgreen:

odczuwam ostatnio trend w fotografowaniu "zwierzakowych pomocników" :kox:

ale za zdjecia w liściach minus :thumbdown::lol:

zaraz się do ciebie zaczną przyczepiac ze w konkursie to nic nie zwojujesz bo w relacji nie ma "show" :kox: ale nic sie nie przejmuj ważne, że robota dobrze wykonana i auto prezentuje się świetnie

:good:

Link to comment
Share on other sites

zaraz się do ciebie zaczną przyczepiac ze w konkursie to nic nie zwojujesz bo w relacji nie ma "show"

 

Nawet nie myślałem o konkursie. Jestem świadomy niedociągnięć z mojej strony.

Ale przez zimę postudiuje forum i na wiosnę spróbuje bardziej zaawansowanej korekty.

Link to comment
Share on other sites

Maskę polerowałem ze 2 godziny mimo że lakier nie ORI

 

mam na całym aucie ten lakier ori i tru colorem to katorga !! w zasadzie nie da się nic zrobić. Dobrze, ze to srebrny i po takich zabiegach wygląda fajnie i nie widać tak swirlów.

 

Na zime trzeba było położyć coś mocnego bo NXT 2.0 szybko zniknie...

 

Michał jaka to jest felga ? (w sensie który numer/styling)

Link to comment
Share on other sites

Felga to DOUBLE SPOKE 194 M.

A rękawiczki faktycznie mogłem jakieś założyć. Z doczyszczeniem rąk też mnie chwilę zeszło.

Wosk myślę, że ze 2 tygodnie wytrzyma. W lecie po 3 tygodniach jeszcze kropelkował.

W sezonie zimowym myję auto co 2-3 tygodnie jak nie ma dużych mrozów. Jak zniknie to nałożę ponownie.

Mam już końcówkę wosku. Jak zużyje do końca to wtedy coś mocniejszego zakupie.

Link to comment
Share on other sites

Co do koloru auta to zawsze chciałem mieć czarne. No ale wyszło jak wyszło.

W pełnym słońcu kolor jakoś specjalnie nie powala. Ale gdy się ściemni przy światłach latarni wygląda całkiem fajnie, a zwłaszcza na przetłoczeniach karoserii.

Link to comment
Share on other sites

Dobra relacja :good: fajne autko ;) silnik też :-] właśnie co z komorą silnika ?? :song:

Ironem chyba bezpieczniej psikać na zdjętych kołach...

 

Srebrny może i nie powala ale przynajmniej widać wszystkie kreski - przetłoczenia projektanta, czarne strasznie "uogólniają" kształty.

Link to comment
Share on other sites

co do koloru to pozwolę sobie zabrać głos , gdyż posiadałem srebrne auto a teraz mam czarne :)

w srebrnym najlepsze jest to, że po myciu dłużej "wydaje sie" być czystym :) - w czarnym na drugi dzień już kurz psuje cały efekt...

mówią, że srebrny nie daje radości z detailingu.... ja się z tym nie zgodzę- mało jest srebrnych z zadbanym lakierem i wystarczy postawić swoje auto obok takiego i widać kolosalną różnicę :) gdy miałem srebrnego 8letniego focusa to nieraz stawiałem go obok 2-3 letnich srebrnych żeby zawstydzić ich właścicieli :lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.