eMeM Posted July 17, 2011 Report Share Posted July 17, 2011 Witajcie po raz kolejny Jako ze z felgami pomogliście liczę i teraz. 1. Co ile wymienia się amortyzatory? Samochód ma nie całe 8 lat wiem ze nie były wymieniane jeszcze więc? 2. Jest głośno w samochodzie strasznie czuć dziury buja trochę kastą. 3. Jakiej firmy polecicie? 4. Na stacji diagnostycznej mówili ze są dobre ale tam zawsze są dobre Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro00 Posted July 17, 2011 Report Share Posted July 17, 2011 1. Wymienia się jak są zużyte - kontrola amorków na stacji wskazana (% skuteczności). 2. ad.1 3. Fabrycznie pewnie miałeś KAYABA bo w większości modeli sa dawane na pierwszy montaż, całkiem przyzwoite i rozsądne cenowo. Ewentualnie SACHS. Odradzam Monroe i Valeo, przereklamowane dziadostwo. 4. Dla nich dobre są te które akurat sprzedają Link to comment Share on other sites More sharing options...
eMeM Posted July 17, 2011 Author Report Share Posted July 17, 2011 4. Dla nich dobre są te które akurat sprzedają Mówili na stacji % że są dobre ale jeszcze nie spotkałem się by były kiedyś zużyte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro00 Posted July 17, 2011 Report Share Posted July 17, 2011 0 - 20% - mamy niedostateczną skuteczność tłumienia. Amortyzator do wymiany. 21 - 40% - mamy średnią skuteczność tłumienia 41 - 60% - mamy dobrą skuteczność tłumienia powyżej 60% - mamy bardzo dobrą skuteczność tłumienia. Nowe lub w dobrym stanie powinny mieć 70-80%. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eMeM Posted July 17, 2011 Author Report Share Posted July 17, 2011 maestro00, no właśnie moje co rok maja 60-70 więc nie zużywają się wcale? Co rok ta sama stacja Link to comment Share on other sites More sharing options...
maya Posted July 17, 2011 Report Share Posted July 17, 2011 te maszyny do sprawdzania moim zdaniem słabo to robią, komputer pokazał 80% a jeden amor był wybity i nie trzymał wogule Link to comment Share on other sites More sharing options...
ble Posted July 17, 2011 Report Share Posted July 17, 2011 wynik procentowy skuteczności tłumienia ma się nijak do sprawności amortyzatora. Moje amortyzatory miało kolo 75-77% diagnosta że są w doskonałym stanie i nie ma powodów do wymiany. Ja czułem że autem buja na zakrętach, na progach pływał zaczym tłumić. Po wymianie jest sztywno, nic nie pływa nic nie buja. Polecam wymianę i nie sugeruj się % na stacji diagnostycznej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebcio Posted July 17, 2011 Report Share Posted July 17, 2011 ważnym czynnikiem przy pomiarze skuteczności tłumienia amorów jest ciśnienie w kołach dopiero po wymianie na nowe poczujesz różnice na jakim złomie wcześniej jeździłeś Sachs dobre amorki Link to comment Share on other sites More sharing options...
eMeM Posted July 17, 2011 Author Report Share Posted July 17, 2011 Czyli co wymieniać je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel- Posted July 17, 2011 Report Share Posted July 17, 2011 Ojciec na B6 z tyłu ma ok. 90%. Ja w Mercedesie mam co roku inne pomiary od 60 do 80% w zalezności od stacji, aktualnego ogumienia czy ciśnienia. Mercedes robi się coraz miększy a tył buja przy większym obciążeniu. W Octavii I oryginalnie montowali Kayaby? Mam od dwójki amorki i na pewno to nie są Kayaby tylko jakieś czeskie gówna. Tylne były olejowe. Przerobiłem Bilsteiny B4 na dwóch samochodach (zużyte, a 60% na Audi), ostatnio MTSy, który nie polecam i leci zwrot do producenta, Sachs jest miękki i ostatnio też było pare zwrotów a aktualnie w garażu leżą Kayaby i czekają na montaż. Sądząc po teście garażowym (bardzo ciężko je zdusić, a Bilsteiny i MTSy jak w masło wchodzą) to do Mercedesa też zamontuje KYBy, ale do zawieszenia sportowego. Generalnie KYB uchodzą za sztywne amortyzatory, a w Peżotach od nowości potrafią wytrzymać 300 tys km (służbowy Partner). Poza tym są w stosunkowo dobrej cenie, a B4 jest pełno podrób (jeśli już to mają mieć 2 lata gwarancji bez limitu kilometrów - wtedy są oryginalne - oraz komplet papierów). Link to comment Share on other sites More sharing options...
ultratouch Posted July 17, 2011 Report Share Posted July 17, 2011 Co ile wymienia się amortyzatory? Samochód ma nie całe 8 lat wiem ze nie były wymieniane jeszcze więc? Wymienia się jeżeli amortyzator nie wybiera nierówności, dobija na dołkach bądź studzienkach i ogólnie pływa. Wyznacznikiem do zbliżającej wymiany może być to czy amortyzator nie zaczął się pocić i puszczać olej. Oczywiście to też trzeba samemu ocenić biorąc pod uwagę to jak samochód zachowywał się kiedyś bo niektóre auta mają beznadziejne zawieszenia i po przesiadce z dobrze prowadzącego się może się wydawać że zawieszenie jest zużyte. Co za tym idzie: 2. Jest głośno w samochodzie strasznie czuć dziury buja trochę kastą. Auto: Octavia 2003 Od dawna jeździsz tym samochodem? Z tego co gadałem z ludźmi co jeżdżą na co dzień Octaviami to jest to niestety jeden z gorzej prowadzących się samochodów. Jakiej firmy polecicie? Ja zawsze brałem KYB ale szczerze mówiąc to szału nie ma - zawsze po pół roku (jakieś 8kkm) wydawało mi się ,że już tak dobrze nie wybierają jak po założeniu. Jakbyś wymieniał to pamiętaj żeby wymienić także osłony i odboje. wynik procentowy skuteczności tłumienia ma się nijak do sprawności amortyzatora. Moje amortyzatory miało kolo 75-77% diagnosta że są w doskonałym stanie i nie ma powodów do wymiany. Ja czułem że autem buja na zakrętach, na progach pływał zaczym tłumić. Dokładnie - nie jest to badanie sprawności amortyzatorów tylko zdolności zawieszenia do tłumienia nierówności, a na takim badaniu na ścieżce w stacji diagnostycznej to wpływ na wynik ma jeszcze kilka innych rzeczy poza amortyzatorem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eMeM Posted July 17, 2011 Author Report Share Posted July 17, 2011 Cytat: Auto: Octavia 2003 Od dawna jeździsz tym samochodem? Z tego co gadałem z ludźmi co jeżdżą na co dzień Octaviami to jest to niestety jeden z gorzej prowadzących się samochodów. Od 1.5 roku prowadzi mi się bdb ale ostatnio zaczęło byc głośno. Wymieniłem łączyniki i gumy i nadal cos wali Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel- Posted October 24, 2012 Report Share Posted October 24, 2012 Pany szukam jakiś amorków do ojca. Wiem, wiem, usłyszę tylko Bilstein, albo Kayaba, albo Monroe! Udało mi się na przód kupić ori z wyprzedaży z ASO (powiedzmy) w dobrej cenie. Szukam na tył. W cenie do 200 (?!) złotych są Kayaby Excel-G, Monroe nawet Sachsy Super Touring. Aż tu nagle Gas-a-just za 179zł/szt. Pytanie: 1. Czy Kayaby podrabiają? 2. Jak rozpoznać ori? 3. Ktoś miał doczynienia z G-a-J? 4. Jeśli tak, to czemu Sachsy? 5. A czemu Bilsteiny? Doświadczenie mam tylko na KYB Excel-G, Sachsach, Bilsteinach B4 i B6, ale każde kupowane w różnych odstępach czasu o wątpliwej oryginalności lub dawno temu i raczej oryginalne potwierdzone czasem lub po prostu innym autem. Pomocy Link to comment Share on other sites More sharing options...
zegarek Posted October 24, 2012 Report Share Posted October 24, 2012 Camel, jaki model tego mb? Zerknę u siebie po ile są. Monroe odpuść, bo jest słabej jakości. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel- Posted October 24, 2012 Report Share Posted October 24, 2012 zegarek, W202, kombi 1999 rok. Możesz sprawdzić ceny do zawieszeń zwykłych i sportowych. Dziękować Link to comment Share on other sites More sharing options...
heju2 Posted October 24, 2012 Report Share Posted October 24, 2012 jak dla mnie najlepsza opcja to sachs, ponieważ najlepiej dobrane do charakterystyki niemieckich zawieszeń jak i w dużej mierze wychodziły w pierwszym montażu kayaby dobre do aut azjatyckich monroe się skończyły lata temu bilstein dobry ale masa podrób i wyleżanych sztuk po pułkach Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel- Posted October 25, 2012 Report Share Posted October 25, 2012 Hmm, czyli punkt za Sachsem? Ja bym chciał jakieś sztywne amortyzatorki. KYB Excel G są u ojca w A6 i za miękko stanowczo. Dlatego myślę nad Gas-a-just. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KR54321 Posted October 25, 2012 Report Share Posted October 25, 2012 Miałem przez chwilę KYB Ultra SR, na pewno nie są miękkie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manolito77 Posted October 25, 2012 Report Share Posted October 25, 2012 Ja od listopada ubiegłego roku jeżdżę na swoim zawiasie m-technik II z amortyzatorami Monroe ReFlex (dedykowane do tego zawiasu) i wszystko działa tak jak w dniu ich założenia. Podstawa przy zakupie amortyzatorów - pewne źródło, w którym się je kupuje. We wcześniejszym aucie (audi 80 B4) z zawieszeniem seryjnym ale za to felgi 17' na profilu 45 wymieniałem amortyzatory przednie tez na KYB (nie pamiętam jaki dokładnie model) i także przez 1,5 roku wszystko było ok. Potem sprzedałem auto więc nie wiem jak się dalej sprawowały. Pzdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wkr Posted October 26, 2012 Report Share Posted October 26, 2012 Czy ktoś z Was montował może amortyzatory TRW ? Wychodzą w kompletach dużo taniej niż KYB czy Sachs. Szukam czegoś bardziej miękkiego do Ibizy po tym jak jeden się wylał. Poza tym jazda tym autem to jak prowadzenie gokarta. Jest super na gładkich ale wiadomo jakie mamy drogi i 90% czasu telepie niemiłosiernie. Czy zmiana amortyzatorów coś pomoże , czy rozglądać się też za sprężynami ? Przy wymianie amorów konieczna jest wymiana odbojów i osłon ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Griffe Posted October 26, 2012 Report Share Posted October 26, 2012 Gumy warto wymienic, zwlaszcza jak amory swoje przeszly to gumy tez dostaly. Zmiana amorow w kwestii miekkosci nie pomoze duzo, jak twardo zamien na ory sprezyny i bedzie ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wkr Posted October 26, 2012 Report Share Posted October 26, 2012 (...) jak twardo zamien na ory sprezyny i bedzie ok. Z tego co wiem to mam ori sprężyny Jest to zwykła wersja 6J pięciodrzwiowa, żadna Cupra czy FR. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kedar Posted October 26, 2012 Report Share Posted October 26, 2012 Czy ktoś z Was montował może amortyzatory TRW ? Wychodzą w kompletach dużo taniej niż KYB czy Sachs. Też się zastanawiałem nad takimi, ale b.malo w necie opinii. Ostatecznie wybrałem KYB Excel! Przy wymianie amorów konieczna jest wymiana odbojów i osłon ? Najlepiej za jedną robotą i masz spokój. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wkr Posted October 26, 2012 Report Share Posted October 26, 2012 Ostatecznie wybrałem KYB Excel! Kupiłem kiedyś takie do poprzedniego auta i nie byłem szczególnie zadowolony. Miałem wrażenie, że po czasie ich skuteczność znacznie zmalała. Tobie jak się sprawują ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bienek Posted October 27, 2012 Report Share Posted October 27, 2012 Bilstein B6 z dobrego źródła (oryginaly). Twardy ale dobrze "wybiera" nierówności. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now