Moderator Eryczek Opublikowano 4 Stycznia 2012 Moderator Zgłoś Opublikowano 4 Stycznia 2012 Koledzy, mam jeszcze jedną prośbę o ocenę. W zestawie z Dasem była tarcza (na zdjęciach) - 150 mm. Postanowiłem za jednym zamachem kupić też małe pady 75 mm i oczywiście tarcze do nich. Skoro pady 3M to i tarcza niech też będzie "ichnia". Ale tarcza wygląda nieco inaczej od mojej. Będzie dobra? (też zdjęcie)
Administrator Evo Opublikowano 4 Stycznia 2012 Administrator Zgłoś Opublikowano 4 Stycznia 2012 Tarcza 3M jest do rotacji , nie do DA.
Moderator Eryczek Opublikowano 4 Stycznia 2012 Moderator Zgłoś Opublikowano 4 Stycznia 2012 Evo, znowu dziękuję za pomoc! już znalazłem to co mi jest potrzebne:
g.pajak Opublikowano 4 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 4 Stycznia 2012 Panowie, a czy rotacyjną można sealent/cleaner nakładać?? Mam Lare EPL-11 i wszystkie pady systemu 3M... Sealent, który aktualnie posiadam, to DG #111 a cleaner to DG #601... Da się je nakładać rotacją? Powiedzmy na najniższych obrotach i padzie fiishingowym 3m
aro_77 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 5 Stycznia 2012 Było wałkowane milion razy, można rotacja także...
vanquisz Opublikowano 7 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2012 Sealent, który aktualnie posiadam, to DG #111 a cleaner to DG #601... Da się je nakładać rotacją? Powiedzmy na najniższych obrotach i padzie fiishingowym 3m Ostatnio nakładałem właśnie #601. Nie wiem czy to była wina niskiej temperatury, ale za cholere nie szło sie z tym dogadać. Próbowałem różnych padów, na przemian rotacja z DA. Cleaner jest specyficzny, suchy, szybko znika. HDC/ProPolish2 to bajka, jeśli chodzi o aplikacje maszyną przy #601
g.pajak Opublikowano 25 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2012 vanquisz, dzięki za rzeczową odpowiedz!
fazy Opublikowano 3 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2012 Podłączę się pod temat. Stałem się posiadaczem Kestrela DAS-6. Przygodę z maszyną rozpocznę właśnie na tym sprzęcie. Dobrałem sobie 3 pady Flexipad: Biały, Pomarańczowy, oraz żółty, oczekuję na czarny do politury. Mam pytanie, posiadam UC megsa oraz pastę Menzerny SF 4000, Jeden samochód ma dwuletni lakier, jednak bardzo dopieszczany i zadbany. Bardzo mało ledwo widocznych swirlxów, Jakiego pada powinienem w tym przypadku zastosować, jak mniemam do Menzerny ? Drugugie pytanie, mianowicie rozchodzi się o 5 letni mocniej zniszczony lakier z uwydatnionymi rysami. W tym przypadku jeden pad wystarczy, czy trzeba robic po dwa powrórzenia na każdym z padów z UC, a na koniec Menzerną ? Na dzien dzisiejszy posiadam pady 130mm, oraz BP 75mm jednak jeszcze bez gąbek. Czy te gąbki wystarczą ? czym powinienem zainteresować się na przyszłośc
fidosanok Opublikowano 8 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 8 Maja 2012 Fazy znalazłeś już odpowiedź? Bo ja też jestem ciekaw jak się sprawa ma w takim przypadku, a na razie nikt inny nie chce odpowiedzieć
Xeper Opublikowano 8 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 8 Maja 2012 Jeden samochód ma dwuletni lakier, jednak bardzo dopieszczany i zadbany. Bardzo mało ledwo widocznych swirlxów, Jakiego pada powinienem w tym przypadku zastosować, jak mniemam do Menzerny ? Moim zdaniem SF4000 to pasta wykończeniowa, powinna dobrze isc zarowno na padzie polishing (mocniejsza sciernosc) jak i finishing (mocniejszy połysk). Drugugie pytanie, mianowicie rozchodzi się o 5 letni mocniej zniszczony lakier z uwydatnionymi rysami. W tym przypadku jeden pad wystarczy, czy trzeba robic po dwa powrórzenia na każdym z padów z UC, a na koniec Menzerną ? Zacznij od pada polishing i zobacz jak idzie. Jak kiepsko, to wskocz na mocniejszy pad. JAk lakier zajechany to nie mecz sie z gąbkami i dokup futro Flexipads i rób futrem. Potem bedziesz widzial jak i z czym podejśc z wykończeniem SF4000 po UC. Generalnie wszystko zalezy od: lakieru, stanu lakieru, ile chcesz sciąć, ile masz czasu i cierpliwosci. Po DAS6 nie oczekuj że zrobisz korekte expresowo. Aha, zacznij od obszaru/panelu testowego, zebys mogl zobaczyc co i jak, ktora kombinacja najlepiej sie sprawdza i ile czasu/pracy musisz poswiecic, zeby osiągnąc oczekiwany efekt. Powodzenia!
fazy Opublikowano 8 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 8 Maja 2012 Xeper, Dziekuje za rzeczową odpowiedź, tego właśnie oczekiwałem. Lakiery są stosunkowo miękkie, bo Peugeotowskie, a jeden z nich perłowy - z tego co wyczytałem jeszcze bardziej podatny na zarysownia. Będe zatem zaczynał delikatnie. Zapytam jeszcze, czy może ktoś z was miał czarną gąbke G MOP farecla w łapkach. Wydaje mi się, że jest ona trochę twarda do nakładania politur, niestety nie mam jak porównać z innymi na omacka, więc zwracam się do was, czy macie może jakieś porównanie i czy można nią narzucić politurkę ?
senz Opublikowano 8 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 8 Maja 2012 Będe zatem zaczynał delikatnie. Zapytam jeszcze, czy może ktoś z was miał czarną gąbke G MOP farecla w łapkach. Wydaje mi się, że jest ona trochę twarda do nakładania politur, niestety nie mam jak porównać z innymi na omacka, więc zwracam się do was, czy macie może jakieś porównanie i czy można nią narzucić politurkę ? Jak nie masz innej to będzie dobra. Tzn, nie jest twarda i jest podobna do czarnych wykończeniowych
fazy Opublikowano 1 Czerwca 2012 Zgłoś Opublikowano 1 Czerwca 2012 Jednak gąbka sprawdziła się dokupiłem mniejszą profilowaną i nie wiele się różnią miękkością. Jeśli chodzi o polerowanie, aktualnie robie korekte 807-ki, Biały pad + UC świetnie dają rade z odświeżaniem lakieru, ale jeśli o wykonczenie, to troszkę trzeba się bardziej pomęczyć. Miejscowo uzywalem SSR 3, lepiej radzi sobie z głębszymy rysami. Na wykonczenie leci żółtym padem menzerna SF 4000 Puki co jestem zadowolony DA daje rade i nie załuje ze nie brałem rotacji.
Fedur Opublikowano 2 Czerwca 2012 Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2012 Polecam LAKE COUNTRY Hydro-Tech pady do DA, niebeski cutting w polaczeniu z mocniej siernymmi pastami u mnie PB ssr2,5 i tester UC z ktorym szlo troche szybciej na miejscowych ryskach, pomaranczowy polishing do SSR1 i innych wykanczajacych past oraz czerwony finishing do nakladaia plynnych woskow, sealantow, politur itp U mnie FK Hi temp akurat nakladalem recznie ale nie bawm bedzie na DAS-6 na niskih obrotcach. Robilem co prawda nikby mieki lakier hondy ale i tak zeszlo na raty kilka dni sama korekta, ktra bedzie trzeba powtorzyc chodz juz nie tak mocno bo tylko swirle od mikrofibry. Nastepnie bedzie lakier czarny Opla Corsy, robilem probe i mysle ze bedzie odrobine szybciej. Wydaje mi sie ze maszyna DA starczy tym co wola robic czesciej male korekty juz wczesniej doprowadzonych do dobrego stanu lakierow, bo ten pierwszy raz jak auto jest zapuszczony istotnie jest bardzo czasochlonne. Na przetloczenia i mniejsze elementy probowalem malymi padami od flexipads z ich backplate. Pad bialy cuting i zolty wykanczajacy ale na DA slabo male pady sie sprawdzaly, moze za mocno dociskalem nie wiem.
saddam Opublikowano 2 Czerwca 2012 Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2012 Fedur, nie wiem czy pad LC HT Finishing (karmazynowy/czerwony) nadaje się tak do końca do nakładania glaze'ów czy płynnych wosków. Co jak co ale delikatnie to on tnie. Pomarańczowy tnie umiarkowanie, niebieski (cyan) agresywnie.
fazy Opublikowano 5 Czerwca 2012 Zgłoś Opublikowano 5 Czerwca 2012 Jeśli selanty itp. Najlepiej kupić sobie profilowaną czarną gąbke ( lub zamiennik czarnej ) nakładałem zwykłą płaską i profilowaną, na korzyść tej drugiej.
pawel124 Opublikowano 24 Lutego 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Lutego 2013 Jestem właśnie na etapie kupna maszyny polerskiej Krauss DA. Potrzebuję pomocy w wyborze BP oraz odpowiednich padów. Na początku maszyny będę używał do pracy z cleaneremi AF Rejuvenate oraz DG 652 na granatowym lakierze BMW. W komplecie z maszyną znajduje się talerz oporowy 125 mm.Czy taki pad będzie odpowiedni do pracy z tym talaerzem oraz wcześniej wymienionymi cleanerami http://showcarshine.pl/498-lake-country ... -14cm.html Potrzebuje jeszcze talerz oporowy o średnicy 75 mm i wybór padł na http://showcarshine.pl/430-flexipads-du ... ction.html Będę wdzięczny za ewentualne uwagi i podpowiedzi. Może ktoś ma jakieś lepsze typy co do BP oraz padów ?
senz Opublikowano 25 Lutego 2013 Zgłoś Opublikowano 25 Lutego 2013 Jestem właśnie na etapie kupna maszyny polerskiej Krauss DA. Potrzebuję pomocy w wyborze BP oraz odpowiednich padów. Na początku maszyny będę używał do pracy z cleaneremi AF Rejuvenate oraz DG 652 na granatowym lakierze BMW. W komplecie z maszyną znajduje się talerz oporowy 125 mm.Czy taki pad będzie odpowiedni do pracy z tym talaerzem oraz wcześniej wymienionymi cleanerami http://showcarshine.pl/498-lake-country ... -14cm.htmlPotrzebuje jeszcze talerz oporowy o średnicy 75 mm i wybór padł na http://showcarshine.pl/430-flexipads-du ... ction.html Będę wdzięczny za ewentualne uwagi i podpowiedzi. Może ktoś ma jakieś lepsze typy co do BP oraz padów ? Pad jak i BP będą dobre. Sam mam takie i używam
globus Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Witam. Wiem że to temat odnośnie polerki DA a nie rotacyjnej ale to pytanie już tu padło więc chciałem się tylko upewnić gdyż gdzie indzie dostałem odpowiedź negatywną. Czy rotacyjną mogę nakładać cleaner i wosk? Pytam gdyż tutaj http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=14403 kolega SzaKal twierdzi że nie Cleaner i wosk mogę nakładać rotacyjną maszynką do polerki, zgadza się? Nie natomiast na wcześniejsj stronie waszego tematu kolega aro_77 napisał że można więc jak to jest? Było wałkowane milion razy, można rotacja także... Jeśli można to czy pad Menzerna Finishing czarny 150mm się do tego nada? http://www.cleanyourcar.co.uk/machine-p ... _1043.html Co do użytkowania. Czy do cleanera, past i wosku muszę mieć osobne pady czy po każdej czynności wystarczy że go przepłuczę i mogę go używać z następną chemią?
thrashy Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Cleaner - można ręcznie lub maszynowo, wosk - ręcznie
globus Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Cleaner - można ręcznie lub maszynowo, wosk - ręcznie Teraz już rozumiem. Nadal jednak mam pytanie czy pad Menzerna Finishing czarny 150mm nada się do nakładania cleanera? http://www.cleanyourcar.co.uk/machine-p ... _1043.html Co do użytkowania. Czy do past i cleanera muszę mieć osobne pady czy wystarczy że go przepłuczę po pastach i mogę nakładać cleaner?
senz Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Nadal jednak mam pytanie czy pad Menzerna Finishing czarny 150mm nada się do nakładania cleanera? http://www.cleanyourcar.c.../prod_1043.html Będzie dobry. Co do użytkowania. Czy do past i cleanera muszę mieć osobne pady czy wystarczy że go przepłuczę po pastach i mogę nakładać cleaner? Jeżeli nie masz więcej padów to możesz go umyć, wysuszyć dobrze i nakładać albo zakupić dodatkowo jeden pad i stosować go tylko z cleaner'em.
globus Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 22 Kwietnia 2013 ... albo zakupić dodatkowo jeden pad i stosować go tylko z cleaner'em. I tak właśnie zrobię. To nie jest majątek a przynajmniej głowa będzie spokojna że wszystko jest ok
profeta Opublikowano 3 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 3 Czerwca 2013 Witam Panowie! Zamierzam kupić DA i zastanawiam się nad Lare EPL 41 lub 42. Czy ktoś z Was miał doczynienia z tymi maszynami? Czy moc silnika jest tutaj aż tak istotna? Bo w sumie wolałbym lżejszą maszynę a cena prawie taka sama... Kolejna sprawa to pady i pasty. Chcę kupić scholl'e s17 + fioletowy pad i s40 + pomarańczowy pad. Czy takie zestaw da sobie rade z Oplowskim czarnym lakierem z 2008 roku. Dodam, że stan jest na 4 sporo malutkich rysek widzianych w lampie w hali garażowej plus dwie większe ale chyba nie do usunięcia... . Do tej pory pracowałem na Megsowym UC + tricolor - efekt fajny, ale szukam czegoś lepszego. Mile widziane każde opinie. Dzięki
Xeper Opublikowano 3 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 3 Czerwca 2013 profeta, ja mam zwykłego Kestrela DAS6. Stosowałem podobną kombinację (S10/S17 na niebieskim padzie Sholl + S40 na pomarańczowym) i cos tam zbierało. Ale w tej chwili moja standardowa procedura na rysy to Megs UC na futrze Flexi > zmycie IPA > wykończenie na padzie finishing. Idzie IMO sporo szybciej. Grunt to zrobienie sobie miejsca testowego i upewnienie się, że dana kombinacja produktów, prędkości DA, docisku, ilości przejazdów daje oczekiwany przez Ciebie rezultat. Pamiętaj też o poprawnym oczyszczeniu lakieru przed piłowaniem maszyną (b. porządne umycie i usunięcie przyspojonych zabrudzeń) oraz o częstym oczyszczaniu futra/padu. Bedzie dobrze
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się