Skocz do zawartości

Woskowanie instrukcje


Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator
Opublikowano
..ale jak poznać czy wosk wysechł :P

Oprócz testu palcem, możesz to zbadać "na oko" (widać to zwłaszcza na ciemnych lakierach): gdy przeźroczysty wosk bieleje, oznacza to że zasycha.

 

Zrób sobie mały test na aucie: powoskuj małą powierzchnię (np. 20 x 20 cm) i zobacz po jakim okresie czasu wyschnie – przeważnie wosk podczas wysychania wpierw matowieje a później po wyschnięciu bieleje.

Jeżeli używasz wosku który ma być wypolerowany przed wyschnięciem, musisz go wypolerować zanim stanie się biały (czyli w krótszym czasie po nałożeniu).

Jeżeli masz wprawę i jesteś w stanie rozróżnić wosk przeźroczysty od białego/matowego to możesz zacząć polerować w momencie gdy wosk w którymś miejscu zaczyna być matowy (jeszcze nie biały).

 

Pamiętaj: im wyższa temperatura i mniejsza wilgotność powietrza, tym szybciej wosk będzie schnął. ;)

  • Super 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

W przypadku, gdy wosk mi za szybko wysychał i miałem problem z polerowaniem pomagałem sobie quick detailerem, zdecydowanie ułatwiał polerowanie, z rozmazywaniem tez nie miałem problemu.

Opublikowano

Domyślam się, że pomyliły Ci się tematy ;]

Co do dressingu to nie mogę stwierdzić, bo stronka mi nie działa.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

mam takie pytanie - mam wosk koloryzujący Autolandu (już wiem, że to nie był najlepszy wybór, no ale już trudno, kolejny kupię lepszy). I w związku z nim mam parę pytań. Tak się zastanawiam - czy jest możliwość, że ten wosk, nieprawidłowo nałożony odbarwi mi lakier?

Na wosku jest napisane, żeby nakładać i od razu polerować, ale wszędzie czytam, że trzeba poczekać aż wosk trochę podeschnie - ile schnie taki wosk? Czy wystarczy tyle czasu, że nawoskuję sobie powiedzmy element 1 i 2 i jak skończę woskować element 2, to mogę już zacząć polerować element nr 1? Czy flanelowa szmatka, albo ściereczka z mikrofibry to dobry pomysł do polerowania wosku? I jaką warstwę mam nałożyć? Domyślam się, że dość cienką, żeby to się dało wypolerować, ale czy bardzo cienką?

  • Dystrybutor
Opublikowano

Nakładasz jak najcieńszą. Nie wiem czy będzie Ci się dobrze polerowało tą flanelą bo ten wosk trzeba dobrze zetrzeć (jednak tutaj daje rade tylko mikrofibra).

 

Nic Ci nie odbarwi. Ścieraj go jak zacznie przysychać bo wilgotny będzie Ci się rozmazywał. Przy odrobinie pracy efekt może być nawet zadowalający ale praca z tym woskiem jest niewdzięczna.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź :)

Ok, to w takim razie zaopatrzę się w ściereczkę z mikrofibry. Bo tam niby w zestawie jest taka gąbeczka do ścierania, ale nie wiem, jak to tam będzie wyglądać.

Następnym razem kupię lepszy wosk, póki co, muszę się pomęczyć z tym :)

  • Dystrybutor
Opublikowano

O, zapomniałbym! Nie wycierają tą gąbką, która jest w zestawie! Ta czarna jest nawet nawet do nakładania (#476 i EX-P nakładałem tym i jest nawet ok, ale szybko się zużywa), ale ta gąbka tylko Ci rozmaże wosk). Poleruj mikrofibrą. Im cieńsza warstwa tym lepiej, bo i tak dużo z tego nie zostaje na lakierze (czyli nie uzyskasz lepszego efektu nakładając 5mm zamiast 1mm).

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Mam pytanie. Wosk nakladamy kolistymi ruchami czy podluznymi?? I jak to powinno wygladac przy polerowaniu. poniewaz zauwazylem ze po woskowaniu przybywa mi swirlsow. :/

  • Dystrybutor
Opublikowano

Jeśli masz nowe rysy po nałożeniu wosku to:

a) karoseria musi być pokryta kurzem/pyłem, który wcierasz z woskiem

b) pad jest zanieczyszczony

c) czymś, czym polerujesz wosk (wycierasz go) jest zanieczyszczony

 

Samo nakładanie to kwestia gustu. Ruch kolisty na pewno pozwala na lepsze (równomierniejsze) rozprowadzenie wosku, ale co człowiek to opinia.

 

Napisz lepiej jaki wosk nakładasz, czym i jak to łatwiej będzie zidentyfikować przyczynę zarysowań.

Opublikowano

Ja wosk nakladam prostymi ruchami zgodnie z ruchem powietrza po powierzchni na ktora nakladam, poleruje ruchami kolistymi.

  • Super 1
Opublikowano

poleruje wosk mikrofibra. kolistymi ruchami i tak samo do tej pory nakladalem wosk. zanieczyszczenia aplikatora i fibry nie wchodza w gre.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

auto bylo malowane lakier to metalic ile temu byl lakierowany tego nie wiem

Jeśli masz nowe rysy po nałożeniu wosku to:

a) karoseria musi być pokryta kurzem/pyłem, który wcierasz z woskiem

b) pad jest zanieczyszczony

c) czymś, czym polerujesz wosk (wycierasz go) jest zanieczyszczony

 

Auto myte osuszane pad jest prany po kazdym woskowaniu mikrofibry tez czyste. Wiec to raczej odpada.

Opublikowano

Jeśli punkt a), b) i c) Cię nie dotyczy to znaczy, że za mocno dociskasz aplikator do lakieru... A jak nie to już nie wiem... :dontknow:

Opublikowano

Kiepskie twarde fibry lub ewentualnie cos w fibrach (obszycie, metka). No i pytanie czy rysy na pewno widac po woskowaniu, bo mozliwe ze powstaja podczas mycia / wycierania.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Myślę, że jestem przygotowany po waszym szkoleniu do woskowania, teraz czekam na Collinite 915 i Collinite 840 Sapphire Prewax Cleaner, myślę, że kolo czwartku będzie u mnie... i od roboty oby pogoda dopisała w czwartek ma być słonecznie i 14-17 st. więc odpowiednia pogoda... :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.