Skocz do zawartości

Amortyzatory


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie po raz kolejny :) Jako ze z felgami pomogliście liczę i teraz.

1. Co ile wymienia się amortyzatory? Samochód ma nie całe 8 lat wiem ze nie były wymieniane jeszcze więc?

2. Jest głośno w samochodzie strasznie czuć dziury buja trochę kastą.

3. Jakiej firmy polecicie?

4. Na stacji diagnostycznej mówili ze są dobre ale tam zawsze są dobre :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wymienia się jak są zużyte - kontrola amorków na stacji wskazana (% skuteczności).

2. ad.1

3. Fabrycznie pewnie miałeś KAYABA bo w większości modeli sa dawane na pierwszy montaż, całkiem przyzwoite i rozsądne cenowo.

Ewentualnie SACHS.

Odradzam Monroe i Valeo, przereklamowane dziadostwo.

4. Dla nich dobre są te które akurat sprzedają :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0 - 20% - mamy niedostateczną skuteczność tłumienia. Amortyzator do wymiany.

21 - 40% - mamy średnią skuteczność tłumienia

41 - 60% - mamy dobrą skuteczność tłumienia

powyżej 60% - mamy bardzo dobrą skuteczność tłumienia.

 

Nowe lub w dobrym stanie powinny mieć 70-80%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wynik procentowy skuteczności tłumienia ma się nijak do sprawności amortyzatora. Moje amortyzatory miało kolo 75-77% diagnosta że są w doskonałym stanie i nie ma powodów do wymiany. Ja czułem że autem buja na zakrętach, na progach pływał zaczym tłumić. Po wymianie jest sztywno, nic nie pływa nic nie buja. Polecam wymianę i nie sugeruj się % na stacji diagnostycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojciec na B6 z tyłu ma ok. 90%. Ja w Mercedesie mam co roku inne pomiary od 60 do 80% w zalezności od stacji, aktualnego ogumienia czy ciśnienia. Mercedes robi się coraz miększy a tył buja przy większym obciążeniu.

W Octavii I oryginalnie montowali Kayaby? Mam od dwójki amorki i na pewno to nie są Kayaby tylko jakieś czeskie gówna. Tylne były olejowe.

Przerobiłem Bilsteiny B4 na dwóch samochodach (zużyte, a 60% na Audi), ostatnio MTSy, który nie polecam i leci zwrot do producenta, Sachs jest miękki i ostatnio też było pare zwrotów a aktualnie w garażu leżą Kayaby i czekają na montaż. Sądząc po teście garażowym (bardzo ciężko je zdusić, a Bilsteiny i MTSy jak w masło wchodzą) to do Mercedesa też zamontuje KYBy, ale do zawieszenia sportowego. Generalnie KYB uchodzą za sztywne amortyzatory, a w Peżotach od nowości potrafią wytrzymać 300 tys km (służbowy Partner). Poza tym są w stosunkowo dobrej cenie, a B4 jest pełno podrób (jeśli już to mają mieć 2 lata gwarancji bez limitu kilometrów - wtedy są oryginalne - oraz komplet papierów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ile wymienia się amortyzatory? Samochód ma nie całe 8 lat wiem ze nie były wymieniane jeszcze więc?

 

Wymienia się jeżeli amortyzator nie wybiera nierówności, dobija na dołkach bądź studzienkach i ogólnie pływa. Wyznacznikiem do zbliżającej wymiany może być to czy amortyzator nie zaczął się pocić i puszczać olej.

Oczywiście to też trzeba samemu ocenić biorąc pod uwagę to jak samochód zachowywał się kiedyś bo niektóre auta mają beznadziejne zawieszenia i po przesiadce z dobrze prowadzącego się może się wydawać że zawieszenie jest zużyte. Co za tym idzie:

 

2. Jest głośno w samochodzie strasznie czuć dziury buja trochę kastą.

 

Auto: Octavia 2003
Od dawna jeździsz tym samochodem? Z tego co gadałem z ludźmi co jeżdżą na co dzień Octaviami to jest to niestety jeden z gorzej prowadzących się samochodów.

 

Jakiej firmy polecicie?

 

Ja zawsze brałem KYB ale szczerze mówiąc to szału nie ma - zawsze po pół roku (jakieś 8kkm) wydawało mi się ,że już tak dobrze nie wybierają jak po założeniu. Jakbyś wymieniał to pamiętaj żeby wymienić także osłony i odboje.

 

wynik procentowy skuteczności tłumienia ma się nijak do sprawności amortyzatora. Moje amortyzatory miało kolo 75-77% diagnosta że są w doskonałym stanie i nie ma powodów do wymiany. Ja czułem że autem buja na zakrętach, na progach pływał zaczym tłumić.

 

Dokładnie - nie jest to badanie sprawności amortyzatorów tylko zdolności zawieszenia do tłumienia nierówności, a na takim badaniu na ścieżce w stacji diagnostycznej to wpływ na wynik ma jeszcze kilka innych rzeczy poza amortyzatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

Auto: Octavia 2003

Od dawna jeździsz tym samochodem? Z tego co gadałem z ludźmi co jeżdżą na co dzień Octaviami to jest to niestety jeden z gorzej prowadzących się samochodów.

 

 

Od 1.5 roku prowadzi mi się bdb ale ostatnio zaczęło byc głośno. Wymieniłem łączyniki i gumy i nadal cos wali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pany szukam jakiś amorków do ojca.

Wiem, wiem, usłyszę tylko Bilstein, albo Kayaba, albo Monroe!

 

Udało mi się na przód kupić ori z wyprzedaży z ASO (powiedzmy) w dobrej cenie.

Szukam na tył.

W cenie do 200 (?!) złotych są Kayaby Excel-G, Monroe nawet Sachsy Super Touring.

Aż tu nagle Gas-a-just za 179zł/szt.

 

Pytanie:

1. Czy Kayaby podrabiają?

2. Jak rozpoznać ori?

3. Ktoś miał doczynienia z G-a-J?

4. Jeśli tak, to czemu Sachsy?

5. A czemu Bilsteiny?

 

Doświadczenie mam tylko na KYB Excel-G, Sachsach, Bilsteinach B4 i B6, ale każde kupowane w różnych odstępach czasu o wątpliwej oryginalności lub dawno temu i raczej oryginalne potwierdzone czasem lub po prostu innym autem.

 

Pomocy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie najlepsza opcja to sachs, ponieważ najlepiej dobrane do charakterystyki niemieckich zawieszeń jak i w dużej mierze wychodziły w pierwszym montażu

 

kayaby dobre do aut azjatyckich

monroe się skończyły lata temu

bilstein dobry ale masa podrób i wyleżanych sztuk po pułkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od listopada ubiegłego roku jeżdżę na swoim zawiasie m-technik II z amortyzatorami Monroe ReFlex (dedykowane do tego zawiasu) i wszystko działa tak jak w dniu ich założenia.

Podstawa przy zakupie amortyzatorów - pewne źródło, w którym się je kupuje.

We wcześniejszym aucie (audi 80 B4) z zawieszeniem seryjnym ale za to felgi 17' na profilu 45 wymieniałem amortyzatory przednie tez na KYB (nie pamiętam jaki dokładnie model) i także przez 1,5 roku wszystko było ok. Potem sprzedałem auto więc nie wiem jak się dalej sprawowały.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was montował może amortyzatory TRW ? Wychodzą w kompletach dużo taniej niż KYB czy Sachs. Szukam czegoś bardziej miękkiego do Ibizy po tym jak jeden się wylał. Poza tym jazda tym autem to jak prowadzenie gokarta. Jest super na gładkich ale wiadomo jakie mamy drogi i 90% czasu telepie niemiłosiernie. Czy zmiana amortyzatorów coś pomoże , czy rozglądać się też za sprężynami ? Przy wymianie amorów konieczna jest wymiana odbojów i osłon ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was montował może amortyzatory TRW ? Wychodzą w kompletach dużo taniej niż KYB czy Sachs.

Też się zastanawiałem nad takimi, ale b.malo w necie opinii. Ostatecznie wybrałem KYB Excel!

Przy wymianie amorów konieczna jest wymiana odbojów i osłon ?

Najlepiej za jedną robotą i masz spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.