Skocz do zawartości

Krótkie pytanie - krótka odpowiedź


MetalMagnes

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

PB SSR 2.0 Medium Abrasive

PB Profesional Polish

PB Black Hole

PB Natty's Paste Blue

 

 

Czy nałożenie wyżej wymienionych produktów w takiej kolejności nie zaszkodzi lakierowi i czy zapewni mu odpowiednią ochronę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy użycie politury DC2 po UC a przed woskiem Megsa #16 zmniejszy jego trwałość i funkcje ochronne a da tylko ładny efekt wizualny ? Czy politura w jakiś sposób wiąże się z woskiem przez co lakier jest jeszcze lepiej chroniony, odżywiony i ma większą głębię?

 

Ile czasu należy odczekać pomiędzy czynnościami wymienionymi w pierwszym zdaniu?

 

Ile między polerką UC a nałożeniem DC2 ? Czy po nałożeniu DC2 stawiamy samochód na słońcu tak by politura DC2 się 'wypociła' i puściła olejki ?

 

Ile pomiędzy nałożeniem DC2 a nałożeniem wosku #16 ?

 

Czy wszystkie czynności wykonywać w cieniu czy w słońcu ?

 

Czy nakładanie kilku np:2 warstw DC2 oraz #16 ma sens ?

 

 

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Korzystał może ktoś z was z połączenia systemu 3M z das6 ? Dokładnie chodzi mi o żółty i niebieski korek plus pomarańczy, żółty i niebieski pad. Zda to egzamin? Do tej pory korzystałem z Scholla s17 i s40 z niebieskim i pomarańczowym padem i nie do końca byłem zadowolony. Tzn. zamierzony efekt został osiągnięty ale źle pracowało mi się szczególnie z s17

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

s17 głównie szybko wysychała i zostawiała po sobie taki dziwny film na lakierze( jak mocno potarłem po lakierze palcem to się kulkował, był praktycznie niewidoczny, jakby poświata) który strasznie ciężko było usunąć w porównaniu do s40 z której jestem bardzo zadowolony. Możliwe że przyjąłem zły system pracy( działałem według poradnika DaveKG do DA) robiłem odpowiednio: rozprowadzenie 2 bieg, 2-3 wolne przeloty na 4 biegu i 2-3 wolne przeloty na 6 biegu. Działałem na miękkim lakierze Hondy więc w zasadzie praktycznie cały samochód wystarczyło oblecieć s40 z niebieskim lub pomarańczowym padem, jedynie niektóre elementy wymagały mocniejszej s17. Korekcja moim zdaniem wyszła na poziomie 90% Poprzedni post może źle zabrzmiał, ogólnie jestem zadowolony ale wydaje mi się że są pasty z którymi lepiej się zgram :) zmienić chcę także z tego powodu że pady Scholla wytrzymały mi tylko jeden samochód (bardzo możliwe że to moja wina) dlatego też ciekaw jestem jak zachowają się 3M pod moją ręką. Do DA ponoć polecane są CG Hexologic które niestety są niedostępne w Polsce. Postanowiłem najpierw wypróbować to co dostępne na rodzimym rynku a dopiero potem ciągnąć z UK. Podsumowując jako amator i "świerzak" s40 oceniam bardzo dobrze, s17 ma minusy. Z tego powodu chce spróbować czegoś innego. W końcu w jakimś stopniu na tym polega ta zabawa :)

 

Tu 50/50 po użyciu s40 plus pomarańczowy pad

 

dsc4365800x600.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

jak dla mnie zadowalające

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ręcznej pracy to raczej produkty których cząstki się nie rozpadają. "diminishing abrasives" - trudno jest wypracować ręcznie, ta technologia dedykowana jest raczej do obróbki maszynowej.

 

Kita - a może spróbujesz Meguiars? Mi dobrze pracowało się padami 3M w połączeniu z Ultimate Compound i SwirlXem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebna (niestety) folia ochronna na progi. Po otworzeniu drzwi z tyłu auta, nie ma listew ochronnych no i lakier jest niestety porysowany. Zadziałam ręcznie żeby to usunąć / zamaskować, ale folia ochronna to konieczność. Auto w ciągłej eksploatacji, a nie mam możliwości pouczać każdego że próg w aucie to nie podpórka pod nogi.

Znalazłem taką (numer 1025487988) na allegro. Miał ktoś z nią styczność? Może coś lepszego polecicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kita - a może spróbujesz Meguiars? Mi dobrze pracowało się padami 3M w połączeniu z Ultimate Compound i SwirlXem.

 

Jeśli miałbym zdecydować się na megsa to poszedłbym raczej w linie profesjonalną a nie konsumencką.

 

Jednakże jakoś wole spróbować najpierw z 3M ewentualnie coś innego sprawdzonego z DA

jakieś podpowiedzi ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pracowalem na DAS6 z PB SSR 3, 2 i 1 na padach 7" megsa - podsumowanie:

SSR3 kulkowal sie i pylil - na cutting padzie (burgund),

SSR2 czasem sie "mazal" troszke jak guma trzeba bylo poprawiac to miejsce - dluzej pracowac w nim - lepiej niz ssr3 ale moglo by byc jeszcze lepiej,

SSR1 "tlusciejszy" jakby, fajnie sie rozprowadzal i ladnie sie z nim pracowalo,

Pady: burgund sie rozsypal po kilku uzyciach na 1 aucie (nie dotrwal do konca), zolty i czarny elegancko sie spisaly. Byl w uzyciu takze PB PWS - bardzo fajnie sie z nim pracowalo lepiej nawet niz z SSR1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kita - Moim zdaniem linia konsumencka jest właśnie idealna do polerki orbitalnej, a linia pro w której przeważają produkty typu "diminishing abrasives" idealna jest do maszyn rotacyjnych. Oczywiście to pewne uproszczenie, ale różnica w agresywności polerki orbitalnej i rotacyjnej jest duża, dlatego tą pierwszą trudniej rozbić cząstki past profesjonalnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć !!

Zaczynam zabawę z kosmetyką , mówię zabawa bo to dla mnie sama przyjemność :)

Z miesiąc temu znalazłem to forum i skorzystałem z paru porad czytając różne posty i zakupiłem kilka kosmetyków jak min. glinka , nxt 2.0 , UQD . Auto wyglinkowałem i nałożyłem nxt-efekt super jak na nowicjusza w tej dziedzinie .

Chciałem na początek spytać jak często mogę nakładać na lakier NXT 2.0 bez szkody dla lakieru i czy za każdym razem trzeba glinkować ? Autko ma 3 lata a lakier to czarna perła!

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem na początek spytać jak często mogę nakładać na lakier NXT 2.0 bez szkody dla lakieru i czy za każdym razem trzeba glinkować ? Autko ma 3 lata a lakier to czarna perła!

 

Możesz i co tydzień, ale nie ma to sensu. Woskujesz kiedy jest tego potrzeba, a glinkowanie nie jest wymagane za każdym razem chyba, że dla przykładu parkujesz auto pod drzewami i ciągle jest na lakierze poprzyklejany brud i jakby "soki" z drzewa w postaci kropeczek. Sam musisz ocenić kiedy lakier wymaga glinkowania - wystarczy przeciągnąć po umyciu opuszkami palców po lakierze i jeżeli da się wyczuć chropowatości i brud to trzeba użyć glinki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy użycie politury DC2 po UC a przed woskiem Megsa #16 zmniejszy jego trwałość i funkcje ochronne a da tylko ładny efekt wizualny ?

 

Nie testowałem DC2+#16, ale podobno jak twierdzi Julian trwałość nieznacznie maleje.

 

Ile czasu należy odczekać pomiędzy czynnościami wymienionymi w pierwszym zdaniu?

Ile pomiędzy nałożeniem DC2 a nałożeniem wosku #16 ?

Ile między polerką UC a nałożeniem DC2 ?

 

Powielasz pytania. Raczej nie ma potrzeby czekania.

 

Czy po nałożeniu DC2 stawiamy samochód na słońcu tak by politura DC2 się 'wypociła' i puściła olejki ?

 

Osobiście nie słyszałem o takich zaleceniach.

 

Czy wszystkie czynności wykonywać w cieniu czy w słońcu ?

 

W cieniu.

 

Czy nakładanie kilku np:2 warstw DC2 oraz #16 ma sens ?

 

Nigdy nie nakładałem w takich ilościach i jakoś nie widzę sensu chyba, że podwójne nałożenie #16, bo DC2 wystarczy raz.

 

Strasznie zagmatwanie piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o swirlx: Nie jest to konieczne. Wystarczy odczekac już po wypracowaniu chwilke żeby porządnie wysechł i go spolerować.

 

A wosk: na forum jest opis dt aplikacji woskow. Warto również poogladac YouTube.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po zastosowaniu SwirlX należy umyć auto? (przed nałożeniem wosku)

Nie ma takiej potrzeby. Jest to również cleaner, więc powierzchnia będzie dobrze przygotowana

 

Co do ilości wosku to staraj się nakładać jak najcieńszą warstwę. Na prawdę tego wosku zużywa się tyle co nic.

 

Wystarczy odczekac chwilke żeby porządnie wysechł i go spolerować.

Czekać aż wyschnie?! Wcieramy do całkowitego zniknięcia i przecieramy, ewentualnie gdy chcemy mniej go wpracować to wcześniej wycieramy. Czekanie tylko utrudni jego usunięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.