Skocz do zawartości

Dyskusja o olejach


Rekomendowane odpowiedzi

lakikwap, wg. speców od m32 fabryczna tutela (matryx) jest ok - poza nią żadnego innego 75w85 chyba faktycznie nie ma. Inna sprawa, że sam wiesz, że na forum abartha, goście wlewają motule, millersy, amsoil itp. (wszystkie bodajże 75w90) i dają radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Teraz cala polska kupuje Millera,ravenol i amsoil

Szkoda przeplacac wszystko w pl to jeden szit ...

a co Millers czy Amsoil ma wspólnego z produktami polskimi ? (czy tam wyprodukowanymi w Polsce ? )

 

Ja przechodząc w 320d cr z Castrola Edge LL 5W30 na Motula x-clean+5W30 odczułem słyszalną różnice pracy silnika a Castrol stary nie był bo miał poniżej 10kkm przejechane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te słyszalne różnice to niestety żaden aspekt, który warto brać pod uwagę.

Jeśli po jakimkolwiek przepracowanym oleju zalejemy choćby świeżego Orlena to różnica w pracy silnika będzie na + .

 

Choć oczywiście twierdzenie:

Szkoda przeplacac wszystko w pl to jeden szit ...

... jest tak samo pradziwe jak to, że "każdy wosk jest taki sam" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te słyszalne różnice to niestety żaden aspekt, który warto brać pod uwagę.

Jeśli po jakimkolwiek przepracowanym oleju zalejemy choćby świeżego Orlena to różnica w pracy silnika będzie na + .

 

Mi na świeżutkim Castrolu silnik klekotał zdecydowanie bardziej, niż na Motulu z przebiegiem 10 tys. km - ale podobno boksery są wybredne co do oleju.

W każdym razie nigdy więcej Castrola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym razie nigdy więcej Castrola.

Choć nie cenię tego producenta to nie uogólniał bym - ma też kilka ciekawych modeli oliw.

 

ja po castrolu zalałem valvolina do a8 - i ...więcej mi go bierze - więc teraz pójdzie motul - bo tego brał mi najmniej - niemniej jednak silnik 4,2 PB musi swoje łyknąć - róznica w pracy silnika - niezauważalna

 

Ale po jakim Castrolu i jakim Valvoline, i jaki Motul ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kuchar wiem ze masz wielka wiedze na temat oleji wypowiadsz sie na roznych forach,ale w Pl jest wiekszy ofol podrabiany nawet niedaleko mnie rozlewaja motula ,jezdza po warsztatch i zbieraja orginalne banki,zanm kilkanascie sklepow w slaskim gdzie je wsatwiaja :D

Sam jezdze na millersie ale juz koncze teraz zaleje revanol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artih, przeleciałem cały wątek od 53 strony.

Pisałeś ze na dniach uzupełnisz listę o parametry 5W30. Najbardziej chodzi mi o benzynę.

Będę , bedziemy Ci wdzięczny :) .

Aha czy na temat parametrów olei do skrzyni też możemy liczyć?

Swoją drogą tylu zwolenników co i przeciwników wymieniać czy nie :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się w weekend uzupełnić.

 

Co do olejów w skrzyniach biegów - oczywiście wymieniać. Fizycznie każdy olej, nawet synteytyczny traci parametry wraz z jego przepracowaniem oraz wraz z upływającym czasem.

 

Ja wymieniam wraz z "pakietem startowym" po zakupie auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artih, :good:

Po zakupie swojego z czasem biegi zaczęły coraz ciężej wchodzić. Czasem jedynki prawie nie dało się wbić. Mechanik twierdził, że trzeba rozbierać skrzynię i naprawiać. Oczywiście wymiana oleju miała nic nie dać, a nawet miała sprawić, że skrzynia mi się rozleci. :evil:

No ale stwierdziłem, że w sumie niewiele stracę wymieniając ten olej i wymieniłem samemu. Olej chyba nigdy nie był wymieniany. Ze skrzyni spuściłem "brązową wodę". Masakra. Po wymianie oleju przejechałem już 33 tyś kkm i biegi wchodzą aż miło. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktm950, to nie pierwszy przypadek o którym słyszę :)

Tak MUSI być - olej to olej, starzeje się , wypracowuje, traci właściwości. Jak w silniku - tyle, że wolniej.

 

buka, co 60-100 000 km w zależności od sposobu użytkowania i rodzaju zalecanego oleju (minerał/syntetyk).

 

Przy wyborze oleju do skrzyni biegów warto sprawdzić temperaturę płynięcia owego oleju :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeśli o olejach do skrzyń rozmawiamy, wybrałem chyba 4 najlepsze na rynku. Gdzie poszukać taki temp. olejów? Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Cały czas niewiem co zamówić...

 

1. Motul 300 75W-90

2. Millers CRX NT 75W-90

3. AMS MTG 75W-90

4. FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy radzili zrobilem 1 tys na nowym oleju zanim sie wypowiem. Nie zauwazylem szeroko opisywanych na forum zjawisk jak wyciszenie pracy silnika, zmniejszenie spalania czy obnizenie temp oleju przy jezdzie autostrada. Jest identycznie jak przed zmiana.

 

Dlatego nie napisze "jestem bardzo zadowolony ze zmiany na Millersa". Olej jak olej. Moim zdaniem nie warto placic dwa razy tyle za banke oleju ;)

 

508 jezdzi od nowosci na oleju z ASO (najpierw Ineo ECS z Totala, teraz leja Castrol). Przebieg 100k, olej co 15 tys zmieniany i nie ma problemow.

 

Millersa wlalem do tego samego motoru w C5 (2.0 HDi) i roznic brak (przebieg 76kkm, opinie pisze 1k od zmiany oleju). Sorry :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to nic dziwnego.

 

Różnica jednak będzie (lub powinna być - na starych Millers'ach była) jak rozebrał byś silnik albo chociaż zdjął pokrywę.

Oleje HC zostawiają dużo więcej nagaru niż syntetyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.