Skocz do zawartości

Sealant


SzaKal

Rekomendowane odpowiedzi

W1Michal, mam kilka sealantów DG, Ultimate-a Megs-a też kiedyś miałem i aplikacja i polerowanie jest bardzo łatwe ;). Tak jak powyżej koledzy piszą coś robisz nie tak. W skrócie sealant-y, aby je polerować bez problemu muszą:

- mieć czas na związanie się z lakierem (w przypadku DG to min. 30 min.- jak mniej- będą się mazać- już to przetestowałem ;), czasem 60 min., średnio 45 min.).

- być polerowane odpowiedniej jakości mikrofibrą. Moim zdaniem przy sealant-ach więcej musisz wytrzeć resztek.

- cleaner nie może za dużo po sobie zostawiać- najlepiej stosować dedykowane lub takie, które nie mają za dużo olejków, glazów itp. Nic nie napisałeś właśnie o cleanerze- jakiego używasz?

- wilgotność nie może być za duża.

 

Ogólnie najlepiej potrenuj sobie na jakimś pojedynczym elemencie i będziesz wiedział co jest nie tak. Podejrzewam, że zmiana sealant-u nic Ci nie da... Niektóre sealant-y są łatwiejsze w aplikacji (głównie te w spray-u), ale też zawsze możesz popełnić inny błąd. Sam musisz dojść na podstawie tych wskazówek do tego co robisz źle, bo inaczej tylko będziesz tracił kasę i cały czas szukał czegoś nowego :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za pomoc. W sumie może zbyt szybko polerowałem, ale miałem świadomość że że z czasem może być coraz gorzej dlatego dość szybko polerowałem w obawie żebym dał rade wogóle spolerować. Ale pół godziny to naprawde sporo. Pod DG miałem dedykowany cleaner od DG kóry mi nie przypadł, pod Ultimate miałem Auto Finesse Tough, akurat to miałem pod ręką. Może faktycznie popróbuje jeszcze. Co ciekawe - woskowałem felgi DG i polerowanie to była łatwizna. Dodam że felgi były czyste tzn nie stosowałem na nich wcześniej żadnej chemii samo mycie. Na lakierze ciągnął się strasznie. nie wiem używałem detailerów i wosków w sprayu, może one mają wpływ, może cleaner nie do końca usunął te środki, nie wiem głośno myślę w tej chwili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W1Michal, to prawdopodobnie za krótko czekałeś. Poczekaj nawet 1 h patrząc na zegarek i nie powinno być kłopotów... W niektórych warunkach nawet 45 min. to za krótki okres. Jak się boisz, że będzie gorzej czekając dłużej to właśnie zrób najpierw taki test na małym panelu ;). Zaś AF Tough to jest chyba sealant, a nie cleaner...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AF Tough Prep to cleaner.

 

Aha fakt ;). Już się bałem, że piszesz o AF Tough Coat :D.

 

Pod DG stosowałem DG 601

 

A jak wyglądała u Ciebie jego aplikacja? Bo to taki zwykły cleaner nie jest ;). Jego się nakłada- czeka do wyschnięcia, ale nigdy nie poleruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nakładalem cienką warstwę wcierając lekko w lakier, po kilkunastu minutach nakładałem wosk. Co ciekawe znalazłem u mnie stare drzwi od auta, na którym testowałem detailer megsa kiedyś, nałożyłem DG 111, poczekam 30 minut i zobacze co z tego wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zrobie :) poczekamy zobaczymy. na pewnej części miałem kiedyś połozony detailer megsa oraz quick wax, których używam, połowa drzwi czysta. Jak się spolerują dobrze całe to znaczy że to nie od chemii na lakierze. nałożyłem mega cienką warstwę, wtedy kładlem go minimalnie więcej.

 

[ Dodano: 24 Lipiec 2012, 21:43 ]

i po zabiegu - wosk spolerował się bardzo dobrze na całych drzwiach. Wnioskuję że po pierwsze kładlem go za dużo, po drugie odstęp czasu pól godziny to konieczność

 

[ Dodano: 24 Lipiec 2012, 21:44 ]

myślę żeby zastosować AF Tough Prep pod Dg 111. Są przeciwskazania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nakładałem cienką warstwę i ciąglo się wszystko po lakierze. im dłużej wosk leżał na lakierze tym było gorzej. polerowałem po 3 minutach od nałożenia.

Wszystko jest kwestią przygotowania lakieru i PRAWIDŁOWEJ aplikacji. Jeśli opis na stronie mówi, żeby polerować po 30-45 minutach, to czemu polerowałeś po 3 minutach?

 

#111 to jeden z najbardziej przyjemnych w użyciu sealantów :) Nigdy nie spotkałem się z tym, że się "ciągło" po lakierze :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
ostatnie pytanie przed zakupem:

Auto Finesse Rejuvenate + Auto Finesse Tough Coat

czy

Wolfgang Paintwor Polish Enhancer + Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant

 

na ten drugi jest taka promocja, że wychodzi nie wiele drożej, a jest go prawie dwa razy tyle!

Ja uzywam bardzo często tego drugiego i jeżeli chodzi o aplikację to jest bajecznie miła wg. mnie szczególnie Sealanta, ja poleruję po około 30-50 min czego efektem jest super gładkość i połysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, na wstępie zaznaczę ,że to mój pierwszy post na forum i generalnie jestem zielony w temacie.

 

Lakier ciemny fiolet, w cieniu wpadający w czarny, Volvo

 

Chciałem odświeżyć lakier, nie wiem czy wszystko dobrze zrozumiałem, postudiowałem co piszecie, ale w dalszym ciągu mam wątpliwości

 

Chciałem użyć (przykładowo, a Was proszę o korektę)

 

clenear:AUTOGLYM PAINT RENOVATOR 325ML

wet look:AUTOGLYM ULTRA DEEP SHINE 500ML

wosk:Collinite 476

sealant: i tutaj nie mam pojecia

 

+

ewentualnie dla odświeżenia po zabiegach: Quik Wax

 

 

Teraz kilka pytań:

 

-jaki sealant w ramach rozsądnej ceny i z dobrą aplikacją, jak wspomniałem jestem zielony

 

-jaka kolejność zabiegów? nie chcę strzelać gafy na starcie

 

-czy wosk przed sealantem? różnie czytałem

 

zależy mi na maksymalnie trwałym efekcie i zabezpieczeniu

 

 

Zestaw jest mojego autorstwa, może być równie dobrze bardzo głupi co odpowiedni, więc proszę o radę.

 

Proszę o pomoc

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za błyskwiczną odpowiedź , właśnie stąd moje wszystkie pytania, gdyż nie wie co z czym ugryźć, czytałem że ten wosk już daje radę

 

w jakiej kolejności te zabiegi ?

 

cleaner - wet look - colli?

 

cleaner - colli - wet look?

 

czy te produkty były przez wasz używane? czy jest coś w podobnej cenie bardziej polecane? cleaner, wet look, te produkty AG ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mankament, Jak nałożysz pod colina jakieś glaze to szybko spłynie, jak już to lepiej clinera i wosk.

 

ok rozumiem, czyli tylko cleaner i colli

 

przepraszam, że tak pytam, ale moja wiedza jest żadna

 

 

po dzisiejszym myciu doszedłem do wniosku , że tak dłużej ten samochód nie może wyglądać, stąd znalazłem forum

 

w takim wypadku, po wizycie na myjnii bezdotykowej tylko piana, woda i koniec? bez woskowania, bo bez sensu chyba?

 

[ Dodano: 5 Sierpień 2012, 22:07 ]

Szakal może mogłbyś doradzić jakis zestaw laikowi, czytałem Twoje wypowiedzi w kilku tematach i widziałem, że jesteś dobrze obyty w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mankament

 

Faktem jest, że nie zawracasz moich czterech liter, ale może zajmij się czytaniem forum, a nie śmiecisz tu pytaniami na które odpowiedzi w różnych wariantach dawno już padły. Jeśli jesteś zbyt leniwy, to wybierz się do siedziby profesjonalnej firmy, niech zaopiekują się autem, to chyba najprostsza droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.